1. Forum
  2. Scrolls

Re: Scrolls

Je kunt nu inschrijven om mogelijk alpha-tester te worden. Dit doe je door je in te schrijven voor de nieuwsbrief op de officiële site.
  • Je kunt nu inschrijven om mogelijk alpha-tester te worden. Dit doe je door je in te schrijven voor de nieuwsbrief op de officiële site.
  • http://www.scrolls.com/ <- website

    http://www.scrollsguide.com/
  • Er zijn ook al een paar van dit soort games, en het werkt ENORM lekker moet ik zeggen. Je hebt iig geen last van een hele hoop kaarten die je ergens kwijt moet :D en magic op de xbox was ook erg tof.

    Kijk nu al uit naar deze game, bedankt voor de tip!

    Edit:

    http://www.scrolls.com/ <- website
  • Ik digg het, want het is van Mojang :]

    Nee serieus, het concept spreekt mij enorm aan! Kan niet wachten op meer info :D

  • Op de GDC heeft Mojang, het bedrijf achter Minecraft, de game Scrolls aangekondigd. Het spel is totaal niet te vergelijken met Minecraft, maar wekt bij mij al meer interesse. Het gaat een soort Magic achtig kaartspel worden wat je 1 vs 1 online kan spelen. Op dit moment werken er drie (!) mensen full-time aan.

    You've got a game board that is kinda like a chess board but not. You each have one side of the game board, and if I have a scroll that summons a demon, for instance, I pay some resources – I have resource management – and then I place it on the game board. And when it attacks, it will attack in a straight line. If the other player has buildings in the way to block that attack, it won't get to them or hurt them. But if the attack gets across to the other side of the playing field, it will harm them.

    This sounds easy enough, but it's not as easy as, you know, I put a scroll here and you put a scroll there and then we sit back and relax. Each unit comes with abilities, so it could be, for instance, that maybe this unit has the ability to move one step each turn, or maybe its attack can't be blocked by another unit, unless that unit has more life than it. And it's all these different kinds of scenarios that can throw curveballs at you.

    Maybe you build an offensive line of units that you lump together as a spearhead attack, but maybe I can build a siege weapon that does area damage, so it will hit everyone. So then you'll want to spread them out.

    So, you've got to roll with the punches and build a deck that counters certain elements, so you know that &quot;well, my opponent might try to do this, but if I can add this thing into my deck, it will prevent that outcome at least.&quot; It's all about balancing your set of scrolls, so you have a strategy about how you're going to win, but also fill in some blanks in your defenses.

    Volledig interview hier (aanrader): http://gamasutra.com/view/news/33261/GD ... crolls.php

    Bekende kaarten


    Platformen

    "The first release is going to be PC and Mac, and you'll be able to install it. But there's also the possibility of playing it in a browser."

    ==

    Klinkt mij erg tof in de oren. Hou altijd wel van strategische spellen. Het doet mij denken aan Heroes of Might and Magic, maar ook aan het kaartspel van Kolonisten van Catan bijv. Twee spellen die supertof zijn. Magic ken ik verder niet, maar daar lijkt het volgens mij ook wel op. Als dit goed uitgewerkt wordt kan het best wel heel vet worden denk ik.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren