1. Mijn Xbox 360 is overleden: nieuwe kopen of toch een PS3?

Re: Mijn Xbox 360 is overleden: nieuwe kopen of toch een PS3?

Babostainer geeft het enige juiste antwoord.
  • Babostainer geeft het enige juiste antwoord.
  • Je gaat op een gameforum nooit objectieve informatie krijgen, heck, je gaat zo goed als nergens objectieve informatie krijgen. Het enigste wat je kan doen is zelf informatie opzoeken over beide console's, kijken of er leuke dingen uitkomen, welke packs zijn er nu beschikbaar enzovoort. En een mod zal nu dit topic, hoe spijtig het ook is, sluiten.. :P

Welke console moet ik kopen?

Regelmatig worden er in Gaming Algemeen topics geopend met de vraag: Welke console moet ik kopen?

Dit is een gevecht zonder einde, ten eerste omdat lang niet alle members een objectief antwoord kunnen geven op deze vraag, maar vooral om het simpele feit dat er geen enkele console 'beter' is.

Ons advies is dan ook: verdiep je eens in de consoles, kijk de releasekalender van de consoles eens na en lees eens een poosje de fora van de desbetreffende console door.

Zo kun jij je eigen objectieve mening vormen zodat je uiteindelijk de console aanschaft die bij jou past.

Bovenstaande in acht nemende zullen alle topics die hierop betrekking hebben gesloten worden.
  • Ehm… Waarom heb je hem gewoon niet bij zo'n eenmanszaakje gebracht? Wie weet konden ze hem repareren. Kost minder dan een nieuwe console…
  • Beste mede-gamers,

Vanochtend, totaal onverwacht - en uiterst ongelegen - is mijn geliefde Xbox 360 na een wel heel kort ziekbed overleden. Tot gisteravond zat er nog volop leven in, maar tijdens het afspelen van een DVD'tje, liep hij vast, waarna hij mij bij wijze van afscheid nog trakteerde op drie rode knipperende lampjes: oftewel, mijn trouwe vriend is het zoveelste slachtoffer geworden van de zo gevreesde ring des doods. Even had ik nog hoop dat ik hem kon re-animeren met een harde reset, maar toen een door mij gestart spelletje in het menuscherm alweer direct vastliep, wist ik genoeg. Na een korte, maar plechtige ceremonie, heb ik het apparaat over het balkon gemieterd, en rest mij de vraag: hoe nu verder?

Ze zeggen altijd dat je een oude console het beste kunt vergeten door een nieuwe, dus die 3DS die ik vrijdag krijg, zal een stuk helpen in het verwerkingsproces, maar toch moet er natuurlijk weer een volwassen console worden gekocht: een nieuwe Xbox 360 of een Playstation 3. Bij die keuze maak ik graag gebruik van een hulplijn: jullie!

De redenen om een nieuwe Xbox 360 te kopen zijn onder meer de volgende:

- de (paar) spelletjes die ik heb, hoef ik niet te verkopen, maar kan ik gewoon blijven gebruiken;
    - ook de accessoires (zoals tweede controller) kan ik blijven gebruiken;
    - het apparaat is een stukje goedkoper in de aanschaf;

Toch heeft een Playstation 3 ook wel z'n aantrekkingskracht op me, waarbij ik met name denk aan de volgende zaken:

- veel PS3-exclusives heb ik nooit kunnen spelen, en dat zou dan alsnog kunnen (Heavy Rain, Uncharted, Kill Zone);
    - met het apparaat heb ik direct een Blue-Ray speler in huis;
    - het online gamen tegen anderen is gratis (toch?);

En dan heb ik nog één vraagje over die PS3: is het mogelijk om dat ding op internet aan te sluiten zonder kabels (ondersteunt hij wifi o.i.d.), of kan dat niet en moet er echt een snoer naartoe (wat in de huidige setup helaas niet mogelijk is). Dat laatste zou wel eens de doorslag kunnen geven.

Jullie begrijpen dat ik graag de goede keuze maak. Zijn er ook speciale bundel-paketten die interessanter zijn dan andere bijvoorbeeld? Ik hoor jullie meningen heel graag, en zal natuurlijk laten weten wat het is geworden!

Met dank,

N-Man (op z'n Engels)… en ja, ook N-Man speelt wel eens op iets anders dan een Nintendo…

Dit topic is gesloten. Er kan niet meer gereageerd worden.