1. Weet je wat nou vaag is?

Re: Weet je wat nou vaag is?

Je moet op een andere manier het bekijken(zoals je er over 10 jaar naar kijkt) en dan zie je dat het wel allemaal meevalt. Want pas bij HL2:LC dacht ik nog "Fuck, hoeveel mooier kan het nou nog" maar toen ging ik naar de imperfecties kijken en dan valt het allemaal wel mee. Pixel randjes, er is amper gras, gewoon groene ondergrond met een paar sprietjes. Als je echt gras bent gewend dan denk je wat is dit voor troep, zo zullen er nog tientallen dingen zijn waarvan je nu niet bij stilstaat, maar als je het gewent bent in games dat je het wel mist.

Ik denk wel dat echt fotorealisme een asymptoot is.
  • Je moet op een andere manier het bekijken(zoals je er over 10 jaar naar kijkt) en dan zie je dat het wel allemaal meevalt. Want pas bij HL2:LC dacht ik nog "Fuck, hoeveel mooier kan het nou nog" maar toen ging ik naar de imperfecties kijken en dan valt het allemaal wel mee. Pixel randjes, er is amper gras, gewoon groene ondergrond met een paar sprietjes. Als je echt gras bent gewend dan denk je wat is dit voor troep, zo zullen er nog tientallen dingen zijn waarvan je nu niet bij stilstaat, maar als je het gewent bent in games dat je het wel mist.

    Ik denk wel dat echt fotorealisme een asymptoot is.
  • Mischien als de databse van dit forum niet crasht. Mischien kijken we over 10 jaar terug op deze posts die we nu gemaakt hebben over games die helemaal de shit zijn en dan lachen we ons zelf uit.
  • waarom wil iedereen fotorealisme

    ok in race games ofzo of golf games is et misschie nwel wat.

    Maar ik zal al blij zijn als we deze next-gen generatie de kwaliteit van CGI- filmpjes kunnen halen, qua graphics maar ook qua soepelheid,physics enz.

    Ik keek laatst ff weer naar bijv de cgi-intro filmje van AoM & AOE3 ,Pop-Sot enzo en ja ik zou dat al vet vinden ,veel realistiser dan dat hoeft niet voor mij……..

    hopen dat de ps3 deze droom waar kan maken ^_^' (toy story graphics Eindelijk )
  • Strks hebben we fotorealistische beelden en dan kan het eigenlijk niet mooier. Dus ergens zal het een keer ophouden lijkt mij.
  • verhaal

    Hoe je het ook wend of keert je zal altijd textures moeten blijven gebruiken. Maar ook nu zijn er al games waarbij muren echt detail gebruiken ipv een texture met bumpmapping. Het enige nadeel is alleen dat het relatief veel rekenkracht kost om zoiets te doen terwijl je het eigelijk niet echt doorheb.

    Muren die ook echt uit elkaar vallen is vooral een kwestie van cpu kracht en niet van gpu kracht. Het modellen van een baksteen die ook van binnen een vorm heeft is niet zo moeilijk alleen als jij op die manier een hele muur neerzet (waar trouwens simpel tools voor te maken moeten zijn dus dev tijd zal het wat dat betreft niet echt veel meer kosten) heb je een enorme cpu nodig om real time de physics te berekenen en helaas gaat de ontwikkeling van cpu's een stuk trager dan die van gpu's. Gelukkig zijn gpu's wel veel geschikter voor dit werk dus dan moet je gewoon een extra videokaart in je pc stoppen voor de physics :P
  • Ik denk dat de huidige generatie al op een dusdanige grafische kwaliteit zit dat je dit over een aantal jaar niet kan afdoen als complete bagger.

    Dat komt omdat het allemaal steeds echter begint te lijken. Een NES game ziet er gewoon niet uit terwijl een game van nu er zelfs over 10 jaar nog wel redelijk uit zou zien.

    Denk dat we over 10 a 15 jaar wel dingen als holodecks hebben. Als je bedenkt dat de videokaarten ongeveer iedere 12 maanden 100% sneller worden heb je in een paar jaar tijd echt enorme sprongen gemaakt. En dan zijn er altijd nog dingen als SLI/Crossfire opstellingen die de rekenkracht nog eens met 30 a 80% verhogen met 1 extra kaart (kan je bedenken wat er wel niet mogelijk is als ati 64 gpu's op 1 board stopt zoals ze nu doen voor de flight sims die ze maken).

    Ik denk trouwens niet dat mensen echt zitten de wachten op fotorealistische beelden. Voor race/sport games zal het denk ik wel erg aanslaan maar om nou RE met real life gfx te spelen dat lijkt me niet echt prettig. Mensen hechten trouwens toch veel meer waarde aan geluid en sfeer. Zelfs een lelijke game kan nog eng zijn als de maker de sfeer en muziek goed heeft terwijl een mooie game die eng moet zijn helemaal niet eng is als er geen sfeer en goede muziek bijzit.
  • Ik denk dat het verschil alleen maar kleiner wordt Rano.

    Indd. Maar speel nog steeds met liefde op mijn N64 en/of NES.
  • Over een paar jaar moeten we naar retro winkels om PS3 games te kopen, lijkt me best lachen. Dit is trouwens ook de reden waarom ik voornamelijk op de PC game.
  • Tijdens vorige generaties lagen de beperkingen bij rekenkracht, ik denk echter dat developers straks meer dan genoeg rekenkracht tot hun beschikking hebben maar dat ze andere problemen krijgen, willen ze foto-realisme bereiken.

    Toen de PS2 bijvoorbeeld uitkwam, konden developers ineens veel gedetailleerder textures gebruiken om op polygonen te plakken. Ze kunnen hier met de next-gen consoles wel mee doorgaan (nog gedetailleerder textures gebruiken) maar uiteindelijk zul je toch zien dat alles maar bestaat uit polygonen waar platte afbeeldingen op zijn geplakt. Dit kaartte Hideo Kojima ook al aan, in plaats van overal platte textures op te plakken wil het development team van MGS4 "echte" omgevingen maken waarbij muren echt "uitsteken" en voorzien zijn van echte inhoud zodat bij het kapotmaken van zo'n muur ook echt de interne structuur te zien is. Immers, in het echt zie je het ook als iets op een muur meer uitsteekt dan iets anders. (stenen onderling)

    Natuurlijk is het veel moeilijker om hele omgevingen op zo'n manier te maken dan overal gewoon textures van muren op te plakken. Daarom ben ik ook bang dat veel developers teruggrijpen naar de oude/makkelijkere manier. Misschien zullen er nieuwe technieken moeten worden uitgevonden om efficiënter "echte" omgevingen te produceren voor een game, anders kan de vooruitgang van graphics in games wel eens tot een halt worden gebracht omdat simpelweg de meeste developers geen zin/geld hebben om het op de moeilijke manier te doen.
    Natuurlijk blijft gameplay altijd het allerbelangrijkste in games maar niet het enige belangrijke, anders zouden velen echt niet zo graag een next-gen systeem willen. Naar mijn mening hebben mooie graphics in heel veel graphics dan ook een grote toegevoegde waarde.
  • nou ik kijk uit naar de dag dat je geen onderscheid meer kan maken tussen films en spellen
  • Ik denk dat de huidige generatie al op een dusdanige grafische kwaliteit zit dat je dit over een aantal jaar niet kan afdoen als complete bagger.
  • De verschillen in graphics worden steeds kleinenr. X-box —> x360. Niet veel speciaals.

    nu nog niet nee, later zal het denk ik, ongelooflijk veel verschillen hoor
  • Zolang men in staat is de rekenkracht te vergroten, zullen grpahics ook beter worden. Fotorealisme komt dichterbij, maar het zla nog lang duren. De stappen worden steeds kleiner en ook steeds moeilijker. Ooit zullen we zover zijn, maar dat zal nopg wel enige tijd duren. Als je echt heel kritisch naar de nieuwste graphics kijkt en dan even naar buiten kijkt zie je dat er nog een groot verschil is. Pas als je echt geen verschil meer kunt zien tussen echte filmbeelden en ingame graphics wordt redelijk lastig voor te stellen dat het nog mooier kan. Maar dat zal nog wel even duren.
  • De verschillen in graphics worden steeds kleinenr. X-box —> x360. Niet veel speciaals.
  • Haha, je stelt je eisen wel erg hoog, pas verbaasd als fotorealisme in overtroffen :lol:

    Yep. 't Is maar hoe je het bekijkt. Ik kijk naar hoe dicht een spel bij foto-realisme komt, anderen kijken naar hoe dicht het bij andere spellen komt. Begrijp me goed: ik ben niet iemand die spellen afkraakt als ze niet 'mooi genoeg' zijn en ik heb groot respect voor de developers die zulke graphics tevoorschijn kunnen toveren. Graphics zijn voor mij ook niet het belangrijkste in een game, maar ik heb het wel altijd raar gevonden dat mensen zeggen: "Dit kan toch niet nog mooier?", want als je om je heen kijkt zul je zien dat het wel mooier kan en aangezien we steeds weer dichterbij foto-realisme komen, geloof ik ook dat we dat ooit zullen bereiken.
  • De verschillen worden steeds kleiner. Na een tijdje kan het gewoon niet meer beter, of pas 10 jaar later weer ofzo. Ik kan me ook niet voorstellen dat games gewoon fotorealistisch worden. Dan word het mij ook een beetje te echt, en daar zijn games niet voor bedoeld..
  • Ik loop altijd een beetje achter. Toen de ps2 uitkwam ben ik nog 1 jaar bezig geweest met mijn N64 en nu ben ik nog steeds bezig met mijn gba de ds laat ik voorlopig nog links liggen. Ook zal dit gebeuren als dadelijk de xbox 360, ps3 en rev uitkomen. Ik heb nog maar zo weinig spellen uitgespeeld op mijn consoles van de huidige console dat ik weer zal blijven hangen in 'het oude'

    Graphics verbazen mij nooit zo omdat ik hier geen waarde aanhang. Ik ben meer iemand die naar de gameplay en het verhaal kijkt. Ik heb pas Final fantasy origins voor de ps1 aangeschaft en die staat nu ook niet meer bekend om de geweldige graphics.
  • Haha, je stelt je eisen wel erg hoog, pas verbaasd als fotorealisme in overtroffen :lol:
  • NameK, ook jij wist niet wat je overkwam toen je de eerste beelden van de PS2/Xbox zag…

    Natuurlijk stond ik er van te kijken dat alles weer een stap mooier geworden was, maar ik kon me nog altijd mooier voorstellen. Ik heb geen twijfel dat foto-realisme uiteindelijk mogelijk is, dus pas als dat overtroffen wordt ben ik verbaasd. :)
  • NameK, ook jij wist niet wat je overkwam toen je de eerste beelden van de PS2/Xbox zag…

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren