1. Kutaragi praat over PS3

Re: Kutaragi praat over PS3

ja, en sony neem ik daarom ook niet te serieus.
Daarom dat ik oordeel volgens wat de devs tot nu toe zeggen.
Uiteindelijk wordt het toch allemaal duidelijk
  • ja, en sony neem ik daarom ook niet te serieus.
    Daarom dat ik oordeel volgens wat de devs tot nu toe zeggen.
    Uiteindelijk wordt het toch allemaal duidelijk
  • Sony die heeft ook veel lopen vertellen op de E33 die zijn ermee begonnen.
  • ja, maar dat was die dude van M$ die dat beweerde en die kerel van ATI.
    Neem ik dus (nog) niet serieus.
  • Ja maar ik lees ook berichten dat ze bijna even sterk zijn. En berichten dat 360 sterker is in bepaalde onderdelen enz.
  • tja, idd, maar tot nu toe oordeel ik over wat de devs zeggen.
    En verschillende devs beweren dat PS3 in totaal krachtiger is.
    Dus.
    Maarja, of het veel verschil zal zijn… Ik weet het niet
    En of het ook echt zo is… ik weet het ook niet, maar ik vermoed van wel.
  • Er is nog niet eens veel over beide consoles bekend ik wacht nog effe af. Volgens mij zijn beide consoles op sommige punten wel sterker dan de ander.
  • Ik lees juist dat de 360 CPU sterker is. :S
    Omdat M$ dit zegt? :lol:, niet dus.
  • Die gast is echt bang voor Microsoft. :lol:
    nou…. dat denk ik niet, hij is heel zeker over de succes van de PS3.
  • Ik lees juist dat de 360 CPU sterker is. :S
  • Die gast is echt bang voor Microsoft. :lol:

    ja echt wel 8|

    maar goed wat worden we hier precies wijzer van? de ps3 gaat waarschijnlijk de krachtigste console worden, dat resulteert natuurlijk niet automatisch in de beste spellen…

    Maar wel in de meeste, wat dus weer meer publiek trekt en ook games met kwaliteit.
  • Die gast is echt bang voor Microsoft. :lol:

    ja echt wel 8|

    maar goed wat worden we hier precies wijzer van? de ps3 gaat waarschijnlijk de krachtigste console worden, dat resulteert natuurlijk niet automatisch in de beste spellen…
  • Die gast is echt bang voor Microsoft. :lol:
  • June 12, 2005 - We've provided you with translations/summaries of two Ken Kutaragi interviews from Japanese tech website PC Watch. Great comedy occurs in three, though, so we were pleased to open up our browsers early Monday morning Japan time for part three of Kutaragi's PS3 commentary.

    This interview starts off with Kutaragi offering a reason that the PS3 made use of a specialized graphics unit (GPU) from NVIDIA (the RSX), rather than a GPU based on the Cell processor. "The seven SPEs (Synergistic Processor Element) of Cell can be used for graphics," reveals Kutaragi. "In fact, many of the E3 demos were made without a graphics chip, with only Cell used for all graphics. However, this means of use is wasteful."
    Kutaragi reveals that there was once the idea of using two Cell chips in the PS3, with one used as the CPU and the other used for graphics. However, this idea was killed when it was realized that Cell isn't appropriate for the functionality required for shaders, software tools that are used to draw images to the screen. The decision to go with a separate GPU was made in order to create the most versatile architecture possible.

    Backwards compatibility is also on the cards in the latest interview. Referring to the means of backwards compatibility used in the PS3, Kutaragi reveals, "We use a combination of hardware and software." While Kutaragi won't specify what hardware components are being brought over from the PS2 to the PS3 (the specs don't seem to reveal anything), he hints that some hardware solutions were required in order to max out compatibility due to the fact that some PS2 games do things with the hardware that are not theoretically possible.

    In the area of backwards compatibility, Kutaragi finds some time to take shots at the competition (he also does this quite a bit in part 1 of the interview). "With the Xbox next generation coming in November of this year, the current Xbox will become last generation. With that, the Xbox will kill itself. The only way to save it is to have 100% backwards compatibility from the first day. However, it seems that [Microsoft] cannot make that commitment – on a technology level, it's difficult."

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren