1. Ridge Racer 6

Re: Ridge Racer 6

Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwe screens ^^D :P

  • Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwe screens ^^D :P

  • om te zeggen dat ie visueel een port van de PSP versie is vind ik onzin. Het spel lijkt idd wat op PSP versie, maar het lijkt gewoon… RIDGE RACER … duh :)

    Spel ziet er goed uit. niet zo goed als PGR3 wordt (hoewel de build van RR6 wel verder leek dan die van PGR3) En tja, het is Ridge Racer, je moet er van houden. ik was er nooit zo'n hele grote fan van, maar sinds de PSP versie een stuk meer :)
  • Nieuwe screens:

  • oww ik dacht dat ie ook op de PS3 kwam..
  • Ridge Racer 6 komt, voor zover bekend is, NIET op de PS3.
  • Die tracks uit de PSP versie zaten ook al in andere RR's dus..

    Ik vind het erw el mooi uit zien.. lang niet zo mooi als PGR3 maarjah dat hoeft ook niet, lees die impressie van IG die zijn razend enthousiast.
    En de PS3 krijgt toch de exact zelfde versie als dit.
  • mja, hopelijk krijgt PS3 wel een echte RR6 dan
  • Volgens mij is dit ook gewoon Ridge Racer van de PSP alleen in een xbox 360 jasje, en een cijfer erachter. De meeste tracks zijn hetzelfde als in de PSP versie.
  • nieuwe screens
    Ziet er dus totaal (nog) niet next gen uit he….
    Als je dan PGR3 ziet!
  • Voor mij speelt RR haast altijd het zelfde… Ridge Racer 1 speelt zelfs het zelfde als de PSP versie….
  • Als EuroGamer het zegt mag je het best serieus nemen. Nou ja, ik wacht wel even op OutRun 3!
  • Eurogamer over RR6:

    Even so, I was optimistic heading to TGS. I'm a Ridge Racer fanboy, after all. But for all my optimism and speculation at the airport, on the plane, at the hotel, dancing around Tokyo, on the express, riding the local to Makuhari Messe, on the steps, at the press check-in, on the way down the escalator to the floor, on the trek over to the Namco booth, and standing the 15 minutes in line [and every single minute up until the point I nearly smacked you in the face - Rob], I wouldn't have guessed the truth, because the truth still seems a bit odd.

    Ridge Racer 6 on Xbox 360 looks and feels like a port of Ridge Racer PSP.

    Visualise Ridge Racer on the PSP. Smooth, curvy facsimiles of real cars done in that inimitable Namco way, big tracks that swoop down hillsides and through valleys, over mountains and through tunnels, the occasional swooping helicopter and little sparkly particle effect, and a range of low-res textures that go largely unnoticed thanks to the sharpness of the small screen and the pleasant lighting effects and car graphics.

    Now, add some bump-mapping and specular effects to the track, creating the impression of a pock-marked tarmac that shines under the heat of the sun; add a large number of trees, buildings, and other sundry sights and sounds to the background vistas; add a few more of those sparkly effects and make sure the helicopter looks really detailed; and of course bump up the texture quality. Bosh, it's Ridge Racer 6.

    Nitro was a sensible addition to Ridge Racer on PSP - sensible both in terms of how you accumulated it and how you benefited from it - and it's in here too. And much the same. There are three tanks to fill, and each receives a small boost when you slide round corners. When you activate the nitro, the screen takes on a slightly warped look to emphasise the increase in speed and having your neck snapped back by the Gs.

    Namco hasn't released any official in-game shots that we've seen.
    The screen furniture is also basically the same; the rear-view is the same, the dials are the same; the only real change is that the little pop-up noting the distance between you and the guy behind or in front now uses Pac-Man graphics instead of Rally-X. Even the controls are spread out much the same way. Except for Nitro, which is on Y rather than the right shoulder button ala the PSP - but maybe that's just because having to use the analogue shoulder button for a power-up would draw attention to the shameful lack of analogue acceleration and braking.

    Where it's not similar it just feels a bit mundane. Ridge Racer has always been about performing insane powerslides around corners - pushing the back end of the car out to impossible extremes and then righting it just in time to retain your speed out of the corner - but there have always been changes that made a difference. Ridge Racer 6 doesn't feel significantly different right now. Whether that's because it actually isn't or simply because it moves too slowly (the demo car only got up to 220kph, and the sense of speed was never that impressive - even in bumper-cam view) is too hard to say based on a trade show demo.

    There are other issues. For example, the quality of the visuals is more technical than anything; the resolution is high and the draw distance is immense, so you can always see lots going on and always to a greater degree of fine detail than you're probably familiar with. But it's not any prettier or more imaginative; it's just running on better hardware. Likewise the lighting and the controls. Despite the sunlight and specular effects on the road, the lack of atmosphere and brightness in other areas gives the impression of being slightly overcast. And when you use the analogue stick to steer, the camera seems to twitch a bit before you actually turn, and you tend to over-steer far more than you do using the d-pad. Which, in a game where you're already deliberately over-steering, can be a bit of a pitfall.

    None of this is to say that Ridge Racer 6 is a bad game; just that the TGS demo implies that it's not a very imaginative or exciting one, and that it needs tuning. It looks and plays reasonably enough, but it doesn't feel like a banner Ridge Racer title. It doesn't feel like the kind of game we'll be sitting around in pubs eulogising five years from now - there's no 'wow factor'. There's a sense that Namco's turned up, but it's copied its homework - and since in those terms this is the Oxbridge intake of Christmas gaming rushes, it's going to need to buck its ideas up before December 2nd.

    http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=60935

    PSP 1.5

    Lijkt veel op de PSP versie.

    Ik had gelijk. :lol:
  • Het ziet er strak uit, erg Ridge Raceresque. Het is wel tijd voor heftige nieuwe circuits, ik wil eigenlijk geen oude meer zien.
  • lijkt me leuk in multi player
  • In dat eerste filmpje gaat de auto steeds iets van 250 km/u… Dat gevoel heb ik (net als met de PSP-versie) echt helemaal niet :S
  • Ik let niet op het merk als ik snoeihard aan het racen in strijd met andere racers. Ik vind het ook niet bij Ridge Racer horen.

    Verder lijkt me dit wel een erg vette game. Maar de gameplay lijkt me nog een beetje 'houterig'. Maar als ik mijn collega Kris mag geloven is de gameplay dik in orde.
  • Mij lijkt Ridge Racer 6 wel een leuke game, alleen vind ik het een groot nadeel dat er geen officiële licenties zijn. Dat is namelijk veel vetter. Ik persoonlijk vind het namelijk leuker om in een echte Ferrari 360 Modena te rijden dan dat ik in één of andere namaak auto rijdt die ook nog eens Fendari heet om het maar even overdreven te zeggen.

    Ridge Racer zou ik opzich nog wel kopen, maar ik vind de licenties echt een groot nadeel. Verder lijkt het me qua racen wel snor zitten.
  • Ridge Racer is fucking vet. Er bestaat geen verslavender arcade racegame dan Ridge Racer. imo. Outrun is leuk maar speelt lang niet zo fijn als Ridge Racer. Als je alle circuits kent in RR en je rijdt echt zonder foutjes, geeft dat echt een goed gevoel. Hopelijk wordt deze net zo vet als RR op de PSP, want die was imo de allerbeste uit de serie.
  • Ik werd helemaal wild van de Nintendo 64-versie en die kwam nou niet bepaald bij de lancering van het apparaat uit. Maar dat is misschien meer een kwestie van gebrek aan concurrentie. Ik vond Roadsters ook leuk namelijk :)

    Die Gamespot-filmpjes doen het bij mij nooit, erg irritant. Maar als iemand zoals net zegt dat de gebouwen van plastic zijn, houd ik mijn hart vast en hoop ik dat de goede reputatie van de reeks vast kan houden. Die stond al wankel na Ridge Racer V.
  • Ik snap niet dat ontwikkelaars nog met racegames durven komen na het zien van Project Gotham 3.

    Ik heb PGR3 nog niet gezien in speelbare stijl. Ben bang dat het gaat tegenvallen. De banen zien er nog steeds zielloos uit. Alsof je in een dode stad rijdt (aka 28 Days Later).

    En ik heb gelezen dat ie 30fps wordt, toch wel een tegenvaller.

    En PGR3 komt niet gelijk uit en mensen willen wel een racer, dus kunnen ze bijv. Ridge Racer kopen.

    —-

    Die filmpjes zien er niet echt boeiend uit. Redelijk mooie graphics met een vloeiende framerate. Ik denk alleen dat niemand op een RR zit te wachten, zeker niet na de PSP versie dan heb je het wel weer gezien denk ik.
    Jah en iedereen op de aardbodem heeft een PSP…. -_-' mensen lees de hands on van insidegamer ze zijn allemaal erg enthousiast.

    Mensen vinden Ridge Racer vet, omdat het meestal launchtitels zijn. Dus dan krijgen ze mooie beelden voorgeschoteld, die ze niet gewend zijn.

    Zo zie ik het tenminste. Ik vind het echt boutgames en dat zeg ik als racefan. Ik hou van realistische racegames EN arcaderace games zoals Outrun 2 of Daytona, maar die RR crap hoef ik niet.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren