1. Forum
  2. GERUCHT: Opvolger 360 aanwezig bij EA

Re: GERUCHT: Opvolger 360 aanwezig bij EA

Maar goed, na het RRoD verhaal wacht ik wel een jaar of anderhalf tot ik een opvolger van de 360 aanschaf.
Jezus Christus zeg, blijven we dit dooie paard na trappen?
Beter RROD dan dat je gegevens op straat komt te liggen.
MS heeft hier van geleerd en gaat gewoon keihard de next-gen markt ownen met de Xbox 3. :) Met een degelijke console én een degelijk goed online netwerk !
  • Maar goed, na het RRoD verhaal wacht ik wel een jaar of anderhalf tot ik een opvolger van de 360 aanschaf.
    Beter RROD dan dat je gegevens op straat komt te liggen.
    MS heeft hier van geleerd en gaat gewoon keihard de next-gen markt ownen met de Xbox 3. :) Met een degelijke console én een degelijk goed online netwerk !
  • @hd-dvd posts

Nouja, de Blu-Ray speler heeft vooral gewonnen vanwege het feit dat er standaard een blu-ray speler in je PS3 zat. Wanneer die in de 360 had gezeten, dan waren er op dat moment meer huishoudens geweest die een HD-DVD speler hadden dan een Blu-Ray speler.

Met andere woorden, het is niet te voorspellen wat er was gebeurd. Achteraf zeggen dat HD-DVD een fout zou zijn geweest, is te makkelijk. Sony heeft evengoed gegokt op Blu-Ray. Microsoft heeft met zijn console gewoon teveel gekeken naar de korte termijn. Dan mag een Sony console wel duur zijn bij de launch, uiteindelijk verkopen ze er meer, en gaat ie langer mee.

Een nieuwe console moet wat mij betreft dit hebben:

-1 a 2 TB HDD
    -Optie alle games te downloaden, iig de optie hebben om op iedere box in te kunnen loggen, en binnen enkele minuten jou game te kunnen spelen.
    -Wireless HDMI
    -Dual Screen optie (dus geen splitscreen, maar kunnen streamen naar 2 verschillende schermen)
    -Connectivity via apps met andere apparaten. Ik ga geen toetsenbord kopen als ik weet dat mijn iPad dat ook kan
    -Geen sequels meer uitbrengen, maar patchen a la World of Warcraft. Voortborduren op goede games. Want als ze zo door gaan, dan gaan al die FIFA's en Call of Duty's hartstikke dood. Dat zien we nu al bij Rockband en Guitar Hero. Gewoon patchen die handel en goede betaalde content er naast verkopen.

En er is vast nog wel wat, waar ik nu even niet op kom.
  • Scepsis is logisch, MS blijft toch dat bedrijf die een aantal miljoen defecte consoles doelbewust in de omloop heeft gebracht. Ze zaten met een yield van 30% toen ze groen licht gaven om te lanceren. Het heeft allemaal met die headstart obsessie te maken gehad.

Maar juist hierom zijn ze straks wel betrouwbaar denk ik. Ze willen dit geen 2e maal hebben dus een opvolger van de 360 met wederom zo'n droevige yield kan ik me niet voorstellen.
  • Het is idd iets dat niet genegeerd kan worden. (door fanboys natuurlijk wel)
    Al is xbox360 slim een zeer zeer degelijk toestel, ik begrijp alleen niet waarom ook die nog steeds krassen op je cd maakt als je je xbox een klein beetje beweegt terwijl ie opstaat (ik weet dat het niet de bedoeling is dat je je xbox gaat verplaatsen terwijl ie opstaat, maar toch…)

Ik denk ook niet dat microsoft hun opvolger gaat rushen om hem zo vlug mogelijk op de markt te krijgen. En voor ons gamers: afwachten, en kijken hoe de hardware is, kan nooit kwaad.
    Ik ben btw van plan om geen 1 next gen toestel bij launch te kopen.
  • Maar goed, na het RRoD verhaal wacht ik wel een jaar of anderhalf tot ik een opvolger van de 360 aanschaf.

Ja, laten we met z'n allen doen alsof het nooit gebeurd is. Het zegt namelijk helemaal niks over hoe MS value for money geeft. RRoD was enkel een incident. Eigenlijk bestaat het niet.

• Kinect met update ofzo wellicht, maar geen volledige hardwareset.

Al kan een 'dit moet het ongeveer worden' collectie altijd worden gegeven natuurlijk. Maar dat kun je niet serieus als 'devkit' of zelfs maar fysieke hardware van een console nemen.
  • Maar niemand kocht meer de Ps3 voor GT5 to begin with. Wellicht als die game in 2008 was uitgebracht, maar niet anno 2010. GT5 valt dan tegen, maar Forza is nog steeds een soort poor man's GT. De verkopen wijzen uit dat GT nog steeds wel de leider is, echter moeten ze met 6 wel van veel betere huize komen.

HD-DVD had de format wars waarschijnlijk gerekt, maar HD-DVD had door minder ondersteuning van de maatschappijen wel het onderspit moeten delven. En lol pron voor VHS gaat niet meer op; internetz discretie enzo.

HD-DVD had de 360 bij lancering aanzienlijk duurder gemaakt, waarschijnlijk 50 - 100 euro. En MS had een half jaar moeten wachten, maar dat zou niet erg zijn want in dat half jaar hadden ze dmv testing ook de RROD grotendeels preventief kunnen wegpoetsen (lag vooral aan brakke parts en ongehoord lage yields).

Al met al is de 360 zoals hij in 2005 werd gelanceerd (sans HDMI, slechts 13gb max etc), vandaag de dag futiel. BR jokes aside, DVD is tegenwoordig wel een soort bottleneck. Niet alleen voor de opzet van bepaalde games en de kwade noodzaak van Bink video (which, well, sucks ass), maar ook voor de sound die het praktisch altijd moet afleggen. Nintendo gaat nu vrijwel zeker ook een BR achtig format krijgen, MS moet wel mee.
  • de 360 begint helemaal niet te sterven, ze laten een hoop liggen door niet met genoeg nieuwe games te komen. Dat is ook de reden waarom de PS3 nu de 360 gepasseerd is.

Maar het grootste probleem van de Xbox is de eindeloze rits aan first party sequels. Halo's, Gears of Wars, Forza's. En het probleem is, die sequels doen bijna niks nieuws. Ik ben daar op uitgekeken.

Dat is denk ik vooral je punt. Als je dat nogsteeds vet vind, en blijkbaar vinden vele personen dat juist wel, dan blijft de console nog wel even bestaan.

HDD is eigenlijk mijn punt ;)

Het probleem van nieuwe Halo's en Gears etc, is dat het niet veel nieuwe mensen gaat aantrekken, en al zeker geen mensen gaat overhalen om alsnog een Xbox te kopen. Natuurlijk een klein aantal personen wel, maar MS mist gewoon de games om mensen massaal naar de winkels te lokken om een Xbox op te halen. Een ander probleem is, is dat het shooters zijn, en het shooter genre is echt verzadigd, en nog een groter probleem is dat de Multiplatform shooters ieder jaar veel meer games verkopen per console. Call of Duty doet het al jaren. En dit jaar zal Battlefield waarschijnlijk de meest gekochte shooter worden.

Ook zijn de gameseries die ze hebben, niet groeiend. Als je dat vergelijkt met Uncharted, die game is van schaduwgame uitgelopen naar een hypefestijn.

Playstation kwam dit jaar nog met Gran Turismo 5 (ja deel 5, maar het eerste volledige deel op de PS3), terwijl ze bij MS al aan de 3e Forza bezig zijn voor de 360, wie gaat daar een 360 voor kopen? Ik niet, en ik zou waarschijnlijk ook geen PS3 kopen voor GT6.
  • De Xbox 360 is al twee jaar eigenlijk niet meer interessant. Net als de Wii.

De Xbox 360 ligt voor 120 euro in de winkel bij de Saturn. Net als de Wii. Dat zijn toch tekenen dat er een nieuwe console aankomt.
  • Gears heb ik online nog nooit wat aan gevonden, maar de beta van 3 kan ik maar niet los-laten., Echt k*t dat die game pas in september gaat uitkomen. Erg lang geleden dat ik zo naar een titel heb uitgekeken. Gears doet misschien niks nieuws, maar de online modus staat atm als een huis. (imo). Een nieuwe Xbox eind 2012 met Gears 4 als launch titel zie ik wel zitten.
  • de 360 begint helemaal niet te sterven, ze laten een hoop liggen door niet met genoeg nieuwe games te komen. Dat is ook de reden waarom de PS3 nu de 360 gepasseerd is.

Maar het grootste probleem van de Xbox is de eindeloze rits aan first party sequels. Halo's, Gears of Wars, Forza's. En het probleem is, die sequels doen bijna niks nieuws. Ik ben daar op uitgekeken.

Dat is denk ik vooral je punt. Als je dat nogsteeds vet vind, en blijkbaar vinden vele personen dat juist wel, dan blijft de console nog wel even bestaan.

Sterven is misschien wat overdreven, maar het apparaat heeft zijn beste tijd gehad. Die UI is echt verschrikkelijk traag, en dat kan eigenlijk gewoon niet meer. Smartphones met UI's die gecompliceerder zijn dan de 360 lopen soepeler. Iedere keer als ik naar dat dashboard ga, loopt dat ding bijna vast. Daarnaast het probleem "DVD Speler", het heeft er vaak in geresulteerd dat er gewoon geknipt is in multiplatform games, omdat alles op 1 schijfje moet.

En het allergrootste probleem van de 360 is de optionele HDD geweest. Die heeft er voor gezorgd dat het op de 360 niet mogelijk is om grote patches voor games uit te geven, en heeft in zijn val ook alle multiplatform games meegenomen en daar is de PS3 toch wel een beetje de dupe van. Microsoft kan het namelijk niet verantwoorden om iemand die betaalt voor Xbox Live ineens geen toegang meer geeft tot een online game, omdat deze de patch niet kan downloaden ivm Xbox 360 Core.

En dat patchen is juist zo belangrijk voor de houdbaarheid van een game. Nee, ze hadden er nooit een optionele HDD op moeten doen, en er had gewoon een HD-DVD speler in moeten zitten.

En dan die nare batterijen van de controllers. Ook dat had gewoon ingebouwd moeten zijn. Nieuwe Xboxen hebben dan wel Wifi en HDMI zoals het hoort, dat had er eigenlijk ook standaard bij die eerste boxen in moeten zitten.

En dan heb je nog Kinect, die dingen vast wel verkopen, net als de Move, maar je koopt er geen console voor, en uiteindelijk ook geen games meer.
  • Als Nintendo in 2012 komt dan denk ik dat MS eerder wil zijn, net als met de 360.

Ik ben nog helemaal niet toe aan een nieuwe generatie consoles…
  • Launch december 2011 met gerushte harware, 360 all over again.

2012 toch?

Maar goed, na het RRoD verhaal wacht ik wel een jaar of anderhalf tot ik een opvolger van de 360 aanschaf.
  • Launch december 2011 met gerushte harware, 360 all over again.
  • Of "free 360 for everyone in the room!!11!1!"

Ja van die actie heb ik nooit meer wat gehoord… had toch wat minder effect dan MS had gehoopt denk ik. In ieder geval leverde de conferentie wat mooie .gifs op.

^_^

Maar MS heeft altijd wel een of twee verassende aankondigingen. dat zal dit jaar niet anders zijn.
  • Of "free 360 for everyone in the room!!11!1!"
  • Wel, laat het aan microsoft over om op het laatste moment met verassingen te komen.

• … geen E3 reveal volgens Eurogamer:

New Xbox reveal at E3 unlikely - source

Eurogamer understands that an E3 2011 reveal for Microsoft's next Xbox is highly unlikely.

Our respected source poured water on Develop's report that some kind of announcement will happen next month at E3.

Develop's report also mentions that EA already has development kits for the new console. To a untrained eye, these apparently look like PCs. But inside are apparently the components of Microsoft's next Xbox.

Prototype dev kits typically are PCs inside a PC box: the first Xbox 360 developer tools were based on dual core G5 PowerPC Macs with an ATI X800 GPU while the initial PS3 dev kits were based around a PC with two GeForce 6800 Ultras running in SLI.

The Develop source believes the new Xbox could launch as soon as the end of 2012.

No technical specifications for the new console were given.

EA and Microsoft both declined comment.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren