1. Rumor: XBOX 360 = $ 299

Re: Rumor: XBOX 360 = $ 299

Dual Layer zal de volgende generatie echt niet meer genoeg zijn. Nu zijn er al games die dual layer nodig hebben.
  • Dual Layer zal de volgende generatie echt niet meer genoeg zijn. Nu zijn er al games die dual layer nodig hebben.
  • nee, zeker niet.
  • Betekent dat dan ook dan je alleen nog kan spelen op een hd tv?
  • check gamed.nl…. daar staat 300 en 400 dollar… redelijke prijzen… misschien moet ik ook maar nadenken over aanschaf van de 360
  • However, one strong hint about the price point for Xbox 360 did emerge today from Microsoft itself - with a German language page on the company's own website fingering CHF 600.- as the value of the console.

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=10831

600 Zwitserse frank= €390,-

DUUR
  • zeg dat wel als je dat vergelijkt met wat je voor de pc ervoor hoeft te betalen.
  • Tja, ik hoop ook dat het maar geruchten zijn. X360 heeft die HDD nodig om te verkopen.

€60-€100 voor een 20GB GB is gewoon veel…
  • Er zit standaard een HDD bij…

zou ook een beetje raar zijn om er geen bij te doen, niet?

Inhoud:

Xbox 360 console (je zou hem maar vergeten)
    harde schijf (20 of 40 GB, even geen idee ^_^' )
    wireless controller (accu is accessoire)
    Xbox Live (jah…de 'standaard' versie dus)
    headset (spreekt voor zich)
    en bijborende kabels, inclusief ethernet (dito)
  • Tuurlijk hebben we daar rekening mee gehouden, maar er zijn verschillende bronnen die de prijs ook weer anders voorspellen dus iedere keer is het gissen.
  • Niemand lijkt er rekening mee te houden dat games en consoles in Engeland veel duurder zijn dan bij ons. Dus omgerekend 430 Euro betekent echt neit dat hij ook 430 Euro gaat kosten.

Het zou een primeur zijn, UK dezelfde prijs als de rest van Europa.
  • okay, dit is een wannebe tijdschrift 1 van ons gamers weet meer dan die lui allemaal bij elkaar. Die mensen horen wat en geloven het gelijk en velen van ons (ik niet) kijken op (vaak onderbewust) naar dat soort berichten omdat hun hoger in de voedselketen staan als ons. Ik vind 400,- meer dan zat.
  • tja, en wat als de toekomstige Xbxo360 games nu eens op hd-dvd komen? dan zit je daar mooi met je xbox360 die alleen dvd's afspeeld…

Inderdaad, voornamelijk ook omdat men PS3 spellen gaat porten, en aangezien die van Bluray komen (waarvan de opslag toch een stukkie groter is), zal men die HD-DVD's op een gegeven moment wellicht hard nodig hebben.

Uncle Bill heeft gezegd dat geen spellen op HD-DVD uit zullen komen. Verder, de prijs vind ik erg netjes. 300 euro lijkt me redelijk.
  • Zeer goed prijsje :)
  • Xbox 360 duurder dan verwacht

Uitgegeven: 9 augustus 2005 12:43
    Laatst gewijzigd: 9 augustus 2005 13:15

AMSTERDAM - De nieuwe gameconsole van Microsoft, de Xbox 360, zal duurder uitvallen dan verwacht. Dat stelt het online vaktijdschrift GamesIndustry. De prijsstijging zou te wijten zijn aan uitspraken van Sony's topman Ken Kutaragi, die onlangs stelde dat de Playstation 3 waarschijnlijk later dan gepland zal uitkomen en "erg duur" zal zijn. De Xbox 360 zal naar verluid op 25 november in Europa worden geïntroduceerd.

Dat geeft Microsoft ademruimte in zowel tijd als in prijsstelling. De prijs van de nieuwe Xbox zou in Engeland rond de 299 pond komen te liggen, terwijl analisten een prijs van 249 pond hadden verwacht. Omgerekend in euro's zou een Xbox 360 dan straks op 430 euro uitkomen. Plugged meldde eerder al dat de Xbox 360 ongeveer 250 euro zou gaan kosten.

Of het werkelijk op dit prijsniveau uitkomt, hangt af van Microsoft, dat volgens GamesIndustry de knoop nog niet doorgehakt heeft over de prijsstelling.

Prijzen van individuele spelletjes zouden al wel bepaald zijn: 44,99 pond (ongeveer 65 euro). De officiële aankondiging van de lanceerdatum zou volgens het vaktijdschrift volgen op 17 augustus, tijdens een internationale spelletjesbeurs in Leipzig

BRON: http://www.nu.nl

K hoop dat het niet waar is. De prijs van de games valt gelukkig wel mee.
  • @Arno-
    Mazzel dat ik nog een mooie 913n samsung monitor heb van 8ms, en nog een monitor heb besteld van 21" inch, 8ms. Die werken net zoo goed als hd-tv.(het is hd-tv)

Tja, maar da's geen breedbeeld.
  • 300 euro lijkt me ook wel een te nette prijs.. Voor dat geld koop ik em zeker bij de launch..
  • 299 £ oftewel 430 € wordt er al gesugereerd….

Heeft er mee te maken doordat de ps3 later komt Microsoft minder verlies per console hoeft te maken omdat ze meer ruimte hebben tussen de twee launches.
  • Eerst de PSP en 2 maand later de x360, cool.
  • @Arno-
    Mazzel dat ik nog een mooie 913n samsung monitor heb van 8ms, en nog een monitor heb besteld van 21" inch, 8ms. Die werken net zoo goed als hd-tv.(het is hd-tv)
  • valt me best mee als dat ding voor een prijs verkocht gaat worden die rond de 350,- euro maar ja zolang ze nog niet officieel de prijs hebben vrij gegeven weet je het maar nooit.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren