1. Gebrek aan multiple saveslots meeste iPad/iPhone games

Re: Gebrek aan multiple saveslots meeste iPad/iPhone games

Precies!
Ik mis ook voor de iPad (een apparaat even duur als de gemiddelde laptop) de functie om meerdere accounts te draaien.
En ook verschillende save slots zoals bij Angry Birds mis ik hierbij weleens.

Ik wist niet eens dat je met meerdere mensen op 1 iPad van meerdere Game Center accounts gebruik kunt maken. Dit vind ik dan wel weer leuk.
  • Precies!
    Ik mis ook voor de iPad (een apparaat even duur als de gemiddelde laptop) de functie om meerdere accounts te draaien.
    En ook verschillende save slots zoals bij Angry Birds mis ik hierbij weleens.

    Ik wist niet eens dat je met meerdere mensen op 1 iPad van meerdere Game Center accounts gebruik kunt maken. Dit vind ik dan wel weer leuk.
  • Nee, de iPad is niet multiuser gemaakt. Als ie multiuser was, dan had je gewoon verschillende accounts gehad. Zou erg fijn zijn ivm mailboxen, contact-gegevens en agenda, etc.

    Bij gamecenter had m'n geen keuze, aangezien je ergens gegevens aan moet koppelen… dat is in dit geval je iTunes account.

    Daarom zeg ik ook dat de iPad multi user is in de zin van Gamecenter, dus niet in zijn geheel als iPad.

    Om te wisselen van Gamecenter account, heb je geen Itunes of Itunes account nodig. Bovendien kun je in de Gamecenter omgeving in je iPad (zonder tussenkomst van Itunes dus), een nieuwe account creeren.
  • Nee, de iPad is niet multiuser gemaakt. Als ie multiuser was, dan had je gewoon verschillende accounts gehad. Zou erg fijn zijn ivm mailboxen, contact-gegevens en agenda, etc.

    Bij gamecenter had m'n geen keuze, aangezien je ergens gegevens aan moet koppelen… dat is in dit geval je iTunes account.
  • Omdat iOS een single-user systeem is. Dit hoort niet bij de game-ontwikkelaars, maar gewoon bij Apple. Snap niet dat ze, vooral in het geval van iPad, het systeem multi-user gemaakt hebben.

    De iPad is in de zin van Gamecenter wel multi user gemaakt, want je kan per slot van rekening van account wisselen binnen Gamecenter. Echter wordt dit slechts beperkt doorgevoerd binnen Gamecenter alleen. Het systeem zou eigenlijk moeten zijn, zoals het op de X360 is, zodra je van gameraccount wisselt, houden alle games daar rekening mee, immers alle savegames etc. wordt opgeslagen op die ene gameraccount. Het zou fantastisch zijn, indien men zoiets op de iPad ook zou doorvoeren. Alhoewel ik in principe al dik tevreden zou zijn, indien men al 3 saveslots in iedere game mogelijk zou maken.
  • Tja ik vind multiple saveslots zelf niet echt nodig. Misschien dat ik je punt wel snap, met een iPad. Die kan je nog wel delen met huisgenoten oid, maar een mobiel is denk ik wel meer echt voor jezelf, daar laat je denk ik niet zomaar iedereen op?

    En ik denk dat met die insteek en met het feit dat het wat minder moeite zal kosten, developers zich niet met multiple slots bezig houden, maar dat is maar een gok.

    Maar waarom worden de iPad versies van de betreffende games dan veelal ook niet voorzien van saveslots, dit terwijl het vrij gebruikelijk is, dat het hele gezin vaak op 1 iPad zit te gamen, terwijl er bij vele games die de NDS en de PSP rijk zijn, dit wel goed opgelost is, zodat het hele gezin zonodig op 1 handheld seperaat van elkaar kan gamen.
  • Met angry birds kan je gewoon verdergaan waar je zelf bent gebleven en zo de score van iemand anders verbreken :-) .

    Tja, dat is allemaal wel leuk, maar de uitdaging is er grotendeels vanaf, wanneer iemand anders in mijn Angry Bird spelprogressie, alle reeds vrijgespeelde levels al kan spelen, zonder zelf iets gedaan te hebben. Bovendien staan die hi scores niet eens op naam, zodat je later niet eens meer weet wie in welk level nu eigenlijk de hoogste score op zijn of haar conto kan schrijven. Of dient dit allemaal op een blocnote bijgehouden te worden? Mijn mening is dat veel gamesontwikkelaars hiermee de plank op dit moment flink misslaan. Het is niet voor niets dat de meeste gamesontwikkelaars op zowel handheld (DS, PSP) en consoles (X360, PS3) er bij de meeste games, multi saveslots, of complete seperate gameraccounts (X360) op na houden. Dit is puur gedaan om elkaar te scheiden en elkaar de ruimte te geven om het spel op hun eigen tempo, met hun eigen behaalde doelen te spelen en niet in elkaars vaarwater terecht te komen met bijv. RPG's of racegames met een carreer mode erin. De boel kan dan vervolgens in gamecenter (iphone, ipad) of bijv. xbox live (x360) met elkaar vergeleken worden. Nu kan dat alleen, wanneer men fysiek op zijn of haar eigen iPads speelt, en ieder z'n eigen versie van het spel heeft. Gelukkig zijn er ook gamesontwikkelaars die voor de iphone/ipad ontwikkelen, die dit wel hebben begrepen, zoals de makers van World Of Goo. In deze game kun je wel voor multiple saveslots kiezen.
  • Tja ik vind multiple saveslots zelf niet echt nodig. Misschien dat ik je punt wel snap, met een iPad. Die kan je nog wel delen met huisgenoten oid, maar een mobiel is denk ik wel meer echt voor jezelf, daar laat je denk ik niet zomaar iedereen op?

    En ik denk dat met die insteek en met het feit dat het wat minder moeite zal kosten, developers zich niet met multiple slots bezig houden, maar dat is maar een gok.
  • Met angry birds kan je gewoon verdergaan waar je zelf bent gebleven en zo de score van iemand anders verbreken :-) .
  • Ik snap niet waarom de meeste gamesontwikkelaars voor iPad/iPhone, slechts 1 saveslot hebben voor je spelprogressie.
    Als voorbeeld neem ik de Angry Birds serie voor iPad/iPhone. Wanneer ik samen met iemand anders op 1 iPad deze game wil spelen, kunnen we slechts gebruik maken van 1 saveslot. Dit betekent dat wanneer ik een level heb vrij gespeeld, de ander dit level met bijbehorende score automatisch ook heeft gehaald. Ik heb samen met die persoon nog geprobeerd het probleem enigszins op te lossen, door beiden een seperaat gamecenter account aan te maken, maar Gamecenter kijkt slechts naar de gemeenschappelijk gebruikte savegame in Angry Birds, waardoor beiden in gamecenter steeds synchroon dezelfde archievements en scores heeft.

    Is er wellicht toch een manier om dit op een makkelijke manier te omzeilen? Daarnaast de vraag of dit wellicht door gamesontwikkelaars in de toekomst kan worden verbeterd.
  • Omdat iOS een single-user systeem is. Dit hoort niet bij de game-ontwikkelaars, maar gewoon bij Apple. Snap niet dat ze, vooral in het geval van iPad, het systeem multi-user gemaakt hebben.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren