1. Shadows of the DAMNED

Re: Shadows of the DAMNED

Zonde dat ie geflopt is kwa sales want hij is best tof .

Dat hoort tegenwoordig geloof ik bij een Suda game en haast zonder marketing midden in de zomer tijd vraag je er ook om , de reviews zijn net als bij Alice " all over the place " in hun oordeel .
  • Zonde dat ie geflopt is kwa sales want hij is best tof .

    Dat hoort tegenwoordig geloof ik bij een Suda game en haast zonder marketing midden in de zomer tijd vraag je er ook om , de reviews zijn net als bij Alice " all over the place " in hun oordeel .
  • Game Informer:

    Shadows of the Damned (PS3/Xbox 360, EA): 9,25 **Spel van de maand**
  • Ja de MM heeft er genoeg inderdaad. Ik twijfel nog steeds of ik de game wel zal gaan halen of wacht tot deze is afgeprijst.
  • Ja de MM heeft er genoeg inderdaad. Ik twijfel nog steeds of ik de game wel zal gaan halen of wacht tot deze is afgeprijst.
  • In de mediamarkt een paar bergen…;)
  • De game is echt nergens te krijgen ! Wtf…
  • De game is echt heel goed hoor. Hij zal vast wel snel goedkoper worden en ik was daarom ook niet van plan hem voor de full price te kopen maar ik heb DNF kunnen ruilen. Toch ben ik blij dat ik hem nu heb want ik heb dit jaar niet veel betere games gespeeld.

    Ik begrijp de ietwat gereserveerde scores ook niet, de game is in principe van Vanquish niveau. Oftwel zoals de GS recensie zegt non-stop fun zonder filler en andere lame ass dingen. De graphics vind ik erg goed en sfeervol, en met die tearing en pop-in kritiek kan ik niets want op de Ps3 heb ik daar praktisch geen last van.

    Wel is DMD te makkelijk, ik ben op de hoogste graad begonnen en dan voelt het aan alsof de uitdaging gemiddeld is. Begin dus op Legion hunter als je RE en Dead Space redelijk kunt spelen.
  • Ik zag hem gisteren liggen en hij lijkt me wel vet, maar niet fullprice. Verwacht dat dit wel zo'n titel is die over een paar weekjes voor de helft van de prijs in de schappen ligt. En dan is ie van mij :)
  • Ik heb 'm gister even 2 uurtjes gespeeld (moeilijkste stand). Ik heb nog niet genoeg gespeeld om een complete review te doen maar één ding wat ik iig zeker kan zeggen; Als je van een artistieke/kunstzinnige/kranzinnige game houd dan is Shadows of the damned echt een aanrader! Ik wil de game niet voor jullie spoilen dus zal niks verklappen maar sommige onderdelen in de game zijn gewoon ontzettend vet! Het is Resident Evil4/5 on drugs :P
  • Gamespot geeft hem een 8,5.

    The Good
    - Uniformly outstanding sound design
    - Challenging and terrifying boss fights
    - Good array of different gameplay activities, all of them fun
    - Clever use of darkness mechanics
    - Morphing guns are a pleasure to shoot

    The Bad
    - No New Game+
    - Stiff movement animation


    Shadows of the Damned takes 10 or so hours your first time through, and not one second of that time is wasted on boring activities. This is a tightly crafted adventure with a relentless sense of pace that continually pushes you forward. Every boss fight and diversion serves to enhance the experience, and the combat sequences are so beautifully realized that they continually surprise and entertain. When the ending credits roll, you'll just want to plow through the game all over again, but that's where one of the few problems surface. There's no New Game+ option, so you don't have the chance to take your upgraded guns with you from the beginning. It's a big disappointment because there's really no incentive to play through again, other than getting to take this crazy trip one more time. But you won't have to worry about that your first time through Shadows of the Damned's amazing journey into the bowels of hell.
  • Closing Comments

    This is the inherent conundrum of Shadows of the Damned. Your own tastes will determine whether it's more or less than the sum of its basically functional but not-especially-interesting parts, and the attitude and style it carries like a chip on its shoulder. As an action game, Shadows of the Damned is a passable exercise in a few interesting ideas often buckling under the weight of controls and level design stuck firmly in the past. But as a weird tour through a Hell we haven't seen before, with a love for subject matter that neatly sidesteps the likes of other Grindhouse-inspired games over the last few years, Shadows of the Damned is an experience that's worth having… for a particular audience.

    7.5
    Presentation
    Shadows of the Damned's interface is a throwback to classic NES action games, and the story is crazy enough to distract you from how little sense it makes.

    7.0
    Graphics
    The general vibe and style of Shadows of the Damned is distinctive, offering a cool, new of view Hell. But the character animation is lacking and there's a LOT of texture pop-in.

    9.0

    Sound
    The voice acting is completely over the top, for better or worse, but Akira Yamaoka's soundtrack is excellent and not at all predictable.

    6.5
    Gameplay
    Shadows of the Damned plays like a six year old game. Aiming is clunky, moving during combat is awkward, and the camera is frequently uncooperative.

    7.5
    Lasting Appeal
    Shadows of the Damned offers a pretty long story, at about 10-12 hours. But the lack of a new game+ option hurts this singleplayer only experience.

    7.0
  • Waar heb je hem zo snel kunnen kopen dan ?!

    Daar schrok ik dus zelf ook van… Ik had het totaal niet verwacht maar liep de Gamemania in Groningen binnen toen een vriend van mij met de game aan kwam lopen. Ik had al aangegeven dat ik 'm graag wou hebben maar had niet verwacht dat de game er vandaag al zou liggen.
  • Waar heb je hem zo snel kunnen kopen dan ?!
  • Ik heb 'm vanmiddag net opgehaald :D Zal vanavond even kijken wat ik er persoonlijk van vind. Vond de video's iig enorm tof.
  • Eurogamer:

    These ideas are one-offs. They haven't been plundered from a rival series, and they won't be making an appearance in any other EA titles scheduled this year. Uniqueness alone isn't cause for celebration - but when combined with competence and the odd flash of inspiration, it can make up for other shortfalls.

    Shadows of the Damned lacks the polish of Mikami's Capcom work, showing a rough edge that its creators no doubt hope communicates their punk attitude to game development, but really just comes across as a bit shoddy. But at a time when few publishers of EA's stature are willing to take genuine risks, its uniqueness is welcome and interesting. And as a celebration of the puerile, it leaves Duke Nukem Forever standing, staring longingly at its tit bridge.
    7/10
  • Enlarge your johnson

    :lol:
  • Nice een nieuwe horror van Mikami, hopelijk gelijk een goede nieuwe serie.
  • van VG247:

    EA, Mikami-Grasshopper horror called Shadow of the DAMNED


    Famitsu’s dished the first information on the new EA Partners-led horror title from Resident Evil creator Shinji Mikami and Suda 51’s Grasshoper Manufacture – it’s known as Shadow of the DAMNED.

    The main character is a “demon killer” who rides on a bike while fightning off “denizens of the underworld,” according to 1UP
    The site reports that the game shows off a Resident Evil 4-like perspective while the main character fights his enemies.
    The mag says it’ll be out next spring for PS3 and 360, according to Andriasang, although 1UP claims it’s next summer.

    van 1Up:

    First Details of Shadow of the DAMNED from EA and Grasshopper

    And reveal the first details on their EA-published game!

    The EA press conference where Goichi "Suda51" Suda and Shinji Mikami are announcing their new project is starting in just a bit, but courtesy of Famitsu magazine, we already know the name of the game.
    Ladies and gentlemen, say hello to Shadow of the DAMNED (their capitalization). It's coming out at some unspecified time from EA, and it's being made for the PlayStation 3 and Xbox 360. Here's what we know about it so far: it stars a "demon killer" who rides a motorcycle; he's fighting denizens of the underworld; and the media printed in Famitsu depicts a Resident Evil 4-style perspective as the hero fires away at enemies. Also, it's due out summer 2011.

    Stick around for a bit, and we'll probably have more to say about this game! Maybe! Until then, though, check out what Mikami's revealed about the game so far in 1UP's exclusive developer profile posted today

    ———————————————————————————————————–

    Announcement Trailer




  • Inderdaad erg toffe game moet het maar weer eens verder spelen voglens mij duurt het niet zo heel lang meer voordat ik er doorheen ben.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren