1. PS3 $ 399 Sony maakt 1 miljard verlies eerste jaar

Re: PS3 $ 399 Sony maakt 1 miljard verlies eerste jaar

400 euro voor een blu-ray speler is toch niet al te duur?
  • 400 euro voor een blu-ray speler is toch niet al te duur?
  • Daarom importeer je natuurlijk :)
  • Ik denk wel dat het meer wordt dan 1 miljard hoor….

En ik denk het niet, maar weet wel zeker dat jij een Sony doemdenker bent. In elke Sony thread heb je altijd iets negatiefs over Sony te melden. Stouterd, hou op. :p

Meer schulden dan Microsoft's Xbox zullen ze vast niet maken. 4 miljard, ofzo.

Als de productie goedkoper wordt, dan pas krijgt Sony veel geld binnen. En dat kan binnen een jaar na de Ps3 release gebeuren… Tot die tijd zullen vast veel Ps3 spellen uitgekomen zijn en er zullen dan nog meer Ps3 consoles verkocht worden, met winst.
  • Verschil is dat je in de tijd van de PS2 niet echt concurrentie had. Je had Sega met slechte marketing en niet echt goede 3rd party support.

De PS3 heeft te maken met de XBOX 360 met agressieve marketing en full 3rd party support. Dus niet iedereen zal een hoge prijs pikken zeker als de XBOX 360 een price drop + Halo 3 krijgt tijdens de PS3 launch.

En slechts eén grote (exclusieve!!!) franchise… (Halo)

3rd party support zegt alleen de ingewijden iets en de rest helemaal niets… De gemiddelde consument ziet franchises (ok, serie dan) als Final Fantasy, Metal Gear, Ratchet (nou ja, eh…), Daxter en nog wel wat meer "vaste" franchises.

Uiteindelijk bepaald de geMcdonaliseerde consument zijn keuze op wat hij/zij al kent…de playstation dus.

Tuurlijk, Sony gaat marktaandeel verliezen, dat staat al zo goed als vast (ze lanceren als 2e en met een hogere -weliswaar ook verantwoorde- prijs ) maar niet zó extreem veel.

Die miljard verlies op de console zelf halen ze dus waarschijnlijk wel uit met de softwareverkopen.
    Het zou iets anders zijn als Sony opeens die franchises zou kwijtraken (met name FF).
  • yep dat is altijd al zo geweest Rano europa wordt weer verneukt
  • NDS: 150 dollar = 150 euro
    PSP: 250 dollar = 250 euro
    iPod mini: 249 dollar = 249 euro

Ik ga er een beetje vanuit dat de dollar omgerekend wordt naar de euro.

dat is nog niet eens het ergste ! met de europese launch van de ps2 werden we pas genaaid ! o_0

ja we werden zeker genaaid, alleen vergeet niet dat t toen nog goed ging met Nederland (voor oa 11 sept shit, en voor de euro) iedereen gaf nog geld uit. En konden ze t makkelijk maken om dat ding zo duur te maken.Nu ligt de economie op z'n gat, en mensen geven minder uit (logisch) en hebben meer schulden…. Het gaat BAD!!!!!

Hopelijk zal die snel afprijzen… laten we afspreken dat niemand hem koopt^^D Dan moet ie wel snel afprijzen… :)
  • Maar waarom maakt sony dan zoiets :S
  • ach ja tuurlijk
  • Hij wordt duurder dan deze prijs. Door al die high-tech stuf die ze er in gaan gooien is deze prijs onmogenlijk. Als strax de Blu-Ray komt is de Blu-ray speler al bijna deze prijs… dan moet de peperdure Cell chip en de videokaart er nog bij…… hij wordt naar mijn schatting €700…..
  • Like Sony cares about us :P
    Maar ze willen dus dezelfde strategie gebruiken bij de ps3 als de PSP..namelijk verlies lijden aan hardware en dan winst maken met games?
    Behalve als de produktiekosten omlaag gaan.
    Anyway, als Sony voor de eerste kiest…bad move.
    Blu-ray wordt OOIT wel gehackt, het is net een tikkende tijdbom.
  • vergeet niet dat sony deze 1 miljard dollar verlies voor ons wil leiden sinds ze de PS3 100 dollar goedkoper willen maken wees dankbaar ;)
  • @ Jules, klopt

Je moet niet alleen naar het kastje en de prijs kijken maar ook naar de gehele markt waarop hij wordt uitgebracht. Ik vind 500eu trouwens erg veel dan wacht ik liever even een half jaartje, meer games en lagere prijs!! (als ik hem uberhaubt koop)
  • Verschil is dat je in de tijd van de PS2 niet echt concurrentie had. Je had Sega met slechte marketing en niet echt goede 3rd party support.

De PS3 heeft te maken met de XBOX 360 met agressieve marketing en full 3rd party support. Dus niet iedereen zal een hoge prijs pikken zeker als de XBOX 360 een price drop + Halo 3 krijgt tijdens de PS3 launch.
  • In vergelijking zou de ps3 duurder dan de ps2 moeten zijn(als je de jaar van release meerekent.)

Dus ik vind t wel redelijk.
  • Ik denk dat ze hier bij Sony best wel op berekend zijn hoor, zoiets zien ze van verre aankomen.
  • vind et best redelijk van sony hor en ze spelen met mij teminste geen gevaarlijk spelleetje want k koop em toch wel.
    en dat laatste stukje et zal uiteindelijk op populariteit uitkomen

Dat laatste stukje bewijst hoe achterlijk Ken Kutaragi is. De duurde PSX met de goedkopere SNES vergelijken die al in z'n laatste levensfase was.

toen die uitkwam kostte dat ding 1150 of 1200 gulden.. dat is ook ongeveer 500 euro..

520 euro (verschil van ongeveer 50 gulden hoor :P)
  • ik zit er niet zo mee, of Sony nou winst of verlies maakt tijdens de launch met de PS3… zolang ik hem maar voor een redelijke prijs snel in huis kan krijgen :)
  • Ach joh, ik reke op ongeveer 500 Euro voor Europa bij de luanch, sterker nog, ik denk dat Sony niet genoeg exemplaren verscheept, en dat hij zelfs voor 700 Euro weg zal gaan (in een enkel geval, door het kleine aanbod en de grote vraag).

dat is nog niet eens het ergste ! met de europese launch van de ps2 werden we pas genaaid ! o_0

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren