1. Forum
  2. Europese wettelijke garantie

Re: Europese wettelijke garantie

  • Als je Xbox een kras maakte, dan zul je eerder een nieuwe xbox nodig hebben als die dat vaker doet. Microsoft zou er dan verantwoordelijk voor moeten zijn. Heb je de bon nog?
  • Voordat ik begin met mijn vraag wil ik even zeggen dat ik geen idee heb waar ik deze vraag moet stellen dus zet ik hem bij xbox.

    mijn vraag:
    Ik heb een maand geleden een nieuwe xbox 360 gekocht, daarbij heb ik 2 games gekocht namelijk fifa 12 en deus ex human revolution.
    Nu heb ik deus ex human revolution bijna niet gespeeld, tot vandaag, ik deed de cd erin en hij kreeg een cirkel vormige kras rondom de cd.

    Ik heb Eidos (ontwikkelaar deus ex), microsoft en de media markt aan de telefoon gehad en het volgende kwam eruit.

    Volgens de Europese wetgeving voor garantie word er gezegd dat ik voor een apparaat of product wat ik heb gekocht 'deugdelijk' (werkend) moet blijven voor een periode van 2 jaar.
    Voor software is dit anders en dit heeft een termijn van 6 maanden.
    De verkoper (media markt) dient een product wat 'ondeugdelijk' (niet werkend) is, te moeten vervangen, repareren of de aankoopprijs terug geven als ze niet kunnen aantonen dat de consument schuld is aan het defect maken van het product.

    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... gdelijk_is

    Ik kom net terug van de media markt en ze weigeren me een nieuw spel te geven en ze kijken er niet eens na.
    Ze zeggen dat games niet onder deze garantie vallen en ik dus simpelweg pech heb.

    Heeft hier iemand verstand mee, die mij kan zeggen of media markt recht heeft om zo te handelen.
    Zoals ik uit de wetgeving kan halen moeten ze me een nieuw product geven omdat ze niet kunnen aantonen dat ik het kapot heb gemaakt.

Dit topic is gesloten. Er kan niet meer gereageerd worden.