1. Overclocken ATi 9800 xt 256 mb agp 8

Re: Overclocken ATi 9800 xt 256 mb agp 8

klopt dat de xt versie al n overclock is van de 9800gt reeks? en dat je daarom niet echt veel meer verder kan?
  • klopt dat de xt versie al n overclock is van de 9800gt reeks? en dat je daarom niet echt veel meer verder kan?
  • pfoe, ik schat zo'n 10-20% niet meer, probeer eerst per 5% te overclocken totdat je artifacts begint te zien.
  • je moet stpjes van 10 mhz nemen weet je zeker dat het niet fout gaat
  • En let op: niet in een keer 50 MHz overklokken, maar in stapjes he!

Daar heb ik slechte herinneringen aan. Toen ik deze kaart net had geinstalleerd klokte ik hem gelijk 50% van 250 naar 375 MHz xD
  • Had dan even in dat andere topic gekeken.

ik zou zeggen probeer stap voor stap met RivaTuner te overclocken, per 5% dus eerst 262,5 dan 275 dan 287,5 dan 300 MHz. Met je geheugen moet je iets voorzichtiger zijn. Probeer 10% te blijven onder het limiet wanneer hij artifacts begint te vertonen.

Je kunt idd doen wat Chono Trigger zegt, maar je kan ook 5 MHz overklokken. Dan een game spelen en kijken of je artifacts of andere vreemde dingen op je scherm ziet. Zie je niets, dan weer 5 MHz overklokken, vervolgens weer een game spelen en kijken of je artifacts etc. ziet. Als je een kloksnelheid hebt bereikt waarbij je artifacts ziet, moet je minstens 10 MHz terugklokken. Dan zit je wel veilig. Het zelfde doe je met het geheugen. Als ik het goed heb kun je zonder extra koeling meestal 5-10% sneller maken. Maar dit verschilt wel per kaart. Wel voorzichtig zijn he…

En let op: niet in een keer 50 MHz overklokken, maar in stapjes he!
  • yo ll,

kan iemand mij vertellen hoever ik met deze kaart kan gaan zonder extra koeling nodig te hebben

specs:
    videokaart
    ATi 9800 xt 256 mb agp 8

Memory Clock (MHz) 730
    Engine Clock (MHz) 412

pc:
    Pentium 4 CPU 3.00 GHz
    Kloksnelheid 3.00 GHZ
    en 1024 mb ram geheugen

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.