1. Grafische mijlpalen in de historie

Re: Grafische mijlpalen in de historie

Conker Xbox1 zag er geweldg uit, serieus, kijk er maar eens goed naar, gewoon praktisch 'next-gen'.
  • Conker Xbox1 zag er geweldg uit, serieus, kijk er maar eens goed naar, gewoon praktisch 'next-gen'.
  • Het vachtje van fox! Daar viel mijn mond ook van open. En hoe het gras er uitzag, wuivend en wel. De games die mij grafisch het meest geimponeerd hebben zijn grofweg:

    Donkey Kong Country 1, 2 en 3. Nog steeds heerlijke games om te zien!

    Shenmue. Ik speelde het in 2003, 4 jaar na de release, maar nog steeds stond ik verbaasd hoe de makers een geloofwaardige levende virtuele hadden gemaakt.


    Banjo Kazooie. Heeft de tand des tijds niet heel goed doorstaan maar destijds (oktober 1998) vond ik dit echt veruit de mooiste game die ik ooit has gespeeld. Dit komt ook door het geweldige organische design van de overworld en de individuele levels, de vrolijke lueke muziek, het gevoel van avontuur en de gave animaties van de characters.


    Farcry. De guards hadden echt te suffe uitspraken en de CG-cutscenes waren zelfs toen al lelijk maar de tropische omgevingen waren opzich al een reden de game te spelen.

    Bioshock. Grafische stijl, belichting, het heeft me uren doen geilen op de gfx. Een kunstwerk.

  • Ik vind de overgang steeds minder grafisch gezien.
    Ik heb net de nieuwe unreal engine gezien. Zeer mooi. Alleen had ik dit deze generatie al verwacht om de overgang groot genoeg te maken.

    Wat mij enorm stoort aan deze demo is dat het weer geen ingame is. Het is weer een soort van filmpje die ze in elkaar gestoken hebben zoals
    killzone 2 op e3.
    http://www.youtube.com/watch?v=6CxMmXmb ... ure=relmfu
  • Best ongelofelijk dat deze game uit 2002 mooier is dan 70% van alle Wii games

    Zegt ook wel iets over de wii he ;)
  • Mafia 1 is mij altijd bijgebleven als een prachtig spel die zijn tijd ver vooruit was. Vooral qua sfeer en belichting was hij subliem

    Verder games als crysis en oblivion
    Heavy Rain vond ik een mijlpaal voor acteren in games
    en zo ook de aankomende game LA Noire
  • Die fur is niet meer dan een karige prerendered bitmap geimporteerd in een texture. Een beetje hetzelfde als de apen in DKC maar dan als texture op een polygoon geplakt. Het glow effect waarbij de glow met een vergrootte ruis is geimplementeerd geeft het wollige effect aan de polygoon.

    Volgens mij was Fox z'n fur op de Gamecube ook alleen maar goed zichtbaar wanneer er tussen filmpjes werden gedraait.
    Wat in deze shot goed te zien is;
  • Jammer alleen dat die screenshot niet respresentatief is voor de game.

    Geen uitzonderlijke graphics voor een Xbox game imo.
    Pics zijn allebei representatief. Is duidelijk ook te zien aan de kwaliteit van de textures. Het voordeel dat conker en star wing hebben is dat de low poly modellen verstopt zitten achter al die fur.
  • Jammer alleen dat die screenshot niet respresentatief is voor de game.


    Geen uitzonderlijke graphics voor een Xbox game imo.
  • OMG Dat zijn fucking goeie graphics!
  • Die fur ziet er wel knottig uit, rare heeft dit later ook voor conker gebruikt op de xbox:

  • De launchgame van de GameCube, die eigenlijk nooit echt meer overtroffen is vreemd genoeg, is ook wel een vermelding waard:


    Zo waren al die starfox spellen heel mooi voor hun tijd, alleen bij Assault viel dat mee.

    Best ongelofelijk dat deze game uit 2002 mooier is dan 70% van alle Wii games
  • Grafische mijlpalen in de gamesgeschiedenis. Dat was mijn eindproject voor ckv 5 jaar terug. Had toen een lijstje gemaakt die begon in de 70's, maar met 20x20 pixelstuff kun je imo nog niet echt spreken van een mijlpaal denk ik.

    Ik denk dat grafische mijlpalen toen eerder gezien moeten worden als andersoortig gebruik van al bestaande tech, zoals bv de vector-based graphics van de Vectrex enzo. Tenminste, dat leverde toch wel een wow-factor op kan ik me voorstellen.

    Hetzelfde gaat op voor parallax scrolling in de '80's wat min of meer geïntroduceerd werd op de Amiga. Thuis dan, want in de arcade was dat dacht ik min of meer al gemeengoed toen.

    Ironisch genoeg waren veel SNES/MD ports naar de Amiga juist zo slecht omdat er parallax scrolling ontbrak. Mortal Kombat had op de Amiga stills als background, maar op de consoles wel een mooi diepte effect.

    Klopt, daarom zijn de shadow of the Beast games op de SNES en Megadrive games ook niet echt heel tof. Die games moesten het echt van parallax scrolling met die gradient-kleuren hebben naast de awesome soundtracks. Wat wel weird is, want de Megadrive kon wel hele toffe beelden genereren. En nu weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat bv Castlevania Bloodlines wel degelijk een soort parallax scrolling had. Super Castlevania trouwens ook.

    Parallax scrolling ontbrak niet in de MD en SNES. De Amiga games waren gewoon luie ports. Parallax scrolling wilt zeggen dat de achtergrond een andere snelheid kan hanteren dan de voorgrond. De NES en MS konden dit niet. Al hadden een aantal developers dit wel voor elkaar met een aantal games maar op een soort fake wijze. Tottaly Rad en Low G Man springs to mind.
    Maar een Super Mario World en een Sonic the Hedgehog als voorbeelden overduidelijk paralax scrolling. En zover ik weet alle platformers op beide systemen.

    En wat 7th bedoeld in Castlevania waren de diverse modes (0 tm 7) wat de Snes had. Met name mode 7 was iets wat de snes had en Megadrive niet. Een F-Zero, Mario Kart en de Kanon/Flammie secties in Secret of Mana bijvoorbeeld hadden never gekunt op de Megadrive.
  • Grafische mijlpalen in de gamesgeschiedenis. Dat was mijn eindproject voor ckv 5 jaar terug. Had toen een lijstje gemaakt die begon in de 70's, maar met 20x20 pixelstuff kun je imo nog niet echt spreken van een mijlpaal denk ik.

    Ik denk dat grafische mijlpalen toen eerder gezien moeten worden als andersoortig gebruik van al bestaande tech, zoals bv de vector-based graphics van de Vectrex enzo. Tenminste, dat leverde toch wel een wow-factor op kan ik me voorstellen.

    Hetzelfde gaat op voor parallax scrolling in de '80's wat min of meer geïntroduceerd werd op de Amiga. Thuis dan, want in de arcade was dat dacht ik min of meer al gemeengoed toen.

    Ironisch genoeg waren veel SNES/MD ports naar de Amiga juist zo slecht omdat er parallax scrolling ontbrak. Mortal Kombat had op de Amiga stills als background, maar op de consoles wel een mooi diepte effect.

    Klopt, daarom zijn de shadow of the Beast games op de SNES en Megadrive games ook niet echt heel tof. Die games moesten het echt van parallax scrolling met die gradient-kleuren hebben naast de awesome soundtracks. Wat wel weird is, want de Megadrive kon wel hele toffe beelden genereren. En nu weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat bv Castlevania Bloodlines wel degelijk een soort parallax scrolling had. Super Castlevania trouwens ook.
  • Grafische mijlpalen in de gamesgeschiedenis. Dat was mijn eindproject voor ckv 5 jaar terug. Had toen een lijstje gemaakt die begon in de 70's, maar met 20x20 pixelstuff kun je imo nog niet echt spreken van een mijlpaal denk ik.

    Ik denk dat grafische mijlpalen toen eerder gezien moeten worden als andersoortig gebruik van al bestaande tech, zoals bv de vector-based graphics van de Vectrex enzo. Tenminste, dat leverde toch wel een wow-factor op kan ik me voorstellen.

    Hetzelfde gaat op voor parallax scrolling in de '80's wat min of meer geïntroduceerd werd op de Amiga. Thuis dan, want in de arcade was dat dacht ik min of meer al gemeengoed toen.

    Ironisch genoeg waren veel SNES/MD ports naar de Amiga juist zo slecht omdat er parallax scrolling ontbrak. Mortal Kombat had op de Amiga stills als background, maar op de consoles wel een mooi diepte effect.
  • Phantasmagoria moest het, samen met de 7th Guest en de 11th Hour, ook erg hebben van de opkomende CD-rom techniek toch? Dat bood mogelijkheden voor FMV's enzo. En de rape-scene droeg ook wel bij aan de "wow" van Phantasmagoria denk ik.
  • Grafische mijlpalen in de gamesgeschiedenis. Dat was mijn eindproject voor ckv 5 jaar terug. Had toen een lijstje gemaakt die begon in de 70's, maar met 20x20 pixelstuff kun je imo nog niet echt spreken van een mijlpaal denk ik.

    Ik denk dat grafische mijlpalen toen eerder gezien moeten worden als andersoortig gebruik van al bestaande tech, zoals bv de vector-based graphics van de Vectrex enzo. Tenminste, dat leverde toch wel een wow-factor op kan ik me voorstellen.

    Hetzelfde gaat op voor parallax scrolling in de '80's wat min of meer geïntroduceerd werd op de Amiga. Thuis dan, want in de arcade was dat dacht ik min of meer al gemeengoed toen.
  • Geen grafisch mijlpaal in 2008. Slechts CoD:WaW was het noemen waard
    Het moet net omgekeerd zijn. WaW was niet eens HD. Uncharted 2 poept zo over de game.

    Grappig dat velen hier Unreal Tournament en Quake 3 noemen… Ik kan me niet herinneren dat ik daar van onder de indruk was… maar ik kan er ook niet bij komen welke andere games toentertijd uit kwamen of in de pijplijn zaten.
    Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat crysis niet indrukwekkend is. Beide games kwamen een jaar na half-life uit en bliezen alle bestaande technologie omver. Unreal tournament iets minder en werd meer geprezen om zijn flexibele netcode, maar zeker quake 3 was een revolutie op grafisch vlak, vooral qua lichteffecten.
    De mirror reflect zoals in Quake 3 demo was in die tijd ongezien:

    Zelfs de in die tijd gloednieuwe consoles (dreamcast en PS2) kregen hun ports bij gebrek aan videogeheugen niet gedraaid zonder compromises te maken. Quake 3 is jarenlang de referentie gebleven en toen de engine opensource werd zijn tal van andere devs deze verder blijven gebruiken.
    Zelfs nu nog draait Call of duty infeite op een zwaar gemodificeerde versie van diezelfde iD tech 3.
  • Gears of war was voor mij de reden om een xbox360 te halen, damn wat een mooi spel (nog steeds).
  • Gears of War (2007)


    Ik heb weinig met de 360 en ben wel een echte PS3 fan(boy), maar waar de PS3 in dat jaar nog weinig grafische pareltjes had zag GoW er op de 360 werkelijk magistraal uit. Heb hem echte aangeschaft voor de PC. Voelde er weinig voor om voor de game alleen een 360 te halen. Staat héél nauw geranked met Uncharted 1 en Crysis.
    Gears of War wist me echt enorm enthousiast te maken voor deze generatie consoles. Ik was echt verbluft door de graphics en de kwaliteit van de Unreal Engine 3, het feit dat er nog games uitkomen die op aangepaste versies van deze engine draaien zegt genoeg.
  • Grappig dat velen hier Unreal Tournament en Quake 3 noemen… Ik kan me niet herinneren dat ik daar van onder de indruk was… maar ik kan er ook niet bij komen welke andere games toentertijd uit kwamen of in de pijplijn zaten.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren