1. Gaming PC samenstellen 800-900 Euro.

Re: Gaming PC samenstellen 800-900 Euro.

Heb laatst voor m'n neefje een PC samengesteld met ongeveer hetzelfde budget. Klikkie. (Alexander)

Je zou er eventueel een andere (betere) videokaart in kunnen stoppen, of nog beter; een SSD.
  • Heb laatst voor m'n neefje een PC samengesteld met ongeveer hetzelfde budget. Klikkie. (Alexander)

Je zou er eventueel een andere (betere) videokaart in kunnen stoppen, of nog beter; een SSD.
  • Dankje beul, ik help daar al maanden mensen uit de ig comunity met hun cofiguraties. Was net van plan om zelf de link te plaatsen. Geef iig aan welke onderdelen/ randapparatuur je al hebt en wat je nog nieuw nodig hebt + je budget. Kan zijn dat ik vanacht of morgen even reageer met een linkje naar een setupje.
  • Dankje beul, ik help daar al maanden mensen uit de ig comunity met hun cofiguraties. Was net van plan om zelf de link te plaatsen. Geef iig aan welke onderdelen/ randapparatuur je al hebt en wat je nog nieuw nodig hebt + je budget. Kan zijn dat ik vanacht of morgen even reageer met een linkje naar een setupje.
  • Het officiële topic voor nieuwe PC's is overigens: http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?f=76&t=41500&start=3500. Het zou kunnen dat je daar meer response krijgt.

Veel succes zou ik zeggen, PC gamen kan echt geweldig zijn en er is tegenwoordig een schier eindeloos aanbod aan hoogwaardige indiegames met bijzonder lage systeemeisen. Dan denken de meeste gamers, tja indiegames, maar dat bedriegt want het betreft vaak volwaardige games die meer te bieden hebben dan de bekende namen. Om maar wat op te noemen: World of Goo, Limbo, Bastion, League of Legends, Trine 2, Binding of Isaac, Defense Grid, Peggle, Plants Vs. Zombies, Orcs Must Die, Terraria, Amnesia… De meeste daarvan zijn overigens ook op andere platformen speelbaar (consoles).

Als je toch een nieuwe PC moet kopen dan is het afhankelijk van de games die je wilt spelen wel de moeite om enkele honderden euro's te investeren, als je dat geld hebt natuurlijk. Maar eerlijk is eerlijk, als je al een console hebt, zal je qua games, behalve in bepaalde genre's niet veel missen. De meeste hardcore PC multiplayer games hebben ook lage systeemeisen waardoor je met een budgetsysteem of zelfs een random laptop vlotjes kan spelen.
  • beul, ik wil je nogmaals bedanken voor de tips. ik zal de komende tijd nog wel druk zijn met het lezen van tips over onderdelen uitleg en proberen samen te stellen enzovoort enzovoort.
  • Bij mij heeft het ongeveer een maand geduurd voor ik alles had uitgevist en zeker wist dat ik ongeveer het best mogelijke systeem op vlak van prijs/kwaliteit had samengesteld, met dat verschil dat mijn budget +/- 1500€ was met randapparatuur inbegrepen wel. Ik check reviews, benchmarks en veel forums. Op Neogaf is er een grote PC-community en een interessant topic met tips/links en suggesties. Neogaf PC-advies. Ook op het forum van Tweakers is er een heel actieve community waar veel mensen reageren of systemen samenstellen als je daar naar vraagt. Tweakers Gamesysteem Forum, ook op het forum van Hardware.info kan je ook veel advies krijgen. Het is altijd beter om enkele opinies te verzamelen en analyseren voor een definitieve beslissing te maken, het gaat ook over heel wat geld en dan wil je niet teleurgesteld worden.

Jullie willen beide een budget PC samenstellen, dat gaat sowieso wel betekenen dat je toegevingen gaat moeten doen op het vlak van graphics tenzij je oudere spellen gaat spelen. Maak je daar geen illusies over, maar anderzijds zijn games als Diablo 3, Guild Wars 2, Torchlight 2, Tribes Ascend… niet zo heel zwaar qua systeemeisen tenzij dat je naar de hogere instellingen gaat. En zo zijn er nog enorm veel recente PC games die heel toegankelijk zijn wat betreft systeemeisen. Maar verwacht niet dat daar games als Skyrim, GTA, Battlefield 3, Crysis 2, Far Cry 3, Witcher 2, Metro, Max Payne 3, Mass Effect 3… bij zijn, daarvoor liggen de systeemeisen meestal een pak hoger. Vaak komt dit omdat het om console ports gaat, die onvoldoende geoptimaliseerd zijn. Let wel je gaat die games kunnen spelen, allicht op medium en dan kan het zijn dat het er gewoon minder fraai uitziet dan de console versie! Wederom dit komt doordat ontwikkelaars te weinig moeite doen om te optimaliseren, ze vinden het niet nodig of het brengt niet genoeg op. Onthoud ook dat elk component belangrijk is en dat er veel kwalitatief minderwaardige hardware op de markt komt, waardoor het risico op een misaankoop zeker bestaat.

Je zal die games kunnen spelen, maar eerder op medium of low instellingen (500-600 € budget) afhankelijk van je gekozen hardware. Een Gaming PC van 900 € zou dan weer de meeste games gewoon op high en sommige op very high moeten kunnen afspelen. Denk er goed over na of je een gaming PC wilt samenstellen en besef dat het frustrerend kan zijn dat je zelf moet uitvissen welke opties (schaduwen, bloom, texturen,…) je lager moet zetten om de FPS op te krikken als je game niet goed loopt. Maar zoals ik al schreef, ik ben niet meer up to date en daarom ga ik hier ook geen advies geven, want mijn kennis is momenteel niet toereikend genoeg. En om de recente ontwikkelingen en hardware te bestuderen, daar ben je wel enkele dagen mee zoet als je het goed wilt doen. Vandaar de links naar andere sites waar de community op dat vlak mijn inziens wat actiever is.
  • thnks voor de link, maar hoe weten we zeker dat de onderdelen goed genoeg zijn met de aannemelijke prijzen om te voldoen aan wat wij willen?
    bij de 1ste samenstelling ben ik bang dat je niet genoeg hebt om de nu nieuwe spellen op low te spelen, en je een upgrade nodig gaat hebben voor het komende pc vereiste voor de moiere spellen. daar in tegen zag het 2de voorstel van onderdelen er heel leuk uit, ik begrijp aardig wat welk onderdeel nodig heeft en wat juist wel of niet goed is. maar krijg koppijn als ik probeer te begrijpen wat de onderdelen gemeen moeten hebben om het maximale van elkaar naar boven te krijgen.
  • Vroeger waren er meer mensen op het forum die veel kennis hadden over hardware.
    Het kan nooit kwaad om de meest recente hardware-guides van Tweakers erop na te slagen. Heb je al een scherm/muis/toetsenbord/boxen of moeten die ook bij je budget inbegrepen zijn? Welke games wil je gaan spelen?
    Het is weer een dik half jaar geleden dat ik mijn gaming PC heb samengesteld en ik heb het totaal niet bijgehouden op het vlak van hardware. Wat ik je wel kan zeggen, ga niet over een nacht ijs en probeer zeker betrouwbaar materiaal te kopen!
  • klinkt bekent, heb dezelfde site al eens gebruikt en admin gevraagd om advies. ik denk dat je het beste je samenstelling op de site kan maken en vervolgens posten als een recentie/reactie met je bijbehorende vragen. deze word gelezen door de beheerders en een antwoord + adviezen. het advies zou ik niet serieus nemen zonder bekende geraadpleegd te hebben omdat zulke mensen natuurlijk ook denken om de verkoop cijfertjes enz..
  • Over het budget gesproken het kan nog veel gekker, 10,000 euro's besteden ze eraan :/

Ik denk dat het tussen 800/900 wel moet lukken, om een 'redelijke' game pc samen te stellen.

'Een' sammenstelling, betekent nog niet 'de' samenstelling, dit is mogelijk op http://www.gamepc.nl:

•2 jaar carry-in (gratis service)
    •1Gbit netwerkkaart
    •51-in-1 Cardreader
    •AMD Radeon 6850 1GB/OC
    •DVD Brander Samsung Optical Disc Drive
    •OCZ Agility3 SSD Hardeschijf 60GB
    •1000 GB SataIII Hardeschijf
    •Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 Dual-Kit
    •7.1 Geluidskaart
    •Asus M5A78L-M/USB3
    •Fluisterstille PC (standaard koeler)
    •AMD Zambezi FX-6100, SixCore
    •750 Watt fluister stille voeding
    •Gamers Behuizing Rood

= 860 Euro…

De vraagtekens zitten bij de processor, moederbord, koeler, voeding, videokaart…
    Processor: AMD of INTEL en welke dan? en waarom?
    Moederbord: Totaal geen verstand van…
    Koeler: Welke heb ik nodig, om het draaiende te houden.
    Voeding: Hoeveel Watt en welke merk is het verstandigst?
    Videokaart: De standaard spellen cod, bf, lol, counter strike etc. bespaalbaar? low/medium/high/ultra?
  • klopt vaak zijn er op de sites beheerders admins of welke benaming ze mogen hebben actief, die willen soms wel advies geven. maar zullen er ook altijd voor kiezen om zichzelf in een goed licht te zetten en eige producten en de net iets duurdere merken aanraden. wel een mooi budget voor een game pc.
  • Ik was een beetje lui en kan me vinden in jouw problemen, dus ik dacht een makkelijke handeling, met wat aanpassingen :)

Ik heb inderdaad net zoals jouw al een beetje rond gekeken, maar ik sommige dingen blijven onduidelijk, neem nu bijv. het moederbord, zo veel mogelijkheden…

Ik zal even een samenstelling maken en hieronder vermelden.
  • tog leuk dat ik je heb kunnen inspireren tot deze vraag, wel jammer dat je me bijna copy/paste. maar goed, zelf al rond gezocht en geprobeerd onderdelen samen te stellen? zo niet dan geef ik je het advies dat even te doen voor je reacties krijgt en deze niet gaat begrijpen.
  • Beste,

Ik ben een PS3 gamer, maar ik ben van plan om over te stappen naar PC gaming. Ik ben van mening dat je het beste zelf de onderdelen kan samenstellen zodat je in ieder geval weet waar je voor betaald. Het bedrag dat ik beschikbaar kan stellen voor alleen de PC kast ligt tussen de 800 á 900 Euro.

Ik ben niet helemaal thuis in de harware wereld, daarom zou ik graag wat suggesties of andere opmerkingen horen…

-Links
    -Samenstellingen

Kom maar door ;)

Mvg,
    Richard

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren