1. Vindictus (EU)

Re: Vindictus (EU)

De pre launch is begonnen, of iets in die trend. Het spel is nog niet gereleased, maar je kan wel uit 2 characters kiezen en die levelen. Dat character wordt niet meer gewist. Dus als het spel gereleased wordt, kan je gewoon verdergaan met dat level.

Ik vermaak me wel met dit spel. Grafisch is het juist erg mooi op de hoogste settings.
  • De pre launch is begonnen, of iets in die trend. Het spel is nog niet gereleased, maar je kan wel uit 2 characters kiezen en die levelen. Dat character wordt niet meer gewist. Dus als het spel gereleased wordt, kan je gewoon verdergaan met dat level.

    Ik vermaak me wel met dit spel. Grafisch is het juist erg mooi op de hoogste settings.
  • Complimenten voor de OP, hoe goed of slecht het spel ook is :)
  • cool spel , goed geschreven kireh . Het zelf ook de beta gespeelt.. en het is fucking bruut niks als al die kkr mmo's van tegenwoordig..en het ziet er echt niet slecht uit..
  • Jep, WoW vind ik de ultiem irritantste farm mmo die ik ken. De walk & grind method. Vind dat erger dat puur grinden, hoef je niet steeds quests te activeren vor je wat exp kan gainen.
  • Wat het farmen van items betreft;

    Dit is eigenlijk in elke mmo altijd zo geweest. In WoW doe je die raids tot je een ons weegt. Itempje niet gedropt, try again next week. En dan moet je ook nog is genoeg DKP hebben of de roll winnen. In GW2 wordt het natuurlijk ook farmen geblazen.
    Ook in Monster Hunter (en zoveel spellen) is het farmen tot je erbij neervalt.
  • Wat ik ervan gezien heb is het grafisch best goed voor een MMO.
  • Eventjes gespeeld aangezien ik ook een key had. Viel een beetje tegen, maar misschien dat ik het later tijden de Open Beta nog eens probeer.

    @Chiplink Vindictus is een totaal nieuwe soort mmo-type & voor zo ver ik kan oordelen zijn de graphics NIET lelijk, in tegen deel zelfs. Ik snap waarop je jou mening baseert, maar tegenwoordig is het slimmer om de spellen eerst te spelen / bestuderen voordat je zo'n oordeel velt. ^^D
  • Dat is eigenlijk ook precies wat in me op kwam, grinden tot je een ons weegt.
  • Dit spel ziet er zo rot uit. Echt precies dezelfde meuk als al die andere gratis MMO shit. Het zuigt, het ziet er lelijk uit en het maakt je een grind slaaf.
  • Dit spel ziet er zo rot uit. Echt precies dezelfde meuk als al die andere gratis MMO shit. Het zuigt, het ziet er lelijk uit en het maakt je een grind slaaf.
  • Afgelopen weekend zat ik mijn mailbox te checken, wat vind ik daar?! Een invite voor de closed beta van Vindictus EU, awesome!
    Ik heb in het weekend lange speel sessie gemaakt om het spel eens goed te testen en mijn ervaring te delen.


    Wat is Vindictus?
    Vindictus is een GRATIS hack & slash mmo voor de PC uitgegeven door Nexon. Het spel had zijn eerste release in Korea 2009 onder de naam: Mabinogi Heroes. In Noord Amerika kwam het spel pas in Januari 2010. Voor EU is er nog geen release date.

    Het combat systeem
    Vindictus draait op de Source Engine. Alle combat is realtime. De basis van het vechten is simpel. Gebruik je linker muisknop voor normale attacks, die je achterelkaar kan doen voor combo's. En gebruik je rechter muisknop voor de smash attacks. Dat zijn de sterkere aanvallen, waarmee je vijanden in de lucht kan smijten of de grond in boren.
    Ook is de gehele spel wereld één groot wapen, mede door de physics die de Source Engine biedt. Zo kan je een stenen pilaar kapot slaan, de brokstukken pak je op en smijt je tegen je vijanden aan. Of je pakt een grote balk en slaat er op los. Voor de simpele enemies geld wel het hack & slash principe. Maar voor eind bazen moet je tactisch te werk gaan wanneer je de aanval inzet.

    De characters
    Aan het begin van het spel moet je een proloog doorspelen met een door jouw gekozen karakter. Elke karakter heeft een aan zich gebonden klasse. In totaal zijn er vijf karakters waarvan er in de CBT helaas maar twee speelbaar waren. (In Korea zijn er vier van de vijf karakters beschikbaar.) Pas na de proloog mag je je karakter aan het gezicht customizen en een beetje aan het lichaam. Maar bij elke karakter staat wel geslacht vast.

    Karakter keuze scherm. Ik koos Lann, gespecialiseerd in dualwielden.

    Quests
    Alle quests haal in je dorpje die je moet beschermen tegen kwaad van buitenaf. Je moet quests doen om verder te komen in de main story. Er zijn ook subquests en skillsquest. De subquests zijn extra quests om aan extra items en titels te komen. En de skillquests moet je doen om meer skills te unlocken.

    Levelen en titels
    In Vindictus moet je, net zoals bij de vele andere mmo's, levelen om sterker te worden. Je moet levelen om equipment de kunnen gebruiken van X level. En ook omdat je dan meerdere skills unlocked. Maar bij Vindictus worden je base stats, zoals strenght, agility en intelect, niet beter van het levelen. Deze stats kan je omhooghalen door het vrijspelen van titels. Die titels kun je krijgen van de subquests en story quests. Maar ook door bepaalde acties te doen in de spelwereld. Zo kan je een titel vrijspelen door een bepaald soort vijand bij de nek te pakken en met een finishing move tegen de muur smijten. En dat moet je dan bijvoorbeeld 50x doen om die titel te behalen.

    Neck grab, met smash move tegen de muur.

    Skills
    Als je een skill unlocked begint deze op rank F. Je kan deze met BattlePoints upgraden naar hogere ranken. Het zijn niet alleen combat skills die je kan upgraden. Je hebt ook skills die je base stats verhogen. Of dat je meer aan equipment gewicht kan dragen.

    Equipment
    Natuurlijk is de gear die je draagt belangrijk. De equipment levert een grote bijdrage aan je stats. Ook krijg je bonussen als je meerdere stukken van een equipment set draagt. Equipment kan je krijgen via quests. Maar om betere armor/wapens te krijgen is het van belang dat je deze zelf maakt. De blacksmith geeft je de bouwplannen met benodigde materialen. En dan is het aan jouw op deze materials te farmen in dungeons.
    Wat ik ook interessant vind is dat de makers gewicht waarde aan equipment hebben meegegeven. Je karakter kan een bepaalde hoeveelheid gewicht dragen (die je kan verhogen met strenght en skills). Als je boven die hoeveelheid komt, gaat je uithoudingsvermogen, hersteltijd en loopsnelheid naar beneden.

    Dungeons
    Dungeons kan je zowel solo doen of met een groepje tot 4 spelers, tot maximaal 6 als het een raid quest is.(hosts gaan met p2p). Om een dungeon te starten moet je eerst een zogenaamde Battle Quest selecteren. Dit zijn gewoon de quests die je binnenhaalt, maar waarvan de opdracht is een item te zoeken of iemand moet doden in een bepaalde dungeon.
    Als je de Battle Quest hebt geselecteerd kan je nog een moeilijkheids graad kiezen en nog een voorwaarde om extra experience/gold/battlepoints te verdienen.


    Mijn indruk
    Al meteen aan het begin was ik al onder de indruk van het spel. De combat werkt goed en ziet er visueel flitsend uit. De graphics zijn gemiddeld, de karakters en gear zien er mooi uit, maar de omgevingen zijn soms wel wat te low poly. (Ik zag ook bij de graphics opties een mogelijkheid om het spel op DX8.0 te draaien, voordeel voor de wat mindere PCs)
    In het begin steamrol je snel door de simpele quests en eindbazen. Maar na verloop van quests kom je al bij moeilijkere eindbazen. Als ze je slaan is er een kans dat je gear ter plekke afbreekt (wat alleen gear durability kost). Dan wordt het spel zeker al vetter en geeft ook voldoening als je de bazen verslaat.
    Je moet wel flink farmen om een equipment set te halen. Dan wordt het vaak dezelfde quest herhalen totdat je genoeg van die items hebt. Het uiterlijk van de equipment zijn ook vet gemaakt.

    Ik denk ook dat de combat soms wat repetitief kan aanvoelen. Vooral tegen de simpele trashmobs die je aan het begin tegenkomt. Maar tegen eindbazen is het een ander verhaal. Eindbazen solo-en op hard mode voor die extra uitdaging. En dan proberen het gehele gevecht niet geraakt worden voor die Rank SSS.

    Het viel me op dat de Source Engine niet soepel draaide. Hoewel ik constant 60fps had(getest met Fraps) dropte het beeld soms naar een lagere frame rate zonder dat Fraps het merkte. Die bleef constant op 60. Maar het was zeker wel merkbaar voor het oog. Maar misschien was dat een server issue.

    Vindictus lijkt me een zeer vermakelijke free to play mmo te worden.

    Vergelijking met andere spellen
    Ik denk dat je Vindictus het beste kan vergelijken met Monster Hunter met de combat van Darksiders. Het is veel farmen en tactisch te werk gaan tegen eindbazen. (Niet geraakt worden of het kan in 1 klap overzijn.) Equipment laten maken en het rijtje herhalen.

    Ik zou zeggen, kijk of je in de Open Beta Test kan komen en probeer het spel zelf.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren