1. Sony koopt Gaikai, een Cloud Gaming-bedrijf

Re: Sony koopt Gaikai, een Cloud Gaming-bedrijf

@Dural: dat zijn dingen die de tijd zal wegnemen. Lag is een kwestie van techniek.

Denk ik eigenlijk ook, het is nu nog in de kinderschoenen.
  • @Dural: dat zijn dingen die de tijd zal wegnemen. Lag is een kwestie van techniek.

    Denk ik eigenlijk ook, het is nu nog in de kinderschoenen.
  • @Dural: dat zijn dingen die de tijd zal wegnemen. Lag is een kwestie van techniek.
  • We gaan echt geen multiplayer FPS in de cloud spelen. Dit zal meer draaien om connectivity tussen Sony apparatuur, demo's, films etc.
  • Streamen met samsung en apple gaat nooit verder dan minigames zoals op de Iphone en Ipad, totdat ze standaard een 360 controller bij hun tv's leveren. Eerder niet.
  • Ja Alan Wake werkt uitstekend, en loopt beter dan de 360 versie. Maar online multiplayer kun je echt vergeten, en ook racegames komen er niet zo heel goed af. Eigenlijk alles met 60fps is sowieso de sjaak.

    Daarbij zullen Gaikai Ps4 demo's waarschijnlijk niet het grafische niveau van de Ps4 evenaren, en zijn ze daarmee ook geen goede reclame. Huidige games zien er wat muddy uit vergeleken met een geinstalleerd exemplaar. Het ligt er een beetje aan hoe het zich in de toekomst ontvouwt.

    Gaikai is btw niet louter Streamen, ze doen meer:

    http://www.onlivespot.net/2012/05/gaika ... inear.html

    Het is wel te begrijpen dat Sony een move als deze doet, Cloud services zijn rijzende. LG, Samsung, grote concurrenten van Sony, zitten er ook bovenop. OnLive was onlangs geloof ik al gekaapt door LG.
  • Net eventjes de demo van Alan Wake uitgetest. Moet zeggen, ben onder de indruk!

    Ik heb de fysieke PC release hier in de kast liggen en ben al een eind onderweg (de moeite waard btw) dus kan een eerlijke vergelijking trekken. Je merkt dat het allemaal een pak minder scherp is op Gakai, maar hij loopt gewoon lekker en de controls/reactie loopt ook zeer goed. Je bent binnen een minuut of twee een volwaardige game aan het spelen, als ware het een facebook flash spelletje. Voor demos is dit zowieso zwaar ideaal. Geen gekut meer met die stores, download tijden en ruimte.

    Had verwacht dat ik allerlei zooi moest downloaden/invullen voordat ik aan de slag kon. Maar je bent slechts een paar klikjes en de lengte van een regulier popliedje wachten verwijderd van o.a. de Alan Wake demo. Zou zeggen: probeer het eens.

    Volwaardige games zie ik ook nog wel een toekomst in eigenlijk. Met name oude klassiekers from the go aanbieden.
  • Ik weet niet of ze dit gaat lukken, alhoewel ik zelf wel voor ben voor dit prachtige systeem.

    Reden is voornamelijk de winkels, deze zijn dan overbodig of zien een groot deel van hun inkomsten verdwijnen.
    Daarnaast zit me één ding dwars, je krijgt net zoals Diablo 3 een singelplayer game, waarvoor je connectie nodig bent. Denk niet dat iedereen daar op zit te wachten.

    Natuurlijk ook de andere kant, je hoeft niet meer te bestellen, downloaden en als je nog van het tijdperk bent "even met de fiets naar de lokale gameboer." Je kan gelijk spelen. De games zijn altijd up to date en ga zo maar door.

    Ik wil veder nog niet oordelen over deze technologie, laat het eerst maar veder ontwikkelen om er een goed beeld bij te krijgen.

    Ik denk dat we hier langzaam naartoe werken en ik vind het vergelijkbaar met betaalde TV pakketen. Je slingert je TV aan en kunt weet ik niet hoeveel games from the go spelen voor een maandelijks/jaarlijkse bijdrage.

    Het heeft imo enkele voordelen waar zelfs ik wat in zie, terwijl ik niet zo'n download fan ben. Met de overname van Sony verwacht ik bovendien dat het allemaal wat grootser en netter gaat werken. Voorlopig lijkt dit mischien een financieel risico, maar ik denk dat dit uiteindelijk zomaar eens behoorlijk wat dikke vette vruchten kan opleveren voor Sony. Dan moeten ze het echter wel groots en slim gaan marketen.
  • Ik weet niet of ze dit gaat lukken, alhoewel ik zelf wel voor ben voor dit prachtige systeem.

    Reden is voornamelijk de winkels, deze zijn dan overbodig of zien een groot deel van hun inkomsten verdwijnen.
    Daarnaast zit me één ding dwars, je krijgt net zoals Diablo 3 een singelplayer game, waarvoor je connectie nodig bent. Denk niet dat iedereen daar op zit te wachten.

    Natuurlijk ook de andere kant, je hoeft niet meer te bestellen, downloaden en als je nog van het tijdperk bent "even met de fiets naar de lokale gameboer." Je kan gelijk spelen. De games zijn altijd up to date en ga zo maar door.

    Ik wil veder nog niet oordelen over deze technologie, laat het eerst maar veder ontwikkelen om er een goed beeld bij te krijgen.
  • Het is natuurlijk niet alleen bedoeld voor de playstation 3 maar ook voor televisies, tablets, smartphones en de PS vita.

    Het 'cloud' gaming tijdperk staat ook nog pas in zn kinderschoenen met de kinderziektes etc. erbij maar hier zit zeker de toekomst in.
    Ik verwacht dat Sony nog met 1 laatste console zal komen, de PS4. Hierbij worden de traditionele console en de streaming service gecombineerd en misschien komt er wel een uitgeklede versie van de PS4 op de markt met enkel het online gebeuren en dus ook de streaming service. Hierbij kun je de dure hardware dus weg laten en het goedkoop (bijv €100) op de markt zetten wat voornamelijk erg interessant is voor casual gamers.

    Ben erg benieuwd of er nu meer PS2 games terug komen en of ze online speelbaar zijn. (SOCOM II!)
    Daarnaast ben ik ook benieuwd wat dit inhoud voor de deals met o.a. Samsung die net zijn afgesloten mbt games streamen op hun televisie lijn. Had ook het vermoeden dat Samsung wel een rol zou gaan willen spelen in de gaming industrie dus die zullen hier niet al te blij mee zijn.
  • Hoogstens leuk voor demo's

    Om volle spellen ermee te spelen, lama
  • Dat doet Sony goed, i.p.v. zelf gaan ontwikkelen dan koop je gewoon een partij die er al ervaring mee heeft. De PS4 als apparaat waar je zowel fysiek, downloadable en streaming games op kan spelen, laat maar komen!
  • "Sony will deliver a world-class cloud-streaming service"

    Dus ik neem aan dat het echt streamen is.
  • 380 miljoen, dat kon er nog wel even vanaf :) Maar goed, Apple kocht NeXT ook voor 400 miljoen in 1996.

    Ik zie dat hele Cloud gaming nog niet helemaal voor me. Is het streamen? Of zijn het games in de cloud, download voor local play en dan weer storen in de cloud (zoals een film huren op de Apple TV)?
  • Sony Computer Entertainment Acquires Cloud Gaming Company Gaikai For $380 Million

    The rumors that surfaced before E3 have finally come true. Sony Computer Entertainment has acquired cloud-based gaming company Gaikai for approximately $380 million. Through the acquisition, Sony will establish a new cloud service, ensuring that it continues to provide users with truly innovative and immersive interactive entertainment experiences.

    “By combining Gaikai’s resources including its technological strength and engineering talent with Sony’s extensive game platform knowledge and experience, Sony will provide users with unparalleled cloud entertainment experiences,” said Andrew House, President and Group CEO of Sony Computer Entertainment. “Sony will deliver a world-class cloud-streaming service that allows users to instantly enjoy a broad array of content ranging from immersive core games with rich graphics to casual content anytime, anywhere on a variety of internet-connected devices.”

    “Sony has built an incredible brand with PlayStation and has earned the respect of countless millions of gamers worldwide,” said David Perry, CEO of Gaikai. “We’re honored to be able to help Sony rapidly harness the power of the interactive cloud and to continue to grow their ecosystem, to empower developers with new capabilities, to dramatically improve the reach of exciting content and to bring breathtaking new experiences to users worldwide.”

    Established in 2008 and headquartered in Aliso Viejo, California, Gaikai has developed the highest quality, fastest interactive cloud-streaming platform in the world that enables the streaming of quality games to a wide variety of devices via the internet. With this acquisition, Sony will establish a cloud service and expand its network business by taking full advantage of Gaikai’s revolutionary technology and infrastructure including data centers servicing dozens of countries and key partners around the world.

    “We expect this will be incredible news for all our partners as we will be able to unlock AAA console gaming from the cloud, with the full support of Sony,” said Perry.

    Just last week Perry was asked about a possible acquisition and he replied, “We’re just trying to evangelize this concept of cloud gaming and in doing so we expect someone will pop up and want to participate or partner or own the company. That’s why we keep as much momentum as we can. It’s a case of keep executing and at some point, somewhere, cloud gaming will become interesting to someone. Media companies are realizing the importance of games, and software companies, are realizing that it’s just as easy to stream footage off power points as well as games. Gaikai’s network is the fastest in world if you want to have fast response rates, we’re it.”

    Gaikai has recently inked deals with major consumer electronics brands like Samsung and LG to provide cloud gaming services for their Smart TVs and other devices. Perry even said Samsung will directly compete with Sony, Microsoft and Nintendo as a major games provider. Now Sony will own a piece of that business as it helps rivals in the electronics space stream games via Gaikai directly to TVs, tablets and other devices without the need of a console.

    The transaction is subject to certain regulatory approvals and customary closing conditions. Sony will continue to aggressively expand a new world of entertainment through the introduction of innovative technologies and the delivery of amazing experiences.

    The deal is rumored to include the streaming of first- and third-party PlayStation, PlayStation 2 and PlayStation 3 games through the cloud, essentially making the PS3 backwards-compatible again (something the newer model eliminated from the equation).
    "SCE has built an incredible brand with PlayStation and has earned the respect of countless millions of gamers worldwide," said David Perry, CEO of Gaikai Inc. "We're honored to be able to help SCE rapidly harness the power of the interactive cloud and to continue to grow their ecosystem, to empower developers with new capabilities, to dramatically improve the reach of exciting content and to bring breathtaking new experiences to users worldwide."

    Established in 2008 and headquartered in Aliso Viejo, California, Gaikai has developed the highest quality, fastest interactive cloud-streaming platform in the world that enables the streaming of quality games to a wide variety of devices via the internet. With this acquisition, SCE will establish a cloud service and expand its network business by taking full advantage of Gaikai's revolutionary technology and infrastructure including data centers servicing dozens of countries and key partners around the world.

    The transaction is subject to certain regulatory approvals and customary closing conditions.

    SCE will continue to aggressively expand a new world of entertainment through the introduction of innovative technologies and the delivery of amazing experiences.

    Goed nieuws voor Sony. Niet alleen voor de PS3, maar ook voor een eventuele opvolger ivm backwards compatibility. Benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.


    —Topic wordt up to date gehouden met de nieuwst beschikbare streaming games, zodra deze worden aangekondigd.—

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren