1. Geheugen op 400 Mhz

Re: Geheugen op 400 Mhz

Bij mij loopt het geheugen wel op 400MhZ, (420 Mhz dankzij ntune). Maar ik heb ook mobo, A8N-SLI Deluxe.

sry niet eerder vermeld.
  • Bij mij loopt het geheugen wel op 400MhZ, (420 Mhz dankzij ntune). Maar ik heb ook mobo, A8N-SLI Deluxe.

sry niet eerder vermeld.
  • Je kan het geheugen alleen op PC3200 draaien als je een FSB van 800 hebt.

Heb je een FSB van 533 dan draait je geheugen op PC2700.
    Heb je een FSB van 400 dan draait je geheugen op PC2100.

Jij hebt dus een FSB van 533.

Toch wel? Dat zei iemand al (zie 1e post van mij) maar ik wist t niet zeker.

Nou jah, 1GB Op 333 Mhz draaid ook wel best
  • Ik had het zelfde probleem.
    Toch maar op 366 (?) MhZ laten draaien.
    Bij we winkel waar ik het kocht zeiden ze dat er geen progrogramma's waren die dat kunnen ofzo, snapte er weinig van….:s
  • Je kan het geheugen alleen op PC3200 draaien als je een FSB van 800 hebt.

Heb je een FSB van 533 dan draait je geheugen op PC2700.
    Heb je een FSB van 400 dan draait je geheugen op PC2100.

Jij hebt dus een FSB van 533.
  • Death Jr: Als je dat doet draaid het geheugen op dual channel. Daarmee krijg je het geheugen echter niet op 400 Mhz.

Ik heb t geheugen ook zo geplaatst, maar draaid jou CPU op 800 MHZ FSB
  • Liquidquaker, ik had laatst een vergelijkbaar probleem, bij asus zijden ze me(heb ik toegepast en werkte) dat je gewoon ieder geheugen balkje in 1 kleur van je sockets moet doen dus blau (plaats balkje)zwart (geenbalkje)blau(balkje)zwart(geen balkje) als je dat doet zou het geheugen op 400MhZ moeten lopen.
  • Sry. dubblepost
  • Ik kan nergens in mn bios aangeven dat t geheugen op 400 mhz moet draaien.

Volgens mij is dat laatste stukje in mn beginpost de oorzaak alleen zeker weten doe ik t niet :S
  • Ik heb vandaag nieuw geheugen voor mijn PC Gehaald
    (1024 MB RAM DDR PC3200 400 Mhz Dual Channeled) aangezien mijn 512 MB RAM PC2100 266 Mhz Single Channeled niet echt optimaal meer draaide.

Nou is echt het probleem dat ik het geheugen niet op 400 Mhz kan laten draaien.

Mijn MOBO = Asus P4P800 SE. Die ondersteund wel 400 Mhz Dual Channeled geheugen.

Bij het opstarten geeft ie zoiets aan:

1024 MB 333 Mhz Dual Channeled.
    Het geheugen loopt dus wel op dual channeled maar ik krijg het niet voor elkaar op het op 400 Mhz te laten lopen. Ik heb ook al geprobeerd mijn bios te updaten maar zonder resultaat.

Iemand die mij kan helpen?

Edit

Ik weet niet of het komt doordat mijn Processor maar op 533 Mhz FSB draaid? Ik had namelijk wel eens gehoord dat je 800 MHZ FSB nodig hebt om geheugen op 400 MHz te laten draaien.

Naar mijn weten is je post scriptum in ieder geval overbodig , heb je je BIOS ook daadwerkelijk ingesteld op 400 Mhz?
  • Ik heb vandaag nieuw geheugen voor mijn PC Gehaald
    (1024 MB RAM DDR PC3200 400 Mhz Dual Channeled) aangezien mijn 512 MB RAM PC2100 266 Mhz Single Channeled niet echt optimaal meer draaide.

Nou is echt het probleem dat ik het geheugen niet op 400 Mhz kan laten draaien.

Mijn MOBO = Asus P4P800 SE. Die ondersteund wel 400 Mhz Dual Channeled geheugen.

Bij het opstarten geeft ie zoiets aan:

1024 MB 333 Mhz Dual Channeled.
    Het geheugen loopt dus wel op dual channeled maar ik krijg het niet voor elkaar op het op 400 Mhz te laten lopen. Ik heb ook al geprobeerd mijn bios te updaten maar zonder resultaat.

Iemand die mij kan helpen?

Edit

Ik weet niet of het komt doordat mijn Processor maar op 533 Mhz FSB draaid? Ik had namelijk wel eens gehoord dat je 800 MHZ FSB nodig hebt om geheugen op 400 MHz te laten draaien.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren