1. Forum
  2. Sony Pre-E3 2011

Re: Sony Pre-E3 2011

Tja dan kan Sony dat idd wel bepalen, hoewel Naughty Dog nog een op zichzelf staand bedrijf is. Bel Company is ook van Vodafone en blijft andere netwerken voeren.
  • Tja dan kan Sony dat idd wel bepalen, hoewel Naughty Dog nog een op zichzelf staand bedrijf is. Bel Company is ook van Vodafone en blijft andere netwerken voeren.
  • Dat mochten ze niet, dat doen ze gewoon. Volgens mij is Naughty Dog helemaal niet van Sony, maar een second party ontwikkelaar. Dus zij verzinnen een game en Sony bekijkt of ze deze uit gaan geven. Ze bepalen helemaal zelf wat ze wel en niet maken.

Ik vind het een goed concept, een nieuwe generatie, een nieuwe franchise.
    Naughty dog is een dochteronderneming van Sony:

Naughty Dog became a wholly owned subsidiary of Sony Computer Entertainment, publishers of our Crash franchise and creators of the PlayStation family of consoles, in 2001.
    http://www.naughtydog.com/company/
  • Dat mochten ze niet, dat doen ze gewoon. Volgens mij is Naughty Dog helemaal niet van Sony, maar een second party ontwikkelaar. Dus zij verzinnen een game en Sony bekijkt of ze deze uit gaan geven. Ze bepalen helemaal zelf wat ze wel en niet maken.

Ik vind het een goed concept, een nieuwe generatie, een nieuwe franchise.
  • Goede games mogen best in veelvoud zijn, voor uncharted geldt dat uiteraard, maar zie ook graag dat de genies achter deze geweldige games ook weer de kans krijgen om weer een ander IP op te richten en daarmee de wereld te verbazen, want hoe cool Uncharted3 ook is, het maakt op mij -persoonlijk- niet veel indruk, terwijl dit eigenlijk wel hoort.

Mjah, ik vind dat Sony hier meer mee doet dan bijvoorbeeld Microsoft. Na Jak & Daxter mocht de ontwikkelaar immers een goed lopende IP overboord gooien om aan Uncharted te beginnen. Microsoft heeft Bungie weinig meer laten doen dan HALO shit uitpoepen.

Laat een ontwikkelaar een goede basis neerleggen voor een topserie die een lifespan van een console overeind blijft. Om vervolgens voor de nieuwe console weer met nieuw spul te komen.
  • Goede games mogen best in veelvoud zijn, voor uncharted geldt dat uiteraard, maar zie ook graag dat de genies achter deze geweldige games ook weer de kans krijgen om weer een ander IP op te richten en daarmee de wereld te verbazen, want hoe cool Uncharted3 ook is, het maakt op mij -persoonlijk- niet veel indruk, terwijl dit eigenlijk wel hoort.
  • Ben ik het ook mee eens. Indien de kwaliteit gewoon goed is, maakt het mij niet uit hoeveel ze van een serie uitbrengen. En in veel gevallen is het origineel zeker niet het beste.
  • Dat gebeurt wel zeker.Maar kunnen we het hele "boehoe teveel sequels van dezelfde franchise" argument achterwege laten? Ieder bedrijf maakt sequels. Dealwithit.

Inderdaad een non-argument zolang die games het spelen waard zijn. Het is alleen een kwestie voor de ontwikkelaar dat hij ervoor zorgt dat potentiele spelers niet uitgekeken raken op de betreffende serie door te veel te recyclen, maar dat kun je achteraf pas oordelen.
  • Oh ja, die Halo's vond ik zo insignificant dat ik behalve Halo 3 en Reach de rest vergeten was :lol:
  • Dat gebeurt wel zeker.Maar kunnen we het hele "boehoe teveel sequels van dezelfde franchise" argument achterwege laten? Ieder bedrijf maakt sequels. Dealwithit.
  • Nintendo houd het bij hooguit 2 Zelda's per console.
    Microsoft 2 Halo's

Uhh.. yeah.. En het zou me niet verbazen als er morgen nog een nieuwe Halo aangekondigd wordt voor de 360.
  • Vita owns met dat soort spellen ?! Dacht het niet. Als dat het moet gaan doen heeft de 3DS vrij baan.
    Dude. Juist met dat soort spellen! Ik hoop dat je MW3 op de Vita online kan spelen tegen PS3 gebruikers! Fuck, ik wil gewoon een TV en PS3 in een voor op de bank.
  • Per console ja. Desondanks trek jij de PSP versies er in Sony's geval wel gewoon bij.

3 Uncharteds tegenover 2 Zelda's… een verschil van 1 hele game. Er is slechts 1 God of War op de Ps3 tot zover. Ik denk ook steeds dat men nu wel Pokemon moe wordt maar nee ze verkopen gewoon.

Wat Halo betreft: Halo 3, ODST, Reach, Wars. En er wordt zeer waarschijnlijk een nieuw deel aangekondigd. Andere top IP's Gears of War en Forza; dito.

Ik vind 3 uncharteds te veel, bij het matige deel 2 had ik het wel gezien.
    Wanneer ze de franchise even hadden laten rusten, kunnen er heel wat frissere dingen meegedaan, maar nee sony gaat voor makkelijke sequels. Nintendo doet dat ook wel, maar over het algemeen is het zeker een happening wanneer er een nieuw mario/zelda deel uit komt. Vooral in de gamecube tijd. Maarja zoiets als extreem lange ontwikkeltijden bij vooral Japanse ontwikkelaars in het geval van Versus XIII en Last Guardian vind ik dan weer een doodzonde.

Good look being taken seriously. EVER AGAIN.
  • Ik vind 3 uncharteds te veel, bij het matige deel 2 had ik het wel gezien.
    Wanneer ze de franchise even hadden laten rusten, kunnen er heel wat frissere dingen meegedaan, maar nee sony gaat voor makkelijke sequels. Nintendo doet dat ook wel, maar over het algemeen is het zeker een happening wanneer er een nieuw mario/zelda deel uit komt. Vooral in de gamecube tijd. Maarja zoiets als extreem lange ontwikkeltijden bij vooral Japanse ontwikkelaars in het geval van Versus XIII en Last Guardian vind ik dan weer een doodzonde.
    Dude, het klopt van geen kant wat je zegt. Ik ben zowel een groot Zelda als Uncharted fan. En die twee series vernieuwen allebei niet.

Hoe is Zelda nou veranderd? Je hebt nog steeds bottles met fairies en de boomerang.

Goede series hebben weinig vernieuwing nodig.
  • Het matige deel 2?

Oh wow :lol:
  • Per console ja. Desondanks trek jij de PSP versies er in Sony's geval wel gewoon bij.

3 Uncharteds tegenover 2 Zelda's… een verschil van 1 hele game. Er is slechts 1 God of War op de Ps3 tot zover. Ik denk ook steeds dat men nu wel Pokemon moe wordt maar nee ze verkopen gewoon.

Wat Halo betreft: Halo 3, ODST, Reach, Wars. En er wordt zeer waarschijnlijk een nieuw deel aangekondigd. Andere top IP's Gears of War en Forza; dito.

Ik vind 3 uncharteds te veel, bij het matige deel 2 had ik het wel gezien.
  • Nevermind….
  • Sony kondigt op de E3 21 games aan voor haar xperia play platform.
    Sony heeft het druk…

- afronden PSP1, terwijl dit de main bron van inkomsten is in Japan
    - Vita aankondigen en heavy supporten
    - vertrouwen Playstation online terug winnen
    - PS3 supporten, men wilt meer games zien uit de Sony stallen
    - Xperia Play / Playstation certified blijven supporten.
  • Waar ik nu echt op hoop is een coole RTS op de NGP, met goede touchscreen-controls. Aangezien het de eerste handheld (mobiele telefoons niet meegerekend uiteraard) met een multi-touch touchscreen is, kan het ook een coole fast-paced RTS opleveren.

Maar dan moet het wel ontwikkeld worden door een volwaardig ontwikkelteam van een goede gamestudio. Want de mobiele versie van C&C was bijvoorbeeld weer erg teleurstellend, terwijl het veel potentie had.
  • Plus remakes en twee god of war games op de psp.
  • Ik noem God of War trouwens als voorbeeld van hoe het wel moet. GoW is netjes uitgespreid. In mijn voorbeeld toonde ik aan hoe het zou zijn als er 3 GoW's op de Ps2 waren verschenen en tijdens de periode ook nog 1 handheld GoW gereleased werd. Dat is vergelijkbaar met Uncharted nu.
    God of war is niet langer in de tijd gespreid dan Uncharted. Het was gewoon een vrij late PS2 release (2005) waardoor het derde deel niet anders kon dan op de PS3 verschijnen.

Dit topic is gesloten. Er kan niet meer gereageerd worden.