1. Teleurstellingen van 2010 - IGN's list of controversy inside

Re: Teleurstellingen van 2010 - IGN's list of controversy inside

Mijn grootste teleurstelling is Fifa 11. De game was gewoon nog niet af toen die werd gereleased (Problemen met online clubs onder andere)

Nu is dat bij de meeste games zo, maar nu is de support bij Fifa 11 echt waardeloos en blijf ik met een spel zitten wat nog vol zit met bugs en irritante microfreezes.

EA moet van goeie huizen komen om mij te overtuigen van FIFA12
  • Mijn grootste teleurstelling is Fifa 11. De game was gewoon nog niet af toen die werd gereleased (Problemen met online clubs onder andere)

Nu is dat bij de meeste games zo, maar nu is de support bij Fifa 11 echt waardeloos en blijf ik met een spel zitten wat nog vol zit met bugs en irritante microfreezes.

EA moet van goeie huizen komen om mij te overtuigen van FIFA12
  • :')
  • Super Mario Galaxy 2: Een game die zo perfect was dat het niet leuk meer is. Hoe lang heb ik hier wel niet over gedaan? Eerst die 120 geniale sterren, dan een excuus om de game nog eens uit te kammen en die prechtige werelden WEER te bezoeken om 240 sterren te halen. Ook nog eens zo gek om 9999 star bits verzamelen EN DAN het laatste level eindelijk halen. Om er achter te komen dat het laatste level nog een tweede ster heeft die zo ziekelijk moeilijk is dat ik er nog eens 3 dagen/gamesessies mee bezig was om dan EINDELIJK een echte Master of Galaxies te worden!

Ondertussen zie ik hoe mijn studie, sociale contacten, contact met mijn ouders en de aandacht voor mijn vriendin allemaal steeds verder af takelen terwijl van fitness en bier drinken ook nauwelijks meer wat terecht komt. Om nog maar te zwijgen van al die andere games die ik had kunnen spelen ls ik hier niet zo hooked aan was!

Het is gewoon teleurstellend hoe goed deze game is. Er is gewoon niets te zeiken. Je verwacht een haastige cash in op basis van deel 1 en je krijgt opeens gewoon BAM in je face de beste game van 2010. Wat zeg ik, de beste game ooit gemaakt wellicht! Je bent er gewoon totaal niet op voorbereid en ziet al je tijd voor je ogen verdwijnen terwijl je verdwaald raakt in de wonderlijke zwevende universums van een andere magische dimensie genaamd je TV scherm. Helemaal spaced out.

Drugs. Dit is pure drugs.

—————–

..kortom ik had niet echt een teleurstellende game in 2010 ;)
  • Voor mij was ook FFXIII de grootste teleurstelling. Ik ben een enorme FF fanboy, maar FFXIII had idd vooral een dode wereld. Je sprak met niemand behalve in cutscenes en met wie je sprak waren verre van interessant. Ook de hoofdpersonages waren vrij boring met hier en daar een kleine uitzondering. Het battlesysteem was wel goed, maar soms zat je ook maar die autobutton te spammen. Dat het spel lineair was vind ik niet heel erg gezien FFX dat ook was en dat spel is imo nog steeds wel een van de betere ps2 games.

Ik heb nog wel hoop voor FFversusXIII, maar dat komt vooral door de toffe trailers…
  • Ik ben het eens met Rano. Vorig jaar speelde ik ziek veel DS games maar dit jaar heb ik enkel DQ en Pokémon gekocht. Ik heb ook helemaal geen trek meer om op mijn DS te spelen, maar het gamesaanbod was niet meer dan bedroevend te noemen dit jaar.
  • Uncanny Valley is dat graphics zo dicht bij de werkelijkheid komen, dat het menselijk oog (eerder: brein) juist de gebreken (of eerder: gebrek aan menselijke imperfecties) ziet die het nét niet fotorealistisch maken. Daardoor kunnen afbeeldingen en animaties vreemd/onnatuurlijk overkomen. Té perfect overkomen is dan vaak 1 van de voorbeelden ja.
  • The Uncanny Valley is toch dat gezichten van karakters te perfect zijn waardoor het creepy wordt? Daar heb ik niet echt last van gehad bij Heavy Rain. Maar je krijgt wel direct Heavy Rain hits als je er op googled dus je zal wel niet de enige zijn.
  • Oh… was Heavy Rain in 2010 uitgekomen (gaat de tijd echt zo snel?)? Ik had het idee dat het alweer iets van vorig jaar was. Maar dat vond ik toch wel de teleurstelling van 2010… maar misschien lag dat ook wel aan mijn verwachtingen over dit spel.

Seriously? Wat viel je dan zo tegen?

Misschien waren mijn verwachtingen van de gevolgen van je acties groter dan het spel kon waarmaken. En die scene waar je met dat jochie over die bouwplaats moest racen vond ik strontvervelend… misschien had ik wel last van het Uncanny valley gevoel bij dit spel. Echt een goede reden waarom dit tegenviel kan ik ook niet echt bedenken behalve dat het aan mij als persoontje lag.
  • Oh… was Heavy Rain in 2010 uitgekomen (gaat de tijd echt zo snel?)? Ik had het idee dat het alweer iets van vorig jaar was. Maar dat vond ik toch wel de teleurstelling van 2010… maar misschien lag dat ook wel aan mijn verwachtingen over dit spel.

Seriously? Wat viel je dan zo tegen?
  • 1, Nintendo DS
    Er was eens een handheld van Nintendo. Een bijzonder succesvolle. Maar hoe heet ie ook alweer? Bestaat dat apparaat anno 2010 nog? De opvolger ligt toch nog niet in de schappen? Waar waren de games? Voor het eerst in mijn leven koop ik voor een console/handheld geen games terwijl de opvolger nog niet uit is. Een heel jaar geen games. Shame on you Nintendo! De Wii daarentegen doet het wel erg goed met SMG2, Kirby en DK.

Ben je nou aan het trollen of ben je gewoon blind ofzo? Ik koop me helemaal ziek aan DS games en nee, dat zijn niet alleen maar RPG's. Als je echter enkel europees gereleasede games (dat is ook echt een gebed zonder eind, ik schiet gewoon in de lach als ik een gemiddelde gameshop inloop) koopt dan is het wel karig ja.
  • 1, Nintendo DS
    Er was eens een handheld van Nintendo. Een bijzonder succesvolle. Maar hoe heet ie ook alweer? Bestaat dat apparaat anno 2010 nog? De opvolger ligt toch nog niet in de schappen? Waar waren de games? Voor het eerst in mijn leven koop ik voor een console/handheld geen games terwijl de opvolger nog niet uit is. Een heel jaar geen games. Shame on you Nintendo! De Wii daarentegen doet het wel erg goed met SMG2, Kirby en DK.

? :S ?

- Dragon Quest 9 ?
    - Super scribblenauts ?
    - Final Fantasy the 4 heroes of light ?
    - Pokemon Heart gold ?
    - Professor Layton en de verloren toekomst ?
    - Pokemon rangers guardian signs ?
    - Sonic colors ?

ik kan nog wel ff doorgaan hoor. Maar ok ik geef je deels gelijk. er zijn niet echt toppers uitgekomen dit jaar, op Dragon quest en Professorlayton na dan.
    Dragon Quest IX is inderdaad een twijfel geval. Het is een goede game (als je de reviews mag geloven). Maar ik heb geen trek in een JPRG als Dragon Quest IX op een handheld. Ik vind dat de game beter tot zijn recht zou komen als het op de Wii uit zou komen.

Layton heb ik al het eerste deel. Ik vind het niet veel aan. Het zijn leuke puzzels hoor. Mooi stijltje. Maar ik vind het geen topgame. Het is een Flash/iPhone game.

Ik mis games als Super Mario (3D en 2D), Mario Kart, Zelda, Kirby, Animal Crossing, Grand Theft Auto etc.
  • Ja,maar Rock Band is toch een hele andere ervaring op de Ds, maar goed……
  • Fifa, rockband etc zijn ook uitgekomen voor de DS, maar multiplatform titels zie ik nu niet om specifiek blij mee te zijn… *kijkt sip naar blackops PS3 versie…*
  • @Koekie
    Meer dan wat bij de Ds het geval is. :)
    Ik bedoel oa…….Fifa 11 , Nfs , Fable 3 , SSFIV, Acb, Rb3, Rdr, Fallout Vegas.

Maar goed, dat zal voor iedereen anders zijn.
  • Even wat games gepakt die wereldwijd hoger dan 80% scoren en geen RPG zijn:
    - Super scribblenauts
    - Ghost trick
    - Shantea
    - Angry birds
    - WarioWare: DIY
    - kirby
    - Picross 3D
    - Dark Void Zero
    - AlphaBounce
    - Starship Defense
    - Pop Island - Paperfield
    - Last Window: The Secret of Cape West
    - Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem
    - KORG DS-10 PLUS
    - Maestro! Green Groove

Hoeveel toppers zijn er uitgekomen op de xbox360 als je de FPS-genre weghaalt ;)
  • Rano heeft opzich een punt….Ik bedoel , als je geen RPG freak bent, wat is er dan voor lekkers uitgekomen voor de Ds ?! Juist, alleen de verloren toekomst , maar verder nagenoeg niks wat ik zo 1-2-3 weet.

pokemon HG en rangers :P
  • Volgens mij was de algemene opinie dat Heavy Rain een sterk verhaal had hoor. Van grote sites weet ik het niet zeker, al heb ik aardig wat reviews gelezen die dat dachten en dat zullen toch zeker geen onbekende sites geweest zijn want die lees ik niet. Los van dat waren vooral gamers zelf vaak lyrisch over het verhaal.

Best lachwekkend eigenlijk, want Heavy Rain's verhaal stelt echt maar bar weinig voor. Het was imo ook veel teveel melodrama. Sommige momenten die veelal geroemd werden om hun "diepgang" en "emotie", stuurden de koude rillingen over m'n rug en not in a good way.

Voor een game heeft HR een aardig extensive verhaal natuurlijk, maar hoeveel zegt dat?

De game was leuk voor 1x imo. Nu vind ik het weinig bijzonders meer.
    Men had het in het begin inderdaad redelijk wat over een sterk verhaal. Ik vind het alleen moeilijk te geloven dat het met films als Citizen Kane werd vergeleken.
    Toen de eerste hype was gaan liggen kreeg het spel denk ik de juiste beoordelingen.

Overigens vond ik Heavy Rain nu ook niet uitblinken in overdadige melodrama. Het was een vlak thrillertje (waar ik enorm van heb genoten de eerste playtrough, de sfeer zat wel goed) zonder echte uitbarstingen.

[size=0]Qua verhaal in games; Final Fantasy Tactics en verder niks.[/size]
  • 1, Nintendo DS

Ben je nou aan het trollen of ben je gewoon blind ofzo? Ik koop me helemaal ziek aan DS games en nee, dat zijn niet alleen maar RPG's. Als je echter enkel europees gereleasede games (dat is ook echt een gebed zonder eind, ik schiet gewoon in de lach als ik een gemiddelde gameshop inloop) koopt dan is het wel karig ja.
    Als ik al die momenten moet tellen dat ik Rano ervan verdenk dat hij flink aan het trollen is… _O-
  • Volgens mij was de algemene opinie dat Heavy Rain een sterk verhaal had hoor. Van grote sites weet ik het niet zeker, al heb ik aardig wat reviews gelezen die dat dachten en dat zullen toch zeker geen onbekende sites geweest zijn want die lees ik niet. Los van dat waren vooral gamers zelf vaak lyrisch over het verhaal.

Best lachwekkend eigenlijk, want Heavy Rain's verhaal stelt echt maar bar weinig voor. Het was imo ook veel teveel melodrama. Sommige momenten die veelal geroemd werden om hun "diepgang" en "emotie", stuurden de koude rillingen over m'n rug en not in a good way.

Voor een game heeft HR een aardig extensive verhaal natuurlijk, maar hoeveel zegt dat?

De game was leuk voor 1x imo. Nu vind ik het weinig bijzonders meer.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren