1. oudere gamers lopen vaak vast in een game

Re: oudere gamers lopen vaak vast in een game

Maar het gaat er natuurlijk om dat meneer gewoon kan gamen en vordering kan maken in een spel, maar dan moet hij niet in een hokje gestopt worden met welke spellen hij spelen (alleen maar Nintendo-spellen of J-RPG's is natuurlijk ook niet de bedoeling, hij moet zelf het genre wat hij leuk vindt kunnen spelen, hoewel ik wel begrijp dat het ene spel zich meer leent voor dit probleem dan het andere.)
Laat dit nu net het probleem zijn.
Het gaat niet zozeer om het genre maar om de vaardigheden die games vereisen. Alleen is het vanzelfsprekend dat turnbased RPG of strategiegames minder problemen leveren dan realtime games.

En degene die protesteren tegen een skip knopje: dat is altijd makkelijk gezegd zolang ge er zelf geen last van hebt.
  • Maar het gaat er natuurlijk om dat meneer gewoon kan gamen en vordering kan maken in een spel, maar dan moet hij niet in een hokje gestopt worden met welke spellen hij spelen (alleen maar Nintendo-spellen of J-RPG's is natuurlijk ook niet de bedoeling, hij moet zelf het genre wat hij leuk vindt kunnen spelen, hoewel ik wel begrijp dat het ene spel zich meer leent voor dit probleem dan het andere.)
    Laat dit nu net het probleem zijn.
    Het gaat niet zozeer om het genre maar om de vaardigheden die games vereisen. Alleen is het vanzelfsprekend dat turnbased RPG of strategiegames minder problemen leveren dan realtime games.

    En degene die protesteren tegen een skip knopje: dat is altijd makkelijk gezegd zolang ge er zelf geen last van hebt.
  • Eens met Tidow.

    Het is een kern eigenschap van games om te proberen tot het lukt. Drukken op de "faalknop" zou mij in ieder geval het tegenovergestelde gevoel geven van het daadwerkelijk overwinnen van bijvoorbeeld een vijand of platform uitdaging na tig keren proberen.

    En misschien gebruik je de optie nog niet na 3x of 10x proberen. Maar je hebt constant het gevoel van "druk op die knop, dan kun je weer verder".
  • Ja dat is niet zo makkelijk. Je schrijft niet zo 1 2 3 een brief ofzo. Dat heeft ook geen zin, want dergelijke functies kunnen een game breken. Sure, Alone in the Dark enzo kende ook al zulke functies, maar het is en blijft een keuze van de ontwikkelaar om zoiets te implementeren. Als ouderen niet tot de primaire doelgroep horen dan horen de problemen waartegen die doelgroep oplopen bij games ook niet tot de problemen die developers dienen op te lossen.

    eigenlijk heeft Red Dead Redemption die functie anders wel overgenomen (skip checkpoint) en wordt het mogelijk in meer games gebruikelijk.

    De enige reden dat het niet gebeurd, is omdat spelers anders 'content zouden missen', wat een belachelijk slecht argument is. Nog erger: datzelfde argument wordt ook voor QTE's gebruikt. Alsof daarmee het probleem weg zou zijn dat de spelers daar gewoon niet op zitten te wachten. :')


    Hoe sneller de 'skip stom stuk spel' feature mainstream wordt, hoe beter. Zeker als we naar alleen maar lineaire spellen overgaan, waar je dus ook geen andere opties hebt, behalve stoppen met spelen.

    Man man man, een beetje inzet voor een game mag ook wel hoor. Ik snap het argument dat de topicposter misschien niet zulke snelle reflexen meer heeft maar om nou overal van die skip-opties in te bouwen gaat me iets te ver. één van de tofste dingen van gamen, vanaf dat ik klein was is het trial & error aspect, en met zulke opties haal je dat er gewoon uit. Wie kiest er namelijk niet voor de easy way out als we die keuze hebben?

    Anyway voor de topicposter zou ik dan graag eens wat voorbeelden willen horen van games waar hij echt vast zit. Bij de meeste games is het goed te doen om op easy het spel uit te spelen, en anders moet het met wat oefenen wel te doen zijn denk ik zo. Maar bij bijvoorbeeld demon's souls is zoiets echt onzinnig.
  • Met Angry Birds, op de iphone, kun je ook al zoiets kopen.

    Maar misschien kun je ook andere, makkelijkere spellen proberen?
  • Nintendo doet dat dus al met hun Super Guide shizzle idd.
    En ik denk niet dat alleen de oudere gamers daar gebruik van maken.
  • Dan maar overstappen naar Nintendo games met superguide ;)
  • Ja dat is niet zo makkelijk. Je schrijft niet zo 1 2 3 een brief ofzo. Dat heeft ook geen zin, want dergelijke functies kunnen een game breken. Sure, Alone in the Dark enzo kende ook al zulke functies, maar het is en blijft een keuze van de ontwikkelaar om zoiets te implementeren. Als ouderen niet tot de primaire doelgroep horen dan horen de problemen waartegen die doelgroep oplopen bij games ook niet tot de problemen die developers dienen op te lossen.

    eigenlijk heeft Red Dead Redemption die functie anders wel overgenomen (skip checkpoint) en wordt het mogelijk in meer games gebruikelijk.

    De enige reden dat het niet gebeurd, is omdat spelers anders 'content zouden missen', wat een belachelijk slecht argument is. Nog erger: datzelfde argument wordt ook voor QTE's gebruikt. Alsof daarmee het probleem weg zou zijn dat de spelers daar gewoon niet op zitten te wachten. :')


    Hoe sneller de 'skip stom stuk spel' feature mainstream wordt, hoe beter. Zeker als we naar alleen maar lineaire spellen overgaan, waar je dus ook geen andere opties hebt, behalve stoppen met spelen.
    / Dit zou een mogelijkheid zijn. Want het is zonde om halverwege een game te stranden. Tenslotte zijn ze voor een PS3 ook niet goedkoop.
    Bij een nieuwe release betaal je al gauw 50 / 60€
    Nu de ontwikkelaars nog overtuigen.
  • Ja dat is niet zo makkelijk. Je schrijft niet zo 1 2 3 een brief ofzo. Dat heeft ook geen zin, want dergelijke functies kunnen een game breken. Sure, Alone in the Dark enzo kende ook al zulke functies, maar het is en blijft een keuze van de ontwikkelaar om zoiets te implementeren. Als ouderen niet tot de primaire doelgroep horen dan horen de problemen waartegen die doelgroep oplopen bij games ook niet tot de problemen die developers dienen op te lossen.

    eigenlijk heeft Red Dead Redemption die functie anders wel overgenomen (skip checkpoint) en wordt het mogelijk in meer games gebruikelijk.

    De enige reden dat het niet gebeurd, is omdat spelers anders 'content zouden missen', wat een belachelijk slecht argument is. Nog erger: datzelfde argument wordt ook voor QTE's gebruikt. Alsof daarmee het probleem weg zou zijn dat de spelers daar gewoon niet op zitten te wachten. :')


    Hoe sneller de 'skip stom stuk spel' feature mainstream wordt, hoe beter. Zeker als we naar alleen maar lineaire spellen overgaan, waar je dus ook geen andere opties hebt, behalve stoppen met spelen.
  • Games zijn juist gemakkelijker geworden sinds gaming "mainstream" is geworden. Game ontwikkelaars willen tegenwoordig dat hun games door vrijwel iedereen uit te spelen zijn. Dit was "vroeger" wel anders, daar haalde je vaak het einde van een game niet eens, maar dat verwachtte je dan ook niet. Ik niet althans.

    Wat dan nog aan te raden is als u eens niet verder komt, is een bijbehorende walk-through te zoeken, bijvoorbeeld op gamefaqs.com. Daarin wordt verteld hoe een gehele game uit te spelen is.

    Verder, wat 7threst zegt. Ontwikkelaars zullen niet snel een optie toevoegen om een level over te slaan. Daarmee schaden ze hun eigen game.
  • Ja dat is niet zo makkelijk. Je schrijft niet zo 1 2 3 een brief ofzo. Dat heeft ook geen zin, want dergelijke functies kunnen een game breken. Sure, Alone in the Dark enzo kende ook al zulke functies, maar het is en blijft een keuze van de ontwikkelaar om zoiets te implementeren. Als ouderen niet tot de primaire doelgroep horen dan horen de problemen waartegen die doelgroep oplopen bij games ook niet tot de problemen die developers dienen op te lossen.
  • Maar die Nintendo Superguide is natuurlijk niet voor elk spel, en meneer moet niet gedwongen worden enkel de titels die deze guide hebben te spelen omdat bij andere spellen dit niet mogelijk is. Ik vind dit zelf een heel goed idee eigenlijk, en volgens mij ook heel goed realiseerbaar. Kijk naar die gehandicapte man die het voor elkaar kreeg om Dead Space 2 een verstelbare knoppenconfiguratie te geven. Dan moet dit ook goed mogelijk zijn, toch?

    Mag ik u trouwens vragen hoe lang u dan al gamet, en waarmee het allemaal begonnen is? En hoe reageert uw omgeving daar dan op, gamen wordt over het algemeen toch voor jongeren gezien. Ben wel benieuwd, je hoort bijna nooit dat mensen van uw leeftijd nog gamen. Leuk om te horen dat er ook uitzonderingen zijn!

    hallo Galaxy-samurai.
    Ik game al vanaf 2004 op de PC. Toen later de PS3 uitkwam heb ik die direct gekocht met een bijpassende TV. vanaf 2006 ongeveer denk ik.
    Maar mijn probleem zit in het feit dat de games niet beschikken over een modus om verder te gamen als je door een level niet heen komt .
    Dus de game industrie moet hier iets aan doen softwarematig.
    Maar hoe benader je die. Wie weet dat.
  • Maar die Nintendo Superguide is natuurlijk niet voor elk spel, en meneer moet niet gedwongen worden enkel de titels die deze guide hebben te spelen omdat bij andere spellen dit niet mogelijk is. Ik vind dit zelf een heel goed idee eigenlijk, en volgens mij ook heel goed realiseerbaar. Kijk naar die gehandicapte man die het voor elkaar kreeg om Dead Space 2 een verstelbare knoppenconfiguratie te geven. Dan moet dit ook goed mogelijk zijn, toch?

    Mag ik u trouwens vragen hoe lang u dan al gamet, en waarmee het allemaal begonnen is? En hoe reageert uw omgeving daar dan op, gamen wordt over het algemeen toch voor jongeren gezien. Ben wel benieuwd, je hoort bijna nooit dat mensen van uw leeftijd nog gamen. Leuk om te horen dat er ook uitzonderingen zijn!
  • hmm, inderdaad een lastig probleem :) , na mijn mening is het gewoon een kwestie van oefennen. En anders wat er al gezegd is. Op de Wii kan je bij Donkey kong country returns en New super mario bros een superguide inschakelen. als je 8x dood bent gegaan dan neemt dit computer mannetje het van je over tot het level gehaald is. Daarna kun je het level daarna zelf weer spelen.
  • Nintendo doet het inderdaad al in enkele games via een Superguide. Precies zoals jij je het voorstelt, als je een x aantal keer een mislukte poging hebt gedaan, kun je ervoor kiezen om het spel het voor je te laten doen.

    Altijd handig, als je vast zit in een game, is om een guide te raadplegen op internet. Voor hetzelfde geld doe je zelf iets fout waardoor het steeds mislukt, of zijn er handigheidjes waardoor het makkelijker kan. Lukt het nog steeds niet, dan kun je altijd nog iemand anders vragen om het voor je te doen natuurlijk ;)
  • Ik denk dat u als 'gamer van voor WO II' (dus als 71+) een behoorlijke uitzondering bent. Er komen inderdaad steeds meer 'oudere' gamers, maar die zijn meer in de categorie 30-50 te vinden. Ik vermoed dus dat u als 71+ het dus helaas moet doen met de games die er zijn.

    Uiteraard zijn er ook veel games die wél uit te spelen zijn, of wellicht het niveau wat lager zetten (indien mogelijk)?
  • ik ben een oudere gamer van voor WO II
    Daardoor ben ik niet zo vingervlug meer als soms noodzakelijk is.
    Ik loop daardoor vast in verschillende games.
    Zou het niet mogelijk zijn om games zo te maken dat na b.v. 50 pogingen je een melding krijgt dat je door kunt gaan.
    Maar daar staat dan wel een straf op. B.v korting in punten of skills. Of je moet een trofee inleveren.
    Nu is het zo dat ik verschillende games niet uit kan spelen. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.
    Zouden de ontwikkelaars dit niet kunnen inbouwen?
    En hoe zou je die moeten benaderen?
    Er komen steeds meer oudere gamers, dus mogelijk voor hun een uitbreiding van de markt. Nu laten ze die liggen.
  • Japanese RPG's lijken me hét genre met een laag tempo zonder saai te zijn. Ik denk dat het spelen van shooters en dergelijke gewoon te snel en te moeilijk is voor mensen van uw leeftijd, als je bedenkt dat het merendeel van de (wat jongere) gamers daar nu ook niet echt uitstekend in is.
  • Ik zou mij vooral focussen op games die minder om reflexen draaien en meer om puzzels, tactiek of memoriseren.
    Iemand die ik ken is 61 en lijkt zich prima te vermaken met guild wars.

    Ik kan mij wel voorstellen dat games die werken met QTE's een ramp zijn voor gepensioneerden.
  • ik vind de games makkelijker geworden ten opzichte van vroeger, maar ik kan mij indenken dat sommige games moelijk speelbaar zijn met alle mogelijke opties.
  • Daar heb je wel een punt, gamers zijn al zo lui, en als er dan zo'n skip-knop in het spel komt, worden we alleen maar luier! :P

    Maar het gaat er natuurlijk om dat meneer gewoon kan gamen en vordering kan maken in een spel, maar dan moet hij niet in een hokje gestopt worden met welke spellen hij spelen (alleen maar Nintendo-spellen of J-RPG's is natuurlijk ook niet de bedoeling, hij moet zelf het genre wat hij leuk vindt kunnen spelen, hoewel ik wel begrijp dat het ene spel zich meer leent voor dit probleem dan het andere.)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren