1. Forum
  2. F1 2011

Re: F1 2011

Het is toch leuk om zonder uitdaging 10 seconden per rondje weg te lopen van Alonso en Vettel met je Lotus?..
  • Het is toch leuk om zonder uitdaging 10 seconden per rondje weg te lopen van Alonso en Vettel met je Lotus?..
  • Sorry, dubbel post door time-out.
  • duidelijk, bedankt! :)
  • Ja de moeilijkheidsgraad verandering van easy naar medium is echt wel te groot. Ook ik verwacht niet op medium zomaar overal eerste te worden, maar als je op easy gewoon overal makkelijk meekomt en op medium ineens niet meer meespeelt voor de eerste 3 plaatsen. Vaak rond de 10 plek dan vraag je het toch af.
  • Kan iemand me vertellen met hoeveel spelers je dit via System link/ LAN kan spelen? Kan het nergens vinden en op co-optimus staat dat het er niet in zit, maar dat is sowieso niet waar.
  • 10 plek is inderdaad niet al te slecht voor een TR (Season Objective is 11e). Maar in de kwalificatie was ik 18e. Dus heb nog redelijk wat in de race kunnen winnen. Teamgenoot was 9e in kwali en 8e in race.

En zoals ik al aangaf verwacht ik niet te winnen met een TR, maar het verschil met medium is, naar mijn mening, wel erg groot.

Edit: net alleen de kwalificatie gedaan van de 2e race en nu ineens Pole Position gehaald… Gaat dus lekker op en neer. Maar dit voelt natuulijk wel veel beter :)
  • Dat is idd wel een ontiegelijk groot verschil. Heb de game zelf niet, maar kan me voorstellen dat de AI niet echt soepeltjes moeilijker wordt. Dan is medium te makkelijk en proffesional in een keer veel te moeilijk, dat lijkt me niet chill. Daarin tegen 10de plek met een TR is niet gek, maar die 8 sec achterstand op een virgin is dan wel weer vreemd. :P Verwissel je die virgin voor een betere auto is het best geloofwaardig.

Hoe zit het met kwali dan? Heb je daar ook moeite mee om snelle tijden te rijden? Snelste ronde in de race is van meerdere dingen afhankelijk dan alleen hoe snel je auto is. In kwali is dat dan weer beter te vergelijken.
  • Zijn er meer mensen die moeite hebben met de moeilijkheidsgraad? Mijn eerste seizoen reed ik in de Williams met de AI op medium.
    Het seizoen heb ik gewoon met 15 overwinningen (van de 19 races) en slechts 10 punten minder dan Vettel en Webber samen(red bull was constructeurs kampioen). De meeste races won ik ook met meer dan 20 sec voor op de 2e plaats.

Dus ik dacht:'Dit was te makkelijk, laat ik hem een niveau hoger zetten.'
    Het enige wat ik heb veranderd is de AI van Medium naar Professional. Ook rijd ik nu in een Torro Rosso, wat een snellere auto zou moeten zijn.
    Bij de eerste race kwam ik slechts als 10e over de finish met voor me een gat van 8 sec (naar een Vrigin nota bene). En mijn teamgenoot lag 12 seconde voor.
    Daarnaast heb ik nog mijn snelste ronde vergeleken met de andere rijders. En pas vanaf de 18e positie waren de snelste ronden langzamer dan de mijne.

Nu verwacht ik niet op pro te kunnen winnen, zeker niet met een Torro Rosso. Maar van winnen met meer dan 20 sec voor naar een 10e plaats en eigenlijk kansloos zijn om degene voor je in te halen vind ik wel een erg groot verschil.
  • een vraagje: ik speel nu tijdens mijn eerste seizoen bij williams.. bij race 2 kwam ik erachter dat je tijdens practice r&d objectives kan halen; deze heb ik bij race 2 en 3 ook gehaald.

maar nu heb ik race 4 en 5 gedaan en is er geen r&d te vinden, hij staat niet op dat computerscherm in de pit en je kunt hem bij engineer ook niet selecteren omdat hij er niet bij staat..

is dit normaal of klopt er iets niet? bedankt!

Wat ik weet van 2010 is dat die R&D objectives niet ieder weekend voorkwamen. Is ook logisch als je het vergelijkt met de echte races, want die R&D staat voor updates aan je auto. In het "echt" heeft een F1 auto niet iedere race een mogelijke update. Dus kan best wel eens kloppen. ;)
  • een vraagje: ik speel nu tijdens mijn eerste seizoen bij williams.. bij race 2 kwam ik erachter dat je tijdens practice r&d objectives kan halen; deze heb ik bij race 2 en 3 ook gehaald.

maar nu heb ik race 4 en 5 gedaan en is er geen r&d te vinden, hij staat niet op dat computerscherm in de pit en je kunt hem bij engineer ook niet selecteren omdat hij er niet bij staat..

is dit normaal of klopt er iets niet? bedankt!
  • Ik ga hem denk ik meteen met stuurtje spelen. ( al ben ik met controller sneller en het is makkelijker imo ).
  • Ik twijfel ook steeds meer, zou eigenlijk de game niet meer gaan halen. Maar op één of andere manier krijg ik er steeds meer zin in. Vorige game was best aardig en ook best wel wat uurtjes in gestoken, maar ook veel dingen die mij niet beviel. Echter lijkt het met dit deel een stuk beter te wezen.
  • 60 euro aan bugs ?! Dat viel toch wel mee ?
  • Ik had deze game eigenlijk op mijn "2e keuze" lijstje staan , maar hij gaat nu toch richting de A-lijst. :P

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CRwu8EAAO0

DRS en Co…
  • Wauw allemaal lekkere cijfers hoor! :D Dat had ik niet verwacht. Wellicht moet ik deze dan toch maar bij mijn lijstje van te spelen games zetten. Als F1 fan ben ik dat eigenlijk ook wel verplicht, maar na de teleurstelling van F1 2010 had ik niet al te veel verwachtingen van het vervolg. Als ik de reviews mag geloven, had ik het bij het verkeerde eind. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van de gamers/IGF'ers die hem gaan halen. Ik zet hem bij de lijst van te halen games voor 2012. :P
  • Gamespot geeft hem een 8,0.

The Good
    - Car handling is predictable, but thrilling
    - Co-Op Career is great fun with a friend
    - Extremely faithful to the real sport
    - Realistically captures the fragility of modern F1 cars

The Bad
    - Very steep learning curve assumes you have a lot of F1 knowledge
    - You may need a force feedback wheel to master the handling

F1 2011 is a great sequel which captures the fragility of an F1 car for the first time and features significant improvements over its predecessor. Its extremely steep learning curve will frustrate many novice racers but will delight serious F1 fans. You may need a force feedback steering wheel to master its handling at the most difficult level, but F1 2011 is a tremendously faithful re-creation of the sport, offering rewarding and strategic racing that simulation fans are sure to be playing for a long time to come.
  • Eurogamer:

It's a familiarity that ultimately stops F1 2011 from ascending to the heights of the genre. Strip away the new lick of paint and it's tough to tell F1 2011 apart from its predecessor, and though it's certainly tighter, smarter and more technically accomplished, some of the old faults remain. A marginally better outing than last year, then, and that's enough to ensure that, as F1 games go, this is still quite comfortably the best.

8/10

IGN:

Closing Comments

Most of F1 2011’s problems only come to light when you kick over one too many rocks or you prod it too hard. Examine the environments close-up or grief the collision system by harpooning your way into clumps of competitors and, yes, the illusion will be temporarily shattered. Play it properly, however, and F1 2011 is an incredibly satisfying experience. Difficult and draining, but ultimately extremely rewarding. Few, if any, other racing games can truly match its intensity.

8.0
    Presentation
    Clean and crisp menus but lacking a bit of personality overall. Celebration and reaction video sequences help but they get repetitive.

8.0
    Graphics
    Absolutely incredible wet weather effects and great car models but still guilty of being a little drab occasionally.

9.5
    Sound
    There’s not a lot to the sound tapestry beyond the screaming engines and the gushing wind, but it sounds near-perfect to us.

9.5
    Gameplay
    Finely tuned, supremely satisfying and harder than a concrete jawbreaker.

9.0
    Lasting Appeal
    Play through at a decent race length and you’ll be sinking a lot of time in. Still, playing it co-op with a friend will probably be the best way to keep your enthusiasm buoyed.

8.5
    OVERALL
    Great
  • Instap drempel verlagen zijn ze gek ofzo. Je kan verschillende assists aanzetten of uitdoen, dus optie's genoeg lijkt me zo. Het moet ook niet te makkelijk worden gemaakt.
  • Psfocus:

De Engelse OPM kreeg als eerste de kans om de game te beoordelen en zij hebben de game een 8 uit 10 gegeven. Dat is dus niet de felbegeerde 9 plus, maar desondanks is de voldoende zeer en zeer ruim. Dus dat belooft op zich genoeg voor de game in de komende weken.

Wel is het zo dat de game nogal onvriendelijk is voor nieuwkomers. Codemasters zal bij F1 2012 de instapdrempel drastisch moeten verlagen om iedereen aan het spelen te krijgen, want dat is de game absoluut waard, aldus de OPM. De release van F1 2011 is op 23 september later dit jaar.

• :)

In a comment on this article by community manager Ian Webster, Codemasters has confirmed that the safety car will be available in races of 20 per cent real distance or over, including online races, but can be turned off if you don't want it. You'll maintain car control (and the same game camera) behind the safety car, but with certain restrictions. And it won't be available for players to drive.

Bron : Eurogamer

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren