1. Online gamen straks beter als op de PC?

Re: Online gamen straks beter als op de PC?

De PC multiplayer is veel beter op dit moment, en ik denk niet dat dat snel gaat veranderen. Als je dit niet vindt heb je denk ik weinig ervaring mbt PC multiplayer.

Op de PC multiplayer is het allemaal veel proffesioneler, meer support dmv leagues / compo's. Meer servers, meer spelers, meer spelers per server. Meer mogelijkheiden kwa mod's / updates.

Zo kun je nog wel ff doorgaan wat de PC wel heeft en de console niet.
  • De PC multiplayer is veel beter op dit moment, en ik denk niet dat dat snel gaat veranderen. Als je dit niet vindt heb je denk ik weinig ervaring mbt PC multiplayer.

    Op de PC multiplayer is het allemaal veel proffesioneler, meer support dmv leagues / compo's. Meer servers, meer spelers, meer spelers per server. Meer mogelijkheiden kwa mod's / updates.

    Zo kun je nog wel ff doorgaan wat de PC wel heeft en de console niet.
  • jah, alleen ik denk dus dat er via offiele wegen ook veel extra's / uitbreidingen gaan komen deze generatie (waarschijnlijk vaak wel tegen betaling).
  • Kvond de online mogelijkheden van xbox live al niet onderdoen voor de PC…
    Idem :).
  • Dat over de MOD community hebben jullie wel gelijk in. Een voordeel is dat steeds meer games editors gaan hebben, waarmee je allerlei dingen als maps/levels, karakters, etc kunt maken, en die online kunt zetten, waarbij andere mensen het weer kunnen downloaden. De enige spellen die ik ken (kan dus zijn dat ik er aantal vergeet) waarbij je zelfgemaakte dingen goed kunt delen zijn Timesplitters: Future Perfect, Far Cry: Instincts en THPS 4 en verdere Tony Hawk games. En vooral bij Tony Hawk zijn de editors, de zogenaamde park-, skater-, board-, tag- en trickeditors spelen een gigantisch grote rol.

    Check www.thugxonline.com maar. De editors moeten natuurlijk wel goed zijn. In THPS 4 en THUG kwamen ontzettend veel goeie parken erbij, maar in THUG 2 is dat echt veel minder. De hoogste score die ik heb gezien is 8.8. Terwijl ik in THUG en THPS 4 echt parken zag die zelfs een 10 hadden gekregen. Dat kan ik wel snappen omdat de parkeditor (populairste) kut thema's bevat, minder leuke objecten en ontzetrend veel fouten bevat, waaronder eentje dat als je je park opslaat en later verder gaat, je geheugen ineens veel sneller opgaat.

    Ik had ook gehoord dat Halo 3 een map editor zou krijgen. Nou als dat zo is, dan ben ik lekker veel bezig ermee, mits je er goeie maps mee kunt maken. Met Timesplitters heb ik er al veel gemaakt. Check de Top 10 maar, dan vind je mij op de 7e plaats,
  • De huidige xbox online gamen is imo al leukerder dan als op de pc
  • Ik denk dat PC en console zich komende jaren beide veel verder zullen ontwikkelen op online gebied, console vooral maar ook PC (via dingen als Steam etc). Ik denk dat je een beetje een splitsing krijgt. Een spel als Battlefield zal nooit zo lekker online spelen op de console als op PC, want de basis en opzet van het spel is er nooit voor gemaakt. Maar spellen als Project Gotham Racing en PES spelen op de console weer vele malen beter. Ik denk dat beide systemen op online gebied nog steeds in de lift zitten maar ze beide hun eigen weg zullen gaan.
  • Mij lijkt het bij Ghost Recon juist tof dat je met 64 man zou kunnen. Bij een SWAT thema zou dat abosluut niet passen (8 tegen 8 is dan meer geschikt) maar bij legergames vind ik juist 8 tegen 8 weer zo knullig staan.
  • Kijk, ik zag bij Ghost Recon en Pd-zero dus staan dat je met 32 man kan gamen straks. Dat is vet, maar helaas nog niet zo vet als op de PC. BF2 heeft immers 64 man. Daarom de vraag: Wordt het online gamen straks net zo vet als op de PC?

    Wat een dome opmerking PDZ en GR3 zijn geen games die je met 50-64 man kan samenspelen dat is meer iets voor BF2/Black hawk waar de gameplay veel sneller is….

    uhm pdz lheeft dus geen snelle gameplay, :S ?, en ik heb toch liever de pdz grapfics dan bf2. ^^D :7
  • Kijk, ik zag bij Ghost Recon en Pd-zero dus staan dat je met 32 man kan gamen straks. Dat is vet, maar helaas nog niet zo vet als op de PC. BF2 heeft immers 64 man. Daarom de vraag: Wordt het online gamen straks net zo vet als op de PC?

    Wat een dome opmerking PDZ en GR3 zijn geen games die je met 50-64 man kan samenspelen dat is meer iets voor BF2/Black hawk waar de gameplay veel sneller is….
  • ja oke maar das meer een voordeel aan consoles op zich t.o.v. pc.
  • Het voordeel aan online gamen op de xbox vind ik dat je niet hoeft te letten op je syteemeisen dus je kan gewoon elke game kopen en je kan hem soepel online spelen.
    Want met Bf2 heb ik dat probleem wel(omdat ik een niet al te beste pc heb)
    kan mijn pc de grote maps niet aan
    en bij console weet ik zeker dat er geen problemen zullen optreden
  • kan zeker leuk zijn. Nieuwe Sin voor PC gaat zo werken. (via Valve's Steam)
  • waarschijnlijk gaat downloadbare content (voor zowel single als multiplayer) een belangrijkere rol spelen, althans daar hoopt microsoft ook een beetje op, en wieweet in toekomst zelfs 'episode-based gaming' waar sommige mensen wel brood in zien.

    Dat is toch ook wel vet :) iedere x spanning opbouwen over wat er komen gaat. ^_^'
  • ik denk dat online console gamen wat lagere instapdrempel heeft. met xbl werkt alles vrij simpel en vanzelfsprekend, pc multiplayer kan soms nog wel beetje rommelen zijn.
  • Ik denk dat de pc op gebied onlinemogelijkheden altijd wel de beste zal blijven, maar het verschil word steeds kleiner
  • waarschijnlijk gaat downloadbare content (voor zowel single als multiplayer) een belangrijkere rol spelen, althans daar hoopt microsoft ook een beetje op, en wieweet in toekomst zelfs 'episode-based gaming' waar sommige mensen wel brood in zien.
  • het heeft beide voor en nadelen. Xbox live zit op zich goed in elkaar. Microsoft beheert alle servers zelf. Daardoor is alles behoorlijk samenhangend (zeker bij 360). Nadeel is dat er minder vrijheid is, bijvoorbeeld voor de modcommunity.

    Idd wel jammer want MOD's houden games wel levendig. Maar ik denk dat de 360 zeker in de buurt komt van de PC, in meer zaken dan alleen op online vlak.
  • het heeft beide voor en nadelen. Xbox live zit op zich goed in elkaar. Microsoft beheert alle servers zelf. Daardoor is alles behoorlijk samenhangend (zeker bij 360). Nadeel is dat er minder vrijheid is, bijvoorbeeld voor de modcommunity.
  • en voor de servers is het allemaal een stukje makkelijker.

    Explain please?

    Als er bijv problemen zijn met de server van xbox/m$ heeft iedereen er last van (ervan uitgaande dat m$ al het online gebeuren zelf regelt)tw, met de pc er zoveel verschillende servers zijn.
  • en voor de servers is het allemaal een stukje makkelijker.

    Explain please?

    Geen kut gedoe enzo.

    Hetzelfde. Meestal is de installatie een gedoe, en ook de instellingen kost soms wel een half uurtje van je tijd. Echter, deze problemen heb je ook als je singleplayer wil gaan doen. Ben dus wel benieuwd wat je precies bedoelt.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren