1. Metal Gear Solid: Peace Walker (2010)

Re: Metal Gear Solid: Peace Walker (2010)

spelen jullie in shooter mode?
  • spelen jullie in shooter mode?
  • In ieder geval was Pupa een stuk leukere bossfight. Geen spawns, maar gewoon one on one. En nog best lastig maar nooit had ik het idee dat het co-op vereist. Het is eerder gewoon een kwestie van het kennen van de patronen.
  • Ik snap het gelijk al niet. Hoe versla ik die 'tank' in een van de eerste levels? Meer een armorderd car…

Oké, doe ik.
    Ik dacht dat die tank neer moest…
  • Heb net de laatste cutscene gezien met Big Boss en Kaz in Outer Heaven, zwaar awesome, eigenlijk jammer dat het een handheld game is want het verhaal vond ik echt heel erg vet alleen het had imo net wat meer uitwerking/structuur nodig, het hele idee van een vreemd leger in een land zonder eigen leger is erg interessant, net als verder in het verhaal de maja het hele gedoe met die
  • Kan iemand mij het verhaal van mgs3 uitleggen want de review zegt dat je dat nodig hebt voor peace walker.
  • Natuurlijk is het gelimiteerd, het is een handheld game. Maar dan nog doet PW bepaalde dingen beter dan de console versies. Simpele dingen zoals het aangeven dat je in CQC range zit en vanaf daar eigenlijk vrij veilig een grab of hold up kunt gaan doen terwijl dit in de oude games maar gokken blijft. Ook het feit dat je nu bare handed een groepje gasten in een vloeiende motion kunt uitschakelen is een plus. Vroeger zag je dat in cutscenes, en kon je zelf geen fuck. Zaken als het slepen waren irritant en nutteloos (in splinter cell had dit echt nut), nu fulton je ze desnoods weg. Wel is hold up na een ground throw voor verbetering vatbaar, dat is vrij random. Beste is om die gasten tegen een muur te kwakken.

Ook het developen van wapens en het daarvoor vinden van docs en capturen van RD mensen is rewarding tegenover het random Drebin points spenderen op alles en nog wat van MGS4.

Daarom is het ook zo ironisch, de PSP heeft weliswaar een analog minder maar ondanks dat kent PW alsnog de beste gameplay. Maar dat zegt eigenlijk meer over de slechte gameplay die MGS altijd heeft gehad.
  • Main game uitgespeeld en ik heb Zeke afgebouwd en van een kleur voorzien. Wat nog rest is Chapter 5, en wat Extra Ops. Daar ga ik binnenkort nog wel mee bezig.

Het is een erg goede game, leukste MGS. Veel gameplay, nuttige gadgets en niet zo veel gelul. De Outer Ops en recruitment systeem zijn ook vet. Boss fights zijn helaas vrij slecht. Pupa was nog wel even leuk, maar de rest is kut.

Om tier 4 en 5 wapens te developen, heb je wel crazy requirements nodig. Daar komt het typisch Japanse en dus eindeloze grinden toch even naar boven. Dat ga ik dan ook niet doen.
    Leukste MGS? Dat misschien, maar zeker niet de beste.
    Wel een MGS waar ik veel tijd in heb gestoken, omdat het vooral leuk is om de missies te doen. Toch is het nog erg gelimiteerd ten op zichte van de ps2/ ps3 delen. Daar bedoel ik mee wat je met de soldaten kan doen.
    Het is allemaal wel pakken beter dan Portable Ops, maar nog niet zo goed als de console-versies. Chapter 5 vond ik ook niet zo goed qua verhaal.
    Wel weer typisch MGS, maar vond dit wat vervelend.
    De briefing files vond ik zelf erg goed, goed dat ze het zo hebben gedaan ipv in codec-gesprekken. Dat is zeker een must voor verdieping in verhaal en background.
  • Main game uitgespeeld en ik heb Zeke afgebouwd en van een kleur voorzien. Wat nog rest is Chapter 5, en wat Extra Ops. Daar ga ik binnenkort nog wel mee bezig.

Het is een erg goede game, leukste MGS. Veel gameplay, nuttige gadgets en niet zo veel gelul. De Outer Ops en recruitment systeem zijn ook vet. Boss fights zijn helaas vrij slecht. Pupa was nog wel even leuk, maar de rest is kut.

Om tier 4 en 5 wapens te developen, heb je wel crazy requirements nodig. Daar komt het typisch Japanse en dus eindeloze grinden toch even naar boven. Dat ga ik dan ook niet doen.
  • Uitgespeeld. Ik heb er 32 uur over gedaan. Ook chapter 5 uitgespeeld.
    Groot gedeelte van de extra ops gedaan en een paar keer bosses moeten doen voor ZEKE parts.
    Deze mgs heeft zoveel meer 'game' dan voorgaande delen. Ook handig dat je zoveel nog te weten kan komen bij briefing files, beter dan ellenlange codecgesprekken in voorgaande delen. Heel wat beter dan portable ops, maar nog wel minder dan de hoofddelen.
    Van mij mag metal gear 1 nog wel geremaked worden.
    En dan kan je ook nog de vocaloid editor gebruiken, poeh wat veel content. :P
  • Hmm komt die walkman van MGS ook naar Nederland?
    Vandaag heb ik Peace Walker eindelijk binnen gekregen en er zit zon flyer bij over walkman, maar geen mogelijkheden tot versturen naar nederland.
  • Controls zijn uitstekend. In het begin is het enorm onwennig en natuurlijk wordt een 2e stick gemist, maar ik moet zeggen dat ik in PW nu al even makkelijk scoped headshots maak als in MGS4.

Het probleem zit hem juist in de analog stick (op de oude PSP's, de Go zal wel goed zijn), die is erg stroef waardoor ik vaak de juiste 'angle' loop te zoeken om te sluipen. Druk ik te ver door, dan gaat ie rennen en ben ik busted. Dat is soms lastig.

Maar, meer hadden ze echt niet uit de PSP kunnen halen. Dit is sowieso de beste PSP game die ik heb gespeeld, en ook de beste MGS. Ik ben in Chapter 3, dus over de helft denk ik. Heb ook al een sloot Extra Ops en Outer Ops gedaan, die Outer Ops beginnen nu C+ rank en hoger echt lastig te worden en ik verlies manschappen en tanks. Beter dan een incidentele B class recruit weet ik ook nog niet te vinden.

Een tip is om zo snel mogelijk manschappen in RD en Intel te pompen (gooi Huey bij RD in!). Voor chapter 2 moet je echt oa de NV goggles en de FIM launcher en Chaffs hebben wil je het netjes kunnen halen, en de movement detector vind ik ontzettend handig in de dichtbebouwde settings.
  • Controls lijken een beetje op Syphon Filter PSP; met een beetje oefenen erg goed te doen dus. Met de 4 PS actieknoppen bedien je de camera en richt je (deze nemen dus eigenlijk een beetje een D-pad functie aan).Tuurlijk, het is minder fijn dan een analoge stickje, maar werkt prima. Dan heb ik het overigens wel over de shooter mode.
  • controls zijn zeer goed en origineel gedaan ja.
    moeilijk uit te leggen eigenlijk, maar ze hebben de 4 standaard buttons de functie van de 2de stick gegeven
  • hmm ik zou hem toch nog es moeten spelen denk ik.

vallen de controls goed mee, aangezien je met 1 thumbstick minder speelt…
  • Ik heb de game nu (eindelijk) gespeeld, en damn, wat een game! Straalt zowieso de kwaliteit van de main serie uit. Ik vind Portable Ops wel een erg toffe titel, maar deze laat die ver achter zich. Heeft voor mij de potentie als beste PSP game, en mischien wel handheldgames in het algemeen.
  • Ik snap het gelijk al niet. Hoe versla ik die 'tank' in een van de eerste levels? Meer een armorderd car…

• Dat rekruteren moet je niet te letterlijk nemen. Recruits verhogen je wapen development level, meer recruits = groter assortiment uit de fabriek. De hele game is echter met M9 te doen, Of zelfs bare handed.

Ik vind het scannen en recruiten van enemies persoonlijk wel leuk om te doen.

Heerlijke game hoor, bite sized missies enzo.
  • Ik lees allemaal dat je vijanden moet recruteren enzo en dat je die tactisch kunt aansturen maar ik zit eigenlijk helemaal niet te wachten op die dingen en heb liever een old-skool MGS zoals op de PsOne. Snake vs de rest, sluipen centraal, geen buddies die je aanstuurt ofzo.

Is deze game nog iets voor mij?

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren