1. Patience 360: Ten Reasons to Wait for PS3

Re: Patience 360: Ten Reasons to Wait for PS3

Blu-ray zorgt juist ook voor snellere load tijden of meschien wel geen.
  • Blu-ray zorgt juist ook voor snellere load tijden of meschien wel geen.
  • Dit is geen forum, dit een plek voor fanboys wars… er worden amper topics geplaats zonder fanboy-ism. ;}
  • Weet niet of de vraag al gesteld is,

maar zag bij de XBox360 schermen van mediacenter ik hoop juist dat PS3 ook zo'n feature beschikt, dan scheelt voor mij een aparte aan te schaffen. Kunnen jullie mij wijs maken? Of mij uit de droom helpen.

Thnx!
    Als men de xbox360 aansluit op je mediacenter kan je films streamen naar je 360 en in HD bekijken. Er zijn meerdere mogelijkheden, muziek enz, maar dat is wat het meest in het oog springt.

Denk aan b.v een blu-ray speler die je op je mediacenter pc hebt zitten maar die toch wilt bekijken op je tv.
    Tuurlijk kan je rechtstreeks een draadje connecten van je pc naar je tv, maar de 360 laat dat gebeuren in HD kwaliteit.

Of de PS3 ook ziets krijgt, in zijn leven niet. Mediacenter is software van MS.

Maar wat de PS3 wel heeft is de mogelijkheid om via internet HDtv te streamen of filmpjes down te loaden(films, muziek enz). Zonder enige toepassing, dus zonder pc eraan te hangen.
  • Weet niet of de vraag al gesteld is,

maar zag bij de XBox360 schermen van mediacenter ik hoop juist dat PS3 ook zo'n feature beschikt, dan scheelt voor mij een aparte aan te schaffen. Kunnen jullie mij wijs maken? Of mij uit de droom helpen.

Thnx!
    de ps3 beschikt ook over zo'n feature, alleen niet zo geavanceerd als de 360. Maar sony heeft hier idd nog niet veel over losgelaten. Maar aangezien de ps3 kan communiceren met de psp, waarom niet met andere apparaten die ook bluetooth en wifi ondersteunen?
  • krijgt de ps3 ook harde schijf en zoja hoe groot?
    Ja de PS3 krijgt een harde schijf, alleen er is niet bekend hoe groot die wordt het enige wat bekend is dat de PS3 een verwisselbare harde schijf heeft.
    Weet niet of de vraag al gesteld is,

Thnx!

Ik denk dat ik je uit je droom moet helpen want Microsoft zou daar nooit mee eens zijn.
    Ze zijn er juist zo blij mee dat de 360 deze feature heeft.
  • Ik vind dat het hele goeie redenen.
  • krijgt de ps3 ook harde schijf en zoja hoe groot?
  • hebben ze nu echt maar 10 redenen?
  • Ik ben wel benieuwd naar het online gedeelte van de ps3.
    Is daar nog niets over bekend ?
    Nog niets over bekend.

Maar sony is al in 2002 begonnen met een online infrastructuur op te zetten. Ze hebben zelfs een hele divisie ervoor opgezet(genaamd SBS=Sony Broadband Services), deze infrastructuur is om muziek films en content down te loaden.

Nu zie je al wat er gaat komen, namelijk met de psp. De live-tv streamen en content downloaden voor spellen(trailers, wallpapers enz) maken gebruik van de infrastructuur en naar het zegt werkt het heel goed.
    Zie maar de sites die Sony voor psp spellen heeft opgezet waar content kan worden gedownload.

http://mobile.station.sony.com/

Laatste berichten waren dat Sony de infrastructuur voor gamedevelopers beschikbaar wilt stellen.
    Dus niet zoiets als Live, waar MS alles beheerst, maar door de creativiteit en service bij de developer te leggen.
    En met de vele mogelijkheden zoals content downloaden, (HD)-tv streamen, muziek downloaden zijn de mogelijkheden eindeloos.

Het moet nog blijken of Sony het daadwerkelijk wilt gaan inzetten, maar als we de hoofd van Sony Technologie mogen geloven:

Kaz Hirai van sony technology.
    “Once we have the infrastructure and we have the technology, then you’re good to go”.
    Interessant interview met hem:
    http://consolewar.1up.com/do/feature?pa ... Id=3141808

Dat ze alles overlaten aan de developers kan je beter negatief noemen. Doordat de Developers nu voor de Online kosten enzo moeten opdraaien zijn de servers waar de Games op draaien niet van de hoogste kwaliteit. Dit met het overlaten van de online deden ze ook al deze generatie en je weet hoeveel lag daar uit is voorgekomen. Omdat Microsoft heel XBOX Live beheerd+dat Microsoft voor alle kosten opdraait voor alle Live spellen omdat hun die hosten komt dit ook ten goede van de kwaliteit. Want lag op Microsoft servers komt niet vaak voor als je een Beetje snelle verbinding hebt… In tegenstelling tot de servers bij PS2 online die bekostigd wordn door de developers en die natuurlijk het liefst de kosten zo laag houden.
    Dat omdat Sony het over de bestaande netwerk(internet) deed lopen. De developers moesten alles regelen tot aan servers enzo. Het was trouwens niet zo'n groot probleem bij de PS2, de spellen werkte gewoon.
    En het was gratis.

Nu met de infrastructuur hebben ze de goede verbinding. Alleen de service en hoe ze het gaan aanpakken ligt bij de developers. Demo's trailers en films zullen gewoon via de netwerk van Sony. Dat werkt gewoon goed.

En we hebben het niet over de PS2, we hebben het over wat de PS3 gaat bieden.
    Dat is een betere infrasctructuur, opgezet door Sony zelf. Hiermee kunnen content en allerlei dingen gedownload worden(live tv, muziek enz).
    Als ze het beschikbaar stellen voor de developers, scheelt dat voor de developers een hoop gedoe. Zij hoeven zich geen zorgen te maken over de servers en al wat niet.
    Alleen de service en ondersteuning(denk aan nieuwe levels enzo, competities wat al niet) ligt bij hun.

En zo erg was het ook niet bij de PS2 zoals jij doet voorkomen.
    Nog niets over bekend.

Maar sony is al in 2002 begonnen met een online infrastructuur op te zetten. Ze hebben zelfs een hele divisie ervoor opgezet(genaamd SBS=Sony Broadband Services), deze infrastructuur is om muziek films en content down te loaden.

Nu zie je al wat er gaat komen, namelijk met de psp. De live-tv streamen en content downloaden voor spellen(trailers, wallpapers enz) maken gebruik van de infrastructuur en naar het zegt werkt het heel goed.
    Zie maar de sites die Sony voor psp spellen heeft opgezet waar content kan worden gedownload.

Laatste berichten waren dat Sony de infrastructuur voor gamedevelopers beschikbaar wilt stellen.
    Dus niet zoiets als Live, waar MS alles beheerst, maar door de creativiteit en service bij de developer te leggen.
    En met de vele mogelijkheden zoals content downloaden, (HD)-tv streamen, muziek downloaden zijn de mogelijkheden eindeloos.

Het moet nog blijken of Sony het daadwerkelijk wilt gaan inzetten, maar als we de hoofd van Sony Technologie mogen geloven:

“Once we have the infrastructure and we have the technology, then you’re good to go”.

Dat ze alles overlaten aan de developers kan je beter negatief noemen. Doordat de Developers nu voor de Online kosten enzo moeten opdraaien zijn de servers waar de Games op draaien niet van de hoogste kwaliteit. Dit met het overlaten van de online deden ze ook al deze generatie en je weet hoeveel lag daar uit is voorgekomen. Omdat Microsoft heel XBOX Live beheerd+dat Microsoft voor alle kosten opdraait voor alle Live spellen omdat hun die hosten komt dit ook ten goede van de kwaliteit. Want lag op Microsoft servers komt niet vaak voor als je een Beetje snelle verbinding hebt… In tegenstelling tot de servers bij PS2 online die bekostigd wordn door de developers en die natuurlijk het liefst de kosten zo laag houden.
    Nog niets over bekend.

• Oke DAn ….ik denk dan dat de nieuwe GTA op de ps3 dan HEEL GIGANTISCH zal worden
    Het wordt een beter ingedeelde stad met heel heel veel details.

Gigantisch zou wel kunnen.
    Maar Rockstar heeft het voorgaande zelf gezegd, niet groot maar divers, levensrijk en fucked-up gedetailleerd.

Elk huis , gebouw kan je binnen treden , alles kan kapot etc etc.
    Lijkt me geweldig te worden.

En als je dan thuis komt kun je tv kijken, dat compatible is met je kabel of satteliet tv en dat er een speciale nieuwszender is die gebeurtenissen uit de stad van GTA verteld, waaronder de schade die jij hebt aangericht ^^D
  • Oke DAn ….ik denk dan dat de nieuwe GTA op de ps3 dan HEEL GIGANTISCH zal worden

Maar Rockstar heeft het voorgaande zelf gezegd, niet groot maar divers, levensrijk en fucked-up gedetailleerd.

Elk huis , gebouw kan je binnen treden , alles kan kapot etc etc.
    Lijkt me geweldig te worden.

Het mag van mij nog wel ietsjes groter. Maar niet te groot :S
    Tenzij die shit massief online te spelen is met unlimited spelers, dan mag ie van mij betreft zo groot als maar kan. Zolang het maar overzichtelijk blijft :P
  • Dit Artikel heeft mij weer een stuk positiever gemaakt over de PS3 ;) :D
    Dat neemt echter niet weg dat ik ze niet alle 3 ga kopen ;)
  • Vraagje ? Sony heeft toch de BlueRay dus games kunnen kapot groot worden ofzo ,maar hebben die spellen dan geen lange LOAD Tijden
    Daar ligt de kracht van Blu-ray, dat het vele maler sneller(seek time) is dan normaal en dat zorgt voor een snelle overdracht van data.
  • edit Sony heeft blu-ray.

Wat veranderd dit aan gamen ?!
    Niks toch ?!

Denk dat de uiteindelijke game kwaliteit tussen de Ps3 en X-Box 360 nihil zal zijn.
    Zoals je weet heeft de X360 geen HD-DVD. De PS3 daarentegen heeft de Blu-Ray speler. Wat verandert er dan? Het heeft een snelle transfer rate, de spellen komen allemaal op één dvd en is uitgebreider, het spel gaat gewoon verder waardoor er geen loading screens telkens tussen in springt, en natuurlijk de laadtijd is een stuk sneller.

IGN:
    Blu-ray's transfer rate is also quite quick, and though the PS3's actual drive speed hasn't yet been announced, speedy load times should be on the horizon. And with all of the studio support that the Blu-ray Disc Association has garnered, it's sure to be one hell of a next-gen home video format. In short, the PlayStation 3 will have the most advanced storage medium of any game system on the planet.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren