1. pc rond de 700 euro

Re: pc rond de 700 euro

ik heb wel een nieuwe kast nodig want deze computer zal ik afstaan aan mijn moeder :) maar er zitten al wel goede ideeen bij. Bedankt daarvoor! maar waarom kiezen jullie voor een amd athlon 64 en niet voor een pentuim 4? puur omdat de 1 goedkoper is of is er ook kwaliteits verschil?
en wat is beter een 6600 of 9800 readon?
  • ik heb wel een nieuwe kast nodig want deze computer zal ik afstaan aan mijn moeder :) maar er zitten al wel goede ideeen bij. Bedankt daarvoor! maar waarom kiezen jullie voor een amd athlon 64 en niet voor een pentuim 4? puur omdat de 1 goedkoper is of is er ook kwaliteits verschil?
    en wat is beter een 6600 of 9800 readon?
  • Nee de PC3200 variant van TwinMos is idd niet om over naar huis te schrijven. Ik prik dan ook bijna altijd Kingston geheugen in mijn PC's.

Overigens is de V9999 Geforce 6800 ook een kaart om over na te denken, hij is ietsje duurder dan de 6600GT, maar wel beter + een kans dat het d.m.v. een softmod een 6800GT wordt.
  • hier ff een systeem van Salland Automatisering(http://www.sallandautomatisering.nl)
    Deze is wel met wat minder zorg samengesteld, dus hier weet ik niet zeker of alles wel goed werkt, maar voor vragen over dat systeem—-> http://www.hardware.info ;)

AMD Athlon 64 3000+ Boxed(kun je helaas niet echt overklokken, ik zou het iig niet doen)
    XFX GeForce 6600GT (256 MB)
    Asus A8n- SLI
    Tagan TG380-U01 380 Watt
    Kingston Valueram 1024MB, PC2100, 266MHz, 2,5

714,45(exclusief assemblage, dus dat zou die vriend van jou kunnen doen…)
    voordeel van dit setje is dat er beter geheugen(Kingston is volgens mij wel een iets beter merk dan GEIL) en de Tagan voeding is idd(wat Aart al zei) beter dan Q-Tec, tenminste, dat vind ik ook :)

@ Aart
    veel mensen op HWI vinden TwinMos ook niet het beste geheugen… ik zou zelf iig altijd voor Kingston gaan, daarna Corsair… daarna TwinMos, op de voet gevolgd door GEIL
    maar je zit hier toch wel met een niet super groot budget… en alternate heeft ook niet zo'n super groot assortiment, itt tot bijv. andere internet zaken(Salland, Azerty…)
  • Nee, ik raad geen Dell aan. Ook Dell propt B-componenten in haar systemen + je mag grof betalen voor je onderdelen wanneer je garantie voorbij is. Dell computers werken bijvoorbeeld alleen met bepaalde type voedingen (ja ik heb hier ervaring mee).

Ik vind slapdaddy wel een aardige setup geven. Ik ben het alleen niet eens met de Q-Tec voeding: het is niet zo'n geweldig merk, je kan dan nog beter een 360W voeding nemen van merken als Tagan, Antec, Chieftec, Zalman, AOpen of Enermax. Ook heb ik nog nooit geil geheugen (wat een naam :P) getest. Ik ben meer fan van Kingston, Corsair en Twinmos.
  • Probeer een Dell, die heb je al heel goedkoop. Ligt er ook een beetje aan waarvoor je hem gaat gebruiken.
  • oeps, bedoelde de geluidskaart :P

ik heb nu(bij alternate.nl)

AMD Athlon 64 3000+ 119,00
    Zalman CNPS 7700 CU 39,00 (zou je ook nog kunnen overklokken)
    ASUS A8N SLI(mocht de videokaart t nie meer trekken, kun je der nog 1 bijzetten :) )
    GEIL Dimm 1GB Dual Channel Kit
    Q-Teq 13023 (400 Watt)
    XFX X6600GT(256 MB)

totale prijs(inclusief montage): 734,00
    http://www.alternate.nl

Ik weet alleen niet of 400 Watt voeding goed genoeg is… vooral als je er later een kaart in SLI bij wil zetten…

als je een systeem hebt gevonden, kun je aan de gasten op het forum van www.hardware.info vragen of dat allemaal wel goed genoeg is… als je HD's niet genoeg zijn, kun je bij alternate nog voor minder dan 100 euro een 160 GB extra HD kopen… :)
  • Videokaart hergebruiken lijkt mij niet echt handig, die trekt het niet meer. Neem dan als je een game pc wil een 3d kaart met een goede prijs/kwaliteit verhouding: de 6600GT of de 9800 Pro.
  • heb je ook nog een kast nodig?

Ik ga nu voor je zoeken!(zonder kast, maar je hebt al een goede kast vanaf 40 euro)

en de videokaart? ben je daar tevreden over? dan kun je em namelijk hergebruiken… :)
  • Als je voor € 700,- een nieuwe computer wilt, zou ik op aanbiedingen zoals van de Mediamarkt of de Lidl gaan letten. Kwa prijs/kwaliteit zijn die het beste, en je krijgt er nog een compleet systeem voor ook. Meestal word er bezuinigd op de grafische kaart, maar dat schijnt tegenwoordig ook al 9800 Pro's te zijn.
    Ik vind mediamarkt niet echt goed. computers zijn minimaal 400 euro en ze bevatten meestal ook slechte hardware. Zelf samenstellen blijft het beste als je een gamepc wilt.
  • Als je voor € 700,- een nieuwe computer wilt, zou ik op aanbiedingen zoals van de Mediamarkt of de Lidl gaan letten. Kwa prijs/kwaliteit zijn die het beste, en je krijgt er nog een compleet systeem voor ook. Meestal word er bezuinigd op de grafische kaart, maar dat schijnt tegenwoordig ook al 9800 Pro's te zijn.
  • alvast bedant voor de reacties! ik heb nu nog een pentium 3 866 met 2 hd van 30gb. cd rw zit erin en een oudere grafische kaart fx5200 128mb. ik ken idd iemand die comp kan en wil bouwen. ben ik iets vergeten??

@aart ja ik game op mijn pc maar hoef niet het beste van het beste te hebben maar goede prijs/kwaliteit.
  • Met de RAM en Processor ben ik het met je eens, met de schijf en kaart niet. De schijf kan hij wel uit zijn oude bak overzetten, dat bespaart weer 100 euro. De grafische kaart zou ik ook een klein stapje lager doen en http://www.tweakers.net/pricewatch/102791 nemen. Scheelt ook weer 100 euro. Eerst moet de TS maar eens informeren wat hij in deze computer heeft zitten en of hij iemand kent die een PC kan bouwen.

EDIT: ik kan aannemen dat je games speelt met je PC?
  • 134 = 1024mb RAM
    99 = 250gb Harde Schijf @ 7.200 RPM
    249 = processor AMD Athlon 3500+
    419 = ATI X850Pro 256 mb
    —-
    901 euro, ietsje meer, maar dis zonder kast
  • Ik weet niet hoe handig je zelf met je spullen bent. Als ik upgrade dan pak ik meestal:

- nieuw moederbord
    - nieuwe processor (+koeler)
    - nieuwe videokaart
    - nieuw geheugen

Geluidskaart, boxen, toetsenbord, muis, harde schijven, dvd speler, system fans, kast (servertower), voeding (indien deze de nieuwe hardware trekt natuurlijk) zet ik allemaal over. Zo heb je voor die 800 euro nog redelijke componenten. Ik zou nu voor Athlon 64 gaan, maar aangezien ik altijd een Pentium fanboy (:P) ben geweest heb ik mij hier nog niet verder verdiept in de moederborden. Wellicht dat je met een beetje goed uitplannen nog voor een 6800GT kan gaan.
  • hey ik wil graag een nieuwe pc kopen maar rond de 700-800 euro. monitor heb ik al en hoef ook geen boxjes of iets dergelijks want die heb ik ook al. maar nu wil ik weten wat ik daarvoor kan krijgen ongeveer

alvast bedankt
  • maar goed dat ik nog iets over heb gelaten in het budget dan ;)
  • AMD Athlons halen betere resultaten in games… en aangezien jij gaat gamen, is dat wel zo handig ;)

ik dacht dat de 6600 ietsjes beter was… Ik zou iig voor de 6600 gaan, alleen al voor de SLI mogelijkheid, waardoor je het nog ietsjes langer kan uitzingen met je pc (anderhalf jaar moet volgens mij toch wel lukken, met 2 6600GT's in SLI).

en een kast… die kun je het beste gewoon ff zelf uitkiezen, aangezien dat met smaak te maken heeft, en een voeding heb je al, dus ik zou zoeken naar een kast zonder voeding :)
    Een goedkope, maar toch goede kast: Casetek CS-1016 32,00(bij Salland Automatisering)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren