1. Nu al problemen met de xbox 360 in amerika

Re: Nu al problemen met de xbox 360 in amerika

elke nieuwe console heeft kinderziektes maar de xbox 360 heeft er wel erg veel en het is nog maar iets van 2 dagen uit ook nog.
  • Wie weten hebben die gasten met een kapotte 360 het apparaat wel in een te klein kastje gedrukt met te weinig ruimte om te ventileren. Bij de meeste consoles zit een gebruiksaanwijzing dat een ruimte van 30 cm rond de ventilatiegaten wordt aanbevolen. Dat zit er niet voor niets bij.
  • kerst dacht ik.

maar met de X-Box 360 systemen die hier komen is niks mis mee. :lol:

Nee die zullen vast niet rond dezelfde tijd zijn geproduceert -_-' De hele eerste batch is gewoon verrot (of ze moeten weer verschillende onderdelen hebben gebruikt). Denk dat je niet vreemd moet opkijken als een deel daarvan ook in europa komt.

let er wel op dat de europese 360's hoogst waarschijnlijk een andere fabriek hebben dan die in Amerika lijkt me

is het waar dat de mensen in amerika maar 3 maanden garantie hebben?

zal best wel eens kunnen kloppen, in amerika is het anders, in Nederland zal je zeker wel 1 jaar krijgen…
  • Maar zou het niet zo zijn dat uiteindelijk alle Xbox 360 consoles die bij de launch zijn verkocht, last krijgen van oververhitting? Zelf heb ik er weinig verstand van, maar als een aantal Xbox 360 consoles er last van heeft, zou je zeggen dat de rest er uiteindelijk ook last van krijgt, zeker bij een probleem als oververhitting. Of heb ik het mis?

gs er maar van uit van de mensen die er last van hebben dat ze hem niet goed geventileerd hebben… Want ik ken echt een heeeeele hoop mensen die al 20 uur non-stop gespeeld hebben en GEEN problemen hebben. Ik denk dus gewoon dat de XBOX 360's die last hebben van overhitting gewoon niet goed geventileerd wordt. Die mensen moeten gewon effe de XBOX 360 op een goed geventileerde plek zetten en kijken wat er dan met hun 360 gebeurd. Raakt hij daarna ook overhit… krijg je binnen 8 dagen een nieuwe van Microsoft. Zo makkelijk is het.
  • Ik probeer het al de hele tijd duidelijk te maken dat dit geen groot probleem is als je alles goed ventileerd… Als je alle post te zien krijgt van mensen waarvan de XBOX 360 gewoon naar behoren werkt vallen de mensen met defecte XBOX 360 nog geen eens op…. Want 99% van de verkochte XBOX 360 systemen werken gewoon. En omdat die 1ne % niet werkt hoeft dat niet gelijk een schande voor Microsoft te zijn ofzo… Wacht nou meer eerst af tot hij in europa uitgekomen is. Dan zal je zelf wel gewoon merken dat er helemaal nix aan de hand is.

blaat niet man…. en doe niet alsof je weet hoeveel % werkt en hoeveel % niet werkt….

Ik wacht wel op officiele cijfers
  • Ik probeer het al de hele tijd duidelijk te maken dat dit geen groot probleem is als je alles goed ventileerd… Als je alle post te zien krijgt van mensen waarvan de XBOX 360 gewoon naar behoren werkt vallen de mensen met defecte XBOX 360 nog geen eens op…. Want 99% van de verkochte XBOX 360 systemen werken gewoon. En omdat die 1ne % niet werkt hoeft dat niet gelijk een schande voor Microsoft te zijn ofzo… Wacht nou meer eerst af tot hij in europa uitgekomen is. Dan zal je zelf wel gewoon merken dat er helemaal nix aan de hand is.
  • dus wat jullie concluderen is dat het hitte proces binnen in de kast zit dus als ik dit soort problemen niet heb zou ik extra koeling moetne maken in de kast zelf …
    Wat volgens mij niet kan want dan breek je de zegel en is de garantie ongeldig… je kan t natuurlijk wel van de achterkant extra koelen maar zou dat een optie zijn volgens jullie?
  • kerst dacht ik.

Nee die zullen vast niet rond dezelfde tijd zijn geproduceert -_-' De hele eerste batch is gewoon verrot (of ze moeten weer verschillende onderdelen hebben gebruikt). Denk dat je niet vreemd moet opkijken als een deel daarvan ook in europa komt.
  • kerst dacht ik.

• ff een vraagje.
    Als ik nou ook zo,n defecte x360 krijg.
    Dan krijg ik toch wel gewoon een nieuwe van microsoft??
    Normaal mag je die dan gewoon terug inruilen ja.

Maar nu er veel te weinig xbox360's blijken te zijn, kan het wel eens zijn dat je dan moet wachten tot er een nieuwe lading xbox360's binnenkomt in die bepaalde winkel waar jij je xbox360 gaat halen

Ok thanx,
    das goed balen zeg.
    En niemand weet zeker wanneer de 2e lading komt?
  • ff een vraagje.
    Als ik nou ook zo,n defecte x360 krijg.
    Dan krijg ik toch wel gewoon een nieuwe van microsoft??
    Normaal mag je die dan gewoon terug inruilen ja.

Maar nu er veel te weinig xbox360's blijken te zijn, kan het wel eens zijn dat je dan moet wachten tot er een nieuwe lading xbox360's binnenkomt in die bepaalde winkel waar jij je xbox360 gaat halen
  • Chips worden altijd gechecked voordat ze gebruikt worden. De kans dat er dus defecte cell procs in de ps3 worden gestopt zal echt niet groter zijn dan dat er een defecte chip in een ps2/xbox/360/GC gestopt word.

De meeste problemen komen altijd door chipjes die een beetje op de rand zitten. Ze komen nog net wel door de test maar zodra ze gebruikt worden geven ze nogal snel de geest (zelfde met voedingen en rom spelers). Maar dit is een fout in het design. Iets wat dus gewoon opgelost had moeten zijn.

Ben je weleens in een serverpark geweest in Schiphol? Is net een vrieshok.

Ook dat. Maar dat betekent nog niet dat hetzelfde systeem niet kan werken bij normale temps.
  • Heb jij wel eens een server van binnen gezien? die hebben ook geen fans op de koelblokken zitten. Het design is zo gemaakt dat de fans aan de voor en achterkant de lucht door de kast trekken (de kast mag dan ook maar enkele minuten openstaan als de server draait) en alles zo in 1x koelen. MS heeft vast een soort zelfde systeem gebruikt.

Ben je weleens in een serverpark geweest in Schiphol? Is net een vrieshok.
  • het grootste probleem op dit moment is de slechte naam die ze hierdoor krijgen.
    Ik bedoel: in europa weten tot nu toe alleen de gamers van deze kinderziektes.
    Wij volgen het nieuws via internet.

Wij weten ook dat bijna elke console tijdens de launch kinderziektes heeft (bij xbox360 lijkt dat wel een beetje extreem.. het blijft niet met 1 probleem, maar kom).
    Dus, wij zijn het al een beetje gewoon en kunnen het compenseren.
    Maar als dit te erg wordt, en zelfs op het nieuws zal komen, dan wordt het nieuws zelfs verspreid onder de mainstrainmarkt.. die mensen compenseren dit nieuws dus echt wel niet… en gaan de xbox360 hierdoor mssn negeren.

MAAR: ik weet nu al zeker dat ook de ps3 redelijk veel kinderziektes zal bevatten: door de complexe cell.
    Maar, doordat ze geen wereldlaunch zullen houden, zullen de kinderziektes alleen voor japan zijn. (de meeste kinderziektes dan)
  • Heb jij wel eens een server van binnen gezien? die hebben ook geen fans op de koelblokken zitten. Het design is zo gemaakt dat de fans aan de voor en achterkant de lucht door de kast trekken (de kast mag dan ook maar enkele minuten openstaan als de server draait) en alles zo in 1x koelen. MS heeft vast een soort zelfde systeem gebruikt.

Veder is het natuurlijk gewoon heel slecht van MS dat dit gebeurt. Dingen als overhitting zouden namelijk toch vrij snel moeten opvallen zodra je je apparaat gaat testen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat MS van te voren niet wist dat de kans dat dit zou gebeuren vrij groot zou zijn. Maar schijnbaar moest het ding zo snel mogelijk op de markt komen.

Nou zijn problemen opzich niets nieuws. De ps2/xbox/GC hadden ook problemen maar meestal is het te weiten aan chips die niet helemaal perfect gebakken zijn. Dit kan je niet echt testen en dat hoort gewoon bij de foutmarge maar overhitting is toch echt iets waar je zwaar op moet testen. Zeker als je weet dat je console veel warmte produceert.

Hoe dan ook, dit is gewoon bagger van MS. Dit mag niet gebeuren, dat is scheit hebben aan de kwaliteit van je product en ook nog eens een naaistreek tegenover de mensen die je product kopen.
  • Het ligt volgens mij echt wel aan de hardware. De cores worden simpelweg slecht gekoeld. Je ziet dat zij gebruik gemaakt hebben van koelblokjes met een externe fan erop. Zie hier:

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2610

De luchttunnel is in het plaatje tijdelijk eraf gesloopt. Maar zoals je ziet: 2 koelblokken + 2x passief koeling …voor 1 gpu en 2 cores. Dan denk ik wel haast, dat het dus de koeling is. Een geforce 7800 of een ati x1300 videokaart heeft al een monsterlijk grote koeler, tezamen met de processor in een pc.

In de xbox 360 hadden zij betere gebruik kunnen maken, van heatpipes + passief koeling, of gewoon een directe koelingsfan erop.

Ik heb de filmpje al nader bekeken en het lijkt erop dat de gpu vastloopt. Als de hardeschrijf continu zo hard vastloopt, dan leeft ie zeker niet lang meer.

Software loopt niet zo hard vast. Als het aan de software lag, dan liep het op bijna alle consoles op precies hetzelfde moment vast (bijv. bij het starten van een spel). Als het een hardwareprobleem is, dan loopt het op elke willekeurig moment vast.

Nu maar hopen, dat Europa een andere batch krijgt. Dit is gewoon onspeelbaar (zoals in de filmpjes wordt aangegeven)
  • en een support klacht :

"man MS tech support is crap i have been waiting to get the box to ship my defective 360 back to them and i am still yet to see it. there service is crap and i have the feeling its gonna be a long time till any of us get replacements."
    Ik vind de service altijd goed hier in NL, ze halen je xbox op en na een week wordt die weer terug gebracht.

Dit dan.. ook lekker nieuws :|

360 Unable to Handle Quake IV?
    http://ve3d.ign.com/articles/668/668832p1.html

De 360 kan dat spel makkelijk aan, alleen ze gebruiken nu maar 1 core van de 3 daaarom heeft die er nu moeite mee.

Denk eerder dat het aan een slechte poort gaat……

Is ook zo want waarom zou CoD2 dan wel lekker draaien.
  • Ten 1ste Quake 4 is gemaakt op de PC en gepoort naar de XBOX 360. De Games die na Quake 4 uitkomen (de nieuwe WOlfenstein) worden WEL Gemaakt op de XBOX 360 en van daaruit gepoort.

En dat het een slechte poort is geworden lijkt mij het meest de schuld aan de deadline. Doom 3 was hele goeie poort ja voor de XBOX…. maar dat was geen gerushte port. Deze Quake 4 is dat wel en je kan dus concluderen dat Quake 4 een mislutke poort is geworden.
    Probleem is dat je al een middelmatige(niet denderend) game kiest om te porten. Maar dat wil niet zeggen dat ID het niet kan.

En ik weet heus wel dat de 360 na quake als basis gebruikt gaat worden. Maar dan moeten ze toch wel een en het ander over het apparaat weten, als Quake 4 laat zien wat men kan verwachten van hun is dat een slechte start voor ID.

Gerusht gerusht, nu is het opeens wel gerusht.
    Je kan nu wel daarop gaan spelen, maar er zit meer achter dan een gerushte launch. Weet je hoeveel tijd ze hebben gehad om het te porten voor de 360.
    Al sinds de game aangekondigd was(beetje overdreven maar wel heel lang bekend) ging al rond dat het ook voor de 360 kwam.

En het zou toch een fluitje van een cent moeten wezen om het, met de suppermakkelijke software, aan te passen voor de 360. Zou toch moeten lukken.
    Er zit gewoon meer achter, ze hebben gewoon de lat te hoog gelegd.
  • De Microsoft CrashBox 360.

:S
  • De NES kon het, de PSX kon het, de Playstation 2 kon het en de Xbox kon het, dus het is eigenlijk niet verbazingwekkend dat de Xbox 360 het ook kan: crashen! De console is gisteren gelanceerd in de Verenigde Staten en vandaag al zijn de eerste foto's en filmpjes online verschenen van een vastgelopen console.

De Xbox 360 crasht op verschillende momenten, zoals bij het opstartscherm, tijdens het gamen en op Xbox Live. Het is nu nog wat vroeg om te concluderen dat er chronisch wat mis is met de console, want er zijn aardig wat apparaten verscheept dus het kunnen gewoon een paar pechgevallen zijn. Download een filmpje van de Xbox 360 crash tijdens Project Gotham Racing 3, bij GamersHell.
    ————
    lekker geluid als de 360 vast loopt :S
  • Aan de Hardware ligt het echt niet….. Ik denk gewoon eerder dat ID Software tegen een deadline is aangelope van Activision om hem bij de launch uit te brengen…. Dat de XBOX 360 het niet aankan is onzin natuurlijk. Want PGR3 en PDZ zien er veel en veel beter uit dan Quake 4.
    Douchebag,
    Ik heb het over dat de gasten bij ID wellicht de hardware hebben overgeschat, anders zouden ze het goed hebben gedaan. En die gasten zijn heus niet bang van een uitstelling of twee.

En het spel is al heel lang in ontwikkeling ook voor de 360. Herrinner je John Carmack nog, juist ja.
    Denk niet dat ze zo'n eerste impressie wouden maken met quake 4. Dus het moet wel ergens anders aan liggen.

Hardware veranderd niet zomaar en omdat Quake 4 kwa framedrops enzo tegenvalt hebben ze de hardware overschat??? Das onzin natuurlijk. Want als je ziet wat voor games er uit dat apparaat komen rollen die niet van ID zijn is er nix mis mee (The Elder Scroll 4,Gears of War,PGR3 etc etc).
    Hardware overschatten doe je niet zomaar…. Want als je het apparaat grondig getest heb en gezien hebt wat die kan weet je wat je ervan kunt verwachten.. En dat veranderd niet zomaar.
    Nee, de vroege dev kits zijn allemaal spot on.

De Hardware van de XBOX 360 wordt eerder onderschat dan overschat. Dat Quake 4 niet is geworden wat de PC versie wel is geworden ligt maar weer gelijk aan die XBOX 360?? Heeft Carmack de Hardware gelijk overschat??? Wat is dat nou allemaal weer voor een Bullshit. Als je ziet dat een XBOX 360 10x beter en sneller is dan de betere PC's die er zijn… Geen 1 developer heeft zitten zeiken over problemen met de hardware van de XBOX 360 enzo… EN omdat Quake 4 een slechte port is geworden is het gelijk maar een overschat apparaat??? Denk eerder dat hij Onderschat wordt.
    Ik heb het over de developers bij ID.
    Met een succesvolle port(doom 3) hebben ze zich al bewezen.

Ik zeg niet dat de hardware slecht is, alleen dat ze het wellicht hebben overschat.
    Dat klink aannemelijker dan zeggen dat ze geen port kunnen maken.

Als het zo makkelijk is om te programmeren voor de xbox360 zoals door vele devs enzovoort is gezegd(volgens jou).
    En als iD software de 360 als basis gebruikt, kunnen ze toch wel meer halen uit het apparaat. Zou je denken, toch.

Dus zo aannemelijk klinkt het wel, dat ze nog meer hadden verwacht.

Ten 1ste Quake 4 is gemaakt op de PC en gepoort naar de XBOX 360. De Games die na Quake 4 uitkomen (de nieuwe WOlfenstein) worden WEL Gemaakt op de XBOX 360 en van daaruit gepoort.

En dat het een slechte poort is geworden lijkt mij het meest de schuld aan de deadline. Doom 3 was hele goeie poort ja voor de XBOX…. maar dat was geen gerushte port. Deze Quake 4 is dat wel en je kan dus concluderen dat Quake 4 een mislutke poort is geworden.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren