1. Forum
  2. Final Fantasy XIII-2

Re: Final Fantasy XIII-2

Oke wel vaag, maar goed mooi dat het is opgelost.
  • Oke wel vaag, maar goed mooi dat het is opgelost.
  • Het probleem van niet willen installeren op de hardeschijf is opgelost.

    Voor de mensen met hetzelfde probleem, hier een korte uitleg:

    Eerst de game opstarten van de disk, dan moet je een update installeren.
    Dan weer terug naar het dashboard en jezelf uitloggen, en dan kan je de game installeren.
  • @ sega,

    Nou al elke keer geprobeerd maar als ik het spel op de HD wil zetten, gebeurd er echt niks meer.
  • @djdadream

    Ik heb het probleem ook 2x gehad. Drukte gewoon de 360 uit en weer aan en probeerde opnieuw na 2x lukte het wel.
  • Mijn exemplaar is onderweg. :)
  • Ik vind Final Fantasy XIII-2 ook al leuker dan zijn voorganger.

    Alleen heb ik een probleem met de game.
    Ik kan de game wel spelen vanaf de disk,
    maar ik kan de game niet installeren op de hardeschijf.
    Op het moment dat ik kies om de game te installeren op de hardeschijf,
    komt de balk in beeld met daarboven een rond draaiend logo (2 pijlen).
    En die pijlen blijven maar rond draaien,
    ipv dat op die plek komt te staan hoeveel procent de game op de harddisk staat.
    En de installatie balk blijft leeg, hebben nog meer mensen dit probleem?

    mvg,

    Mario
  • Demo geprobeerd maar was het al snel zat, JRPG is gewoon niet meer mijn genre :P
  • Final Fantasy XIII-2 is een direct vervolg op Final Fantasy XIII. Het verhaal speelt zich af drie jaar na de gebeurtenissen van Final Fantasy XIII. Lightning is verdwenen in een onbekende wereld. Zijn jongere zus Serah Farron en een jongen genaamd Noel Kreiss besluiten vervolgens Lightning te gaan zoeken.

    Het spel zal een vergelijkbaar vechtssysteem hanteren als haar voorganger met enkele nieuwe variaties. Onder andere een feral-link systeem is toegevoegd, dat voor nieuwe opties zal opleveren voor je getemde monsters. Ook zijn er nieuwe toevoegingen aan de overworld zoals Mog Clock en is er een tijdreis systeem genaamd het Historia Crux System. Beslissingen gemaakt in dit systeem zullen invloed hebben op het einde van het verhaal.

    * Paradigm Shifts

    You can now switch instantly between Paradigms. This will help out with the pacing during the game’s basic battles, as the focus for these is on speed. For the bosses and tougher rare monsters, however, you’ll need to actively and strategically switch between Paradigms or you won’t win.

    XIII-2 makes one major improvement to the usability of the paradigm system: the game will now save your paradigm combinations, so you can easily switch them out.

    * Difficulty

    Toriyama suggested that the bosses in XIII-2 may be tougher than those of the original FFXIII. However, the game has an Easy Mode, so if you’re having trouble with a boss, you can turn the difficulty down. And if you still can’t defeat a boss, one option may be to temporarily give up and move on to another scenario.

    Blood damage was added to the game because Toriyama wanted to fix the problem where if you had a healer in your party you could win the battle by just taking your time. Blood damage can’t be healed by healers, although there are items that will recover it.

    * Balance

    Balancing the battles has been difficult, in part because they don’t know in what state the player will be when they enter a particular area.

    The team made a special program just for balancing work. The program analyzes the test players’ logs, and can output such things as how the player defeated the boss.

    The game is being balanced so that, at the extreme, it might be possible to clear the game by defeating bosses. Of course, you can go the traditional route and build up your characters gradually. The game does not place caps on your characters’ growth.

    * Summons

    The game will have summon creatures. However, they will not appear in the same form as in the original FFXIII, as the characters are not l’Cie this time.

    * Battle Presentation

    They’ve been working on the presentation side of battles. The original had relatively few character motions, but this time the characters will move around in ways that match the formation. For instance, a defender will move forward and guard. Additionally, each boss battles will have specialized camerawork designed to make give the fight impact.

    * Monster Collection

    There seems to be quite a bit of variety to the monster collection system. The same monsters will have different growth parameters, with some being fast growth while others take longer. Monsters that have the same role will have different abilities.

    As previously detailed, you can give your monsters accessories that change their physical appearance. The staff decided to offer interesting decorations even if they don’t fit in with the world.

    It’s possible to build up your monsters into powerful beasts, as you can make one monster inherit abilities from others. Toriyama said that he’s currently try to make the ultimate monster. This is the first time he’s wanted a strategy guide while test playing a game.

    Wondering what happens if Serah an Noel die leaving the monster as the sole member of your party? You won’t be able to take control of the monster. When the two human characters die, the game ends.

    Insidegamer.nl Recensie

    http://www.youtube.com/watch?v=mXfjoPdjD7I

    Ik kon de game niet vinden bij de Xbox 360 dus heb ik een soort van opening topic gemaakt. Mensen die de game al hebben en spelen? Zelf dag van release binnen gekregen en uurtje of 3 gespeeld en moet zeggen stuk beter dan het vorige deel.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren