1. Nintendo niet innovatief

Re: Nintendo niet innovatief

Huh? Jawel, uit recentelijk onderzoek is gebleken dat de meerderheid van de Amerikaanse jeugd Ninty als merk op 1 zet*. Zouden ze naar GC, XBOX of PS(2) gevraagd hebben, zou er wellicht een andere uitkomst zijn.

Dude dat waren 8 t/m 12 jarigen…
  • Huh? Jawel, uit recentelijk onderzoek is gebleken dat de meerderheid van de Amerikaanse jeugd Ninty als merk op 1 zet*. Zouden ze naar GC, XBOX of PS(2) gevraagd hebben, zou er wellicht een andere uitkomst zijn.

    Dude dat waren 8 t/m 12 jarigen…
  • PSP topic als ikhet me goed weet :lol:
  • Hej, daar hadden wij (Zelda Master en ik) toch leuke verhaaltjes over geschreven op een één of ander topic, een tijdje geleden?
    Toch ff wat aanmerkingen:
    -Eyetoy is een idee van Nintendo én Sony, laatsgenoemde was net iets eerder met het patent.
    -Singstar is afgeleid van Japanse Karaoke, zeer populair daar.
    -Analoge stick komt van Atari.
    Nintendo is dus ook niet helemaal origineel, maar door de concepten succesvol te maken weldegelijk innovatief.
  • Niet lulig bedoeld naar MS en Sony
    Ze stelen alle Nintendo's ideeen.

    Cam: GB Camera > EyeToy
    Mic. : Hey you Picachu > Singstar
    Analog: Standaard < De meest bekende :lol:
    Rumble: ook een zeer bekende :lol:

    Enz Enz
  • Nee nu Nintendo het ook doet wordt opeens gedaan alsof het origineel en innovatief is.

    Een markt aanspreken origineel en innovatief? :S
  • Nee nu Nintendo het ook doet wordt opeens gedaan alsof het origineel en innovatief is.
  • Tegenwoordig probeert Nintendo ook niet gamers aan te trekken.

    Dat deed Sony ook al met de PS2. 8|

    Ja, maar nu probeert Nintendo het, dus wat bedoel je te zeggen met ''dat deed Sony ook al''? Vernieuwing en een doelgroep aanspreken staan los van elkaar.
  • Tegenwoordig probeert Nintendo ook niet gamers aan te trekken.

    Dat deed Sony ook al met de PS2. 8|

    Heb jij de Revo al gezien/gehoort/gevoelt dan?

    dit bedoel ik met lompe mensen.

  • Niet naar een ander wijzen. Gaat hier om Nintendo.

    ok, dan vind ik Nintendo wel innovatief, en dan maar om de DS, de Revo, bongo's en een waterspuit.

    ;} Heb jij de Revo al gezien/gehoort/gevoelt dan? :lol:

    dit bedoel ik met lompe mensen.

    kneus, heb je mijn post niet gelezen? Daar stond dat het een stuk origineler is om (schijnbaar) niet gewoon de kracht te upgraden, maar een nieuw iets(innovatiefs?) toe te (gaan) passen

    dit bedoel ik met lompe mensen.
  • Nintendo is een erg vet bedrijf. Er zijn veel dingen die ze goed hebben gedaan in het verleden. Tegenwoordig probeert Nintendo ook niet gamers aan te trekken. Dat lukt ze al aardig met de DS, want 42% van de vrouwen in Japan heeft Nintendogs aangeschaft. Dat zorgt voor aardige verkoopcijfers. Aan de andere kant kan innovatief zijn ook als negatief worden gezien, daar ben ik het totaal niet mee eens. Maar je moet denken aan de medemens, iedereen is anders. Er zijn mensen die het om de uitgever doen. Ik meestal wel, als je namelijk niet kijkt naar de naam, zou je bv crash kopen op een PS2. Maar de mainstream koopt games zoals San Andreas, NFSU 2 die goed lopen. San Andreas is niet op de Cube. Dat is erg jammer, want dat mis je gewoon. Wat Nintendo altijd staande moet houden zijn hun eigen games. Ik hoop dat de Revolution verandering in deze zaak brengt en dat ze veel third party developers en wellicht 2nd party developers erbij krijgen bij het mysterieuze apparaatje.
  • Niet naar een ander wijzen. Gaat hier om Nintendo.

    ok, dan vind ik Nintendo wel innovatief, en dan maar om de DS, de Revo, bongo's en een waterspuit.

    ;} Heb jij de Revo al gezien/gehoort/gevoelt dan? :lol:

    dit bedoel ik met lompe mensen.
  • henky-vii… schieten kan in het echt niet… niet a ala GTA…(oke misschien wel in amerika maar hier niet) en tony hawk kan ook niet in het echt… de combo's die je moet uithalen zijn onmogelijk… ook bij een voetbal spel… in het echt heb je nooit controle over 11 man, nu wel en ga maar door…
    Als we het echt konden, dan zouden we dat ook doen… nintendo was ook tegen dit soort games, omdat het niks 'vernieuwend' bracht, want het bestond toch in het echt…alleen ik denk dat we juist realistische games willen omdat we ze in het echt juist niet kunnen.

    Alleen ik denk wel dat ik door deze topic overtuigd ben dat nintendo wel innovatief is, zoals ik al gezegd had, maar dat het niet altijd 100% goed word uitgewerkt. Ik denk dat omdat ik de DS geen geweldig apparaat vind (wel leuk, maar niks echt overweldigend) een beetje in de war raakte. In plaats van te zeggen dat ze de innovateit niet goed gebruiken, heb ik gezegt dat ze helemaal niet innovatief waren, maar dat is dus niet waar. Wat ik wel nog steeds vind, is dat nintendo niet goed omgaat met deze innovateit en daardoor veel mislukkelingen op de markt brengt.
  • goldenape… ik heb ook gezegt dat de DS wel een vernieuwend apparaat is, alleen geen vernieuwende ideeen heeft, het is allemaal al eens gedaan.
    Advance wars was trouwens 1 van de eerste toptitels van de gba.
    En een babypop bespaart je 2000 euro per jaar… een leven nabootsen vind ik echt niet kicken als de bedoeling is om er van te gaan houden.
    Bedankt voor de opheldering van Atari. En meeste games op ps2 gebruiken nog steeds ook de D-pad.

    -Nintendo is innovatief door innovatieve ideën -al dan niet van haarzelf- naar een ongekende game-machine te maken.
    -AW was idd een van de eerste toptitels, maar niet een van de eerste games.
    -Als je alle games die het echte leven nabootsen of erdoor zijn geinspireerd weghaalt, blijft alleen Tetris over.
    -Geen dank
    -Analoge stick is standaard bij consoles. D-pad is digitaal, soms handiger voor bepaalde handelingen.
  • Wat moet ik met een spel als nintendogs…. ik kan je zeggen, een echte hond is ook heel lief, en die kan ik ook trucjes leren, en daarvoor had ik geen DS gekocht.



    Door de komst van de DS, verwacht ik ook niet al te veel van de revolution, en wacht ik rustig af… maar ik ben in ieder geval niet van plan om te betalen voor oude games, en met 512 mb kom je toch niet ver.



    En voor de duidelijkheid… er komen zeker nog vette spellen uit voor de DS zoals mario & luigi 2, NEW super mario bros (eindelijk iets vernieuwend…komt vooral door die NEW denk ik) Advance Wars…Dit zijn trouwens allemaal sequels, en waren games die je ook kon spelen zonder touchscreen, zonder 2 schermen, en zonder mic… toch verwacht ik meest van deze spellen

    Punt 1… Dan kan je alles met het echt vergelijken… waarom zou ik een schietgame kopen? kan ook in het echt. Waarom zou ik een bmx game kopen? kan ook in het echt. Waarom zou ik the sims kopen? Een simulatie VAN het echt!

    Het gaat om het plezier… en stel je wil een hond en je bent allergisch? :P



    Punt 2… 512 mb niet veel? ik kon met die grote cube memory card toch aardig wat, en hoe groot was die? (niet een retorische vraag, maar weet zelf ff niet hoe groot die was :P ) Trouwens, je kan die MB uitbreiden…



    Punt 3… Tuurlijk kan je die game zonder touch screen gebruiken… je kan Unreal tournament ook alleen met toetsenbord spelen… en wat dacht je van Command & Concuer zonder muis, kan ook… maar het speelt gewoon lekkerder met muis!!! 8|
  • Niet naar een ander wijzen. Gaat hier om Nintendo.

    ok, dan vind ik Nintendo wel innovatief, en dan maar om de DS, de Revo, bongo's en een waterspuit.
  • Nintendo niet innovatief? Sony is net zo innovatief! Ik vind de DS innovatiever dan EyeToy(geheel mijn mening, maar het is beiden innovatief te noemen hoor)

    en de Revo??? Dat vind ik beter(lees: innovatiever) dan een PSP(imo gewoon een combinatie tussen een Portable Movie Player, opgevoerde GBA en MP3 speler, in 1 apparaatje) of PS3, of XBOX360 -_-'

    en denk maar eens aan de franchises van Nintendo, die zijn allemaal toch wel origineel begonnen… en een waterspuit voor een loodgieter(normaal zorgt er juist voor dat er geen water meer spuit, nu mag die spuiten wat die wilt :) ), je moet er maar opkomen :P
    en DK aan het bongoen zetten? ik vind het idee van bongo's toch wel origineel, ook al is een muziekgame met een andere controller niet meer origineel te noemen… het is imo origineler dan een microfoon.

    Ik vind Nintendo wel de origineelste van de grote 3, ook al spreken games als Halo en KillZone me meer aan dan MarioParty(wat trouwens niet een originele franchise meer is, maar wel zo is begonnen).

    Ok, je kunt ze de laatste tijd niet bepaald origineel noemen als het om vervolgen gaat, maar is Sony dat met de EyeToy? Ik zie niet zozeer tussen alle EyeToy games zoveel verschillends zitten hoor… :S
  • terrored… in het echt kan je ook racen… dacht het niet… ik heb geen dikke ferarri voor me deur en daarnaast ben ik geen 18.
    Zoals dat die 2 schermen eerder onhandig zijn, imo zorgen ze ervoor dat er diepgang enzo ontstaat bij de games.
    Oh ja, welke game dan?? De touchscreen kan wel diepgang brengen (metroid om te richten) maar als ik iets op diezelfde beeldscherm moet klikken vind ik irritant.

    goldenape… ik heb ook gezegt dat de DS wel een vernieuwend apparaat is, alleen geen vernieuwende ideeen heeft, het is allemaal al eens gedaan.
    Advance wars was trouwens 1 van de eerste toptitels van de gba.
    En een babypop bespaart je 2000 euro per jaar… een leven nabootsen vind ik echt niet kicken als de bedoeling is om er van te gaan houden.
    Bedankt voor de opheldering van Atari. En meeste games op ps2 gebruiken nog steeds ook de D-pad.

    Maar verder merk ik dat deze discussie eeuwig door kan gaan…mijn conslusie is dan ook: nintendo is wel innovatief, maar werkt het niet altijd (met nadruk op altijd, dus soms wel) 100% uit.
    Je hebt gelijk dat deze discussie eeuwig door kan gaan, aangezien het meeste om onze mening draait :).
    Maar goed, over dat in het echt racen dat jij dat niet kan in het echt, daarmee bedoel ik dat niet iedereen in het echt een hond kan/mag hebben etc. Ik bv heb nog nooit een hond gehad (wel veel katten 8] maar daar draait het niet voor mij om, mij lijkt het gewoon een leuk "spel". 2 beeldschermen kunnen imo meer diepgang geven door de spelveeld 2x zo groot te maken (nanostray, sonic rush) of doordat je bv op het ene scherm iets moet uitvoeren terwijl je ook naar het 2e scherm moet kijken (wario ware, ander spel). Metroid is idd alleen richten/lopen enzo via touchscreen (een map zorgt imo idd niet voor extra diepgang).
    Maar dat van dat alle games op de ds al eerder zijn gedaan vind ik eerlijk gezegd nergens op slaan tbh.. of bedoel je het genre enzo? Wat de games zelf kunnen juist nergens anders zo zijn als op de ds. En dat Advance Wars 1 v/d eerste toppers van de gba is, bedoel je daarmee dat hij relatief snel uitkwam? Dat komt (denk ik) doordat Advance Wars al sinds de NES bestaat in Japan en het dus waarschijnlijk niet zo veel tijd heeft gekost om een vervolg te maken.

    Ik zeg niet dat de DS het ultieme innovatieve apparaat is o.i.d. ik vind alleen dat de DS als apparaat heel veel potentie heeft voor games (en wat dat betreft hele nieuwe spelgenre's). Wat voor games er uitkomen en hoe ze spelen ligt geheel aan de ontwikkelaar en niet aan de DS zelf :)
  • terrored… in het echt kan je ook racen… dacht het niet… ik heb geen dikke ferarri voor me deur en daarnaast ben ik geen 18.
    Zoals dat die 2 schermen eerder onhandig zijn, imo zorgen ze ervoor dat er diepgang enzo ontstaat bij de games.
    Oh ja, welke game dan?? De touchscreen kan wel diepgang brengen (metroid om te richten) maar als ik iets op diezelfde beeldscherm moet klikken vind ik irritant.

    goldenape… ik heb ook gezegt dat de DS wel een vernieuwend apparaat is, alleen geen vernieuwende ideeen heeft, het is allemaal al eens gedaan.
    Advance wars was trouwens 1 van de eerste toptitels van de gba.
    En een babypop bespaart je 2000 euro per jaar… een leven nabootsen vind ik echt niet kicken als de bedoeling is om er van te gaan houden.
    Bedankt voor de opheldering van Atari. En meeste games op ps2 gebruiken nog steeds ook de D-pad.

    Maar verder merk ik dat deze discussie eeuwig door kan gaan…mijn conslusie is dan ook: nintendo is wel innovatief, maar werkt het niet altijd (met nadruk op altijd, dus soms wel) 100% uit.
  • een andere handheld heeft ook een touchscreen (kom niet meer op de naam), en wifi had de GBA al moeten hebben… De 2 schermen, tja ze zijn eerder onhandig dan leuk.
    Welke andere handheld heeft deze zaken gecombineerd? Natuurlijk is niks echt nieuw als je het zo beschouwd (alles is afgeleid van de uitvinding van het wiel).

    die games die uit zijn, yoshi, en kirby… tippen die aan spellen als mario world, advance wars
    Laatsgenoemden kwamen (ver) na de release van het systeem uit; voor betere games op DS moet je dus ook even wachten.

    Wat moet ik met een spel als nintendogs…. ik kan je zeggen, een echte hond is ook heel lief
    Zit zo'n 300 euro per jaar verschil tussen.

    anologe stick). Plus ben ik er niet van uit van overtuigd dat Nintendo die heeft bedacht… volgens mij bestaan ze al langer in arcade hallen, ik snap dat jullie zeggen dat Nintendo dat heeft bedacht.
    ATARI.

    Dit zijn trouwens allemaal sequels, en waren games die je ook kon spelen zonder touchscreen, zonder 2 schermen, en zonder mic
    Vergeleken met de GBA heb je 2 extra knoppen, 1 extra scherm, touch screen mogelijkheden en een mic. Een game die slechts 1 van deze functies benut is al vernieuwend. Veel games kunnen en zullen niet alle opties benutten; in een racegame heb je niks aan microfoon of touch screen.

    [size=1]Alle quotes zijn van A.T.Prod.[/size]
  • ok, ik wil wel wat meer duidelijkheid brengen… De DS is een innovatief apparaat, maar de functies in het machine niet… Singstar(PS2) heeft een mic, een andere handheld heeft ook een touchscreen (kom niet meer op de naam), en wifi had de GBA al moeten hebben… De 2 schermen, tja ze zijn eerder onhandig dan leuk. Dit bedoel dus met Nintendo is innovatief…
    Ten tweede, die games die uit zijn, yoshi, en kirby… tippen die aan spellen als mario world, advance wars (was al uit op gba, en de nieuwe gebruikt geen functies van de DS zover ik weet, maar dat hoeft ook niet) etc… Wat moet ik met een spel als nintendogs…. ik kan je zeggen, een echte hond is ook heel lief, en die kan ik ook trucjes leren, en daarvoor had ik geen DS gekocht.
    Door de komst van de DS, verwacht ik ook niet al te veel van de revolution, en wacht ik rustig af… maar ik ben in ieder geval niet van plan om te betalen voor oude games, en met 512 mb kom je toch niet ver.

    Ook ik vind de D-pad veel fijner dan de anologe stick, maar dat wil niet zeggen dat ik de stick van de gc controller niet fijn vind (dit is tenminste een fatsoenlijke anologe stick). Plus ben ik er niet van uit van overtuigd dat Nintendo die heeft bedacht… volgens mij bestaan ze al langer in arcade hallen, ik snap dat jullie zeggen dat Nintendo dat heeft bedacht.

    En voor de duidelijkheid… er komen zeker nog vette spellen uit voor de DS zoals mario & luigi 2, NEW super mario bros (eindelijk iets vernieuwend…komt vooral door die NEW denk ik) Advance Wars…Dit zijn trouwens allemaal sequels, en waren games die je ook kon spelen zonder touchscreen, zonder 2 schermen, en zonder mic… toch verwacht ik meest van deze spellen.
    Welke handheld heeft een touchscreen?
    Singstar heeft een mic, maar deze mic word bij redelijk veel games gebruikt en is geen randapparaat zoals die mic bij singstar maar hoort gewoon bij de handheld (dus wanneer de ds online gaat is het mogelijk dat je ook met andere mensen kan praten via de mic enzo). Bijna alles wat je zegt is jouw mening :) Zoals dat die 2 schermen eerder onhandig zijn, imo zorgen ze ervoor dat er diepgang enzo ontstaat bij de games. De nieuwe Advance Wars gebruikt dus zeker wel de ds functies, juist erg goed :S maar ja, ga niet lopen opsommen wat het spel allemaal gebruikt van de functies..
    "wat moet ik met een spel als nintendogs" … wat moet ik met een spel als Ridge Racer, in het echt kan je toch ook racen? -_-' En nintendo heeft de analoge stick idd niet bedacht, maar het wel standaard gemaakt voor consoles.
    mario & luigi 2, NEW super mario bros (eindelijk iets vernieuwend…komt vooral door die NEW denk ik) Advance Wars…Dit zijn trouwens allemaal sequels, en waren games die je ook kon spelen zonder touchscreen, zonder 2 schermen, en zonder mic…
    Ja, en door de mogelijkheden van de ds krijgen krijgen de games luist mogelijkheden die die games nergens anders kunnen krijgen.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren