1. Total War: Rome 2

Re: Total War: Rome 2

  • Eerste gameplay trailer.

    Wow.
  • De slachtingen in Rome 2 zullen meevallen in vergelijk met in FotS Gatlin Guns +Blood pack DLC.
  • Nieuwe beelden
    Damn. Emotie op de gezichten van mijn soldaatjes? Dadelijk ga ik sympathie voelen voor die 500.000 man die ik over de kling jaag.
  • Nieuwe beelden
  • Eerste info dump!

    We have new details from Rome 2: Total War courtesy of the PC Powerplay magazine.
    Creative director Mike Simpson states: “Our games have always encompassed a grand vision. But we’re now pushing that vision at both ends of the spectrum.

    “From the immense reach of the sandbox campaign right down to the human-level drama of a single warrior on the battlefield, we’re aiming for an unprecedented level of detail and scale.”

    Become the world’s first superpower and command the most incredible and vast war machine of the Ancient world. Dominate the enemies of your glorious empire by military, economic and political means.
    Your rise will bring admiration from your followers but will also attract greed and jealousy, even from your closest allies. Will betrayal strike you down, or will you be the first to turn on old friends? How much are you ready to sacrifice for your vision of Rome? Will you fight to save the Republic, or plot to rule alone as Dictator — as Emperor?


    The game will be available in 2013.

    Read more at http://gamingbolt.com/total-war-rome-2- ... u8YTDze.99

    Blabla PR shit blabla, features!
    -The city in the screenshot of the beach landing is apparently Carthage.
    -Massive fleet. Some boats head for the beach while others hang back. Their job is to storm the harbour once the walls have been breached and provide ranged support.
    -The guy describes the beach landing as ‘Saving Private Roman’, camera locks onto a boat as soldiers pile out and get hit with ballista bolts.
    -Soldiers then run to siege towers (which are apparently left behind from previous assaults)
    -The camera then moves to Scipio Aemilianus (the man who exterminated Cartharge and wiped it from the history books) who is in a siege tower. He’s shouting to encourage the troops around him. “We fight for Rome!”
    -Lead Designer James Russell talks about making combat more gritty, impactful and visceral (yes the v word)
    -New Engine: fully-implemented facial animation, better lighting, new shaders, improved particles and new tech for cloth and skin. Creative Assembly have the biggest mo-cap suite of its kind in Europe.
    -Focussing on enhancing both micro and macro. Making on-the-ground combat more personal and human, then when zoomed out they want epic scale, elevated terrain, massive cities and combined land/sea battles.
    -CA are toying with the idea of having river combat i.e. on the Danube or Rhine.
    -The city of Carthage more detailed than anything in Total War series. Realistic network of streets, statues, looks “weathered” and “beaten-up”. Want it to feel lived-in.
    -Cities will have multiple capture points so there won’t be a “mosh in the plaza”.
    -You can hide units in the city, spring ambushes “cavalry pouring from a side alley”. -Rooftops used as defensive platforms.
    -Epic scope of campaign map “from Scotland to Batria (Iran)”.
    -Campaign map and unit roster far bigger than original Rome game.
    -Budget is a lot bigger than Shogun 2. “40% bigger in terms of how much effort we’re putting into it”
    -Talks of Regions v Provinces “we want to make sure you’ve got different areas to capture, but not necessarily all those places to manage.”
    -Navies will be able to bombard cities, city walls, kill land soldiers and capture ports.
    -Taking the organically growing cities of Fall of the Samurai further, making it more dynamic.
  • wat ik toch echt wel hoop is dat ze een beetje de Empire kant opgaan.

    In Empire zat je gewoon in een grote wereld waarin je zelf kon bepalen wat je deed en met wie je oorlog voerde. Terwijl in Shogun 2 je al gelijk de Sengokoku Jidaii (of hoe je ook schrijft) door je strot word gedouwd.
  • De map groter is zeker een mooie stap. De map van Rome was niet klein maar ook niet echt enorm groot. Dat Rome maar als een factie speelbaar word lijkt me opzich niet erg, al vond ik de verdeling in het vorige deel juist wel leuk. Wellicht worden de andere facties wat sterker dan, iets waar ik me in het vorige deel nog wel eens aan kon ergeren dat de Romeinse soldaten enorm sterk waren.
  • De eerste hiervan was al een instant buy. Ik moest net opzoeken wanneer dat ook al weer was (2004 alweer…), en kan me goed voorstellen dat het nóg vetter wordt met de huidige stand van de techniek.

    Hoewel het natuurlijk een Total War game is, mag van mij de diplomatieke kant wel wat verder uitgewerkt worden. Ik heb Rome en Empire veel gespeeld en ben onlangs maar eens begonnen aan Napoleon, en kon weinig echte verbeteringen vinden in het systeem zelf. Natuurlijk is het handig dat je in Empire en Napoleon "direct" onderhandelingen kan uitvoeren, waar je bij Rome nog speciale diplomaten nodig had, maar als je een beetje lekker gaat met je faction zal vrijwel iedereen je automatisch haten waardoor de diplomatie een nutteloos instrument wordt.

    Ik zou het wel tof vinden als je puur via politieke, diplomatieke en economische weg óók het spel zou kunnen winnen, en je af en toe eens een opstand de kop in moet drukken of wat barbaren je steden uit jaagt.
  • Heb al wat artikels gelezen en ik heb toch wel wat bedenkingen bij de ingeslagen weg, al gaat het ongetwijfeld weer een topgame worden. Hier nog een interview van RPS: http://www.rockpapershotgun.com/tag/total-war-rome-ii/
    Wel jammer dat ze niks over mods en DLC vragen.
    Hier wat feitjes:
    Rome is nu als factie speelbaar dus geen onderverdeling meer op dat vlak. Ik vrees dat er weer veel volkeren voorbehouden gaan worden voor DLC. Sieges met schepen kan misschien wel een meerwaarde worden. Je kan nu heel ver uitzoomen zoals bij Supreme Commander. Er is meer aandacht geschonken aan animaties en onderscheid binnen een legioen. Steden gaan er levendiger uitzien. Daar heb ik niets op tegen, al maakt het eigenlijk niet echt uit. Als ik het goed lees, gaat het haast even onvergevingsgezind zijn als Shogun 2. Dus als je enkele grote gevechten verliest, dan ben je waarschijnlijk de pineut. In Shogun 2 werd je zeker op hogere moeilijkheidsgraden gedwongen om een strakke speelstijl te hanteren en dat ging wel ten koste van de herspeelbaarheid. Map gaat groter worden dan bij Rome. Bij sieges komen er meerdere belangrijke capture points.
  • Ik hoop wel dat het economie systeem een beetje stabieler wordt. In Empire was ik soms in 10 turns al ongelooflijk rijk terwijl in Shogun 2 ik heel snel failliet was. :P
  • Ik heb Rome nooıt gespeeld, maar ik heb me zeer vermaakt met Empire en Napoleon. Vooral het domineren van Europa met Prussia was zeer leuk.
  • Eerste deel non-stop gespeeld en gaat er elke maand nog wel eens in. Ben dus zeker benieuwd naar dit deel en ook zeker of we vandaag met de rezzed meer te weten gaan komen.

    Eerste trailer (mochten er mensen zijn die hem nog niet gezien hadden)
  • dit gaat echt wreed worden :D
  • Het eerste deel heb ik erg lang gespeeld. Hoop dat deze even epic word. Maar is dit een verder stuk op het "Verhaal" of een re-make met betere graphics en andere toevoegingen? Want op het einde (Tenminste als je beide delen uitspeeld)is rome wel compleet weg?
  • Fuck yes! |.|
  • Good news strategy fans, SEGA and The Creative Assembly have announced today that the storied studio is currently developing Total War: Rome II for PC. According to today's press release, the title will combine an expansive turn-based campaign and the largest, most cinematic real-time battles "yet seen in any game".

    Here's an official description:
    Total War: Rome II will sink players into the dangerous political machinations of Rome’s senate, while asking them to struggle with family dilemmas and question the loyalty of ‘friends’ and allies. Leading the greatest army ever seen into battle will be just one challenge you will face at the head of the world’s first superpower. Will you help forge an empire? Restore the Republic? Or grasp the reins of power for yourself, and assume the hated title of tyrant? Who will you conquer? Who will you betray? Who will you sacrifice?

    How far will you go for Rome?

    “Our games have always encompassed a grand vision ”, said Mike Simpson, Creative Director. “But we’re now pushing that vision at both ends of the spectrum. From the immense reach of the sandbox campaign right down to the human-level drama of a single warrior on the battlefield, we’re aiming for an unprecedented level of detail and scale”.
    “In our 25th year of games development, it feels fitting to return to our most critically acclaimed era”, continued Rob Bartholomew, Brand Director. “There’s been a multi-generational leap in technology since the original game and we are ready to set another benchmark in gaming.”

    Total War: Rome II is slated to hit the PC exclusively at some point in 2013. For more, hit up the game's official website.
    http://www.gametrailers.com/side-missio ... pc-in-2013

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren