1. Pro Evo 2011

Re: Pro Evo 2011

Wat speelt dit onverwacht lekker zeg! :O
  • Mja. Word er niet warm van..
  • http://www.youtube.com/watch?v=twTHET89dRI

Boy o boy, dit begint er eindelijk op te lijken.
  • http://www.youtube.com/watch?v=eFv3kelbjRk

Het lijkt erop dat dit de eerste next-gen PES gaat worden. Geloofwaardigheid van Seabass is wel tot het vriespunt gedaald, maar check de animaties en physics.

Phase 1: Hope.
  • Ik ben een van de grootste fans van de serie. Ik vind het de afgelopen jaren niet zo tof meer als dat het ooit was. Ik speelde op hoog niveau en deed niet onverdienstelijk mee aan toernooien waar de beste PES spelers van Nederland aan meededen. Volgens anderen hoor(de) ik daar ook bij.

Tegenwoordig speel ik PES niet zoveel meer, alleen als er vrienden over de vloer komen wordt altijd PES er weer bij gehaald en hebben we weer een hele avond lol. Dat is ook zo met 2010 en dat zal ook met 2011 zo zijn.

Natuurlijk, niks van wat Seabass & Co zeggen neem ik voor waarheid aan, ik geloof er allemaal niks van. Ik roep al 3 jaar dat Konami even lekker een jaar of 2 moet overslaan en met een nieuwe engine zal moeten komen.

Met de huidige verouderde engine gaat er niets opzienbarends gebeuren, en nu ik niets lees over een nieuwe engine weet ik nu al dat het same old shit gaat worden. Want deze engine laat geen ruimte voor spectaculaire verbeteringen. Simpelweg gezegd: Als ze de animaties willen verbeteren dan zal er ergens anders op bezuinigd moeten worden.

De serie probeert nu nog steeds te teren op successen behaalt in het verleden. Dat kan nu niet meer, de gamer eist meer omdat de concurrent gewoon onzettend goed is geworden. Evolution is niet meer voldoende, het moet een Revolution worden.

Tot die tijd zijn er mensen als ik die stug PES blijven kopen, gewoon omdat ik geen tijd en zin heb om me te verdiepen in een totaal andere voetbalgame. En een beetje omdat het toch altijd weer lachen is met vrienden. Want PES heeft veel niet dat Fifa wel heeft, maar het dynamische van PES is nog altijd het hoogtepunt. Na al die jaren -en ik speel het echt al vanaf ISS- zie ik nog altijd goals waarvan ik niet wist dat het kon. That's the beauty of the game.
  • Pes 6: Dit is de stap naar de volgende generatie. PES op de nieuwe consoles, next gen voetbal is gearriveerd!

Pes 2008: Het was het niet helemaal vorig jaar, maar nu is PES uiteindelijk echt next gen geworden hoor!

Pes 2009: Hmm… weer niet helemaal gelukt. Maar we proberen het weer, PES is nu echt heus waar next gen!

Pes 2010: Hmm… eigenlijk lukt het ons weer niet. Nou ja, who cares we zeggen gewoon in ons persbericht dat PES nu echt, echt, echt ECHT next gen is. Oh ja we proppen er gewoon "360 graden" control in ook al werkt dat niet zo goed als bij de concurrent.

Het is maw niet heel gek dat ik de eerste info van de nieuwe PES met een bak zout neem waar je U tegen zegt.
  • Pro Evo 2011: First screens, details and trailer

"Most ambitious redesign in series' history" - full 360 *everything*, 1000 new animations and customisable trick system.

As EA's confident, subtly refined, FIFA World Cup 2010 hits stores, Konami's Pro Evo 2011 focuses on "The most ambitious redesign in the series' history", claims PES Team Leader Jon Murphy. Konami have made bold promises before, only to disappoint core fans by sticking to vehemently to the series' d-pad-focused, digital roots, but PES 2011's potentially controversial 'total freedom' premise augers well, with fully customisable right stick tricks, 1000 new animations and completely freeform 360˚ control of shots and passes. So much so; it won't even be possible to press x and expect a short pass to find a team mate's feet, without directing the pass yourself…

See the teaser trailer HERE

Here's the highlights from the press release:

Total control
    PES Productions has enhanced the 360-degree passing ratio, offering unprecedented levels of control over every pass, shot, throw-in, through ball and lofted through balls. This allows users to pass the ball into space, and move their play with total freedom. Players must precisely weight their passes and second-guess the runs of their team-mates and exploit their movement. Players even can apply pressure on opponents to force them off the ball.

Shot & Stamina Gauge
    In addition to the generic power gauge, the Shot & Stamina meter details the player's exact level of fitness. Constantly sprinting will affect the player's movements and will have an adverse affect on his stats, with passes going awry and a loss of pace.

New Defender AI
    Defenders now hold their positions naturally, no longer chasing any ball that enters their area; preferring to close down the attacker and force them into a mistake.

Animation and Player Physics
    PES Productions has totally reworked every element of in-game animation. These additions will become clear before even kick-off, with the players enjoying fluid, natural movements, with more realistic acceleration and inertia than ever before. The physicality between players is also improved, which was a priority requested in PES forums. Jostling and blocking now looks stunning, while there is a larger variety of convincing tackling styles. Ambient animation also adds immensely to the in-game atmosphere, as players behave realistically when off the ball, and walk and run with a variety of individual styles.

Speed of Play
    The new level of control means that PES 2011 enjoys a more considered pace of play, which varies dependent on situations. The game will burst into life as counter-attacks come into play, but players can dictate the pace via slow build up or exploiting available space to surge forward. It is harder to make long runs from midfield, and successful play will depend on making quick passes to make room.

Aesthetics
    PES 2010 showcased the best likenesses in a football game, and PES 2011 ups the ante further. Facial animation has been enhanced, but the key advances are over 1000 all-new animations which have been recreated from the ground up using over 100 hours of motion captured footage. Every aspect of player movement has been reworked, with more organic runs, turns, throw-ins, tackles, and interaction. The way players speed up and slow down is also more natural, while replays display elements of motion blur that bring your saved goals to vivid life.

Tactical and Strategy
    The sheer number of options available in the PES series has established it as a remarkably flexible simulation, allowing players to stamp their playing style on each match. The PES Productions team has implemented an all new 'Drag and Drop' mechanism that can be used in every aspect of team management, not just substitutions or formation changes. These settings are also animated to promote better understanding of the plays that have been altered.

Feint settings
    PES has always offered a wide range of subtle skills, feints and turns, but PES 2011 allows users to map their favourite move sequences to the right stick, making them more accessible than ever before.

Master League Online
    Master League will offer an all-new challenge, as users are invited to try their hand against other managers online. PES 2011 will mark the online debut for its much-loved Master League element, with players bidding against each other for the world's best players, and attempting to build a squad that can compete with the best against online peers all over the globe.

PSM3's first verdict
    So, on the surface, a lot of changes. What will it all mean? Hard to tell until we see the game next week, when we head to Japan for the first-look - with details to follow in PSM3#128, on-sale June 3rd. Don't miss out. Subscribe to PSM3 in time for PSM3#128 here.

Klinkt veelbelovend, echter hou ik nog even een flinke slag om de arm.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren