1. Rumble Rose developer vindt de PS3 krachtiger dan X360

Re: Rumble Rose developer vindt de PS3 krachtiger dan X360

SNap ook niet wat het probleem is van Lau….
  • @ Casey & Lau

jullie laten alleen reacties zien van mensen die alleen maar met pc & Xbox werken ….. en nu reacties van developers die altijd met de ps2 hebben gewerkt en nu met ps3 werken
  • Ach kan me vrij weinig schelen dan duurt maar wat langer voordat de programmeurs de ps3 doorhebben maar dan krijgen we nog meer top games (die ookwel vanzelf al zullen worden gemaakt dus)

BTW:Wie begon hier eingelijk over. Slaat echt nergens op:S
  • Mark Creig is een journalist en geen dev. , kan niet programmeren dus die tellen we natuurlijk niet ^^D

Nog ff 1 dan :P

gabe newell van Valve over de PS3 :

Writing for SPEs and writing in a Playstation 3 environment, there are incredibly few programmers who can safely write code in that environment. You make tiny little changes to code running on one of the SPEs and the entire thing will grind to a halt. You have no visibility into why that’s happening – it’s just sort of magically running really, really slow. It’s also incredibly hard to architect things at the beginning so that you can distribute all of your functionality on all of these different processing units .
    It’s another Sega Saturn !
  • En toen was het stil!!!:D

Slotje graag :lol:
  • http://www.evilgamerz.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=1240

As I predicted months back, it's finally come to light that Microsoft's coveted XNA technology apparently does NOT make game development easier. It is, in fact, a major pain to use: Hij zegt dus in feite dat XNA moeilijk is in gebruik)

While we’re in rumour mode there have been mumblings coming from developers about the ease of use of the XNA development system which Microsoft has touted up as simple as pie and much more flexible than Sony’s system. Of course developers will always complain and the proof will be in the pudding we suspect, but it’s a niggle.

With developer-friendly OpenGL ES 2.0, Unreal Engine 3.0, AGEIA PhysX SDK, Cg, and ProDG it is abundantly clear that the Playstation 3 is indeed the most developer friendly system this generation. Hij zegt dt de tools en het hele developerspakket van de PS3 makkelijker is in gebruik voor de developers.)

en nu
  • Ze lullen allemaal wat anders .
    Itagaki interview gisteren op GI :

GI: You’ve said before you want to develop for the most powerful console out there. You must be pretty confident in the Xbox 360.

Itagaki: Yes. I hope so. I think Xbox 360 is the best game console on the earth. It’s better than PlayStation 3.

GI: Can I ask you why?

Itagaki: PS3 has too complicated of architecture

huh, dus als het makkelijker is om games erop te maken is de console beter?¿ daar klopt dus echt niets van -_-' dat wijst erop dat hij omgekocht is, want wie heeft er nou zo'n mening
  • Ze lullen allemaal wat anders .
    Itagaki interview gisteren op GI :

GI: You’ve said before you want to develop for the most powerful console out there. You must be pretty confident in the Xbox 360.

Itagaki: Yes. I hope so. I think Xbox 360 is the best game console on the earth. It’s better than PlayStation 3.

GI: Can I ask you why?

Itagaki: PS3 has too complicated of architecture
  • @dcmaster
    Ik ben al een lange tijd een lid daar en ik weet waarover ik praat. Maar sinds ik geen concrete bewijzen heb laat ik het hierbij en wachten we af.

Naar artikelen linken waar bepaalde mensen bepaalde dingen zeggen is geen concreet bewijs.
  • Ach Ik wil zien staan "It will be deficult to programm the ps3 cell proceccor"Anders geloofkt niet. En dan wil ik geen crappy bron maar iets officieels.:)
  • Damn, moeilijk of makkelijk? Die gasten worden er flink voor betaald! Werken zullen ze!

Juist, er zijn altijd wel een aantal peepz die er iets moois van kunnen maken.
  • Damn, moeilijk of makkelijk? Die gasten worden er flink voor betaald! Werken zullen ze!
  • Toch heb ik ergens gelezen dat het makklijker is om met de ps3 te werken.

EDIT: ik heb het gevonden http://www.gamer.nl/nieuws/25558

Dat zegt Sony zelf… je moet het van ontwikkelaars horen, die weten tenslotte of ze het makkelijk vinden ontwikkelen of niet.
  • Ooh, moet ik weer dat hele verhaal vertellen. Programmeren voor de PS3 is makkelijker dan voor de X-Box 360. Dat was een van de ontwikkelings doelen voor de Cell. Om het makkelijk te maken om er voor te programmeren en alles uit de chip te halen. De RSX is afgeleid van de PC versie van de 7800 kaart waardoor meeste ontwikkelaars die ooit voor de PC hebben ontwikkeld er makkelijk mee kunnen werken, bij de X-Box 360 is dat niet het geval.

MS mag dan de XNA ontwikkeld hebben maar het is echt niet wat ze beloofden dat het zou worden. Sony in samenwerking met IBM hebben hele goede tools gemaakt om programmeren voor de PS3 stukken makkelijker te maken.

En ga nou niet ontwikkelaars geloofen die nooit voor een console ontwikkeld hebben. Ik las laatst een artikel van Id Software waarin John Carmack claimde dat de 360 veel makkelijker is te programmeren en dat hij denkt dat het een stuk sterker is. De enige reden waarom hij dat zegt is omdat hij nooit met zulk hardware als dat van de PS3 gewerkt heeft en wel bekend is met de hardware van de 360 omdat die afgeleid is van standaard PC hardware. Als hij er aan went verandert hij zijn mening wel, daar ben ik zeker van. Er is een hele groote prestatie verschil tussen de PS3 en de X-Box 360. Dat zullen alle ontwikkelaars binnenkort beseffen, wanneer zijn de uiteindelijke devkits van Sony krijgen en niet meer met alpha versies hoefen te werken.
  • Toch heb ik ergens gelezen dat het makklijker is om met de ps3 te werken.

EDIT: ik heb het gevonden http://www.gamer.nl/nieuws/25558
  • @Chief_Wiggum

geef maar een bron van je developers die x360 makkelijker vinden om mee te werken dan ps3

Check de gemiddelde game site maar…… kom je al snel achter dat programmeren voor de PS3 weer een hell wordt.(Door Cell)
    dus ff voor alle duidelijkheid jij kijkt op een gemiddelde gamesite en ziet dat developers zeggen dat de ps3 moeilijk te programeren is en dat geloof maar je gelooft kojima (<– developer) niet als hij zegt dat mgs 4 real time is

en geef maar een bron van je developers die x360 makkelijker vinden om mee te werken dan ps3

http://www.insidegamer.nl/content.php?id=7333
    ik wordt gewoon overspoeld door al die developers zeg damn
  • en geef maar een bron van je developers die x360 makkelijker vinden om mee te werken dan ps3

http://www.insidegamer.nl/content.php?id=7333
  • @Chief_Wiggum

geef maar een bron van je developers die x360 makkelijker vinden om mee te werken dan ps3

Check de gemiddelde game site maar…… kom je al snel achter dat programmeren voor de PS3 weer een hell wordt.(Door Cell)
  • Nou de Revolution heeft mij nou ook niet warm gemaakt, en qua specs is hij wel minder dan de andere 2.
  • Ik verwacht zelf ook dat de PS3 krachtiger wordt dan de XBOX 360. Maar ik zou niet raar opkijken als strax blijkt dat het het omgedraaide is. Die PS3 en Cell wordt op dit moment zo gehyped dat het strax voor veel mensen tegen gaat vallen. Kijk maar naar de MGS4 trailer…. was echt super mooi maar ik geloof er echt niet in dat dat Real-time was. De Developers geven nou eenmaal toe dat games maken voor de PS3 een stuk moeilijker en duurder dan een XBOX 360. Mede doordat de PS3 zo complex is gemaakt(en volgens vele slecht maar daar kan ik dus net als jullie nix over zeggen) is het gewoon op dit moment niet mogenlijk om PS3 en XBOX 360 te vergelijke. Want wat moet je strax met super veel Power als je motor verstopt zit???
    jah ik weet het is moeilijk te geloven als je dehele tijd naar x360 games kijkt en dan mgs4
    en geef maar een bron van je developers die x360 makkelijker vinden om mee te werken dan ps3
  • terug van vakantie ja :)

Dit topic is gesloten. Er kan niet meer gereageerd worden.