1. Een spelcomputer die je moet hebben: Dingoo A320

Re: Een spelcomputer die je moet hebben: Dingoo A320

Dingux. Maakt alles beter. En support voor elke emulator die je je kan bedenken. Elke PSP UAE die ik heb gezien is fucking pauper.

Ik lees anders net dat SNES emulatie vrij brak is? Op de PSP werkt dat prima. Meeste games draaien perfect. Bij zwaardere games als DKC 2 moet je gewoon ff wat met de framerateskip pielen. Alleen Star Wing werkt niet..

PsOne emulatie op PSP: perfect.
NES, Megadrive etc: perfect.
GBA: zie Snes.

No way dat SNES emulatie perfect is op de PSP. Het kampt met precies dezelfde problemen als dat de Dingoo emulatie heeft. Verder zijn er een stuk meer opties op de Dingoo qua emulators.

UAE kreeg ik niet aan de praat, maar dat heb je waarschijnlijk wel aan mijn configuratie gezien. :lol:

Ja, ik loop daar nog mee te struggelen ,maar wil em binnenkort helemaal opnieuw installeren want soms loopt ie vast om onverklaarbare reden.
  • Dingux. Maakt alles beter. En support voor elke emulator die je je kan bedenken. Elke PSP UAE die ik heb gezien is fucking pauper.

Ik lees anders net dat SNES emulatie vrij brak is? Op de PSP werkt dat prima. Meeste games draaien perfect. Bij zwaardere games als DKC 2 moet je gewoon ff wat met de framerateskip pielen. Alleen Star Wing werkt niet..

No way dat SNES emulatie perfect is op de PSP. Het kampt met precies dezelfde problemen als dat de Dingoo emulatie heeft. Verder zijn er een stuk meer opties op de Dingoo qua emulators.

UAE kreeg ik niet aan de praat, maar dat heb je waarschijnlijk wel aan mijn configuratie gezien. :lol:

Ja, ik loop daar nog mee te struggelen ,maar wil em binnenkort helemaal opnieuw installeren want soms loopt ie vast om onverklaarbare reden.
  • Dat is al een tijd geleden maar volgens mij probeerde in Dingux te installeren waarbij er iets mis ging. De boel sloeg vast en nu krijg ik alleen nog een zwart scherm.
  • Wat heb je gedaan?
  • Mijne is bricked. *&^%& zooi. Krijg echt niks meer aan de praat. Als iemand kan helpen, graag!
  • Dingoo, draagbaarder, betere batterijduur en betere homebrew support. Op alle fronten eleganter. Nieuwste snes-emu's op Dingoo zijn vrij goed btw. Maar voor mij was de gba en 3D shooters / commander keen wat de echte doorslag geeft.
  • Dingux. Maakt alles beter. En support voor elke emulator die je je kan bedenken. Elke PSP UAE die ik heb gezien is fucking pauper.

• UAE kreeg ik niet aan de praat, maar dat heb je waarschijnlijk wel aan mijn configuratie gezien. :lol:
  • Wat is precies de meerwaarde hiervan tegenover een omgebouwde PSP 2000?
  • Heb die van mij aan 7threst verkocht, sindsdien niet gemist. Ik heb genoeg aan m'n PSP.

Ik kan echt niet meer zonder mijn Dingoo. Jammer dat SNEs emulatie brak is maar verder is het prima!
  • Jup, maar met goede controls, goede batterijduur en ondersteuning!
  • Soort portable emulator dus?
  • @flashbak: dealextreme, ebay etc.
    Ik heb de mijne van ebay en ben er echt verliefd op; start razendsnel op en is enorm handzaam en een fijne batterijduur. Heerlijk <3 zeker als je Dingux hebt geinstalleerd!
  • Heb die van mij aan 7threst verkocht, sindsdien niet gemist. Ik heb genoeg aan m'n PSP.
  • waar kan ik hem kopen?

• Wat is een Dingoo?
    Haha, wat een monkennaam voor een spelcomputer!!! _O-

*Kuch*
    Dingoo is een Chinese handheld, die wat weg heeft van een Gameboy Micro (wel iets groter gelukkig) en voorzien is van aardige specs. Het zijn niet de hoogste specs, maar voldoende om een waardige emulator console te zijn. Dankzij de wat lagere specs kost de handheld ook niet zoveel en kan je hem vaak voor circa 90 euro op de kop tikken.
    Ander voordeel is dat dit ding het gewoon 16 uur en langer volhoudt. Plus het heeft een harde schijf van 4GB (take that Vita) en een ingang voor MiniSD, wat kan oplopen tot 32GB.

Wat heb ik dan als ik een Dingoo koop?
    De dingoo is verkrijgbaar in het zwart en in het wit. Zelf heb ik een witte en de bouwkwaliteit is verrassend goed voor een Chinees product met een dergelijke instapprijs.
    De handheld heeft een puik scherm (resolutie:320x240) en traditionele SNES controls, dat wil zeggen:
    [] A, B, X, Y - knoppen;
    [] vierpuntsdruktoets (geweldig woord voor galgje!)
    [] L en R-knoppen
    [] Select en start knoppen

Kortom, je hebt een ubergave, enorm draagbare, exclusieve en coole gadget!

Specs bitch!
    Rustig, beetje lief doen!

CPU Ingenic JZ4732 @ 336 MHz, underclocked from 360 MHz (clocks up to 433 MHz) (MIPS architecture)
    RAM 32MB @ 112 MHz (Underclocked from 133 or 166 dependent on unit)
    Internal Storage 1/2/4GB flash
    Additional Storage MiniSD/SDHC (MicroSD/SDHC with adapter)
    Input D-Pad, 2 shoulder, 4 face, Start &amp; Select buttons, Mic.
    Outputs Stereo Speakers, Headphone Jack &amp; TV-out w/ included cable
    I/O USB 2.0
    Display 2.8&quot; LCD, 320x240 resolution, 65.5K colors
    Battery 3.7V 1700-1800 mAH (6.29WH) Li-Ion, approx. 7 hours run time
    Video Playback RM, MP4, 3GP, AVI, ASF, MOV, FLV, MPEG
    Audio Playback MP3, WMA, APE, FLAC, RA
    Radio Digital FM Tuner
    Recording Supports digital recording of voice (MP3 and WMA formats) and FM radio at 8 kHz
    Software Support Free official and unofficial SDKs Available
    Dimensions 125 × 55.5 × 14mm) / (4.92in x 2.17in x 0.59in)
    Weight 3.8 oz (110g)

PPffft, mijn telefoon heeft nog betere specs!
    Wellicht, maar de Dingoo stamt uit 2009 en heeft een enorm team aan trouwe mensen achter zich, die zich enorm inzetten. Daarom kan je met je Dingoo heel veel en de mogelijkheden groeien nog steeds. Wat dacht je van Linux op deze handheld en daarmee ondersteuning voor Doom, Hexen, Duke Nukem 3D, Commander Keen, Arkanoid, ScummV (Lucas Arts games, jup), etc etc..

Nou ben ik het zat, wat kan je dan allemaal?

Goede vraag, en ga ik nu voor je beantwoorden. Naast standaard games voor de Dingoo, flash ondersteuning, reader ondersteuning, video's, mp3 speler en andere shit, die je toch niet gebruikt het volgende…..

Emulators voor:
    [] Atari Lynx
    [] Atari 2600
    [] Nintendo NES
    [] Nintendo SuperNES
    [] Nintendo GameBoy
    [] Nintendo GameBoy Color
    [] Nintendo Gameboy Advance
    [] SEGA MasterSystem
    [] SEGA Megadrive
    [] SEGA Mega CD
    [] SEGA GameGear
    [] Neo Geo Pocket
    [] Neo Geo MVS
    [] CPS1
    [] CPS2
    [] Wonderswan
    [] Sony Playstation
    [] Mame
    [] ScummV
    etc.
    Hier een meer complete lijst met emulatoren:
    http://wiki.dingoonity.org/index.php?ti ... :Emulators

Wat filmpjes
    Wat standaard Emulators (NES, GBA, SNES)
    http://www.youtube.com/watch?v=f2ChaJwg ... r_embedded

Duke Nukem 3D
    http://www.youtube.com/watch?v=Y4J1EqsVHno

Final Fantsay 9 op de Dingoo
    http://www.youtube.com/watch?v=LjNSNG8r ... ure=relmfu

Wat de neuk bedoel je met standaard Dingoo games?
    De standaard Dingoo games worden meegeleverd op je Dingoo, namelijk:
    []7 Days salvation
    []Ultimate Drift
    []Dream Drift
    []Dingoo Snake
    []Amiba's Candy
    []Hell Striker
    []Decollation Warrior

Zegt je niks he? Zal wat plaatjes neerknallen, het stelt niet veel voor, maar leuk voor erbij. Je koopt immer de Dingoo als emulator console!
    7 days salvation:

Ultimate Drift

Hell striker

Dingux
    De community is huge wat betreft de Dingoo en de lieve mensen hebben een stukje software geschreven waarmee je je Dingoo kunt omvormen tot een Linux computer.
    Kortom, dikke pret en het geeft je Dingoo een extra leven. MEt Linux heb je ineens toegang tot enorm veel extra games, fun en mogelijkheden.

Hier een menneke die Dingux toont:
    http://www.youtube.com/watch?v=VBMOYSthmjQ

Dingux installeren is een piece of cake. Inmiddels heb ik het ook draaien op mijn Dingoo en geniet nu nog meer. Lekker op de bank Duke Nukem 3D en Doom II aan het uitspelen.

Opzouten met je reclame gekke koek
    Oja, topic lijkt reclame, maar is het niet. Ik heb mijn Dingoo nu al ruim een jaar, maar sinds deze week weer ontdekt. Wat een heldending! <3
    Wilde dit even delen met onze retro vrienden. Grijs gebied? Misschien, maar emulators zijn dat niet en er zijn zat personen zoals ik die honderden games hebben gekocht en deze allemaal willen behouden, maar zo nu en dan toch een spelleke willen zoen.

Plus, licenties verlopen waardoor nu veel meer vrij is en mogelijk is. Wist je overigens dat iedereen nu een SNES, NES etc mag maken? Er zitten namelijk geen rechten meer op.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren