1. Hoe zou de gamesmarkt eruit hebben gezien als...

Re: Hoe zou de gamesmarkt eruit hebben gezien als...

De dreamcast is wereldwijd qua verkopen pas onlangs ingehaald door de Xbox en GameCube. SEGA had makkelijk tweede kunnen worden als zij de stekker er niet uit hadden getrokken een aantal jaar geleden.
De dreamcast zat aan 10~11 miljoen sales, de cube zit rond de 20miljoen en de xbox 1.5, 2.5 miljoen erboven.

Raven…ze reageren jouw mening (waar ze niks op mogen zeggen!!) met hun mening…respecteer die toch….
  • De dreamcast is wereldwijd qua verkopen pas onlangs ingehaald door de Xbox en GameCube. SEGA had makkelijk tweede kunnen worden als zij de stekker er niet uit hadden getrokken een aantal jaar geleden.
    De dreamcast zat aan 10~11 miljoen sales, de cube zit rond de 20miljoen en de xbox 1.5, 2.5 miljoen erboven.

    Raven…ze reageren jouw mening (waar ze niks op mogen zeggen!!) met hun mening…respecteer die toch….
  • ja, maar als ze genoeg geld hadden betekent niet dta ze het aan marketing gaan besteden. in het begin hadden ze ook genoeg geld, maar toen deden ze het ook niet.

    Sega's marketing was altijd beter dan die van Nintendo Sega was de gene die met "coole" commercials waar Sega stopte ging Sony verder met het coole imago en cool maken van games.

    Maar Link is bekend, iedereen kent zelda bij naam en vind hem cool, ook de meeste ps2 gamers en xbox gamers.

    Dat boeit niet Xbox en PS2 gamers gingen geen GC kopen voor SC2 aangezien ze het zelf kende. Sega gamers kennen Death Adder wel, en anders namen ze wel iemand uit Shenmue of VF. Sega heeft genoeg characters.

    ze besteden geen geld aan marketing,ookal hadden ze het
    hun spellen zijn nauwelijks system sellers


    Daarom zei ik ook als ze geld aan marketing zouden besteden. Want dat was het grootste probleem met de DC. De games waren er maar niemand wist van hun bestaan.

    Het heeft de slapste graphics

    Hij deed amper onder voor de PS2 dus wat je hier zegt slaat nergens op.

    PSX had ook mindere graphics dan N64 en PS2 ook minder dan GC en Xbox en nog verkocht het.
  • De dreamcast is wereldwijd qua verkopen pas onlangs ingehaald door de Xbox en GameCube. SEGA had makkelijk tweede kunnen worden als zij de stekker er niet uit hadden getrokken een aantal jaar geleden.
  • Monkey Ball en REZ zijn unieke games van Sega, en zeker beter dan Nintendo's Pikmin.

    Vind jij. Ik vind Pikmin zeker beter dan Super Monkey Ball, snap het bijzondere aan die tweede game niet zo.

    Maar goed, als ze er in waren gebleven hadden ze volgens mij nog wel een aardig marktaandeel kunnen hebben. Waarschijnlijk ook groter dan Microsoft.
  • Nooit van Virtua Fighter gehoord?
    ik wel, maar ik ben er slechts 1. Weinig mensen kennen virtua fighter en vinden het een tof spel. daarnaast kan ik daarvoor net zo goed naar de arcade hall gaan, want daar staat het spel ook.

    :lol: :lol: :lol: Weinig mensen kennen Virtua Fighter, grappig. In Japan is dat een grote reden om een console te kopen. In Europa & Amerika deed het niet onder voor Tekken.

    Soul Calibur, Tekken, DOA & nog veel en veel meer staan ook in de arcadehal. Die spellen hoeft men dan ook niet te kopen?

    Face it, hun spellen zijn geen system sellers meer.
    Klopt, de kwaliteit is er niet meer. Alle DC games die met de Sega SDK's gemaakt werden zagen er trouwens super uit & speelden lekker. Al die andere crap was toen al van lagere kwaliteit.

    Ps2 doet enigzins nog aan marketing en is aantrekkelijk wegens het grote spelaanbod,en variatie met bv. eyetoy.
    Virtual Sticks, Lightguns, VMU's (wat zeker meer waarde gaf als er slim gebruikt van werdt gemaakt, zie Sonic Adventure bijvoorbeeld), webcam, toetsenbord + muis (internet & e-mail op een console), VGA box & ga nog zo maar door. De Dreamcast is eruit gehyped door Sony, er was geen gebrek aan variatie. Er moet uiteraard wel iets qua software voor geschreven worden.
  • Heb je de openingspost gelezen? Hij zegt toch als ze voldoende geld hadden voor marketing.
    ja, maar als ze genoeg geld hadden betekent niet dta ze het aan marketing gaan besteden. in het begin hadden ze ook genoeg geld, maar toen deden ze het ook niet.

    Link was ook populair onder de Nintendo gamers dus zal die big boss van Golden Axe ook wel populair zijn onder de Sega gamers.

    Maar Link is bekend, iedereen kent zelda bij naam en vind hem cool, ook de meeste ps2 gamers en xbox gamers. je had geen gamecube nodig om zelda cool te vinden en te kennen. bij deze gast is dat wel zo. daarnaast heeft hij tveele weg van spawn waardoor iemand met midner ervaring die conclusie kan trekken.

    Nooit van Virtua Fighter gehoord?

    ik wel, maar ik ben er slechts 1. Weinig mensen kennen virtua fighter en vinden het een tof spel. daarnaast kan ik daarvoor net zo goed naar de arcade hall gaan, want daar staat het spel ook.

    En Sega's game verkopen multiplatform misschien niet zo super maar op DC zelf verkochten ze niet slecht ofzo.
    als mensen het spel niet kopen, ookal verschijnt het op elk platform wardoor het beschikbaar is voor ze, kan ik me niet voorstellen dat ze wel bereid zijn om eerst ~150 euro voor een console te betalen en vervolgens dan wel het spel kopen. Face it, hun spellen zijn geen system sellers meer.

    PS2 toch ook? Zie je het minder dan XBOX en GC verkopen? En DC graphics deden niet echt veel onder voor de PS2. De games werden ook steeds mooier. Kijk maar naar Shenmue 2 die zag er echt wel fucking mooi uit voor die tijd zoveel verschil zag je echt niet met de PS2.

    Ps2 doet enigzins nog aan marketing en is aantrekkelijk wegens het grote spelaanbod,en variatie met bv. eyetoy. Zoveel verschil zag je toen niet nee, ookal kwam de dreamcast eerder uit. toen de gamecube uitkwam was het zelfs lelijker dan sommige ps2 games. maar leg nu resident evil 4 en zelda; twilight princess naast ps2 spellen en het verschil is opeens wel te zien. dit zou warschijnlijk ook met de dc en ps2 zijn, en ik wil het verschil tussen de cube en dc dan niet eens meer weten.


    ze besteden geen geld aan marketing,ookal hadden ze het
    hun spellen zijn nauwelijks system sellers
    Het heeft de slapste graphics

    waarom zou het aantrekkelijk zijn voor de meeste gamers, tenzij je echte en fan bent ?
  • hoger dan nintendo? vergeet het. als de kwaliteit van hun spellen ongeveer gelijk was dan wat ze nu maken lacht iedereen ze uit.

    Sega gaat je mond snoeren, let maar op.
    In de next-gen zal Sega wel de creds ophalen die het verdient.

    Virtua Fighter is beter dan Soul Calibur.
    Monkey Ball en REZ zijn unieke games van Sega, en zeker beter dan Nintendo's Pikmin.
    Panzer Dragoon, Otogi, Shenmue, Outrun, en Virtua Tennis zouden geweldige exclusives zijn.

    Crazy Taxi, GTA en de Sega sport titels zouden wel genoeg geweest zijn voor de zaterdagavondgamer.
  • Heb je de openingspost gelezen? Hij zegt toch als ze voldoende geld hadden voor marketing.

    En tuurlijk, het soulcaliber 2 figuurtje ziet er stoer uit, maar veel casual players zullen het jammer genoeg met Spawn vergelijken

    Link was ook populair onder de Nintendo gamers dus zal die big boss van Golden Axe ook wel populair zijn onder de Sega gamers.

    het enige populaire figuur van hun is een blauwe egel.

    Nooit van Virtua Fighter gehoord?

    En Sega's game verkopen multiplatform misschien niet zo super maar op DC zelf verkochten ze niet slecht ofzo.

    het heeft de minst mooie graphics van de drie

    PS2 toch ook? Zie je het minder dan XBOX en GC verkopen? En DC graphics deden niet echt veel onder voor de PS2. De games werden ook steeds mooier. Kijk maar naar Shenmue 2 die zag er echt wel fucking mooi uit voor die tijd zoveel verschil zag je echt niet met de PS2.
  • Ik denk ook dat Sega als 2e had kunnen eindigen, alleen qua marketing konden ze Sony niet verslaan.

    En als GTA op de Dreamcast zou verschijnen, zouden ze standaard boven Nintendo eindigen.

    qua marketing konden ze zelfs nintendo niet verslaan :lol:

    hoger dan nintendo? vergeet het. als de kwaliteit van hun spellen ongeveer gelijk was dan wat ze nu maken lacht iedereen ze uit. Daarnaast betwijfel ik of een casual player uberhaubt een dreamcast zo snel zou kopen. het heeft de minst mooie graphics van de drie, er is geenr eclame voor, het enige populaire figuur van hun is een blauwe egel. Ik denk neit dat re4 exclusief voor de dc zou komen. volgens Capcom is de gamecube gewoon de beste console ervoor om het erop te maken. zie maar hoe erg het afhaakt toen het naar de ps2 ging. om over de dreamcast maar te zwijgen.
    En tuurlijk, het soulcaliber 2 figuurtje ziet er stoer uit, maar veel casual players zullen het jammer genoeg met Spawn vergelijken, en toch maar de cube versie kopen omdat roodkapje erin zit.

    gta op de dc? het zou kunnen, maar dat zou dan wel een heel stuk na de ps2 release komen.
  • Hmmm maar Sega had wel een voorsprong van 2 jaar. Ik denk niet dat Nintendo snel zou inhalen. Het heeft ook een tijdje geduurd toch voor dat M$ en Nintendo Sega hadden ingehaald.
  • Ik zou m'n twijvels hebben. Zoiezo vind ik vier consoles op de markt teveel van het goede, maar Sega heeft een grote schare fans. Vergeet echter niet dat Sega het van Nintendo verloren heeft, en Nintendo dus iets sterker in de schoenen staat dan Sega. Sega zou dus zoiezo een veel lager marktaandeel hebben.
  • Ik denk ook dat Sega als 2e had kunnen eindigen, alleen qua marketing konden ze Sony niet verslaan.

    En als GTA op de Dreamcast zou verschijnen, zouden ze standaard boven Nintendo eindigen.
  • Ik heb het niet over next-gen maar over de huidige generatie als Sega nog mee zou doen.

    dat staat er ook.

    2de stukje next-gen pas.
  • Ik heb het niet over next-gen maar over de huidige generatie als Sega nog mee zou doen.
  • Spellen zijn leuk van Sega maar de console daar stonden ze nooit eerste mee naar mij idee.

    Dus zullen ze ook als laatste eindigen .

    Maar de nieuwe generatie is dit het marktaandeel.

    Sony 45%
    Xbox360 28 %
    Revo 27 %
  • Hoe zou de gamesmarkt eruit hebben gezien als Sega nog genoeg geld had om de Dreamcast te ondersteunen en niet de stekker eruit had getrokken en voldoende geld had voor fatsoenlijke marketing.

    En dat ze de Game Gear er nog was en dat de handheldmarkt verdeeld was tussen Sega en Nintendo met 40% voor Sega en 60% voor Nintendo. En Sony nu op de markt zou komen met de PSP?

    Ik denk dat de Dreamcast dan als 2e zou eindigen 3rd party developers zouden dan niet allemaal massaal afhaken zoals in de laatste periode van de Dreamcast.

    En wat voor gevolgen zouden dit voor Microsoft en Nintendo hebben gehad denken jullie?

    Ik denk zelf dat Sega 2e zou eindigen omdat het Sega publiek ook van die arcade gamers zijn die wel houden van shooters, race games geweldadige games en al dat soort games dat wel in is bij de mainstream. En het gebrek van EA sports werd goed gecompenseerd door Sega Sports.

    Zou GTA ook op de DC komen ipv de Xbox? Aangezien GTA2 ook op de DC was denk ik van wel.

    Het verschil met bijvoorbeeld de Xbox is dat Sega wel wat betere support van Japanse developers zou hebben. Want Capcom was erg aanwezig op de DC.

    Toen RE exclusief voor de GC werd aangekondigt was het trouwens toen al bekend dat de DC uit de markt ging? Zo niet denk ik dat de DC de RE tijdelijk exclusief zou krijgen ipv de GC. Ze waren al bezig met Code Veronica en alle andere RE's werden al naar de DC geport.

    Verder zou de Dreamcast natuurlijk de console zijn met de beste fighters. Soul Calibur 2 met deze bad ass als exclusief figuur:


    Death Adder uit Golden Axe mofo's! ^^D

    Dit is dus een what if… topic dus laat je theorien over hoe de gamesmarkt eruit zou zien maar los.

    Ik denk dat de marktaandelen er zo uit zouden zien:

    Sony: 44%
    Sega: 23%
    Microsoft: 17%
    Nintendo: 16%
  • DC had 10-11 ja met weinig reclame en 3rd party support en iedereen wist al dat de stekker eruit ging.

    Game Cube zit nu op 18 miljoen ofzo na 3 jaar.
  • Best jammer dat Sega kapte met de dreamcast ik begon te gamen op een Sega console.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren