1. Gameplay mogelijkheden Next Gen

Re: Gameplay mogelijkheden Next Gen

De Next Gen consoles hebben vele malen meer rekenkracht dan de huidige consoles. Waarvoor kunnen ontwikkelaars deze rekenkracht gebruiken?

Kortom:

Wat zijn jullie verwachtingen/dromen over de gameplay mogelijkheden van de Next Gen consoles?
niet veel nieuws, de 2 grote titanen gaan het zelfde straatje in dus gaan elkaar weer overtroefen. Ik denk dat de ps3 dat zal winnen door z'n kracht. Nintendo pakt het slim aan en slaat een eigen weg in, om de strijd heen en gaat er vandoor. Nintendo heeft z'n kansen vergroot, nintendo rev word uniek.
  • De Next Gen consoles hebben vele malen meer rekenkracht dan de huidige consoles. Waarvoor kunnen ontwikkelaars deze rekenkracht gebruiken?

    Kortom:

    Wat zijn jullie verwachtingen/dromen over de gameplay mogelijkheden van de Next Gen consoles?
    niet veel nieuws, de 2 grote titanen gaan het zelfde straatje in dus gaan elkaar weer overtroefen. Ik denk dat de ps3 dat zal winnen door z'n kracht. Nintendo pakt het slim aan en slaat een eigen weg in, om de strijd heen en gaat er vandoor. Nintendo heeft z'n kansen vergroot, nintendo rev word uniek.
  • Laten ze inderdaad eerst maar eens wat aan de Ai doen. San Andreas was loeigroot, maar de AI van de bewoners en politie was beroerd. Tuurlijk, dat kwam omder het allemaal zo groot was, maar ik vraag me dan af wat belangrijker is. Ik zou liever een Vice City formaat gezien hebben met goede AI en zonder bugs.

    Graphics KUNNEN belangrijk zijn in games als Resident Evil of Splinter Cell. Lichtinval, schaduwen enzo dat soort dingen kunnen nog verbetert worden door meer grafische power. bij platformgames, RPG's of adventures maakt met dat eigenlijk geen donder uit.

    De meeste mogelijkheden zullen toch van de Revolution komen imo. Online was er deze generatie namelijk al. Blu-ray voegt alleen meer data opslag toe… verder zie ik geen echte vernieuwingen…
  • GFX, maar nog veel belangrijker: verbeteringen in de AI en de Physics(wat eigenlijk dan weer onderdeel is van de GFX, maar ok :P )

    Vooral de AI kan een mooie verbetering zijn; eindelijk computergestuurde tegenstanders die je de baas zijn, of een waardig team met je kunnen vormen tegen de rest.
    Daarnaast natuurlijk ook nog de vergroting van de levels… meer vijanden… maar veel meer is er misschien ook niet meer om te veranderen :(
  • PS: USP ??? moet ik die afkorting (als het dat al is) ergens van kennen? :S
    Sorry, veelgebruikte term in mijn opleiding, kun jij niet weten.

    Unique Selling Point.

    Een punt waar jouw bedrijf/product uniek in is, dit punt gebruik je vervolgens om je te onderscheiden van de concurrentie
  • Die improvisaties heb je inderdaad wel, maar dat doe je een paar keer en dan ga je weer verder met de hoofdlijn. (en volg je de radar waarop dit netjes staat aangegeven en al)
    Bovendien maakt GTA nog andere richtlijnen om juist je vrijheid min of meer te beperken. Zo zul je nooit iemand op straat aanspreken om informatie over waar je bent te krijgen e.d.

    Het is dus (imo, en specifiek voor GTA) niet de vrijheid in het spel die je door laat spelen .

    Ik haal wederom Morrowind aan. Geweldige (vrije) opzet, door veel mensen (juist daarom) opzij gezet.

    Een andere game waarbij je relatief vrij (maar al veel minder dan in voorgenoemde) bent, is Far Cry. Maar ook hier ervaarde ik de vrijheid niet als dé reden om door te spelen. Het is leuk, maar je kunt het ook gewoon negeren en nog steeds een redelijk spel overhouden.

    Daarom ga ik eigenlijk er niet vanuit dat nog meer vrijheid (wat verder wel een pijler is van GTA hoor, dat ontken ik niet ;) ) iets is wat je werkelijk terug zult/wilt gaan terugzien op de next-gens…
    Anders gezegd: als ik vrijheid wil, dan loop ik van de console weg…als je begrijpt wat ik bedoel.

    PS: USP ??? moet ik die afkorting (als het dat al is) ergens van kennen? :S
  • Idd Mystic, geweld is niet de USP van GTA, daarvoor zijn er genoeg andere, gewelddadigere games op de markt. Het is de vrijheid die GTA bijzonder maakt. En met de Next Gens zal de vrijheid nog grotere vormen aannemen
  • Ehm nee…

    De enige (echte) reden dat GTA beter uitvalt dan Morrowind is het openlijk (karikaturaal weergegeven) geweld.
    Er komt gewoon een muur van informatie en mogelijkheden op je af bij een dergelijke opzet. Zelfs bij GTA krijg je nog gewoon te zien waar je naar toe moet op de radar.

    Het is niet zo dat ik het allemaal niet waardeer hoor, maar meer vrijheid staat in geen enkele zin garant voor een beter spel.


    Ehm nee…

    Imo is het absoluut niet het geweld dat GTA een goede game maakt. Juist de vrijheid die je hebt. Een stad/staat, waar je kan doen wat je wilt. Gewoon de mogelijkheid om bijna in het oneindige te experimenteren met de mogelijkheden die een GTA game bieden maken het voor mij, en ik denk vele anderen, zo goed. Je bent gewoon aan het gamen en plots krijg je een inval: "Hey, wat als ik nu eens een vliegtuig neem, er van grote hoogte uitspring, een vrije val maak, m'n parachute open doe en probeer op een varende boot te landen en daar dan mee verder te varen?"

    En zo'n dingen kunnen in GTA. Je kan zo honderden voorbeelden geven. Wat GTA imo zo goed maakt is het feit dat je eigen improvistatie vermogen deels de gameplay zo goed kan maken.

    Niet in elk spel zal vrijheid een beter spel vormen, maar in een GTA game is het juist één van de pijlers van de gameplay.
  • "Ik hoop dat er een Beat'm up komt zonder levensbalk, maar waar de kracht en plek van een trap/klap berekend wordt op het lichaam. Bijvoorbeeld: een rake trap breekt een been, een rake trap op het hoofd veroorzaakt een KO."

    ->Bushido Blade op de PS1 was een Samurai beat 'm up zonder levensbalk waarbij je aan lichaamsdelen gewond kon raken en dat de rest van het spel ook bleef. verwonding aan het been maakte je minder beweeglijk, een verwonding aan het arm zorgde ervoor dat je je zwaard met maar een hand kon gebruiken.

    Totaal niet aan gedacht. Het was ook maar een gedachte die bij me opkwam, maar niet zo'n goede dus, ik zal hem verwijderen. De topic vraagt blijft gewoon: Wat verwacht jij voor gameplay vernieuwingen met de Next Gen Consoles
  • "Ik hoop dat er een Beat'm up komt zonder levensbalk, maar waar de kracht en plek van een trap/klap berekend wordt op het lichaam. Bijvoorbeeld: een rake trap breekt een been, een rake trap op het hoofd veroorzaakt een KO."

    ->Bushido Blade op de PS1 was een Samurai beat 'm up zonder levensbalk waarbij je aan lichaamsdelen gewond kon raken en dat de rest van het spel ook bleef. verwonding aan het been maakte je minder beweeglijk, een verwonding aan het arm zorgde ervoor dat je je zwaard met maar een hand kon gebruiken. Je moest goed verdedigen om niet in twee klappen dood te gaan. Vet spel was dat…
  • Ach, er zijn nog zat spellen die stukken beter kunnen. De AI van tegenstanders in race en andere sportgames kunnen vaak nog veel beter. Bij Gran Turismo heb je nog steeds het gevoel…nee, het is gewoon zo….dat de 5 computertegenstanders hersenloos hun rondjes rijden. Ze reageren nergens op. Niet op elkaar en ook niet op de speler.

    Bij voetbalgames is dat vaak ook nog zo. Heel vaak zie je de computergestuurde mannetjes onbegrijpelijke dingen doen of ze reageren juist helemaal niet.

    Verbeteringen hierin kunnen wezenlijk bijdragen aan je spelvreugde.

    Verder denk ik dat we qua realisme al een heel eind gevorderd zijn. Kijk maar eens naar GTR, veel beter hoeft ook niet meer. Dan gaat het inderdaad in kleine dingen zitten.
  • een map die zo groot als GTA SA is en dat je elke deur van elk huis kan intrappen en gewoon alles kan afbreken net als in het echt.
    heel erg mooi voor bij een shooter , en dat levert denk ik toch wel nieuwe gameplay/belevenissen op.

    Ehm nee…

    De enige (echte) reden dat GTA beter uitvalt dan Morrowind is het openlijk (karikaturaal weergegeven) geweld.
    Er komt gewoon een muur van informatie en mogelijkheden op je af bij een dergelijke opzet. Zelfs bij GTA krijg je nog gewoon te zien waar je naar toe moet op de radar.

    Het is niet zo dat ik het allemaal niet waardeer hoor, maar meer vrijheid staat in geen enkele zin garant voor een beter spel.

    Om een recent voorbeeld te geven: Splinter Cell 3. Bij deze editie wordt je niet langer gestraft voor het alarm (meer dan 3x) af te laten gaan. Daarmee heeft men de uitdaging dus ook vermoord….(en ik heb ook weinig behoefte om het spel uit te spelen, omdat er voor mij dus geen uitdaging meer inzit).

    Als je de speler meer vrijjheid geeft, dan moet dat passen binnen de opzet van het spel en niet en passant worden toegevoegd.

    my 2 cents. :7
  • een map die zo groot als GTA SA is en dat je elke deur van elk huis kan intrappen en gewoon alles kan afbreken net als in het echt.
    heel erg mooi voor bij een shooter , en dat levert denk ik toch wel nieuwe gameplay/belevenissen op.

    Ja zoiets ja…beetje fable met GTA mixen.

    Vooral meer realisme, als je in een shooter iemand in hand of been knalt dat hij dan niet dood gaat maar echt last van zijn verwondingen krijgt.

    chaos die je maakt moet altijd blijven, dan kom ik weer terug op GTA, wat ik daar het leukste aan vind is de vrijheid, je hebt een hele stad en je kan doen en laten wat je wil.
    Maar er kan meer lijkt me, chaos moet blijven liggen, ik zou alle begouwen wel in willen, niet alles hoeft open te zijn, maar je kan deuren kapot maken.
    Mensen die je herkennen.
    De politie die naar je op zoek is moet je ook eerst herkennen voordat ze achter je aan komen.
    Gewoon alles hoe het ook in het echt zou zijn.

    Als ze dat voor elkaar kunnen krijgen dan zou GTA zowat je 2de (evil) leven worden :)

    Tja als ze games nog realistischer kunnen maken gaat de gameplay er ook wel op vooruit denk ik.
  • een map die zo groot als GTA SA is en dat je elke deur van elk huis kan intrappen en gewoon alles kan afbreken net als in het echt.
    heel erg mooi voor bij een shooter , en dat levert denk ik toch wel nieuwe gameplay/belevenissen op.
  • Ikzelf loop al een poosje te bedenken wat de gameplay mogelijkheden zullen worden op de next-gen consoles.
    Het zelfde wat er nu ook mogelijk is? Het voorbeeld wat jij noemt kan best ook op de huidige generatie. Bij Eternal Darkness kan je bijvoorbeeld iemand doden door zijn hoofd eraf te slaan, maar kan je ook eerst zijn armen weghaken zodat hij je niet meer kan aanvallen…

    Bovendien zullen bedrijven niet echt met iets vernieuwends komen. Ontwikkelen kost geld, dan pak je toch liever een formule die werkt op?
    Hier ben ik mee eens. Veel zal er waarschijnlijk niet echt veranderen (qua xbox360 en ps3 dan he). Bij King Kong heb je ook geen interface en zie je ook geloof ik wat je toestand is qua health enzo. The Gateway had dat ook etc. Volgens mij worden graphics een stuk beter en de physics e.d. (valt dat niet eigenlijk gewoon onder 'graphics'?). Misschien dat er echt heel vette MMO games komen, niet alleen RPG's maar ook Shooters e.d. Ja ze zijn eral (Gunz Online bv, heel vet :)) maar dan super mooi, uitgebreider e.d. Maar goed, vooral in het begin (1e jaar enzo) zul je weinig 'vernieuwends' zien, zal vaak alleen om een grafische update gaan. Aangezien ontwikkelen toch al zo duur wordt en dan gaan ontwikkelaars idd voor een formule die werkt (lees vervolgen maken die grafisch mooier zijn).
  • Nieuwe mogelijkheden vind je alleen bij Nintendo ^^D
  • Ikzelf loop al een poosje te bedenken wat de gameplay mogelijkheden zullen worden op de next-gen consoles.

    Ik hoop dat er een Beat'm up komt zonder levensbalk, maar waar de kracht en plek van een trap/klap berekend wordt op het lichaam. Bijvoorbeeld: een rake trap breekt een been, een rake trap op het hoofd veroorzaakt een KO.

    Wat zijn jullie verwachtingen/dromen over de gameplay mogelijkheden van de Next Gen consoles?

    Daarmee bedoel ik dat de kracht wordt berekend, dus dat niet alle trappen even hard aankomen. Vervolgens wordt berekend of de trap hard genoeg is om een bot te breken, of te zorgen voor een KO.

    Het was ook maar een ideetje dat ik net ter plekke verzon. In dit topic kun je je eigen ideeën kwijt
  • Ikzelf loop al een poosje te bedenken wat de gameplay mogelijkheden zullen worden op de next-gen consoles.
    Het zelfde wat er nu ook mogelijk is? Het voorbeeld wat jij noemt kan best ook op de huidige generatie. Bij Eternal Darkness kan je bijvoorbeeld iemand doden door zijn hoofd eraf te slaan, maar kan je ook eerst zijn armen weghaken zodat hij je niet meer kan aanvallen…

    Bovendien zullen bedrijven niet echt met iets vernieuwends komen. Ontwikkelen kost geld, dan pak je toch liever een formule die werkt op?
  • hmm, sterke punten. Het moet natuurlijk wel een spel blijven, niet alles hoeft een real life sim te worden. Als je het zo bekijkt zouden de Next Gens ons niets meer kunnen bieden dan bloedmooie graphics
  • Misschien is dit ook wel het probleem van de aankomende generatie.
    Wat zou er nou nog verbeterd kunnen worden. Meer is niet altijd beter.

    Meer vijanden, leuk maar dynasty warriors (en nee, ik wil er iet meer dan dat) liet al zien dat die formule ook uitwerkt na 5 delen…

    Meer hitpoints met een fighter. Tja, maakt dat een gevecht echt leuker om te spelen?
    Is deze taktiek overigens al niet eerder uitgevoerd?

    Meer Ai en realisme?
    Persoonlijk baalde ik er al van dat mijn voetballers moe werden. Realisme is op sommige punten leuk, maar hoe ver wil je gaan in een SPEL? Voor mij is de grens bereikt. Ik hoef niet meer realisme, dan gaat de charme van een spel verloren. Wil je na een crash dat de race over is, of wil je lekker kunnen doorracen? Wil je na een gevecht dat je fighter zijn opgelopen gebreken meeneemt, of wil je dat de fighter weer lekker fit start?
    Wil je dat je personage persoonlijke diepgaande gesprekken voert, op basis van invoer / tijd en leeftijd, of wil je een avondtuur beleven waarbij verhaal > realisme staat?

    Ofwel… ik weet echt niet wat er nu nog moet worden veranderd…..
  • De Next Gen consoles hebben vele malen meer rekenkracht dan de huidige consoles. Waarvoor kunnen ontwikkelaars deze rekenkracht gebruiken?

    Kortom:

    Wat zijn jullie verwachtingen/dromen over de gameplay mogelijkheden van de Next Gen consoles?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren