1. Ook virussen op de Xbox 360

Re: Ook virussen op de Xbox 360

Hier zullen de consolemakers misschien wel zelf achter zitten, briljante manier om ombouwen & kopieren tegen te gaan, dat kost ze enorm veel geld.
  • Hier zullen de consolemakers misschien wel zelf achter zitten, briljante manier om ombouwen & kopieren tegen te gaan, dat kost ze enorm veel geld.
  • en als je gewoon niet illegale shit gaat uithalen heb je heus geen last van hoor en darx-Jordi we praten wel over microsoft he ;)
  • Xbox live kost geld(dus bescherming zit er al zowieso in)
  • Man ik haat virussen!!!!!!!!!!!!
  • waarschijnlijk heeft microsoft hier allang zelf aangedacht…
  • Ik ben niet bang voor een virus op de 360 en als die er komt denk ik wel dat microsoft wel met een virus scan komt ofzo.
    En als er een virus komt die je alleen kan krijgen door je xbox om te bouwen vind ik het best. (6)
  • Ik ga om mijn 360 toch niet meer doen dan Legale dingen… Ga niet streamen ofzo. Ga alleen maar Lekker Online Gamen, Demo's downen etc etc. Alleen maar dat soort dingen wat gewoon in je UI zit…
  • online gamen zit er voor mij voorlopig toch niet in dus geen probleem voor mij
  • laat microsoft maar proggammatje maken waarme je je xbox360 kan scannen op virussen en hackers tegenhoud, maar als ik straks mijn xbox360 heb en die sluit ik op het internet dan heeft mijn router nog een firewale dus, maar ik hoop echt niet dat de xbox360 virus gevoelig is
  • De afgelopen weken zijn er verschillende Trojaanse paarden ontdekt die handheld consoles van Sony en Nintendo wisten te infecteren. Hoewel de malware alleen op een aangepaste Sony PSP en Nintendo DS geinstalleerd kan worden, zorgt het er wel voor dat de machines niet meer werken.

"Videogame consoles zijn niet ontworpen om third-party software te draaien. Om de tot nu toe bekende kwaadaardige code te draaien, moet de eigenaar van de console dit uit eigen wil doen. Hiervoor geldt hetzelfde als met de PC, dat het downloaden en installeren van software die van dubieuze bronnen afkomstig is, een serieus security risico vormt." aldus Luis Corrons van Panda Software.

Spelletjesliefhebbers staat mogelijk nog veel meer malware te wachten als volgende maand de nieuwe console van Microsoft in de winkels verschijnt, de Xbox 360. Volgens de Spaanse virusbestrijder is de Xbox 360 veel meer op het internet gericht dan andere consoles. "Het heeft veel meer online mogelijkheden en daarom denk ik dat kwaadaardige code meer aanwezig zal zijn dan bij andere systemen" zegt CTO Patrick Hinojosa.

Aanvallers zouden virussen en Trojaanse paarden bijvoorbeeld in "cracks" voor spelletjes kunnen verstoppen. Alleen al het feit dat de Xbox door Microsoft gemaakt is zal aanvallers aantrekken. "Er zijn bepaalde groepen mensen die Microsoft niet mogen, en het aantal in de blackhat hackergemeenschap is zelfs groter" gaat Hinojosa verder.

Bron: Security.nl

GVD. Die virusmakers en hackers hebben ook echt geen leven he :@
  • Microsoft zal wel weten wat ze doen om virussen en hackers tegen te gaan

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren