1. Nu al problemen met de xbox 360 in amerika

Re: Nu al problemen met de xbox 360 in amerika

elke nieuwe console heeft kinderziektes maar de xbox 360 heeft er wel erg veel en het is nog maar iets van 2 dagen uit ook nog.
  • Aan de Hardware ligt het echt niet….. Ik denk gewoon eerder dat ID Software tegen een deadline is aangelope van Activision om hem bij de launch uit te brengen…. Dat de XBOX 360 het niet aankan is onzin natuurlijk. Want PGR3 en PDZ zien er veel en veel beter uit dan Quake 4.
    Douchebag,
    Ik heb het over dat de gasten bij ID wellicht de hardware hebben overgeschat, anders zouden ze het goed hebben gedaan. En die gasten zijn heus niet bang van een uitstelling of twee.

En het spel is al heel lang in ontwikkeling ook voor de 360. Herrinner je John Carmack nog, juist ja.
    Denk niet dat ze zo'n eerste impressie wouden maken met quake 4. Dus het moet wel ergens anders aan liggen.

Hardware veranderd niet zomaar en omdat Quake 4 kwa framedrops enzo tegenvalt hebben ze de hardware overschat??? Das onzin natuurlijk. Want als je ziet wat voor games er uit dat apparaat komen rollen die niet van ID zijn is er nix mis mee (The Elder Scroll 4,Gears of War,PGR3 etc etc).
    Hardware overschatten doe je niet zomaar…. Want als je het apparaat grondig getest heb en gezien hebt wat die kan weet je wat je ervan kunt verwachten.. En dat veranderd niet zomaar.
  • Dat kan ook
  • ff een vraagje.
    Als ik nou ook zo,n defecte x360 krijg.
    Dan krijg ik toch wel gewoon een nieuwe van microsoft??
  • Hahaha, het is de PsP van de next-gen… Ik wens ze veel succes…

denk je dat je leuk bent ofsow o_0
  • Maar zou het niet zo zijn dat uiteindelijk alle Xbox 360 consoles die bij de launch zijn verkocht, last krijgen van oververhitting? Zelf heb ik er weinig verstand van, maar als een aantal Xbox 360 consoles er last van heeft, zou je zeggen dat de rest er uiteindelijk ook last van krijgt, zeker bij een probleem als oververhitting. Of heb ik het mis?
  • is het waar dat de mensen in amerika maar 3 maanden garantie hebben?

3 maand? dat lijkt me sterk.
  • door deze fouten wordt de PS3 alleen maar beter, die zullen dat kunnen voorkomen!
  • Mensen doe niet zo moeilijk, je hebt toch garantie.

lol als ik iets koop van 400 euro verwacht ik wel dat hij het meteen doet anders heb ik er niks aan.

de xbox 1.5 zuigt gewoon :P
  • Kan er geen welles-nietes topic gemaakt worden? Dan kan daar eindeloos gebrabbelt worden. Het lezen van topics is gewoon niet leuk meer. Iedere keer weer van die loze berichten. De een is tegen de ander voor. Weinig mensen weten een 'gulden middenweg' te vinden door gewoon redelijk te zijn in hun redeneringen en iedereen in hun fokking waarde te laten. Het stikt gewoon van de jaloerse gastjes en gastjes die gewoon ook geen kwaad willen horen en daardoor als sissies om hun heen beginnen te slaan.
  • Ik vind die lijstjes eigenlijk niet echt boeiend, alhoewel ik IGN gelijk moet geven over het lijstje waarom je wel een 360 zou moeten kopen. Na al die negatieve lijstjes mocht er wel eens een positief lijstje komen.

Over die kinderziektes. Duh! Heb je onder een steen gelegen ofzo? De PSP had kinderziektes, de PlayStation 2 had kinderziektjes, de Nintendo 64 had kinderziektes. Fuck, ik durf zelfs te beweren dat de NES kinderziektes had! What's the fucking point?
    Probleem is dat de problemen overeenkomen met de verwachte problemen.

Namelijk overhitting.

Van die andere consoles/handhelds had je het misschien kunnen verwachten(zoals de pixel probleem), maar dat waren vooral foutjes die je zo over het hoofd kon zien tijdens de ontwikkeling.

Met een console dat heel warm wordt en dito adapter kun je al aftellen op het moment van overhitting.
    Dit hadden ze allang kunnen zien aankomen, een apparaat kan ook goed gekoeld worden en ook goede onderdelen gebruiken die niet zo snel warm worden of foutjes hebben bij een te hoge temperatuur.

Ongeveer drie jaar ontwikkeling voor een apparaat dat net zo lang moet meegaan of zelfs langer(5 jaar) is niet genoeg.
  • Van die andere consoles/handhelds had je het misschien kunnen verwachten(zoals de pixel probleem), maar dat waren vooral foutjes die je zo over het hoofd kon zien tijdens de ontwikkeling.
    Niet helemaal. De PSP heeft pixelproblemen omdat Sony de apparaat zo goedkoop mogelijk probeert de fabriceren. Kostendrukkend, zodat de prijs ook omlaag kan.
    De makers van die schermpjes wouden geen garantie op leveren omdat het er probleempjes verwacht werden. En dat komt door die goedkope productie die Sony eistte.

Met een console dat heel warm wordt en dito adapter kun je al aftellen op het moment van overhitting. Dit hadden ze allang kunnen zien aankomen, een apparaat kan ook goed gekoeld worden en ook goede onderdelen gebruiken die niet zo snel warm worden of foutjes hebben bij een te hoge temperatuur.

Ongeveer drie jaar ontwikkeling voor een apparaat dat net zo lang moet meegaan of zelfs langer(5 jaar) is niet genoeg.
    Met je eens. Als ik een 360 koop verwacht ik dat het apparaat lekker lang meegaat. Echter, overhitting kan nog altijd als een kinderziekte beschouwt worden, en je mag me gek noemen, maar ik denk dat Microsoft dat ook inziet en met het probleem bezig is.
    Tuurlijk zijn ze ermee bezig, hopelijk in de loop van 2006 goede units.
    Maar zoiets belangrijks als de voeding en overhitting(of tenminste het te warm worden) van een apparaat hoort al in de ontwikkeling meegenomen te worden.
    Al bij het kiezen van de componenten moet gekeken worden hoe ze presteren en wat de uiterste omstandigheden zijn van zo'n component waarin het kan werken.

De koeling enz komt daarna, want de chips/mosfets/condensatoren zijn al gekozen op prijs/kwaliteit. Dus zin heeft het niet om opeens andere onderdelen te gebruiken.

Je ziet dat ook terug in de design van het apparaat(intern en extern).

-Shit die dingen worden me toch heet.
    >Gewoon twee joekels van een heatsinks opgepleuren en dan zijn we er klaar mee.
    - Ehm de fans nog.
    > Oh, hier is nog een plek.

- Wacht eff, nu wordt de lucht alle kanten opgeblazen.
    >Ehm, wat denken jullie van gaatjes, heel veel gaatjes.
    - Ja goed idee.

- K|_|T!!
    > Wat?
    - Geen plek meer voor een interne voeding.
    > Extern dan maar?
    - Doen we!!

- Oh nee
    > Wat nou weer?
    - Die adapter begeeft het steeds.
    > Hoezo dat nou?
    - Die ding vreet teveel op.
    > Grotere pakken en snel een beetje
    - Heb ik al geprobeerd maar die begeeft het ook na een tijdje
    > Overhitting?
    - Precies
    > Hmm, pleur er dan maar een fan erin.

Het probleem is dat iedere cosole kinderziektes heeft. En zodra deze console dan gelanceerd word, duiken overal negatieve verhalen op, verhalen die eigenlijk al te verwachten was. Als ik nu een bericht zou typen op de frontpage genaamd 'Sony kampt nu al met kinderziektes PS3' en er enkele speculaties in zou gooien, zou het bericht binnen no-time op andere sites staan.

Ik vind het jammer dat aan de kinderziektes zo veel aandacht wordt gericht, en zoveel nieuwswaarde bezit. Terwijl (imho) er totaal geen nieuwswaarde aan zit.
    In deze era van supersnel uitwisseling van informatie is dat juist te verwachten.

Maar zoals ik al zei, de verwachten problemen zijn al opgedoken. Vraag is wanneer de "domme" foutjes worden ontdekt.
  • @BrutalGamer

Zal hier allemaal best wel redelijk goed gaan.
    En anders heb je toch garantie ;).
  • vandaag de xbox360 gecheckt. heb ff kameo gespeeld. graphics zijn zeker mooi maar meer dan dat is het weer van hetzelfde.
  • maar lijkt me ook logisch dat als de voeding te warm wordt de 360 vast loopt als beveiliging zo kan er geen brand onstaan en dus geen gevaar maar dit zou niet zo snel en vaak mogen gebeuren lijkt mij
  • Ik werd net gebeld door Nedgame Groningen waar ik m'n xbox 360 had gereserveerd en die belden ook of ik spellen wou reserveren, toen heb ik direkt maar PGR3 en PDZ Limetid gereserveert.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren