1. De toekomst van de singleplayer

Re: De toekomst van de singleplayer

Zal het sterke Xbox-Live netwerk er voor zorgen dat singleplayer volkomen ondergeschikt raakt aan multiplayer, of erger nog: zal de singleplayer ooit helemaal uit een spel verdwijnen?

Ik denk dat het nooit gebeuren games blijven altijd draaien om singleplayer en multiplayer als optie.
  • Zal het sterke Xbox-Live netwerk er voor zorgen dat singleplayer volkomen ondergeschikt raakt aan multiplayer, of erger nog: zal de singleplayer ooit helemaal uit een spel verdwijnen?

    Ik denk dat het nooit gebeuren games blijven altijd draaien om singleplayer en multiplayer als optie.
  • Daarom koop ik rpg's die offline en online kunnen
  • Het klopt zeker dat de multiplayer van Perfect Dark goed was, en ik hoor ook van veel mensen dat ze dat het beste vonden.
    Toch vond ik de singleplayer de beste in een spel ooit, en tot nu toe vind ik dat nog steeds.

    Maar multi was zeker niet slecht nee.,
  • Single-player is waar het voor allemaal om draait, multi-player alleen met zijn allen op de bank, voor online hoef je mij niet wakker te maken iig.

    Denk idd dat nu eventjes de nadruk op online ligt omdat dat het grootste verkooppunt van de 360 is, dat ebt wel weer weg…

    Ik denk niet dat het wegebt. Ik hoop zelfs dat het niet wegebt. De meeste gamers die ik ken die Xbox Live hebben willen niets anders meer. Sommige spellen laat men zelfs liggen omdat ze Xbox Live niet of onvoldoende ondersteunen.

    Ik kijk uit naar PGR3 omdat PGR2 op Live zo ongelooflijk vet is. Voor die tijd speelde ik nog weleens GT3 op m'n PS2 en heb ik een hele tijd PGR2 offline gespeeld. Tot ik Xbox Live kreeg. GT3 heb ik nauwelijks nog aangeraakt en PGR2 speelde ik alleen nog online.

    Daarnaast heeft MS bevestigd dat alle spellen over Live functionaliteiten beschikken.

    Wegebben? Ik dacht het niet.
    Zelf ben ik het helemaal met je eens wat betreft hoe goed Xbox Live is. Alleen heb ik helaas ook gemerkt dat er steeds minder mensen uit mijn friendlist online zijn, en ook steeds minder vaak. Daaruit blijkt dus dat Xbox Live helaas langzaam toch wegebt. Natuurlijk kun je dan zeggen dat het te maken heeft met het aantal nieuwe games dat uitkomt. Maar ik zag bij bijvoorbeeld Forza en Halo 2 dat de meesten uit mijn friendlist het na een paar dagen wel weer gezien hadden, bij PGR duurde dat weken.

    Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen, zelf speel ik immers nog regelmatig op Live. Overigens zal elk spel idd Live functionaliteiten hebben, maar dit kan ook alleen Live Awareness (zoals bij Fable) zijn. En natuurlijk is dat wel aardig omdat je iedereen kan uitnodigen uit je friendlist etc, maar het gaat om de live gameplay.
  • Ik vind de multiplayer zeker een van de belangrijkste factoren om een spel te kopen, je krijg dan ook meer waar voor je geld. want om nu 60 euro neer te leggen voor een singleplayer-spel die je na een week hebt uitgespeeld en verder stof ligt te happen, vind ik het geld niet waar. Met de multiplayer functie merk je ook dat je waar voor je geld krijgt, als het spel je aanstaat en je bent er ook een beetje goed in, dan heb je naast de single player een lange tijd plezier met online-gaming, en daar ben je zeker niet 1,2,3 op uitgekeken. Gegarandeerd game-plezier (vooral bij PGR3)……
  • Single-player is waar het voor allemaal om draait, multi-player alleen met zijn allen op de bank, voor online hoef je mij niet wakker te maken iig.

    Denk idd dat nu eventjes de nadruk op online ligt omdat dat het grootste verkooppunt van de 360 is, dat ebt wel weer weg…

    Ik denk niet dat het wegebt. Ik hoop zelfs dat het niet wegebt. De meeste gamers die ik ken die Xbox Live hebben willen niets anders meer. Sommige spellen laat men zelfs liggen omdat ze Xbox Live niet of onvoldoende ondersteunen.

    Ik kijk uit naar PGR3 omdat PGR2 op Live zo ongelooflijk vet is. Voor die tijd speelde ik nog weleens GT3 op m'n PS2 en heb ik een hele tijd PGR2 offline gespeeld. Tot ik Xbox Live kreeg. GT3 heb ik nauwelijks nog aangeraakt en PGR2 speelde ik alleen nog online.

    Daarnaast heeft MS bevestigd dat alle spellen over Live functionaliteiten beschikken.

    Wegebben? Ik dacht het niet.
  • okeey
  • Multiplayer word een steeds belangrijke factor in games, zowel offline als online verlengt het de replay-value met 100%

    Dat ben ik met je eens maar ik vind niet dat het bij alle games in plaats van de singleplayer moet komen.

    Nee daarom zeg ik dus factor :)
  • Multiplayer word een steeds belangrijke factor in games, zowel offline als online verlengt het de replay-value met 100%

    Dat ben ik met je eens maar ik vind niet dat het bij alle games in plaats van de singleplayer moet komen.
  • Multiplayer word een steeds belangrijke factor in games, zowel offline als online verlengt het de replay-value met 100%
  • Voor mij allebei op de 360
  • nou ik heb liever online dan offline online biedt meer ervaring in multyplayer en de singleplayer dient meer als een training voor de multyplayer!
  • Ja okeey er zijn uitzonderingen
  • Zal het sterke Xbox-Live netwerk er voor zorgen dat singleplayer volkomen ondergeschikt raakt aan multiplayer, of erger nog: zal de singleplayer ooit helemaal uit een spel verdwijnen?

    Ik denk dat het nooit gebeuren games blijven altijd draaien om singleplayer en multiplayer als optie.

    Jahoor bf2 draait om de singeplayer 8| .
    Een game is voor single of multi beide werkt meestal maar zelde, multi vind ik persoonlijk belangrijker dan single.
  • singleplayer zal altijd wel blijven bestaan, maar co-op multiplayer via live zal sterk gaan groeien :)
    en uiteraard de multiplayerfunctie….. I love the 360 :D
  • ik vind single en multi player allebei leuk om te doen
  • Zal het sterke Xbox-Live netwerk er voor zorgen dat singleplayer volkomen ondergeschikt raakt aan multiplayer, of erger nog: zal de singleplayer ooit helemaal uit een spel verdwijnen?

    Ik hoop van niet, maar de recente ontwikkelingen geven mij weinig hoop.

    Not gonna happen..
    Singleplayer is voor de meeste mensen een uniekere ervaring dan de multiplayer. Daarnaast zijn er genoeg ontwikkelaars die hetzelfde vinden.
  • Lol!

    Perfect Dark heb ik meer in multiplayer gespeelt dan in singleplayer. De singleplayer was prima, daar niet van. Maar de multiplayer was zo mogelijk nog beter. Je kon alles instellen. Welke wapens, hoeveel bots, hoe slim de bots zijn, je kon scenario's afspelen, en je kon tot maximaal vier menselijk spelers spelen! Oké, je kreeg een klein kutschermpje, maar dat was in de vorige generatie nou eenmaal zo.

    Over je vraag. Ik denk dat het Xbox Live! netwerk precies is was de multiplayer van Perfect Dark Zero nodig heeft. Ik denk dat PDZ samen met PGR de meest gespeelde spellen worden op de 360 (online dan), en ik kan mensen moeilijk gelijk geven.
  • Single-player is waar het voor allemaal om draait, multi-player alleen met zijn allen op de bank, voor online hoef je mij niet wakker te maken iig.

    Denk idd dat nu eventjes de nadruk op online ligt omdat dat het grootste verkooppunt van de 360 is, dat ebt wel weer weg…
  • Als ik de IGN-review van Perfect Dark Zero lees is er 1 ding wat mij het meeste opvalt: Waar de vorige Perfect Dark uitblonk in zijn singleplayer, die vele tientallen uren vergde om volledig uit te spelen, schijnt dit deel vooral om de multiplayer te draaien. Die schijnt erg lekker te zijn via Live, maar ik ben eigenlijk meer een singleplayer-speler. De vorige PD had een mooi verhaal, leuke filmpjes, en een uitdagend en lang avontuur. Al deze goede eigenschappen zitten niet in het vervolg volgens IGN.

    Zal het sterke Xbox-Live netwerk er voor zorgen dat singleplayer volkomen ondergeschikt raakt aan multiplayer, of erger nog: zal de singleplayer ooit helemaal uit een spel verdwijnen?

    Ik hoop van niet, maar de recente ontwikkelingen geven mij weinig hoop.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren