1. Gamescom 2012

Re: Gamescom 2012

Sony have just issued the first details on their gamescom 2012 press conference.
The press invite we’ve just received locks down the date as Tuesday 14th August and it’ll be at 7pm local time, at the Staatenhaus am Rheinpark, Cologne, Germany.

It’s highly likely that Sony will be showing off the new CECH-4000 model PlayStation 3 at the show, and hopefully picking up the slack of some new PlayStation Vita reveals.

bron
  • Sony have just issued the first details on their gamescom 2012 press conference.
    The press invite we’ve just received locks down the date as Tuesday 14th August and it’ll be at 7pm local time, at the Staatenhaus am Rheinpark, Cologne, Germany.

It’s highly likely that Sony will be showing off the new CECH-4000 model PlayStation 3 at the show, and hopefully picking up the slack of some new PlayStation Vita reveals.

bron
  • Ook niet naar de TGS? Dan blijven ze de grote beurzen wel een beetje mijden. Ik verwacht dat ze de nieuwe xbox ook pas in 2013 gaan showen.
  • MS gaat ook niet naar de TGS.
  • Geen Microsoft op de GamesCom, ook geen aankondiging van een nieuwe console dus voor hun, voor wie daar nog op hoopte. Het zal voor volgend jaar zijn zeker.
  • Ook weer een persconferentie neem ik aan? :)
  • Sony agrees to attend Gamescom
    Quote:
    Shortly after giving a non-committal to Gamecom 2012 attendance, Sony and the Koelnmesse reached an agreement that will put the company in a booth comparable to last year's booth.
    -Bron
  • Geldt dat voor de monstertitels a la CoD of voor vrijwel alle titels? Ach ja, het gaat ook om de ervaring natuurlijk. Zeker als je met een paar vrienden gaat kan het, ondanks de drukte, erg leuk zijn lijkt me zo.

Ach, laat mijn reactie je in ieder geval niet ontmoedigen om te gaan. Ikzelf zou er als gewone bezoeker niet meteen naartoe gaan, maar het is er, ondanks de drukte, erg leuk vertoeven. ;-)
  • Ik ga dit jaar ook naar Gamescom was vorig jaar één dag gegaan maar vond ik eigenlijk iets te weinig ben van plan om dit jaar 4 dagen te gaan, volgend weekend nog eens kijken of er nog wat hotels zijn.
  • Ik ga dit jaar ook weer, net als de afgelopen twee jaar. Van tevoren goed uitstrippelen waar je heen wilt en niet te veel willen mikken op de enorme blockbusters (vorig jaar waren dat Battlefield 3 en MW3 bijv.) want daar kunnen wachtrijen staan die langer duren dan de opening van de Gamescom zelf. Een beetje slim zijn werkt soms ook, want uiteindelijk hebben we bijv. wel Ace Combat kunnen spelen via de Sony 18+ stand (die goed weggemoffeld was, maar waar alle toffe games te spelen waren zonder echte wachtrijen) en uiteindelijk toch ook BF3 omdat de rij ineens korter werd door… euhm, ik weet eigenlijk niet meer waarom :P

Anyhow, aan één dagje kan je in principe genoeg hebben om alle toffe shit te checken, maar vorig jaar hebben wij gekozen voor 2 daagjes. Als je dat ook wilt doen is de gouden tip: zoek tijdig naar een hotel, want als je dat last-minute gaat doen wordt het erg lastig om iets (betaalbaars) te vinden… ;)
  • Ik ben de afgelopen 3 jaar op de Gamescom geweest, en ik blijf het gaaf vinden. Je moet alleen wel weten waar je ongeveer wilt wezen, want zoals slimdavy al opmerkt moet je voor de populaire stands erg lang wachten. Vorig jaar zo'n anderhalf tot twee uur staan wachten voor een Skyrim demonstratie van een kwartier. Maar ik weet ook nog dat ik de eerste keer dat ik er was met mijn broer tijdens het rondlopen een klein hokje in werd geduwd voor een preview van All Points Bulletin. En volgens mij ging dat met alle aanwezigen daar zo, want ze werden pas enthousiast toen er met goodies werden gegooit.

Als mijn vrienden er weer voor in zijn ga ik dit jaar ook weer. Welke dag dat gaat worden moet nog even bekeken worden.
  • Geldt dat voor de monstertitels a la CoD of voor vrijwel alle titels? Ach ja, het gaat ook om de ervaring natuurlijk. Zeker als je met een paar vrienden gaat kan het, ondanks de drukte, erg leuk zijn lijkt me zo.
  • Bezoekers op de Gamescom; ik begrijp ze niet. Ik ben blij dat ik ieder jaar met een persticket kan afzakken naar Keulen, want anders sta je daar voor sommige games nog langer in de rij dan voor de coolste attractie in een pretpark op een hete zomerdag.

En hoewel sommige uitgevers hebben aangegeven niet naar de Gamescom te komen, lijkt het me wel een zekerheid dat er nog heel wat toffe games worden getoond. :-)

• Datum:
    15 - 19 augustus (pers); 16 - 19 augustus (iedereen)

Openingstijden:
    a) entertainment area:
    Wednesday*: 09:00 a.m. - 07:00 p.m.
    Thursday**: 09:00 a.m. - 08:00 p.m.
    Friday**: 09:00 a.m. - 08:00 p.m.
    Saturday: 09:00 a.m. - 08:00 p.m.
    Sunday: 09:00 a.m. - 06:00 p.m.

b) business area:
    Wednesday*: 09:00 a.m. - 07:00 p.m.
    Thursday*: 09:00 a.m. - 08:00 p.m.
    Friday*: 09:00 a.m. - 08:00 p.m.

* Trade visitors and Media Day
    No admission for the general public
    ** Admission for general public starting at 10:00 a.m.
    business area will remain closed on 18th and 19th August 2012

Prijzen:
    day ticket from 6,50 €
    season ticket from 32,00 €

Ik was van plan dit jaar voor de eerste keer te gaan hierheen. 1 dagje dan wel. Ligt nog aan de uitgevers en games die getoond worden uiteraard, maar aangezien dat voorgaande jaren ook is goedgekomen, heb ik er vertrouwen in dat de goeie games dit jaar ook weer naar Gamescom komen. Nog meer die gaan?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren