1. Cube mapping

Re: Cube mapping

Ok ik zal ff mijn stage spullen ff uit te kast halen en ff voor jullie compileren:7.

als jullie een host kunnen vinden waar ik die shit kan uploaden dan kan iedereen er van genieten.

Als het een filmpje is:

http://www.rapidshare.de
  • Ok ik zal ff mijn stage spullen ff uit te kast halen en ff voor jullie compileren:7.

    als jullie een host kunnen vinden waar ik die shit kan uploaden dan kan iedereen er van genieten.

    Als het een filmpje is:

    http://www.rapidshare.de
  • hmm, deze shit is echt interesant. Ik denk ook idd dat nintendo dit soort techniek gaat gebruiken. Zo hou je ook de ontwikkelings kosten laag als ik het goed heb..
    En dat is precies wat nintendo dus wil.

    naja we zullen zien, ik wacht nog wel op een voorbeeld hier :)
  • idd, Nintendo heeft hier zelfs naar gehint:

    It's not about the power, it's about how you use it

    I could give you our technical specs, as I'd know you'd like that, but I won't for a simple reason: they really don't matter.
  • Je kan best zeggen dat - moest Nintendo cube mapping geperfectioneerd hebben - de Revolution graphics met cube mapping die van PS3 kunnen overtreffen met veel minder kracht.

    en aangezien Nintendo heeft gezegt dat ze prachtige graphics kunnen maken met weinig hardwarekracht krijgt met een soort van techniek

    zou dit het wel eens kunnen zijn
  • Je kan best zeggen dat - moest Nintendo cube mapping geperfectioneerd hebben - de Revolution graphics met cube mapping die van PS3 kunnen overtreffen met veel minder kracht.
  • Wat je uiteindelijk ziet is ook hetzelfde als normaal 3d. Het kost alleen minder rekenkracht en is een stuk sneller te maken.
  • owke, dit Cube mapping klinkt wel interessant enzo, maar voor mijn oortjes, klinkt het haast hetzelfde als gewoon 3D. Een voorwerp waar je dus omheen kan lopen en alles kunt zien e.d. Maar zoiets kan je nu toch ook? Je kan bij bv Halo ook om een boom heen lopen, of om een Warthog, of bij bijvoorbeeld….Unreal Tournament kan je ook om dingen heen lopen. Dus voor mij klinkt het als niets speciaals. Maar ik zit er naast, dat weet ik. Iemand die dit misschien in mogelijk wat simpeler taal kan uitleggen?
  • daar wordt het niet duidelijker op. Ik heb nog geen voorbeeld gezien die goed gebruik maakt van Cube Mapping en waarvan ik het begrijp.

    Bunshin, ik herrinner je er even aan dat je iets vergeten bent. Ik wil niet ondankbaar lijken, ik ben gewoon nieuwsgierig ;)
  • Wat dacht je van zelf even " cubemapping demo + download " in Google intikken ?
    Staan er zat .
  • En waaraan kan je zien dat ik ondankbaar ben?
  • GBAfreak wees blij dat hij in de eerste plaats al moeite doet voor je. Ondankbare nerd!
  • ik wil niet lastig doen, maar we wachten hier al 3 dagen…
  • msvcp71.dll dat heeft die nodig, het is wel erg interressant.

    verrek, vergeten die toe te voegen. als de maat van mij online is zal ik hem vragen dat toe te voegen.
  • "PANOMARICALLY-COMPOSITED DEPTH-MAPPED CUBE-MAPPING"

    Dat is de techniek die Nintendo heeft vastgelecht. Dat is dus een andere techniek dan het standaard Cube-mapping. De bovenstaande techniek is dus gepattenteerd door Nintendo..
  • Volgens mij werkt de Doom III-engine ook met cubes, en er is zelfs een opensource 3D spel + engine die met deze techniek werkt, dacht ik… http://cube.sourceforge.net/
  • msvcp71.dll dat heeft die nodig, het is wel erg interressant.
  • bij mij heeft hij na het downloaden en het uitpakken een DLL bestand nodig… :S
    MVnogwat… :S
  • http://www.ot.sohosted.com/cubemap.zip

    hier kunnen jullie de executable downen en zelf zien wat cubemap nou echt is.

    ps: met dank aan een maat van mij voor het beschikbaarstellen van webruimte :7

    hij werkt helaas niet :(
  • Ok ik zal ff mijn stage spullen ff uit te kast halen en ff voor jullie compileren:7.

    als jullie een host kunnen vinden waar ik die shit kan uploaden dan kan iedereen er van genieten.
  • http://www.ot.sohosted.com/cubemap.zip

    hier kunnen jullie de executable downen en zelf zien wat cubemap nou echt is.

    ps: met dank aan een maat van mij voor het beschikbaarstellen van webruimte :7

    Alleen jammer dat je progje dus niet werkt…

    Maar werd het niet een soort ''uitgebreide'' cubemap versie waarbij een kast bv zou worden gezien als een echt object zoals het normaal zou zijn zodat je er ook tegenaan kan lopen enzo terwijl het wel nogsteeds op die eene pre-render zat.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren