1. Nieuwe generatie, de generatie der Physics ?

Re: Nieuwe generatie, de generatie der Physics ?

Forza vind ik op het schademodel na toch echt wel een goede sim ?
  • Forza vind ik op het schademodel na toch echt wel een goede sim ?
  • En het is tevens zo slecht om je hele voorkant te verbuigen als je ergens tegenaan rijdt. zag er werkelijk waar niet uit.
  • Klopt! in dtm2 is het schademodel erg goed. Als ik het me goed herinner zo goed zelfs dat je na een tijdje geen banden meer over hebt.
  • euhh nou als het de generatie van physics word dan is ps3 toch aan de sterkste kant,
    ik geloof sterk dat ps3 met de kracht die ze hebben, verschrikkelijk realistische beelden en effecten gaan geven…
  • na de xbox 360 enz. denk ik dat het echt pr8ig word
  • Het damage model van Destruction Derby 1 & 2 op PSone was pas goed (voor die tijd). Maar het zou idd een heel frustrerend karwijtje zijn voor de doordeweekse gamer als racesims met realistische physics zouden werken, alhoewel ik games als Forza, Enthusia, GT, Need For Speed, etc gewoonweg niet speel omdat het zo onrealistisch racen is.
  • vergeet destruction derby 1 niet he :P

    /me gaat DD zoeken en weer een keer spelen :P
  • Het damage model van Destruction Derby 1 & 2 op PSone was pas goed (voor die tijd). Maar het zou idd een heel frustrerend karwijtje zijn voor de doordeweekse gamer als racesims met realistische physics zouden werken, alhoewel ik games als Forza, Enthusia, GT, Need For Speed, etc gewoonweg niet speel omdat het zo onrealistisch racen is.

    Voor de doordeweekse gamers zijn er racegames als Need for Speed enzo…voor de cracks moet het gewoon ze goed mogelijk zijn, dan kom je toch bij games als Grand Prix en GTR (simulation mode). Maar die markt is echt heel klein. Ken maar weinig mensen die een spel als GTR of Grand Prix echt leuk vinden. Urenlang pielen met de bandenspanning en de kleur van het ventieldopje om de 2 duizendste van een seconde sneller te zijn. Ik vind het heerlijk. En dan heb je de instelling goed, zet je de 7e tijd neer ofzo en dan vlieg je in de eerste bocht eraf of knal je tegen een stilstaande tegenstander waardoor de race meteen over is…..Ja, dat is frustrerend (ik gooi dan mijn stuur zowat door de kamer), maar het hoort bij een echte autosportsimulator.
  • Is het ook zeker. Ik weet niet wat het is, het schademodel ziet er gewoon maf uit. Vooral als je frontaal ergens tegenaan bent geknalt, de motorkap ziet er dan echt raar uit. Ze hebben er een soort van texture opgegooid die niet echt lekker werkt. Schademodel met Ferrari's is trouwens veel minder, met redelijke botsingen zie je soms niet eens een krasje. Die AAA auto's zijn natuurlijk ook veel sterker. ^^D
  • De Unreal 3 engine heeft behalve stoere graphics ook nogal indrukwekkende physics, dus dat komt wel goed.
  • Ik vond het damage model van Rallisport Challenge 2 wel aardig (je zag alleen niks aan de omgeving, hooguit een paaltje wat omver lag). De onderdelen vlogen er in ieder geval lekker af. :P Damage model in Forza is om te janken, ziet er echt slecht uit. DTM2 schijnt ook een aardig damage model te hebben.
  • Moet je maar goed rijden ;)

    In echte sims zou het gewoon zo moeten zijn….1 keer hard de vangrail in en je kunt je wagen bij elkaar vegen. Dat is frustrerend, maar dat is het in het echt natuurlijk ook.
  • nee klopt! Maar dat zouden ze alleen maar toe kunnen passen in een hele moeilijek race-sim want meestal is een racewagen na een crash helemaal naar de kloten. en ik kan begrijpen dat veel gamers dat redelijk frustrerend zouden vinden :P
  • Ja, of wat dacht je van een racegame waarin een crashende auto ook echt met de omgeving crasht? Op de een of andere manier ziet dat er nog nergens echt overtuigend uit.

    Zowel de schade aan de auto's als de 'botsing' met de omgeving (vangrail, bomen etc) zien er nog nergens goed uit.
  • Ik ben nog in geeneen game echt realistische physics tegen gekomen. Je zag idd aan het eind van de huidige generatie het stukje bij beetje op gang komen.

    Het is namelijk al jaren mijn droom dat in shooters echt alles kapot gaat en kogels ook daadwerkelijk realistische schade ed aanrichten. Tegenwoordig is het vaak veel kracht gericht op het een of veel op het ander en bijna nooit op beiden.
  • Je zag het bij de huidige generatie ook al. Vergelijk Splinter Cell maar eens met Splinter Cell: Chaos Theory :) De komende generatie zal het geperfectioneerd worden.
  • Uiteindelijk zullen games echt realistisch worden, zie het nog wel gebeuren bij de laatste generatie games voor de next-gens.
  • In de persconferentie van sony kwamen de physics ook al aan bod. Zag er indrukwekkend uit.
  • Vanaf het eind van de huidige generatie beginnen physics steeds meer een rol te spelen in games (halflife).
    Wat ik me zo afvraag is of de volgende generatie zich dichter bij realisme zal proberen te krijgen dmv veel en vooral realistische physics. Lichteffecten en bumpmapping kennen we nu zo ongeveer al wel, maar echte goede physics ben ik nog bijna nergens tegen gekomen.

    Geen zwarte vlekjes meer op de plaats van een explosie, maar rondvliegend puiin. En geen 2d kogelgaten meer maar kogels die echt eens iets kapot maken.

    Is dit te vooruitstrevend of zullen deze mogelijkheden echt gebruikt worden in de nieuwe generatie ?
    De kracht hiervoor is er in ieder geval wel.

    http://www.xboxworld.nl/media_file/503

    En als je die trailer zo ziet zou je zo denken dat het er al aardig op begint te lijken.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren