1. Forum
  2. Vita's Augmented Reality features; Smart AR

Re: Vita's Augmented Reality features; Smart AR

Ze zijn al flink gevorderd in WAAR:

http://www.psvita.nl/forum/topic/ps-vit ... ed-reality
  • Ze zijn al flink gevorderd in WAAR:

    http://www.psvita.nl/forum/topic/ps-vit ... ed-reality
  • Hier dezelfde presentatie, maar in het Engels (voor de EGX) + beelden van toegepaste AR bij Reality Fighters

    RF is altijd al een vreemde eend in de bijt geweest (ik voorspel ook een matige reviewscore) maar de AR functies van die game zien er toch best goed uit… :)
  • Ik mag hopen dat ze dat nooit en te nimmer zullen doen.
  • Ziet er interessant uit. Stop er een telefoonfunctie bij in en voor mij is het een instant buy.
  • Next Generation AR

    Echt supervet dat dit kan. :)
  • heel vet dat dit kan, maar heb je er in games ook nog wat aan?
  • Door de grote van het object te berekenen, dat doet de 3DS ook, dek maar één van de camera's af nadat je de afstand hebt berekent dan werkt het ook nog steeds :)
  • hoe doet een apparaat dit zonder 3D camera (2 camera's)
  • Ja, je hebt gelijk. In dit filmpje gebruikten ze idd een kaart. Was zo impressed dat dat me niet eens opviel. :P

    In dit filmpje zie je het wat uitgebreider. Hier gebruiken ze ook een beker als referentie-punt (zie 2:40). Geniale shit.
  • Geen kaarten dus, en de afstand tussen camera en object kan veel verder dan bij de 3DS. Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan toepassen in de games.

    Volgens mij heb je dan niet goed opgelegd, want zelfs die telefoon gebruikt een kaart als referentie punt om dat beertje tevoorschijn te toveren. Maar daar waar de 3DS de kaart altijd in beeld wilt hoeft het niet bij de Ericson, het hangt af van hoe het geprogrammeerd is, heeft weinig te maken met rekenkracht ;)
  • Ik denk beide. :)
  • Let op: In deze video worden de mogelijkheden gedemonstreerd op een Sony Ericsson telefoon, maar het is exact hetzelfde als de NGP zal hebben.

    Klik hier om de video te bekijken!

    Geen kaarten dus, en de afstand tussen camera en object kan veel verder dan bij de 3DS. Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan toepassen in de games.
    Beniewt of dit nou vooral komt door meer rekenkracht of ook echt door het bruik van een betere camera.
  • Let op: In deze video worden de mogelijkheden gedemonstreerd op een Sony Ericsson telefoon, maar het is exact hetzelfde als de NGP zal hebben.

    Klik hier om de video te bekijken!

    Geen kaarten dus, en de afstand tussen camera en object kan veel verder dan bij de 3DS. Ik ben echt benieuwd hoe ze dit gaan toepassen in de games.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren