1. Forum
  2. GtX570 raar geluid

Re: GtX570 raar geluid

Hey zijn die fans van me videokaart… het heeft wel iets weg van een soort gerattel ofzo. Moeilijk uit te leggen, dat geluid
  • Hey zijn die fans van me videokaart… het heeft wel iets weg van een soort gerattel ofzo. Moeilijk uit te leggen, dat geluid
  • Hmm die van mij is ook een Antec, misschien toch maar geen antec voeding meer voor de volgende pc..
  • Ik heb de voeding al rma opgestuurt en ik krijg er een andere ervoor terug (had van tevoren een mail gestuurd). Voeding is niet zo oud, heb hem sinds mei 2011. Antec TP-650
  • Tja andere voeding uitproberen en dan moet je ons het resultaat maar eens melden.
  • Als het normaal dat geluid niet maakt, tja het lijkt me niet dat dat normaal is.

Hoe oud is de voeding, welk merk, wattage?
  • Dat geluid hoor ik ook bij mijn voeding bij bepaalde games, echt heel bizar, want bij de ene is het wel en de andere weer niet.

Tot nu toe is het al een jaar ish aan de gang, het is irritant maar volgens mij niet schadelijk, maar soms denk ik dat hij niet genoeg juice leverd.

Ik heb een TruePower New Series TP-750 (750 Watt)
  • Oke ik heb het geluid beter onderzocht en het is helemaal niet me videokaart! Het is de voeding… die zo'n raar geluid maakt.

In dit filmpje hoor je ook een raar geluid van een voeding:
    http://www.youtube.com/watch?v=kIBu05u4 ... re=related

Dat geluid komt sterk overeen met het geluid wat ik hoor. Ook is het zo als ik de power stekker uit de voeding haal, dat je zo'n piep hoort die steeds zachter gaat en vervolgens weg.

Is me eigenlijk nooit opgevallen dat geluid, dus is het normaal?
  • ik gebruik asus smart doctor daarvoor. Maar die bovenste fan draait volgens mij echt gewoon op volle toeren, die hele kast trillt. Als ik die nou eens wat lager kon zetten…
  • Tja, in feite is je koeler het enige bewegende onderdeel van je videokaart. Dus als er iets is dat geluid kan maken… Ik kan het geluid nu helaas niet horen, maar is het niet gewoon het geluid dat je koeler maakt boven een bepaald aantal toeren? 34 graden is een erg lage temperatuur, misschien zou je je GPU fan op een lagere stand kunnen zetten om het geluid terug te dirngen?
  • Nee daar ligt het niet aan, alles zit rond de 30 graden. Videokaart zelf 34. Volgens mij is het een soort van kortsluiting. Dit geluid lijkt er veel op in dit filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=bxvrNCuRf6Y

Alleen je hoort het niet constant
  • Is je PC niet oververhit geraakt? Als de fans hard draaien is dat meestal de oorzaak. Ik zou zelf de fans zeker niet zachter laten draaien zonder eerst de temperatuur eens te bekijken.
  • Net even gekeken en niets te zien. Wel iets stof op de fans, maar dat is niet veel. Trouwens mijn fan aan de bovenkant van kast draait wel flink. Is er een programma om de snelheid van de overige fans aan te passen. Niet die van de cpu.

Ik heb 2 fans van 200mm en 1 van 120mm
  • Heb je niet gewoon een of ander kabeltje in je kast zitten dat tegen de fans aanzit waardoor hij gaat ratelen?
  • Pc forum?

Maar wat doet je vermoeden dat het een probleem met je videokaart is? Een "piep" is meestal afkomstig van je moederbord, een "scratch" doet mij vermoden dat het je harde schijf is?
  • Zo dus ik heb al een paar maanden een Asus gtx570 directcu II

De laatste tijd, maakt die tog wel een raar geluid, als ik een spel speel. Je hoort dan een zo'n scratch noise, piep ofzo..

Als ik geen spel speel heb ik dat niet

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren