1. Forum
  2. [Wii U] Smash Brothers

Re: [Wii U] Smash Brothers

Maar in het geval van Melee bleek het een enorme diepgang aan het spel te geven, daar valt niet over te discussiëren. Als het als een exploit gezien werd zou het niet gebruikt mogen worden op tourneys, en bovendien is het meer een ''clever use of game mechanics'' :).
  • Maar in het geval van Melee bleek het een enorme diepgang aan het spel te geven, daar valt niet over te discussiëren. Als het als een exploit gezien werd zou het niet gebruikt mogen worden op tourneys, en bovendien is het meer een ''clever use of game mechanics'' :).
  • Vind het eigenlijk apart dat hier voor de vergelijking de hele tijd Mario Kart erbij wordt gehaald.

    Mario Kart is in essentie een party race game. Daarom zijn die items er ook, rij je verder achter krijg je betere items, wat ervoor zorgt dat je makkelijker weer voorop kunt gaan rijden.

    Om iedereen alvast voor te zijn, Smash is eigenlijk ook bedoeld als party-fight game. Echter, wat Melee juist heel goed deed en Brawl veel minder goed is zowel iets bieden voor de casual speler als de speler die er veel tijd in stopt.

    In Melee kon je items uitzetten, en de instellingen zo veranderen dat je de game gewoon als fighter kon spelen, wou je fun timez met wat maten op de bank zet je de items aan en wordt het allemaal wat meer random, meer in de trant van Mario Kart.

    Wat Brawl zo kut maakt is het feit dat die mooie scheiding weg is gehaald. Ik kan inderdaad nog items uitzetten, maar dan blijf ik zitten met random slips, dat slowfall gedoe, en een veel lager speeltempo.

    Zijn deze veranderingen iets waar de community heeft gevraagd? Waren er echt spelers die graag random uit willen glijden midden in een gevecht? Nee natuurlijk niet. Maar Nintendo heeft de afgelopen jaren helaas iets teveel dollar tekentjes voor de ogen gehad, en het gehele spel meer naar de 'party' kant getrokken. Leuk voor als je wil lachen met je vrienden op de bank, maar kut als je hield van de serieuze 1v1 potjes.

    Iets lager speltempo en slowfall heeft iedereen last van en random slips komen nauwelijks voor.
  • Vind het eigenlijk apart dat hier voor de vergelijking de hele tijd Mario Kart erbij wordt gehaald.

    Mario Kart is in essentie een party race game. Daarom zijn die items er ook, rij je verder achter krijg je betere items, wat ervoor zorgt dat je makkelijker weer voorop kunt gaan rijden.

    Om iedereen alvast voor te zijn, Smash is eigenlijk ook bedoeld als party-fight game. Echter, wat Melee juist heel goed deed en Brawl veel minder goed is zowel iets bieden voor de casual speler als de speler die er veel tijd in stopt.

    In Melee kon je items uitzetten, en de instellingen zo veranderen dat je de game gewoon als fighter kon spelen, wou je fun timez met wat maten op de bank zet je de items aan en wordt het allemaal wat meer random, meer in de trant van Mario Kart.

    Wat Brawl zo kut maakt is het feit dat die mooie scheiding weg is gehaald. Ik kan inderdaad nog items uitzetten, maar dan blijf ik zitten met random slips, dat slowfall gedoe, en een veel lager speeltempo.

    Zijn deze veranderingen iets waar de community heeft gevraagd? Waren er echt spelers die graag random uit willen glijden midden in een gevecht? Nee natuurlijk niet. Maar Nintendo heeft de afgelopen jaren helaas iets teveel dollar tekentjes voor de ogen gehad, en het gehele spel meer naar de 'party' kant getrokken. Leuk voor als je wil lachen met je vrienden op de bank, maar kut als je hield van de serieuze 1v1 potjes.
  • Goed rijden, afsnijweggetjes en turbo's leren gebruiken.

    Ja en dat is o-zo moeilijk met de duizelingwekkende snelheden waarmee je in Mario Kart racet.. en overigens heeft dat al in iedere Mario Kart ongeveer gezeten.. ik bedoel; wat hebben ze voor ''skill'' teruggegeven in plaats van snaken??? Is er iets wat je moet leren, of kun je gewoon op het A-knopje drukken om vooruit te gaan..?

    Op dat dancen en de L cancel na zit alles er nog in.
    Neem je iets weg (wavedashen, l-cancelen, dashdancen), geef er dan iets voor terug. In Brawl zijn de mindgames enorm naar de achtergrond geschoven, terwijl dat het meest belangrijke aspect van Melee was.

    How do I dash wave?
    Ennuh, nogmaals, mindgames zitten er nog wel in (dat zit in IEDER competitief spel), maar het niveau van mindgames is omlaaggehaald om precies dezelfde redenen die ik al genoemd heb.

    Serieus, wat doet die kudde platen voor jullie hoofd? Is dit omdat je niet wilt toegeven dat je een partygame aan het spelen bent?

    Laat maar dude, met jou valt echt niet te discussiëren. Hoe denk je dat time-trilas in Mario Kart worden gereden? Met goed rijden dus. En dat daar verschil in zit, zie je wel aan de wereld records hé. Dat jij dat geen skill vind maar per sé een soort van technische onvolkomenheid nodig hebt waar de doorsnee speler niks vanaf weet..zegt meer over jou.

    En Brawl is inderdaad een party fighter… maar dat is Melee net zo goed :) Je kunt ze beiden ook competitief spelen als je wilt.
  • Ik ben persoonlijk gewoon echt blij dat wavedashen niet meer mogelijk was in Brawl hoor. Ik kon het in Melee makkelijk toepassen maar het haalde gewoon alle karakter uit de personages, het leken meer androids die op een loopband over het speelveld raasde en dat haalt voor mij gewoon een hele hoop lol uit het spel. :(

    Ik blijf erbij, Brawl > Melee, hoe tof Melee ook is (en dat is die zeker!).
  • Neemt nog steeds niet weg dat de gameplay van Brawl eigenlijk een kale versie van de gameplay van Melee is. Héél erg kaal.

    Fuck it nvm, laat maar..
  • Dit klinkt een beetje als de mario kart discussie op het 3DS forum :P

    Way to go nintendo
  • Goed rijden, afsnijweggetjes en turbo's leren gebruiken.

    Ja en dat is o-zo moeilijk met de duizelingwekkende snelheden waarmee je in Mario Kart racet.. en overigens heeft dat al in iedere Mario Kart ongeveer gezeten.. ik bedoel; wat hebben ze voor ''skill'' teruggegeven in plaats van snaken??? Is er iets wat je moet leren, of kun je gewoon op het A-knopje drukken om vooruit te gaan..?

    Op dat dancen en de L cancel na zit alles er nog in.
    Neem je iets weg (wavedashen, l-cancelen, dashdancen), geef er dan iets voor terug. In Brawl zijn de mindgames enorm naar de achtergrond geschoven, terwijl dat het meest belangrijke aspect van Melee was.

    How do I dash wave?
    Ennuh, nogmaals, mindgames zitten er nog wel in (dat zit in IEDER competitief spel), maar het niveau van mindgames is omlaaggehaald om precies dezelfde redenen die ik al genoemd heb.

    Serieus, wat doet die kudde platen voor jullie hoofd? Is dit omdat je niet wilt toegeven dat je een partygame aan het spelen bent?
  • Also brawl zit nu in mijn wii, vandaag al weer paar matches gedaan. You guys are evil enzo.
  • Maar door snaken uit MK te halen level je het speelveld meer, je steekt niet meer met kop en schouders boven de rest uit met je welverdiende skills die anderen in principe ook kunnen leren als ze willen. Wat is er teruggekomen in de plek van snaken?

    Goed rijden, afsnijweggetjes en turbo's leren gebruiken.

    Nu is MK geen competitive game ofzo, maar snaken was wel duidelijk iets waar je voor moest oefenen en waarmee je vaker kon winnen als je het goed kon. Naar mijn mening moet je beloond worden voor de hoeveelheid tijd die je in het leren van een game steekt.

    Een echte pro kan wel winnen zonder die trucjes, maar het zijn juist die trucjes en verschillende combinaties hiervan wat een spel dynamisch maakt waardoor je sneller moet nadenken en reageren. Doe eens absurd en beeld je eens in dat Smash alleen maar zou werken met één jab-knop, verder geen moves, dan zou het veel beter te voorspellen zijn wat de tegenstander doet, niet? Neem je iets weg (wavedashen, l-cancelen, dashdancen), geef er dan iets voor terug. In Brawl zijn de mindgames enorm naar de achtergrond geschoven, terwijl dat het meest belangrijke aspect van Melee was.

    Op dat dancen en de L cancel na zit alles er nog in. Mindgames met projectielen, edge-guarding, shield cancel.. etc…
  • Also mensen die niet dood zijn gegaan door onderuit te gaan hebben nooit mij zien spelen met diddy kong. I love to annoy :P.
  • Een reactie plaatsen zonder moeite..
  • Pfuh, als je m'n posts maar half leest doe ik ook geen moeite meer om 'n reactie te plaatsen..
  • Waar gaat dit nou helemaal over. :lol:

    Wavedashen is uit Brawl gehaalf, omdat het nooit de intentie was geweest dit in Smash te verwerken, deal with it. Het verwijderen hiervan heeft Brawl meer balans gegeven en je karakter ziet er ook niet uit alsof zo constant op een stoffige loopband zitten oid. Snaken in Mario Kart was ook niet met opzet in het spel gebracht, vandaar dat ze de manier van drift boosten ook hebben veranderd in Mario Kart Wii.

    Maar goed, ik vraag me werkelijk af waarom je dat verhaal met één jab-knop opnoemt. Dat is in geen enkele Smash het geval, het was altijd al de intentie geweest om twee aanvalsknoppen te hebben etc, in tegenstelling tot wavedashen. Het enige wat ik echt jammer vind dat ze uit Smash hebben gehaald, is het l-cancellen. Dash dancing zit wel nog in het spel, alleen heb je dus wel kans dat je jezelf ermee naait en op je bek gaat; is dus een beetje een risico move geworden, en ik vindt dat persoonlijk totaal niet erg. Er zijn nog meer dan genoeg mindgames in Brawl. Ga Melee spelen of leer ermee leven en ga je voor de verandering eens vermaken met wat Brawl WEL te bieden heeft. En anders hack je je Wii maar en maak je er Brawl+ van.

    Wavedashen.. bah. Die techniek mag van mij uitsterven. :O
  • You best be trollin'
  • Haha MK is net zo competitive als SMB.

    Sorry maar je lult ook veel crap tussendoor.
  • Maar door snaken uit MK te halen level je het speelveld meer, je steekt niet meer met kop en schouders boven de rest uit met je welverdiende skills die anderen in principe ook kunnen leren als ze willen. Wat is er teruggekomen in de plek van snaken?

    Nu is MK geen competitive game ofzo, maar snaken was wel duidelijk iets waar je voor moest oefenen en waarmee je vaker kon winnen als je het goed kon. Naar mijn mening moet je beloond worden voor de hoeveelheid tijd die je in het leren van een game steekt.

    Een echte pro kan wel winnen zonder die trucjes, maar het zijn juist die trucjes en verschillende combinaties hiervan wat een spel dynamisch maakt waardoor je sneller moet nadenken en reageren. Doe eens absurd en beeld je eens in dat Smash alleen maar zou werken met één jab-knop, verder geen moves, dan zou het veel beter te voorspellen zijn wat de tegenstander doet, niet? Neem je iets weg (wavedashen, l-cancelen, dashdancen), geef er dan iets voor terug. In Brawl zijn de mindgames enorm naar de achtergrond geschoven, terwijl dat het meest belangrijke aspect van Melee was.
  • Maar goed Melee had serieuzere matches en Brawl is meer dat party smasher ding.

    Dat zei je, maar je beargumenteerd het niet. Er worden ook gewoon pro-matches in Brawl gespeeld, er zijn ook tiers in Brawl. Het enige wat je zou kunnen noemen hier is tripping maar ik heb nog nooit door tripping een match verloren want het komt echt zelden voor…

    Door trippen is dashdancen en foxtrotten niet meer mogelijk, wat nou juist dat unieke vrijheidsgevoel gaf in Melee. Je poppetje was ''los'' met de controls, responsive etc. Dan heb je nog dat het floaty en langzamer is (om de instapdrempel laag te houden) wat absoluut afbreuk doet aan de gameplay van Smash over het geheel. Dan nog natuurlijk het wavedashen.. het was een onbedoelde move in het spel die alleen door goede spelers echt gebruikt kon worden, waarom zou je zoiets eruit halen? Het is iets wat fans adoreren, en non-gamers maakt het niet uit of het erin zit ja of nee, srsly where did it go?

    Tiers en tournaments zijn er haast voor ieder vechtspel, wilt niet zeggen dat de ene niet een tikkeltje serieuzer dan de ander is. Mortal Kombat zal ook vast gespeeld worden op tourneys, betekent nog niet dat het een Street Fighter is.

    Snaken is ook uit Mario Kart gehaald. Als je echt een pro bent, dan kun je ook winnen zonder die truucjes. Als je een Melee kloon wilt, dan start je Melee op. In een vervolg is het logisch dat er nieuwe dingen bijkomen en soms gaat dat gespaard met oude dingen die verdwijnen.

    Persoonlijk vind ik het veel zwaarder meewegen dat alle characters in Brawl en met name de heayweights, ook echt bruikbaar zijn. En veel unieker als in Melee. Rare characters als Wario en Olimar die awesome speelstijlen hebben. Je maakt met Snake, een trage slomo, gewoon kans tegen Fox. Dat had in Melee nooit gekund.

    En mijn favoriete character Marth was niet eens echt heel erg generved :)
  • Bij Melee had ik eigenlijk ook andere speelwijze dan nu bij Brawl, op Jigglepuff na dan. Maakte mijn eigen combo's, in Brawl had ik dat veel minder. Heel veel leuke elementen in Brawl, maar toch de basis van Melee hoe kaal alles erom heen ook was blijft mij meer bekoren. In brawl was de singleplayer opgeschroefd en kreeg je meer het gevoel van achievement. Maah Melee was altijd pittiger, gekruid met challenge. Event Matches waarvan je moest huilen…

    Hoewel ik meer in Melee heb gestopt kan je niet ontkennen dat Brawl veel dingen goed deed. Het is echter de sacred stones van de fire emblems, te makkelijk na zijn voorganger gespeeld te hebben. Maar het is ook niet de eerste, die door de tijd onspeelbaar is en te weinig bied.

    Mensen die n64 versie hebben en het nog steeds spelen, mogen van mijn part het raam uit flikkeren.

    Also characters, misschien travis :'D
  • Ik denk wel dat ze Snake en Sonic niet weer mee laten doen en dat we nu dus 2 nieuwe krijgen :P

Dit topic is gesloten. Er kan niet meer gereageerd worden.