1. Football Manager 2005

Re: Football Manager 2005

zo nu heb ik wel een fout ontdekt.
Ik had freddy adu een contracht aangeboden meteen toen ik begon en hij kwam naar me club. Ik moest toen wel 800000 betalen aan DC washington. Toen een jaar later hij was 16 bood wolfsburg hem een contract aan terwijl hij van mij was en die kon hem gewoon gratis van me afnemen terwijl altijd met een jeugdcontract het zo zit dat je de club waarvan hij is zijn waarde betaald. Maar iig dan denk ik ok maakt niet uit ik jat hem gewoon weer terug want hij is toch 16 dus je kan hem altijd benaderen. Moet ik wolfsburg opeens 3,8 miljoen betalen :S
Dat klopt gewoon echt niet
  • ik heb wel nog een mooie cvm gevonden. ow wacht laat maar ik kijk nu naar het berichtje van jjur en ik zie dat hij hem al heeft ontdekt :P.
    Opeen kwam mijn scout ermee aanzetten dus die speler heb je mooi ontdekt jjjur. En bij mij is mokoena weggekaapt door juve :(
  • Zidan is heerlijk..

Guarin is ook een topper, zeker wel halen!
  • Zo ik heb die Zidan en Mokoena even gekocht ;)

Ik zoek nog een goede goedkope verdediger… iemand nog tips?
  • heeft iemand dit spel trouwens al online gespeeld?? Want dat kan toch ook?
  • Weet niet of ze al genoemd zijn, maar dit zijn geweldige spelers:

Lebohang Mokoena
    Club: Pirates?
    Leeftijd: 17
    Positie: AM/FC

Geweldige speler voor de AMC positie, scorend vermogen en overall goede stats. daar komt bij dat hij bijna niets kost.

Mohammed Zidan
    Club: ?
    Leeftijd: 22?
    Positie: FC

Ook zo'n fantastische speler, hij ziet er niet buitengewoon uit, maar haalt fantastische cijfers. Kan scoren, maar ook aangeven. Ook op AMC speelt hij geweldig. De nieuwe Zidane.
  • hoe oud is die??
    Mijn bedoeling was dat ik in seizoen 2 kampioen zou worden en 2de ronde champions league.
    Die tweede doelstelling kan ik wel al vergeten :S
    in de poule met Man utd, Werder bremen, en parma die vorig seizoen de uefa cup won. Dus dan maar kampioenschap. Wat wel een pluspunt is ik had vorig seizoen kone gekocht en die is nu super super goed gewordeb echt de nieuwe romario. hij dribbelt dan vanaf de middenlijn en dolt iedereen en maakt het mooi af :) fijne aankoop is dat
  • De naam: Rafael Arles Castillo
    De positie: AMC
    De kwaliteiten: teveel om op te noemen, ideale AMC voor de subtop, misschien zelfs wel voor de top
    De prijs: gratis af te halen na na het eerste seizoen (contract loopt af)
  • ja, ikke heb weer een lekker je moet wel een beetje in je buideltje tasten 4,5 miljoen maar dan heb je wel een 17 jarig spits met 20 afronden en 16 afstandschoten en 17 strafschoppen.
    hij heet fernandez en speelt bij brescia of perugia weet niet helemaal zeker.
  • Zo ik heb hem nou eindelijk ook. Ben net met AZ begonnen en het gaat wel aardig ;)
    Heeft er iemand al een paar supertalenten gevonden?
  • Ik ben eens met anderlecht begonnen voor de lol, Ajax is voor mij het neusje van de zalm dus dan wil ik eerst helemaal in het spel zitten wil ik met ajax beginnen. in cm4 had ik alles met ajax gewonnen :D
    ik heb met anderlecht ook al wat talentjes.
    Zuiverloon: feyenoord
    Boakye, aboraah: ajax
    freddy adu: dc washington
    ben arfa: lyon
    zongo'o: barca C team
    en je moet een kijken bij international ofzo in brazilie, zit een 17 jarige spits met goed afronden
    van de borre is natuurlijk heel goed
    ow ja ajax rulez fan, koop dan gelijk de marokaanse spits die ajax op het oog heeft ;) dan loop je op ze voor: Marouane Chamakh
    oh ja wie ook heel goed word zijn robin kieft ajax jeugd en timon van leeuwen feyenoord jeugd.
    toen ik in cm4 everton was werd ie beter dan wayne rooney.
    Ik vond de lay-out ook wel wennen maar lukt nu wel. Ik vind dat media-shit wel relax. Vet afkraken die coaches en matties worden met diegene waar je nog een speler van moet hebben he das wel belangrijk.
    ow ja en voor iemand die de controlerende mid zocht probeer bassegio van anderlecht die is super goed of landzaat die is ook nog wel betaalbar
  • Mensen, vertel is wat je gedaan hebt.

Ik ben een seizoen met Ajax begonnen, na het even wennen van FM speelt het wel relaxed, maar de sfeer van cm is wel beter moet ik zeggen.

Nouja, het seizoen begon je met rond de 10 miljoen euro aan transfergeld te besteden, ik nam me daarom ook voor om het als een overgangsjaar te beoordelen. Iedereen tipte Feyenoord en PSV als titelkandidaat, alleen Co Adriaanse vond dat er rekening met mij gehouden moest worden.

Ik begon met de aankoop van Alexandr Kerzhakov, goede spits, maar moet effe wennen, hij werd voor 8 miljoen euro gehaald, ik begon mijn wedstrijden met 4-3-3, Utrecht werd door een hattrick van Kerzhakov in de JC schaal verslagen met 3-2. Het spelsysteem bleek niet zon geweldig succes te zijn, desondanks versloeg ik Chelsea ect in de CL, in de 2de ronde, kwam ik Werder Bremen tegen, die ik gemakklijk uitschakelde, waarna ik Juventus trof, in de winterstop heb ik Lebohang Mokoena gehaald met Freddy Adu.
    Juventus werd de uitwedstrijd met 4-1 verloren, wat zuur was, toen had ik bedacht om het systeem om te gooien naar 4-4-2, wat beter was, ik won thuis 2-0 van Juventus, maar toch ging ik niet door.
    De Amstelcup won ik vrij gemakkelijk van NAC, de competitie was tot het eind spannend, 1. Ajax, 2. Vitesse :D

Ik had vrij aangetrokken: Mark van Bommel, Edwin van der Sar, en een braziliaanse verdediger. Wat me alleen niet aanstond was dat het bestuur van Ajax me 8 miljoen aan transfergeld wou geven, waarvan ik Javier Mascherano van gehaald had, maarja ik had het bestuur een ultimatum gegeven dat ik meer transfergeld eisde, wat ze beantwoorde door het te verhogen, nu heb ik 33 miljoen euro :D
  • Ja maar das juist vet :P
  • Het help ook als je alle afbeeldingen van de spelers, clubs en competities uitzet want dan worden die ook niet ingeladen.
  • Ik speel met Grote Database… Niet Huge, dat vind ik niet echt waardevol, kijkend naar wat je inlevert aan snelheid.
  • ik heb normale database, want met klein gaat het wel sneller maar vind ik dat er te weinig spelers in het spel zitten. En ik heb dat andere op snel gezet. En alles gaat redelijk ok. Ik kan niet zeggen dat het echt snel gaat maar dat is altijd al geweest met deze spelen, maar wat wil je al er opeens 40 wedstrijden moeten worden afgewerkt dan lukt dat niet in 10 sec.
  • Ok.. maar hoe hebben jullie het nu ingesteld dan???
  • Je kan de database op medium of small zeten als je een nieuwe game begint.
    en large natuurlijk, das wel droog want dan heb je ook echt alle amateurclubs met alle spelers erin. korbee van noordwijk :P
    maar das niet leuk omdat het te langzaam gaat. Je kan ook nog waar je ook de database instelt ook nog iets anders instellen met laadtijd ofzo. kan je kiezen tussen normaa(snel ingrijpen), snel(langzaam ingrijpen). heel snel(nauwelijks ingrijpen). Dus alles gaat dan heel snel maar dan kan je niet zeggen dat ie moet stoppen en moet je dus wachten totdat ie zelf stopt bij je volgende wedstrijd dus
  • Je kan de database op medium of small zeten als je een nieuwe game begint.
  • Hey dudes!! Ik ben ook al verslaafd aan dit kutspel :p

Wat ik wel gers vind is dat je kan beginnen zonder club.. en dan moet solliciteren of je cv in de krant moet zetten. Mijn vraag is hoe jullie de instellingen in het begin zetten. Hoeveel competities je mee laat draaien. Als je Recommended doet heb je geloof ik Nederland, Duitsland, Spanje, Italie, Engeland en Frankrijk ofziets.. zo heb ik 'm dus staan, maar dan heb ik bij ieder land alleen de 1e en 2e competite aan staan. Ik wil dit zo omdat ik gewoon 1 spel wil blijven spelen, dat ik bijvoorbeeld eerst manager word van Dordrecht 90 en dan daarmee successen behaalt, en dan Auxerre interesse heeft die landskampioen maakt en uiteindelijk De champions league wint met Barcelona. Dat lijkt me cool! Het probleem is dat de database te zwaar word met al die competitie's meedraaiend. Soms moet ik 30 a 40 seconden wachten! Dat is echt net iets te lang voor het leuke. Ik heb een P4 3ghz 512mb lijkt me genoeg. Hoe hebben jullie dat ingesteld ???
  • en ik zoek nog een goed linksbuiten voor ajax mitea doet het wel goed alleen ik wil voor hem een backup
    niet te oud
    en niet duurder dan 6 mil

moet je ff kijken naar hatem ben arfa, hij is 6,5 miljoen waard maar ik denk dat je hem wel voor minder kan krijgen. Die gaat een hele grote worden. Ook in het echt gaat ie goed worden. Zag hem laatst op ek onder 19

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren