1. Forum
  2. Probleem...

Re: Probleem...

Ik heb een aantal maanden een compleet nieuwe laptop bij de mediamarkt gekocht


Na 1 dag deed het al moeilijk met enorme vastlopers en crashes
ik bracht het terug naar de service balie, waar ze het door een stresstest gooiden. maar de hardware werd goedbevonden en ze zette er een nieuwe versie van W7 op (alles wat ik had was dus weer weg)
En ze wouden me nog laten betalen ook -.-'

Een paar weken erna kreeg ik weer precies dezelfde problemen. crashes, soms niet eens booten, etc…

Ik heb hem nu eigenlijk al maanden niet meer aangeraakt, want ik was zo chagrijnig…
Nu heb ik weer een laptop nodig, dus ik heb geen idee wat te doen -.-

1 Breng ik hem terug, laten ze me betalen en doet ie het na een korte tijd weer niet
2 Ik doe er niks mee, en ben ik rond de 650 euro kwijt
3 ik scheld ze de tievus in en schiet niet verder op (wel het leukste om te doen)

Iemand een idee, of welke rechten ik heb?

(aub, pm me het antwoord, ik bekijk het forum niet zo heel vaak)
  • Ik heb een aantal maanden een compleet nieuwe laptop bij de mediamarkt gekocht


    Na 1 dag deed het al moeilijk met enorme vastlopers en crashes
    ik bracht het terug naar de service balie, waar ze het door een stresstest gooiden. maar de hardware werd goedbevonden en ze zette er een nieuwe versie van W7 op (alles wat ik had was dus weer weg)
    En ze wouden me nog laten betalen ook -.-'

    Een paar weken erna kreeg ik weer precies dezelfde problemen. crashes, soms niet eens booten, etc…

    Ik heb hem nu eigenlijk al maanden niet meer aangeraakt, want ik was zo chagrijnig…
    Nu heb ik weer een laptop nodig, dus ik heb geen idee wat te doen -.-

    1 Breng ik hem terug, laten ze me betalen en doet ie het na een korte tijd weer niet
    2 Ik doe er niks mee, en ben ik rond de 650 euro kwijt
    3 ik scheld ze de tievus in en schiet niet verder op (wel het leukste om te doen)

    Iemand een idee, of welke rechten ik heb?

    (aub, pm me het antwoord, ik bekijk het forum niet zo heel vaak)
  • Van welke fabrikant is de laptop? Vaak kun je op hun site ook wel info vinden.

    Als je die problemen van dag een hebt, is het bijna zeker een fout door de fabrikant. Mediamarkt zou geen reperatie kosten daarvoor mogen vragen.

    Verder sluit ik me helemaal aan bij landloper8.
  • Hoeveel maanden geleden heb je hem gekocht? ik hoop minder dan 6 maanden voor je. De bewijslast ligt bij hun (als het minder dan 6 maanden is) dus je kan gewoon de verkoopvoorwaarden ontbinden als het weer niet helpt wat ze doen.

    Je kan ook de fabrikant bellen maar volgens de Nederlandse wet hoort Media Markt (de verkoper) het op te lossen. En als ze dat niet doen mag je volgens de Nederlandse wet je geld terug.

    Als je het langer dan 6 maanden geleden hebt gekocht dan moet je zelf bewijzen dat het niet jouw schuld is.

    En je moet ook je geld terug eisen voor die zogenaamde eerste reparatie, ten eerste had je nog garantie dus hoort een reparatie kosteloos te zijn en ten tweede hoort een reparatie te helpen.
  • Bedankt metian.

    Nee hamasper, hebben we helaas niet :(
  • Terug naar de winkel gaan, en eisen dat het probleem word opgelost. En anders toch maar eens kijken of het nog mogelijk is om de koop te ontbinden (weet niet zeker hoelang daar voor staat eigenlijk).

    En dan ook meteen de eventuele garantie bekijken, want het is niet de bedoeling dat jij als consument een laptop koopt, deze vervolgens niet goed werkt. En dat je dan ook nog eens moet betalen voor de service. Ik verwacht op zijn minst dat MediaMarkt dit gratis doet wanneer jij vanaf dag 1 al problemen heb.

    Dit.

    Daarnaast weet ik niet of je een rechtsbijstandsverzekering hebt. (of je ouders)

    Die zouden namelijk wat voor je kunnen regelen. Toen ik een conflict had met Microsoft hebben ze me zelfs kosteloos gesteld, omdat Microsoft weigerde hun fouten te erkennen. :)
  • Terug naar de winkel gaan, en eisen dat het probleem word opgelost. En anders toch maar eens kijken of het nog mogelijk is om de koop te ontbinden (weet niet zeker hoelang daar voor staat eigenlijk).

    En dan ook meteen de eventuele garantie bekijken, want het is niet de bedoeling dat jij als consument een laptop koopt, deze vervolgens niet goed werkt. En dat je dan ook nog eens moet betalen voor de service. Ik verwacht op zijn minst dat MediaMarkt dit gratis doet wanneer jij vanaf dag 1 al problemen heb.

    Wanneer ze beginnen over eventuele kosten, meteen er op in gaan, en aangeven dat jij dat al eerder heb gedaan en dat het probleem toen ook niet opgelost is, en je portomonee wel een stuk lichter is geworden. En dat jij nu verwacht dat hun het kosteloos oplossen, omdat het de vorige keer ook niet werkte en ook betaald heb.
  • Reageer dan niet :p

    Ach het is wel het leukste 8-xD
  • Ik zou voor punt 3 gaan..
    Nee serieus, ik heb geen idee :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren