1. [iPad] Magic 2013 (Gratis / 7,99 euro)

Re: [iPad] Magic 2013 (Gratis / 7,99 euro)

Tsja, maar dan kun je beter helemaal geen multiplayer toevoegen…

Maar ach, ik vermaak me er zo ook prima mee :)
  • Tsja, maar dan kun je beter helemaal geen multiplayer toevoegen…

Maar ach, ik vermaak me er zo ook prima mee :)
  • Sommige hebben beter inzicht in het maken van een deck dan anderen :)
  • Dat snap ik niet helemaal, want iedereen heeft toch toegang tot dezelfde kaarten? Stel dat je finaal aan puin wordt geschoten door een bepaalde deck, dan kun je toch ook zelf diezelfde kaarten bemachtigen zonder al te veel moeite? Ik vind het kaartspel irl veel oneerlijker omdat iemand met te veel cash de besete kaarten kan hebben…

Want als ik die twee groene decks zou kunnen combineren…. Ãœber deck :)
  • Nee, helaas niet. Dat hebben ze gedaan zodat elk niveau speler online kan spelen, zonder rofl-stopmed te worden door zelfgemaakte decks. Als je alleen pre-defined decks aanbied, is het makkelijker te balanceren zeggen ze.
  • Kun je eigenlijk ook kaarten vanuit verschillende decks samenvoegen? Zoals door die twee groene decks te combineren? Nee zeker? Het lukt mij niet in ieder geval. Zou wel echt heel jammer zijn.
  • Die challenges zijn leuk! Zo is het bijna een puzzle game :)
    Multiplayer speel ik (nog) niet. Weet zeker dat wanneer ik finaal de grond in word gebeukt ik de game minder leuk ga vinden :'D
  • Dat is leuk, ik wist niet dat er een ipad versie was.
    Ik ga deze eens downloaden.
  • Je kan in ieder geval de "gevecht"-animaties uit zetten in het menu. Dat scheelt al een hele hoop!

De volledige versie geeft je inderdaad toegang tot alle 10 decks, in plaats van alleen maar 2. Bovendien kan je alleen met de volledige versie Multiplayer spelen. Volgens mij is Planechase en Revenge ook alleen beschikbaar in de volledige versie.
  • Heb de gratis versie gechecked, en het is toch wel erg leuk hoor.
    Daarom meteen maar even de game ge-unlocked :) Al weet ik niet eens zeker wat dat precies inhoudt :P Heb je dan de basis van alle decks, zonder die extra toffe kaarten?

Heb nog nooit Magic spellen gespeeld, maar speelt lekker. Al zouden sommige animaties wat korter kunnen zoals wanneer die kaarten op tafel worden gelegd…
  • Hij is nu te downloaden onder de naam "Magic 2013". Het spel is gratis te downloaden, maar voor de volledige content betaal je 7,99 euro (via ingame app purchase).

Ik kan alleen maar iedereen aanraden om in ieder geval de gratis versie te downloaden en proberen. Dit is een topspel van de bovenste plank :D

Mochten mensen zin hebben om een potje tegen elkaar te spelen hoor ik het wel :)
  • Mochten er nog mensen zjin die geintreseerd zijn, deze komt waarschijnlijk morgen op AppStore.

Op de Wizards (maker van Magic) site is een heel stuk over de ontwikkeling van de iPad versie te vinden. Ook er interessant te lezen hoe men van een console-versie is gekomen naar een iPad versie en welke problemen men tegen kwam:
    http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... eature/200
  • Is dit CPU based? Of moet dit online?
    Je kan zowel tegen de computer (campaign) als multiplayer. Bovendien zitten er nog soort puzzels in en een aantal andere modes.

Is dit een goede app om met Magic te starten? Ik vind de kaartjes er heel cool uitzien maar ik zou niet weten hoe het werkt.

Dit is ideaal om met Magic te starten… sterker nog; dat is zowat de bedoeling van het spel (om meer mensen kennis te laten maken met het tofste kaartspel dat er is). Het spel wordt in soort tutorials goed uitgelegd, en in principe kan je vrij snel starten. Magic is in eerste instantie ook makkelijk te leren!

De afgelopen twee jaren zat er bovendien een voucher bij die je bij een winkel kon inleveren voor een gratis deck en een speciale promo (welke bovendien vrij waardevol was). Goede marketingtruck, natuurlijk… want zo loop je gelijk de winkel in waar je het kan kopen en krijg je bovendien je eerste set aan echte kaarten.

Anyway; TL;DR: Ja. Perfect om mee te beginnen.

Edit: Als je ongeveer wilt weten wat je in huis haalt. Je kan de demo van de 2012-versie via Steam downloaden en op je PC uitproberen.
  • Is dit CPU based? Of moet dit online?

Is dit een goede app om met Magic te starten? Ik vind de kaartjes er heel cool uitzien maar ik zou niet weten hoe het werkt.
  • Deze komt over twee weken, 16 juni. Kan niet wachten! :D

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Lm6hYkU0mWQ

iPad Screens:

• Ga een grotere uitdaging aan met Magic: The Gathering — Duels of the Planeswalkers 2013!

In de nieuwste versie van deze hitserie reis je door Shandalar en ga je confrontaties en gevechten aan met machtige Planeswalkers.

Magic 2013 biedt nieuwe functies zoals statistieken van je spel, en voor de gevorderde spreukenmeesters de optie om de landen te kiezen die je tapt bij het uitvoeren van je spreuken.

Het spel bevat:
    • 3 kaartspellen, elk met 5 te ontgrendelen kaarten
    • Campagne voor één speler door Shandalar
    • 4 dodelijke tegenstanders, waaronder de Planeswalker Garruk Wildspeaker
    • Encounters, een nieuw element waarin je vaardigheden op de proef worden gesteld tegen vooraf ingestelde AI-strategieën
    • Planechase-modus, waarin de regels veranderen met een willekeurig kaartspel op basis van de werelden in het Magic-multiversum

Extra inhoud is beschikbaar tegen betaling. In een premiumpakket krijg je:
    • 7 extra kaartspellen om te ontgrendelen
    • meer dan 250 extra kaarten die je kunt ontgrendelen door te spelen
    • 18 extra campagnelevels voor Ravnica, Alara en Innistrad, plus 11 wraakacties en 3 Planechase battles.
    • 10 raadselachtige uitdagingen
    • Online één tegen één spelen
    • Tweekoppige reus en aangepaste spelmodi
    In de campagne voor één speler ga je de strijd aan met de ultieme slechterik van het multiversum, de draak en Planeswalker Nicol Bolas
    • Sleutels voor kaartspellen en folieconversie beschikbaar voor aanschaf in de app
    • Extra downloadbare inhoud zodra die beschikbaar wordt

Magic: The Gathering – Duels of the Planeswalkers 2013 werkt het beste op iPad 2 of hoger.

Spelinhoud beschikbaar in het Engels, Frans, Italiaans, Duits, Spaans, Russisch, Japans, Koreaans en Braziliaans Portugees.

ITunes Download

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren