1. Football Manager 2005

Re: Football Manager 2005

zo nu heb ik wel een fout ontdekt.
Ik had freddy adu een contracht aangeboden meteen toen ik begon en hij kwam naar me club. Ik moest toen wel 800000 betalen aan DC washington. Toen een jaar later hij was 16 bood wolfsburg hem een contract aan terwijl hij van mij was en die kon hem gewoon gratis van me afnemen terwijl altijd met een jeugdcontract het zo zit dat je de club waarvan hij is zijn waarde betaald. Maar iig dan denk ik ok maakt niet uit ik jat hem gewoon weer terug want hij is toch 16 dus je kan hem altijd benaderen. Moet ik wolfsburg opeens 3,8 miljoen betalen :S
Dat klopt gewoon echt niet
  • zo nu heb ik wel een fout ontdekt.
    Ik had freddy adu een contracht aangeboden meteen toen ik begon en hij kwam naar me club. Ik moest toen wel 800000 betalen aan DC washington. Toen een jaar later hij was 16 bood wolfsburg hem een contract aan terwijl hij van mij was en die kon hem gewoon gratis van me afnemen terwijl altijd met een jeugdcontract het zo zit dat je de club waarvan hij is zijn waarde betaald. Maar iig dan denk ik ok maakt niet uit ik jat hem gewoon weer terug want hij is toch 16 dus je kan hem altijd benaderen. Moet ik wolfsburg opeens 3,8 miljoen betalen :S
    Dat klopt gewoon echt niet
  • Ik verlies zo:
  • Doet Mokoena het slecht, mm vreemd. Ik heb 'em na het eerste seizoen voor €15mln. verkocht aan deportivo. Hij staat daar ook altijd in de basis. Scoort gemiddeld een 7,49.

Bij Ajax liet ik 'em altijd van links naar het centrum komen, werkte perfect. Ik weet niet waar jij 'em opstelt?
    Niet meer. :) Wisselspeler, en als ik hem zou opstellen MC, met daarvoor Zidan of Sneijder als AMC. In het begin ook AMC laten staan, maar daar zijn Zidan en Sneijder beter op hun plaats. Misschien ook maar verkopen voor een grote smak geld. :)
  • Ik speel met een totaal andere taktiek als jullie, het is wel vrij effectief.
    Ik speel nu met Rosenborg en ik zit in de halve finale van de champions league ik heb mijn eerst titel en beker behaald, ik zit ook in een finale van een tournooi waar scandinavische landen aan deelnemen. Ik heb in de kwartfinale van de champions league met 1 3 gaan winnen op Barcelona.
    ik speel zo:

keeper

links back centrale verdediger centrale verdediger rechts back

verdedigende middenvelder

<——————–centrale middenverlder

aanvallende middenvelder aanvallende middenvelder
    lings centraal
    I |
    I |
    I |
    I |
    I |
    I |
    > /
    spits spits

Het is wat amateuristich opgeschreven, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
  • nou mensen, ik heb eindelijk een goed forum gevonden en ik dact laat ik meteen maar even wat posten

ik speel nu met Ajax eerste 7 comeptitie duels gewonnen sta nu 22-1
    aankopen:
    Fernandez, A Perugia 350 K
    McCormack, R Rangers 1,8 M
    Vanden Borre, A Anderlecht 1,1 M
    Lettinga, S Telstar 400 K

En hier mn opstelling

v/d Vaart Charisteas Rosales

Sneijder vanden Borre de Jong

Maxwell Escudé Grygera Trabelsi

Lobont

best netjes vind ik zelf
    ps: als mensen nog extreem goeie aankoop nodig hebben
    Freddy Adu (DC united) kun je gratis tekenen en zal halverwege het seizoen dan overkomen ivm met transferperiode
  • hmm..laatste keer ging ik met me neefje spelen..
    dat rotjoch had nog gewonnen met 5-3 ook :P
  • Bij mij is de verdediging ook meestal het probleem. Ik scoor wel makkelijk maar krijg ook heel snel en makkelijk doelpunten tegen. voorbeeld: Ik stond in de eerste helft 0-4 voor einde van de westrijd 5-4 verloren. En in dit spel heb ik altijd moeite met uitwedstrijden dan kan ik serieus verliezen van de allerslechte maar thuis ben ik onverslaanbaar.
  • Tja, in het begin ging het veel slechter. Met deze tactiek gaat het al iets beter. :) Ga eerst een paar goede verdedigers aantrekken en dan zie ik wel verder. :P
  • Als ik iedereen een tip mag geven; speel met twee backs die opkomen totaan de middenlijn (met zo'n pijl je weet wel :P) Dit is gewoon een zwak punt in het spel. De backs spelen dan goed, halen vaak de achterlijn, en je creeërt gewoon veel meer kansen. Beetje vreemd. Dit was overigens in de vorige versie ook al zo.

Wat ik trouwens ook wel verrot vind, is dat je geen spelers meer op andere posities kan opstellen dan waar ze officieel kunnen spelen. Het kan wel, ze spelen dan wel 3en. Zo kon je eerder nog wel een linksbenige verdediger op linksback zetten, en 'em een 6 of 7 later scoren. Nu gaat dit dus niet meer.

@david (je nieuwe naam is te moeilijk:P) als je 17e? staat met Newcastle zou ik je team toch eens omgooien, dan doe je iets niet goed :P Probeer eens een andere tactic bijvoorbeeld. Speel gewoon eens het ouderwetse 4-4-2 ;)
  • Speel je in een ruit? Zo ja, Sneijder kan ook heel goed op links en rechts uit de voeten, daar scoort hij ook de ene 9 na de andere bij mij :)

Moet daar wel bij zeggen dat m'n team ongelooflijk goed draait. Ben 8 wedstrijden voor het einde van de competititie kampioen geworden, heb alleen van PSV verloren, en 2 gelijke spellen.
    Ook heb ik de UEFA cup gewonnen, vloog er door pech al in de 1e ronde van de Champions League uit -_-' De UEFA cup heb ik wel zonder moeite gewonnen, ik de kwart en halve finale gewoon afgesloten met een aggregate van 7-2 :S
    Dat is voor mij toch ook wel een minpuntje, je scoort wel erg makkelijk soms…
  • Doet Mokoena het slecht, mm vreemd. Ik heb 'em na het eerste seizoen voor €15mln. verkocht aan deportivo. Hij staat daar ook altijd in de basis. Scoort gemiddeld een 7,49.

Bij Ajax liet ik 'em altijd van links naar het centrum komen, werkte perfect. Ik weet niet waar jij 'em opstelt?
  • Ben overnieuw begonnen als manager van Newcastle, gaat barslecht. Ik sta 17e in de Premier League en heb de laatste zes wedstrijden verloren. Zidan gekocht goede speler, Guarin en Mokoena doen het slecht. Heb ook Sneijder gekocht, die speelt uitstekend. Given doet het ook al ruime tijd geweldig, dus die keeper houd ik. Ben nu opzoek naar goede verdedigers, want ik denk dat daar toch het grootste probleem ligt.
  • Zo, ik had net ff wat tijd over en besloot maar ff die pics te maken.

http://www.boomspeed.com/joep/poborsky1.GIF

hier zie je dus duidelijk dat Poborsky's contract afloopt op 30-6-2005, ook zie je op welke datum ik ben, maart 2005.

Let ook even op z'n stats, zeer goed voor een winger. Alle benodigde stats zijn goed. :)

http://www.boomspeed.com/joep/poborsky2.GIF

hier zie je dan dat ik toch 7 mln. moet betalen voor een transfervrije speler. Negeer het immediate maar, dat betekent zo snel mogelijk, dus in de volgende transferperiode. Ik kan 'em dus niet voor niets halen, ziet iemand een oplossing?
  • Over Adu: Wanneer je een speler onder profcontractleeftijd contracteert, ontvangt de club die hem heeft opgeleid (of, in FM, de eerste club die em had) een vergoeding. Dat werd in 2001/2002 ingevoerd, om kleinere clubs te beschermen. Daarom moet je dus een vergoeding betalen aan zijn eerste club, en daarom krijg je er zelf niets voor terug. Geen fout, gewoon een regel.

ja maar jjjur, hoe kan je dan verklaren dat 1 dag later als hij bij wolfsburg zit en ik wil hem terug jatten door ook een contract aan te bieden ik opeens 3,4 miljoen moet neerleggen. Dat van een vergoeding aan de eerste club is logisch idd maar als ik hem ook nog een jaar training geef en hij kan gratis weg en wolfsburg heeft hem nog geen dag en ik moet 3,4 miljoen betalen dat klopt niet.
  • Over het bedrag dat je betaalt bij protected/unprotected. Wanneer zijn contract afloopt kun je een speler vaak gratis halen. Het is echter per land verschillend wanneer je dat kunt doen. Binnen de EU kun je inderdaad 6 maanden van tevoren een speler gratis contracteren. Buiten de EU ligt dit vaak anders. Bij mijn weten is Tsjechie nog geen EU land in FM2005 toch? Zou goed kunnen dat zij dus andere regels hebben. Weet je overigens zeker dat het echt 6 maanden nog maar is (is de datum die er staat niet een einddatum van een lening o.i.d?)

tuurlijk weet ik dat zeker, ik heb echt wel wat verder gekeken dan m'n neus lang is :P als ik tijd heb maak ik er wel ff een screen. Voor zover ik weet verschilt die periode niet per land hoor, het is mij iig in al die jaren nog nooit opgevallen.
  • Ok, beide kwesties.

Over het bedrag dat je betaalt bij protected/unprotected. Wanneer zijn contract afloopt kun je een speler vaak gratis halen. Het is echter per land verschillend wanneer je dat kunt doen. Binnen de EU kun je inderdaad 6 maanden van tevoren een speler gratis contracteren. Buiten de EU ligt dit vaak anders. Bij mijn weten is Tsjechie nog geen EU land in FM2005 toch? Zou goed kunnen dat zij dus andere regels hebben. Weet je overigens zeker dat het echt 6 maanden nog maar is (is de datum die er staat niet een einddatum van een lening o.i.d?)

Over Adu: Wanneer je een speler onder profcontractleeftijd contracteert, ontvangt de club die hem heeft opgeleid (of, in FM, de eerste club die em had) een vergoeding. Dat werd in 2001/2002 ingevoerd, om kleinere clubs te beschermen. Daarom moet je dus een vergoeding betalen aan zijn eerste club, en daarom krijg je er zelf niets voor terug. Geen fout, gewoon een regel.
  • dat is geen fout hoor, dat is in elk cm/fm spel tot nu toe gebeurd. Dat komt omdat zijn contract niet beschermd is en daardoor kan de speler dus altijd weg van de club maar dan betaal je wel automatisch zijn waarde zodat de club waarvan ie is er nog geld aan overhoud

Het is wel een fout, en kwam niet in de vorige versies voor. Ik weet heus wel hoe unprotected enzo werkt, ik speel dit spel al sinds de eerste versies. Zijn contract loopt ook af na dit seizoen, 6 maanden voor het einde moet je hem dan voor niks kunnen signen. Zoals ik dat ook al met van bommel gedaan hebt. Hij is dus unprotected én zijn contract loopt binnen 6 (inmiddels 2) maanden af. en ik kan hem niet voor niets overnemen. Dat klopt dus niet.
  • dat is geen fout hoor, dat is in elk cm/fm spel tot nu toe gebeurd. Dat komt omdat zijn contract niet beschermd is en daardoor kan de speler dus altijd weg van de club maar dan betaal je wel automatisch zijn waarde zodat de club waarvan ie is er nog geld aan overhoud
  • Kheb nu dus net de eerste echte grote fout in het spel gevonden. Ik wou net Poborsky halen, die is namelijk tranfservrij aan het eind van het seizoen. Ik bied 'em een contract en hij accepteerd. Leuk, dacht ik een fantastische rechtbuiten erbij.
    Toen bleek echter dat ik €7,5 miljoen moest betalen!:@ Hij is namelijk ook unprotected, ik kan hem nu dus niet voor niets aan het eind van het seizoen overnemen. Naja, het kan wel, maar dan moet ik wachten tot zijn contract helemaal afloopt, wat de club natuurlijk niet laat gebeuren…
  • juh…

lopen echt wel veel goede spelers rond :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren