1. FFXIII en Dragon Quest IX naar de X360?

Re: FFXIII en Dragon Quest IX naar de X360?

Dit stond op gamevillage vandaag, is dat nouw dat oude verkeerde nieuws of is dit weer nieuw?

FFXIII en Dragon Quest op de 360 volgens Square Enix

——————————————————————————–

Wederom goed nieuws (ook voor PS3 bezitters, maar die wisten dit al wel). De man die het voor het zeggen heeft bij Square Enix heeft aangegeven dat na Final Fanasy XI nu ook Final Fantasy XIII en bovendien de volgende Dragon Quest ook op de xbox360 gaan uitkomen.

Met name in Japan zal dit wellicht wel eens impact kunnen hebben op de verkoopcijfers van Microsofts console, al is de kans dat ze daar ooit marktleider worden net zo groot als de kansen van Trinidad-Tobago om wereldkampioen te worden volgend jaar (Sorry Leo!)

Citaat:
According to Square Enix President Yoichi Wada they're planning on releasing the next installments of Dragon Quest and Final Fantasy on Xbox 360. Speaking in an inteview with the Japanese wing of Reuters and Yahoo, Mr Wada confirmed they were planning on having a multi-console release, the surprise of course - Xbox 360 was mentioned.

I'm sure Microsoft will view this as another success after securing the online-multiplayer Final Fantasy XI and will help the console reach a broader audience in Japan.

http://www.gamevillage.nl/showthread.php?t=126405
  • Dit stond op gamevillage vandaag, is dat nouw dat oude verkeerde nieuws of is dit weer nieuw?

FFXIII en Dragon Quest op de 360 volgens Square Enix

——————————————————————————–

Wederom goed nieuws (ook voor PS3 bezitters, maar die wisten dit al wel). De man die het voor het zeggen heeft bij Square Enix heeft aangegeven dat na Final Fanasy XI nu ook Final Fantasy XIII en bovendien de volgende Dragon Quest ook op de xbox360 gaan uitkomen.

Met name in Japan zal dit wellicht wel eens impact kunnen hebben op de verkoopcijfers van Microsofts console, al is de kans dat ze daar ooit marktleider worden net zo groot als de kansen van Trinidad-Tobago om wereldkampioen te worden volgend jaar (Sorry Leo!)

Citaat:
    According to Square Enix President Yoichi Wada they're planning on releasing the next installments of Dragon Quest and Final Fantasy on Xbox 360. Speaking in an inteview with the Japanese wing of Reuters and Yahoo, Mr Wada confirmed they were planning on having a multi-console release, the surprise of course - Xbox 360 was mentioned.

I'm sure Microsoft will view this as another success after securing the online-multiplayer Final Fantasy XI and will help the console reach a broader audience in Japan.

http://www.gamevillage.nl/showthread.php?t=126405
  • Liever op de Revo dan op de X360. Ik denk ook eerder dat ze voor de Revo gaan uitbrengen dan voor X360. De laatste tijden zijn de relaties tussen SE en Nintendo wel goed denk ik. Denk maar aan FF3,4,5,6, CC, DQ-Revo en nog wel wat meer titels.
  • Vertaald met Babelfist, jah, het is kut, maar goed, beter dan dat kon ik niet krijgen. Mijn Duits is redelijk, maar kan niet zelf vertalen :P.

Square Enix commentates expressions of firm president Wada 16.11.05 - Square Enix expressed itself in a press release to the comments of yesterday of firm president Yoichi Wada. Thus the Japanese center communicates that is not yet decided, on which NEXT generation hardware Fantasy and Dragon of Quest plays will appear final. In this connection Square Enix refers to those NEXT generation of systems of Microsoft, Sony and Nintendo. Yesterday Yoichi Wada in an interview said with Yahoo and Reuters that there is quite the possibility to finally bring the games of roles to Fantasy XIII and Dragon Quest IX perhaps both for PlayStation3 and Xbox 360 on the market. At the latest on the E3 in May 2006 Wada wanted to clarify, how with the next parts of the series it will further-proceed and whether they could appear moeglichweise for both to NEXT generation consoles. Today Square Enix says only that one will call the platforms, if one specified her.
  • Square geeft commentaar:

Square Enix kommentiert Äußerungen von Firmenpräsident Wada

16.11.05 - Square Enix hat sich in einer Pressemitteilung zu den gestrigen Kommentaren von Firmenpräsident Yoichi Wada geäußert. So teilt die japanische Zentrale mit, dass noch nicht entschieden sei, auf welcher Next Generation Hardware Final Fantasy- und Dragon Quest-Spiele erscheinen werden.
    In diesem Zusammenhang bezieht sich Square Enix auf die Next Generation Systeme von Microsoft, Sony und Nintendo.

Gestern sagte Yoichi Wada in einem Interview mit Yahoo und Reuters, dass es durchaus die Möglichkeit gibt, die Rollenspiele Final Fantasy XIII und Dragon Quest IX vielleicht sowohl für PlayStation3 als auch Xbox 360 auf den Markt zu bringen.

Spätestens auf der E3 im Mai 2006 wollte Wada klären, wie mit den nächsten Teilen der Serien weiterverfahren wird und ob sie möglichweise für beide Next Generation Konsolen erscheinen könnten. Heute sagt Square Enix lediglich, dass man die Plattformen nennen wird, wenn man sie festgelegt hat.
  • Nintendo krijgt alleen in het handheld gedeelte veel steun, vooral de laatste tijd.

Als het om consoles gaat, dan krijgt Sony veel en veel meer steun dan de anderen.

MS heeft to nu toe alleen FFXI.

Wat de toekomst ons zal bieden, weten we niet. Maar ik denk dat de grootste titels gewoon bij Sony blijven. Twee generaties achter elkaar hebben de Square en Enix games lekker op de PLaystaion verkocht, en ik denk niet dat ze zullen overstappen.

edit-

Ik zie dat jij in je vorige bericht een typo had. Ok. ;]
  • Square Enix is de laatste jaren dichter bij andere partijen als Sony betrokken

Onzin.

Alleen omdat Square Enix de DS tot nu toe beter support dan de PSP, betekent het niet dat Square ENix niet meer dicht bij Sony zit. De GBA hebben ze ondersteund met ports. Alleen nu willen ze eindelijk wat nieuws voor de DS maken.

Wie krijgt altijd de nieuwste exclusieve toppers van Square Enix? Het is onzin om te zeggen dat Square Enix meer betrokken is bij Nintendo en MS dan met Sony…

Hoe bedoel je? Je kunt toch niet ontkennen dat Square Enix dichter bij Nintendo is gaan staan de afgelopen jaren. Het is gewoon een feit dat Square Enix Nintendo meer is gaan steunen, (en Microsoft ook sinds kort).

(btw, Kingdom Hearts: Chain of Memories en Sword of Mana zijn geen ports hoor)

edit: ik zie dat ik het verkeerd het geschreven, het moest zijn:

Square Enix is de laatste jaren ook dichter bij andere partijen als Sony betrokken
  • Square Enix is de laatste jaren dichter bij andere partijen als Sony betrokken

Onzin.

Alleen omdat Square Enix de DS tot nu toe beter support dan de PSP, betekent het niet dat Square ENix niet meer dicht bij Sony zit. De GBA hebben ze ondersteund met ports. Alleen nu willen ze eindelijk wat nieuws voor de DS maken.

Wie krijgt altijd de nieuwste exclusieve toppers van Square Enix? Het is onzin om te zeggen dat Square Enix meer betrokken is bij Nintendo en MS dan met Sony…
  • De GBA/SP/Micro hebben nu bijna net zoveel als de Ps2 verkocht….

In de Playstation userbase zit gewoon het grootste gedeelte van de FF fanbase. Of wil je nou komen vertellen dat Square Enix een enorme fout begaat en haar franchises liever op de Nintendo consoles moet gaan uitbrengen, omdat je denkt dat daar de meeste fans zitten?

Ik dacht het niet…

Dat doen ze al. FF 1/2, FF 3, FF 4, FF 5, FF 6, FF Tactics, FF: CC, FF: Adventures etc. etc. etc.

Square Enix is de laatste jaren ook dichter bij andere partijen als Sony betrokken, zoals Nintendo en recent ook Microsoft. De FF userbase zit niet alleen meer bij Sony, maar ook bij andere partijen. Crystal Chronicles is bijvoorbeeld één van de weinige spellen op de GameCube die een millionseller is geworden en hoog staat aangegeven op lijst van meest verkochte Cube spellen.

Dat op de PlayStation het grootste gedeelte zit ben ik met je eens, ik heb dat ook nooit ontkent. Maar Square Enix heeft genoeg andere partijen waar men megawinst op kan halen.
  • De GBA/SP/Micro hebben nu bijna net zoveel als de Ps2 verkocht….

In de Playstation userbase zit gewoon het grootste gedeelte van de FF fanbase. Of wil je nou komen vertellen dat Square Enix een enorme fout begaat en haar franchises liever op de Nintendo consoles moet gaan uitbrengen, omdat je denkt dat daar de meeste fans zitten?

Ik dacht het niet…
  • @ Lau:

De console versies verkopen VEEL beter. Square Enix port de oude FF's om even een zakcentje te verdienen. Alleen de DS krijgt een neiuwe echte FF—-> FFIII. Het is een remake, maar goed…

@Raem:

DQ VIII blijkt echter een enorme succes te zijn op de Ps2. Volgens mij zullen ze niet echt van platform verwisselen…

Omdat er ook een grotere userbase is op consoles. Er zijn genoeg Final Fantasy fans bij de (Nintendo) handhelds waar men de Final Fantasy's aan kan slijten.
  • Square enix heeft niet altijd een goede relatie gehad met nintendo, maar het is voor hun inderdaad makkelijk bijverdienen.

FFXII en DQVIII gaan niet naar de xbox 360, tenminste dat kan ik me niet voorstellen.
  • @Raem:

DQ VIII blijkt echter een enorme succes te zijn op de Ps2. Volgens mij zullen ze niet echt van platform verwisselen…

Nee, denk ik ook niet, maar misschien een multiplatform release?

Ja, dat kan. Maar dat is niet echt iets voor Square Enix. Als het om belangrijke spellen gaat, dan krijgt maar één platform de aandacht. Daarom zien de FF, DQ, KH en andere Sqaure ENix spellen altijd zo mooi uit. Ze proberen dan van één platform alles uit te halen.

Als je voor verschillende platforms werkt gaat dat anders…

Als je het zo bekijkt was maar één Square Enix game van deze generatie multi-platform. —> FFXI. Of vergeet ik wat?
  • @Raem:

Nee, denk ik ook niet, maar misschien een multiplatform release?
  • @ Lau:

De console versies verkopen VEEL beter. Square Enix port de oude FF's om even een zakcentje te verdienen. Alleen de DS krijgt een neiuwe echte FF—-> FFIII. Het is een remake, maar goed…

@Raem:

• Maar ik denk dat FFXIII en DQIX gewoon Playstaion exclusief blijven. De fanbase van die spellen ligt bij de Playstation console.

Mwah, Dragon Quest 1 - 6 zijn op Nintendo consoles uitgekomen en alleen deel 7 en 8 op de Playstation. Ik denk dat je erg veel Nintendo fans er ook een plezier mee zou doen, met DQIX op een Nintendo console.
  • Nintendo heeft een erg goede relatie met Square Enix. Square Enix is zelf met een Mario game bezig, Mario Basketbal DS volgens mij.

Nee. Mario 3 vs 3 heet het

En volgens jou ligt de fanbase van Dragon Quest en FF alleen bij PlayStation? Lijkt me sterk aangezien er ook een heleboel delen op de GBA zijn verschenen :S.
  • Nintendo heeft een erg goede relatie met Square Enix. Square Enix is zelf met een Mario game bezig, Mario Basketbal DS volgens mij.

Mij zou het niet verrassen als de Revolution een paar goede Square Enix titels zal krijgen.

Maar ik denk dat FFXIII en DQIX gewoon Playstaion exclusief blijven. De fanbase van die spellen ligt bij de Playstation console.
  • Final Fantasy hoort op waar het begon… en dat is bij de Consoles van Nintendo.
  • Maarja… zolang Microsoft Mistwalker RPG's exclusive houdt vind ik alles best… BLUE DRAGON!!!, LOST ODDYSEY!!!
  • Jammer. :(

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren