1. geforce 4 ti 4800 overclock

Re: geforce 4 ti 4800 overclock

nee gewoon een lucht koeler met een paar heatsinks van sharkoon

;)
  • nee gewoon een lucht koeler met een paar heatsinks van sharkoon

;)
  • ik heb pas een neiuwe koeler op mn videokaart gezet dus het zit wel knorr denk ik:P
  • Let wel op dat deze chip helemaal niet zo lekker overclocked, het is eigenlijk een TI4400 met een AGP8X aansluiting. Je kan niet zo heel veel performance meer uit deze chip halen zonder dat je de kaart beschadigd (in ieder geval niet met standaard koeling).
  • das voor nvidia kaarten? is er ook een voor ati kaarten?
  • RivaTuner
  • met welk programma kun je de temperatuur zien van je videokaart??
  • Meestal zo'n 60 procent dacht ik?

Ja, als je je printplaat als onderzetter wilt gebruiken wel ja. Met standaard cooling kom je tot 10 (maximaal 15) procent. Overigens kun je telkens wel kleine stapjes gebruiken maar als je niet test dan help je zo je kaart omzeep. Het beste is om 3D Mark compleet te draaien en daarna een 3D spel te spelen (GTA: San Andreas, Far Cry enz.) Als je PC rare dingen vertoond tijdens spelletjes of je PC valt uit dan ben je tever gegaan.

Overigens kan het zo zijn dat er grafische fouten in 3d mark zitten. Is wel vaker voorgekomen dat er in 3d mark grafische fouten zaten maar dat de kaart voor de rest goed functioneerde en alle spelletjes probleem loos draaide.
  • aha ok maar kan het nie zijn dat als ie te warm word dat ie dan doorbrand ofzo?? en nog een vraag waar of met welk progje kan je zien wat de temp van je videokaart is??
    Kan het zo veel? Volgens mij is die videokaart niet meer stabiel dan.
  • Net zo lang tot je in 3d mark (groene) vlekken gaat zien of dat hij crasht. Op dat punt een stapje terug doen en kijken of hij stabiel blijft lopen.
  • hallo ik ben mijn geforce 4 ti 4800 128 mb se aan het overclocken en nu is mijn vraag tot hoever kan ik gaan?? ik gebruik het programma rivatuner ik heb mijn core en memory steeds met 10 mhz omhoog gesleept. ik begon met 275 mhz (core) en zit nu al op de 325 mhz tot hoever kan ik doorgaan?? ;)
  • wat voor? stikstof??? :P

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren