1. Starcraft II: Heart of the Swarm

Re: Starcraft II: Heart of the Swarm

Top spelers hebben de boel al eens eerder getest :P

Stond ergens in het SC2 topic:
http://www.insidegamer.nl/forum/viewtop ... start=6825
  • Top spelers hebben de boel al eens eerder getest :P

    Stond ergens in het SC2 topic:
    http://www.insidegamer.nl/forum/viewtop ... start=6825
  • Nice. Kunnen topspelers de boel gelijk testen. Hopelijk komt er ook nog een public beta (en duurt het sowieso niet heel lang meer voor de game uit komt). Maar goed eerst Diablo III.
  • April 27, 2012 — Blizzard Entertainment, Inc. today announced that it will offer a beta sneak peek of StarCraft® II: Heart of the Swarmâ„¢ to attendees of Major League Gaming's (MLG) Pro Circuit Spring Championship event, June 8-10, at the Anaheim Convention Center in Anaheim, CA. A large number of public demo stations at the event will allow attendees to try out the latest multiplayer build of Heart of the Swarm in advance of the upcoming beta test. Spectator passes for the MLG Spring Championship are available here.

    http://www.majorleaguegaming.com/news/s ... ampionship

    Wel mooi dat ze dit doen.
  • Team Liquid preview

    Uitgebreide informatie over HoTS
  • Starcraft II: Heart of the Swarm: Debut Teaser

    Starcraft II: Heart of the Swarm: Debut Trailer

    Starcraft II: Heart of the Swarm: Demo Story Interview
  • [size=4]StarCraft II: Heart of the Swarm[/size]











    Gespeeld | 31 mei 2011 - Eind vorig jaar wist StarCraft II: Wings of Liberty zowel de PC- als RTS-game van het jaar te worden bij onze IG Awards 2010. Volledig terecht, getuige de enorm sterke missies, het meeslepende verhaal en de fenomenale multiplayer. Het eerste deel van het StarCraft II-drieluik is dan ook met open armen ontvangen. Terwijl de ogen van Blizzard-fans nog massaal gericht zijn op Diablo III, zouden we bijna vergeten dat StarCraft II: Heart of the Swarm ook in aantocht is. En die zou het kunstje van broertje Wings of Liberty zomaar eens kunnen gaan herhalen.

    Waar we in Wings of Liberty nog aan de slag gingen met de Terran, draait Heart of the Swarm volledig om de insectachtige Zerg. Iedereen die de Terran-campagne heeft doorlopen weet dat Kerrigan, de Queen of Blades en een soort godin voor de Zerg, haar Zerg-achtige uiterlijk na de reddingsoperatie van Jim Raynor heeft verloren. Ondanks dat Kerrigan het zonder haar Queen of Blades-vorm moet stellen, blijft ze functioneren als leider van de Zerg.

    Als opperbevelhebber is ze vanzelfsprekend erg prominent aanwezig bij het alienras; zowel in het verhaal als in de missies. Dat laatste is opvallend, zeker als je bedenkt hoe weinig Jim Raynor in Wings of Liberty speelbaar is in de missies. Blizzard voert als reden aan dat het niet zou kloppen in het verhaal wanneer Raynor meermaals zou sterven en opstaan. Kerrigan daarentegen hebben we in de eerste akte van StarCraft II wel vaker geneutraliseerd en doordat ze telkens uit haar as weet te herrijzen, is een rol als speelbaar personage een stuk plausibeler.

    Omdat Kerrigan nog steeds de belangrijkste kracht van de Zerg is, is haar functioneren ook een stuk diepgaander en ingewikkelder dan dat van Raynor. Ze is te vergelijken met een Hero uit WarCraft 3. Elk van haar statistieken – denk hierbij aan levenspunten en energie – is te verbeteren door missies succesvol af te sluiten en door optionele opdrachten te voltooien.

    Daarbovenop heeft ze de beschikking over het Battle Focus-systeem. Dit systeem verdeelt haar vaardigheden over vier verschillende ‘Focussen’. Elke focus staat voor een krachtsoort en twee daarvan hebben we kunnen zien. Spec Ops maakt voornamelijk gebruik van de telekinetische krachten van Kerrigan, zodat ze snel en effectief vijanden uitschakelt. Corruption focust zich meer op het verzwakken en besmetten van tegenstanders met gif. Naarmate je meer missies afrondt speel je steeds meer vaardigheden vrij, zonder dat jij ook maar enige invloed hebt op welke techniek je Kerrigan aan wilt leren. Blizzard laat wel weten hier nog niet volledig over uit te zijn en wil spelers misschien de keuze geven uit een aantal vaardigheden, waardoor iedereen Kerrigan een unieke combinatie aan vaardigheden en technieken kan laten ontwikkelen.

    De twee speelbare missies maken duidelijk dat Kerrigan met haar specifieke krachten en kwaliteiten één van jouw belangrijkste schakels is in de missies. Neem nu de opdracht die plaatsvindt op de thuisplaneet Char: één van Kerrigans commandanten heeft het in haar zotte Zerg-kop gekregen dat zij de nieuwe Queen of Blades is geworden en wordt rebels tegenover Kerrigan. Om de recalcitrante commandant Za’gara een lesje te leren, reizen we af naar de planeet vol lava en rotsen. Het plan is om zo snel mogelijk 100 Banelings-eieren te verzamelen, zodat je een destructief leger opbouwt dat Za’gara en haar basis totaal van de planeet afveegt. Za’gara zelf denkt jou precies dezelfde loer te kunnen draaien, maar door Kerrigans krachten op de juiste manier in te zetten kun je deze sterke tante (in ieder geval tijdelijk) dwarsbomen. De missie laat zien hoe Kerrigans krachten van pas komen en geven je een beetje het fingerspitzengefühl hoe je Kerrigan op een efficiënte manier kunt laten vechten.

    Maar het zou oneerlijk zijn om een succesvol gevecht volledig toe te schrijven aan Kerrigans kwaliteiten. De verschillende eenheden van de Zerg zijn namelijk ook niet mis. Hoewel de totaal nieuwe units die beloofd zijn schitteren door afwezigheid, vallen er toch nieuwe dingen in het Zerg-leger te ontdekken. De Armory en het Research Lab, waar je in Wings of Liberty legereenheden upgradet en nieuwe units ontdekt, zijn samengebracht tot één ruimte: de Evolution Chamber. In deze kamer krijg je de kans om je Zerg-strijders sterker te maken door Mutagen, een gen dat je op de verschillende planeten verzamelt, te investeren.

    Daar blijft het echter niet bij, want wanneer je minstens twee upgrades gekocht hebt, mag je voor nog eens twee Mutagen je troepen muteren. Door voor deze optie te gaan krijg je de keuze uit twee transformaties. In het geval van de Zergling zijn dit de Swarmling en de Raptor. De Swarmling komt altijd in een drietal uit een cocon, in plaats van de Zergling-duo’s, en rent sneller. De Raptor daarentegen komt gewoon als de gebruikelijke tweeling, maar heeft iets meer levensenergie en springt naar zijn tegenstander toe. Naast andere vaardigheden krijgt de Zergling ook een aangepast uiterlijk wanneer hij muteert, waardoor je werkelijk het gevoel krijgt dat je over nieuwe units beschikt.

    Niet alleen de eenheden krijgen een make-over, voor de missiestructuur geldt hetzelfde. In Wings of Liberty bezoek je een planeet dikwijls voor slechts één missie, om die planeet vervolgens nooit meer te zien. Zodoende voelen planeten niet echt als onderdeel van het verhaal aan, maar zijn het toevallige locaties. Dit is in Heart of the Swarm anders, aangezien elke planeet nu drie missies kent. Kerrigan is er samen met haar Zerg op uit om planeten echt in te nemen, en door het verhaal op elke planeet een stuk uitgebreider te maken, voelt elk hemellichaam aan als een eigen minicampagne. Missies zijn dus ook meer met elkaar verbonden, aangezien de ene opdracht vaak het gevolg is van de andere.

    Dit heeft ook invloed op de basis van waaruit je kiest met welke missie je aan de slag gaat. Jim Raynor handelde vanuit zijn ruimteschip te Hyperion, maar Kerrigan bevindt zich telkens in een grot op de desbetreffende planeet. Vanuit deze grot zie je van alles op de planeet en telkens wanneer je een missie op die planeet voltooit, verandert er wel iets. Na het afronden van de eerste opdracht op Char staat bijvoorbeeld één van de gebouwen in brand. Het is wellicht een erg klein detail, maar is wel typerend voor de insteek Blizzard waarmee werkt aan Heart of the Swarm. Er wordt zorgvuldig gekeken wat er nog meer met elk onderdeel van StarCraft II gedaan kan worden.

    En dat perfectionisme is ook precies wat we van de ontwikkelaar gewend zijn. Het zal daarom ook niet verbazen dat het ontwikkelen van dit tweede deel in het drieluik nog lang niet is afgerond. Blizzard geeft zelf aan dat de ontwikkeling van Heart of the Swarm ongeveer halverwege is en dat de game in de eerste helft van 2012 moet uitkomen, maar voor hetzelfde geld kost de laatste tien procent net zoveel tijd als de eerste negentig. Bij Blizzard weet je het eigenlijk nooit, maar Heart of the Swarm is het wachten meer dan waard.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren